Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2006 / HAVO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2006, 21:18
Verwijderd
wat is het onderwerp dit jaar?
Advertentie
Oud 04-04-2006, 22:58
zoef de haas
zoef de haas is offline
sowieso vietnam net als vorig jaar en iets als 'van kind tot burger'
Oud 05-04-2006, 13:04
LaDameBlanche
LaDameBlanche is offline
Idd.... vietnam... egt ranzig.. wij krijgen al die beelden te zien van gefolterde amerikanen en bloed en afgerukte beenderen enzo....

geen pretje om te zien...
Oud 05-04-2006, 13:31
Leeuwinnetje
Leeuwinnetje is offline
Vietnam en Van Kind tot Burger (volksopvoeding blablabla)

Gewoon de 2 katernen die je als het goed is hebt gekregen.
Oud 05-04-2006, 14:14
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
Leeuwinnetje schreef op 05-04-2006 @ 14:31 :
Vietnam en Van Kind tot Burger (volksopvoeding blablabla)

Gewoon de 2 katernen die je als het goed is hebt gekregen.
Klopt als een malle stekkerdoos
Oud 05-04-2006, 14:36
Cathinca
Cathinca is offline
Het zijn ook écht de meest interessante examenonderwerpen die er zijn...
Oud 05-04-2006, 20:24
Verwijderd
Onze school doet mee aan een soort van experiment dus wij krijgen een geheel ander examen..
Oud 05-04-2006, 21:39
Verwijderd
kvond 't knap dat ze 'n onderwerp als Vietnam zo saai hebben kunnen maken en ik doe zelf nu hbo, dus heb ik geen 2 katernen gekregen

lancashire was nog 'n beetje interessant opzich, maar 't jaar ervoor( ja gezakt) was 't NL en hun gezagsdragers, over politiek() in de jaren 50 enzoecht nutteloos en saai
Oud 06-04-2006, 07:57
Cathinca
Cathinca is offline
Kijk, ik vind geschiedenis wel leuk, vooral de geschiedenis voor 1800. En de middeleeuwen en oude culturen..

Maar nee, ze slaan de enige interessante delen van de geschiedenis over (de delen waarvan je mooie verhalen kan vertellen) en beginnen over zoiets...

En dan heb ik ook nog zo'n leraar die een zwaar depressieve kijk op de wereld heeft en vooral iedereen duidelijk wil maken hoe slecht de wereld wel niet is...

Kortgezegd, ik heb totaal geen zin in geschiedenislessen.
Groet,

Cathinca
Oud 06-04-2006, 17:02
flower89
flower89 is offline
geschiedenislessen zuigen gewoon hard
vietnam vonk maar nix om te leren.. dan gaat dat volksopvoeding nog wel (alhoewel dat ook suuuuuuper saai is )
Oud 06-04-2006, 18:58
Leeuwinnetje
Leeuwinnetje is offline
Tip: http://geschiedenis.vpro.nl/gids/2006week11/
Oud 06-04-2006, 19:17
Corossi
Corossi is offline
Ik dacht eerst het onderwerp Vietnam: ow das leuk, heb ik in de 3de ook gehad. Had ik zo'n leraar die echt prachtige verhalen kan vertellen waardoor geschiedenis leuk was.
Zo ook bij Vietnam, hij is zelf in Vietnam geweest, filmpje gemaakt in Vietnam die zelfs nog aansloot bij de stof.

Maar nu echt: beide onderwerpen vind ik niks aan. Vietnam al die presidenten, dr is nu al niet veel meer blijven hangen en dan Van Kind tot Burger: helemaal erg, met die schoolwetten, de rest ben k ook alweer vergeten

Vind het wel jammer dat ze zulke saaie onderwerpen hebben gekozen
Oud 07-04-2006, 08:58
flower89
flower89 is offline
thanx ehj
Oud 09-04-2006, 13:42
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Ik vind Vietnamoorlog wel interessant eigenlijk...
Oud 09-04-2006, 20:35
]ules
]ules is offline
Citaat:
Juda[NL] schreef op 09-04-2006 @ 14:42 :
Ik vind Vietnamoorlog wel interessant eigenlijk...
ja, ik ook, maar dat 'van kind tot burger' is echt vreselijk. Ik vind het zelfs zo saai dat ik nog steeds bij hoofdstuk 1 zit
Oud 09-04-2006, 21:48
bbyn
bbyn is offline
Vietnam was oke (had voor SE 8.5 ONDANKS die slechte lerares)

