Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2006, 14:48
Kerboga
Kerboga is offline
Ik heb de vorige overgeslagen, omdat ik te weinig tijd had en ik het eerlijk gezegd gewoon te moeilijk vond om te doen. Dus nu maar weer een poging wagen.

Niet te vergeten tijden.

Misschien dat je het wel helemaal niet wilde, toch gebeurde het. Jouw goede humeur verdween als sneeuw voor de zon en je keek toe hoe de druppels op tafel vielen. Een voor een spatten ze met precisie uit elkaar, afkomstig uit jouw ogen. Mensen in jouw omgeving lieten je met rust, omdat je ze dat gevraagd had. Je had het ze duidelijk gemaakt met die ene blik. IJzig koud waren jouw ogen op deze momenten en ze deden de minuscule puntjes op de tafel bevriezen.
Even raakte je een van de bolletjes aan, besefte dat het koud was en trok je hand terug. Opnieuw deed je een poging om het druppeltje te ontdooien, zoals anderen een poging deden om jou te bereiken. Je moest van ze jouw schild laten zakken en van de lente proeven. De zomer was in aantocht, dat moest jij toch ook weten?
Je wist het al, maar deed er niets mee. Je wilde niet, dus gebeurde het niet. Jouw vinger kreeg contact met het water. Je bleef stug volhouden, omdat je dit wel wilde. Jouw scherm doorbroken, de tranen ontdooit, een zon die volop schijnt.
Wanneer zou je eindelijk gaan beseffen dat je ook maar een puber bent?

Laatst gewijzigd op 11-05-2006 om 14:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2006, 14:50
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Tranen zijn toch warm?

Ik vind het een prima VO, echt waar (hoe langer ik hiermee wacht, hoe kritischer iedereen natuurlijk wordt, argh)

IJzig schrijf je als IJzig omdat de ij één letter is
Oud 11-05-2006, 15:08
Azaelia
Azaelia is offline
Mooi! Helaas wat weinig zeggend eigenlijk, voor mij net iets te vaag. Maar het is iig een mooie verwoording.
Oud 14-05-2006, 18:24
Verwijderd
Ik vind hem heel mooi, je verwoord op een mooie manier. DE beeldspraak is ook echt . Het is btw ontdooid met een d.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 10:00
Kerboga
Kerboga is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 14-05-2006 @ 19:24 :
Ik vind hem heel mooi, je verwoord op een mooie manier. DE beeldspraak is ook echt . Het is btw ontdooid met een d.
Oeps. En bedankt allemaal.
Oud 16-05-2006, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Kerboga schreef op 16-05-2006 @ 11:00 :
Oeps. En bedankt allemaal.
en mijn verwoordt is met een t
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 17:22
Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 11-05-2006 @ 15:50 :
Tranen zijn toch warm?
Niet als ze uit ijzig koude ogen komen.

Je schrijft mooi, vloeiend, leest lekker weg vind ik. En je hebt je goed aan de VO gehouden.
Oud 17-05-2006, 10:25
Roosje
Roosje is offline
Oh, ik vind hem mooi. Ik weet niet of dat door het verhaal elf komt of doordat het veel te herkenbaar is, maar ik gok op een combinatie van beide factoren. Je hebt je iig heel goed aan de opdracht gehouden, goed gedaan.

Er zitten wel een paar kleine foutjes in, zoals:
Citaat:
Een voor een spatten ze met precisie uit elkaar, afkomstig uit jouw ogen.
Eén voor één, neem ik aan. En tranen kunnen niet met precisie uit elkaar spatten, hoewel het wel mooi klinkt. Daarnaast vind ik het laatste gedeelte vreemd, ik snap wat je ermee bedoelt, maar het lijkt niet helemaal aan te sluiten op het begin van je zin.

Citaat:
besefte dat het koud was
Besefte dat wat koud was? An sich klopt je verwijzing wel, maar ik vind het niet fijn lezen. Kun je daar niet iets aan veranderen?

En oh, je laatste zin. (Al moet je daar stiekem wel "bent" door "was" vervangen, want je hebt de rest ook in de verleden tijd geschreven.)
Oud 17-05-2006, 13:02
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Rita Pavlovic schreef op 16-05-2006 @ 18:22 :
Niet als ze uit ijzig koude ogen komen.

Je schrijft mooi, vloeiend, leest lekker weg vind ik. En je hebt je goed aan de VO gehouden.
Zelfs dan, want van binnen ben je zo'n zevenendertig graden dus tenzij je ontzettend koud van binnen bent, klopt het toch niet geheel.
Oud 17-05-2006, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 17-05-2006 @ 14:02 :
Zelfs dan, want van binnen ben je zo'n zevenendertig graden dus tenzij je ontzettend koud van binnen bent, klopt het toch niet geheel.
Wat klopt er niet dan?

Tranen komen uit de ijzige ogen, waardoor de tranen bevriezen.

Wat klopt dara niet aan?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 13:20
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 17-05-2006 @ 14:08 :
Wat klopt er niet dan?

Tranen komen uit de ijzige ogen, waardoor de tranen bevriezen.

Wat klopt dara niet aan?
Hm, op die manier klopt het misschien ook wel, ja.

Ik wist dat het eigenlijk wel klopte want Kerboga had het me al uitgelegd maar ik was alweer vergeten hoe het nu precies zat
Oud 19-05-2006, 13:12
Kerboga
Kerboga is offline
@ Roosje: die één voor één komt omdat ik geen Word bij de hand had en dit dus maar meteen hier getypt heb en ik niet goed met dit toesenbord overweg kan en geen é voor elkaar kon krijgen. Die laatste zin heb ik aangepast en die "het" heb ik veranderd in "deze". Daardoor beter?

@ Vogelvrij: wel onthouden wat ik je uitleg, hè?

Verder iedereen nogmaals bedankt.
Oud 19-05-2006, 21:43
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Kerboga schreef op 19-05-2006 @ 14:12 :
@ Roosje: die één voor één komt omdat ik geen Word bij de hand had en dit dus maar meteen hier getypt heb en ik niet goed met dit toesenbord overweg kan en geen é voor elkaar kon krijgen. Die laatste zin heb ik aangepast en die "het" heb ik veranderd in "deze". Daardoor beter?
Juh, stuk beter.
Reageren

Regels voor berichten