Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2007, 08:08
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
een beschrijving van de hardware setup:

Bij mijn schoonouders maken ze gebruik van internet via kabelfoon (tegenwoordig Caiway). Hiervoor hebben zij een kabel-modem en die zit via USB aangesloten op de desktop PC. Op de PC geef je de gebruikersnaam en het wachtwoord in. (PPPeO)

Nu hebben zij ook een laptop met Wifi. Om deze reden hebben zij ook een wifi-router gekocht. Deze is netjes via een UTP kabel aangesloten op de kabelfoon modem. De router is volledig gereset. Daarna zijn op de router de PPPeO inlog gegevens ingevoerd voor de internet connectie via de modem.

Zowel via wifi als via een normale utp kabel werkt het internet op de laptop. Ook kan ik netjes inloggen op de router om eventueel de configuratie aan te passen. Echter, sommige websites doen het niet!

Vandaag heb ik mijn eigen laptop eens geprobeerd op het netwerk. Ook bij mij doen bepaalde websites het niet. (bijvoorbeeld www.uitzendinggemist.nl). Als ik de modem direct via USB aansluit op mijn laptop (Dus buiten de router om!) werken alle website wel normaal.

Het lijkt mij daarom dat er in de router iets niet goed staat? De modem kan je immers niet configureren, enkel op inbellen via PPPeO.

Het probleem is overigens niet dat de modem tegelijk via USB als via UTP benaderd wordt. Ik heb het allebei los van elkaar geprobeerd, en steeds de modem en de router gereset.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Bepaalde porten die ik open moet zetten in de router? Het lijkt me dat de router na een reset standaard open staat.

Alvast bedankt voor de hulp!


Het gaat om een Linksys WRT54GL router, en de doscis modem van Kabelfoon (Caiway)
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.

Laatst gewijzigd op 14-05-2007 om 08:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2007, 11:00
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
klinkt als iets met DNS. Doet je router aan DNS-caching ofzo ?
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 13:07
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Als het goed is niet. Ik heb eens gekeken, maar zie daar niks van terug. Bovendien doe ik bij de router iedere keer een hard-reset als ik ga testen. Dus het lijkt me dat iedere vorm van configuratie daarmee weg is.
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.