Volksopvoeding--> ben nog niet echt begonne... vreselijke lerares die geen schema of rooster of whatever heeft, nix voorbereid, *aantekeningen* geeft, (Lees: Letterlijk uit t boek overschrijven op het bord), als je iets vraagt, moet ze het eerst opzoeken in t boek.. want tsja tis wel errug moeilijk dingen uit je hoofd te weten
en dan horen van de andere Havo-gs klas hoe goeie lerares zij hebben die alles plant, weet, uitlegt en oefent... grrrr...

word dus weer helemaal alleen gaan lezen en doen... net zoals vietnam..
Oud 10-04-2006, 15:39
Poesket
Poesket is offline
Is Vietnam op volksopvoeding het opstel dit jaar?
Oud 10-04-2006, 21:41
]ules
]ules is offline
Citaat:
Eerised schreef op 10-04-2006 @ 16:39 :
volgens mijn leraar Vietnam, hopelijk heeft ie gelijk, want vietnam lijkt me 't makkelijkste om een opstel over te schrijven
Oud 11-04-2006, 09:08
Verwijderd
Citaat:
Eerised schreef op 10-04-2006 @ 16:39 :
Je moet volgens mij elk jaar een opstel schrijven over het onderwerp wat het jaar daarvoor ook al aan bod is geweest.

Vorig jaar waren de onderwerpen lancashire en vietnam (lancashire was het jaar daarvoor ook al geweest) en toen ging het opstel over lancashire.

Dus ik vermoed dat het dit jaar vietnam is.
Oud 11-04-2006, 10:03
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
]ules schreef op 10-04-2006 @ 22:41 :
volgens mijn leraar Vietnam, hopelijk heeft ie gelijk, want vietnam lijkt me 't makkelijkste om een opstel over te schrijven
Je krijgt sowieso geen opstel maar zo wordt het genoemd.

Het zijn gewoon a,b,c,d,e,f (of nog meer) vragen en daar moet je gewoon antwoord opgeven. Uiteindelijk lijkt het dan een opstel maar eigenlijk zijn het gewoon vragen met een wat langer antwoord.

En ik dacht inderdaad Vietnam aangezien we daar vorig jaar de open vragen over hadden, benieuwd
Oud 11-04-2006, 11:46
Cathinca
Cathinca is offline
Vandaag hebben we als schoolexamen vijf hoofdstukken "Van kind tot burger" gehad. Het lukte me echt niet om te leren. Zo saai...

Nou ja, ik heb alles wel weten in te vullen, maar of het goed is...
Oud 11-04-2006, 18:32
]ules
]ules is offline
Heeft iemand misschien de antwoorden van het werkmateriaal ('van kind tot burger') op zijn computer staan? of wie weet wel een link naar een of andere site waar dit opstaat.

Tis dat ik afgelopen 2 periodes niet erg veel (lees: nix) heb gedaan aan 'van kind tot burger', en me net bedenk dat dat werkmateriaal best belangrijk is.

De leraar wil sowieso al nix afgeven
Oud 20-04-2006, 08:07
ZANZAROTH
ZANZAROTH is offline
Citaat:
LaDameBlanche schreef op 05-04-2006 @ 14:04 :
Idd.... vietnam... egt ranzig.. wij krijgen al die beelden te zien van gefolterde amerikanen en bloed en afgerukte beenderen enzo....

geen pretje om te zien...
Neey de beelden van die monniken die zichzelf in brand steken dan... Of je krijgt gedetailleerde verslagen van de slachting in My Lai te lezen *krijgt alweer braakneigingen*
Oud 20-04-2006, 11:41
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
Cathinca schreef op 11-04-2006 @ 12:46 :
Vandaag hebben we als schoolexamen vijf hoofdstukken "Van kind tot burger" gehad. Het lukte me echt niet om te leren. Zo saai...

Nou ja, ik heb alles wel weten in te vullen, maar of het goed is...
Dat heb ik morgen
Oud 20-04-2006, 16:54
moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
]ules schreef op 11-04-2006 @ 19:32 :
Heeft iemand misschien de antwoorden van het werkmateriaal ('van kind tot burger') op zijn computer staan? of wie weet wel een link naar een of andere site waar dit opstaat.

Tis dat ik afgelopen 2 periodes niet erg veel (lees: nix) heb gedaan aan 'van kind tot burger', en me net bedenk dat dat werkmateriaal best belangrijk is.

De leraar wil sowieso al nix afgeven
Mijn lerares mailt deze allemaal aan ons door, kun jij ook niet vragen of hij dat wilt doen?

Bij ons zijn we nog maar net begonnen aan Vietnam, lerares heeft het volgensmij een tikkeltje verkeerd ingeschat, maar echt moeilijk kan het volgensmij niet zijn, want die examenkaternen zijn vrij makkelijk naar mijn mening.
Oud 20-04-2006, 22:25
A*
A* is offline
Citaat:
Cathinca schreef op 05-04-2006 @ 15:36 :
Het zijn ook écht de meest interessante examenonderwerpen die er zijn...
Ja echt wel!
Geweldig, ik ben dan blijkbaar abnormaal ofzo. Niemand vindt het in mijn klas leuk maar ik vind het echt interessant.
Oud 21-04-2006, 09:34
]ules
]ules is offline
Citaat:
moniquejuh schreef op 20-04-2006 @ 17:54 :
Mijn lerares mailt deze allemaal aan ons door, kun jij ook niet vragen of hij dat wilt doen?
wow, fijne lerares. Jah ik moet blij zijn als mijn leraar weet hoe een computer werkt, maar doormailen, dat lukt hem dus nooit. En sowieso, hij zei tegen ons dat hij bang was dat het werkmateriaal in handen komt van 4e klassers en dat deze dan volgend jaar helemaal niks uitvoeren omdat ze de antwoorden toch allemaal hebben
Oud 22-04-2006, 14:08
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Peanuts !!
Oud 26-04-2006, 19:06
Silke17
Silke17 is offline
Heeey!

Ik vind de Vietnam-oorlog wel heel interessant!!! Je let nooit op bij ons in de les... en je leert al die antwoorden van die basisvragen uit je hoofd.. lult wat.. op je schoolexamen
en hebt dan nog een 8.3 haha!! Mischien ligt het aan de leraar

Maar van Kind tot Burger.. vind k sommige stukken echt minder!! Over kinderwetje, en kinderarbeid is wel interessant maar de rest kan me echt gestolen worden!!

Suc6 allemaal!!

ps. Is dat bij dat opstel schrijven, dat je een paar begrippen voor je neus krijgt.. en die moet je dan gebruiken in dat opstel! Want dat hebben wij wel een keer geoefend! En dat was wel echt easy! Kusje!
Oud 26-04-2006, 21:59
Mephisteus
Mephisteus is offline
Citaat:
]ules schreef op 21-04-2006 @ 10:34 :
wow, fijne lerares. Jah ik moet blij zijn als mijn leraar weet hoe een computer werkt, maar doormailen, dat lukt hem dus nooit. En sowieso, hij zei tegen ons dat hij bang was dat het werkmateriaal in handen komt van 4e klassers en dat deze dan volgend jaar helemaal niks uitvoeren omdat ze de antwoorden toch allemaal hebben
Daar heeft ie toch wel gelijk in mag ik hopen
Oud 27-04-2006, 12:28
moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
A* schreef op 20-04-2006 @ 23:25 :
Ja echt wel!
Geweldig, ik ben dan blijkbaar abnormaal ofzo. Niemand vindt het in mijn klas leuk maar ik vind het echt interessant.

Bij mij vind ook bijna niemand het echt interessant, terwijl ik zoiets heb van Vietnam is een leuk onderwerp, is interessant om over te lezen en dat van kind tot burger boekje daar wordt je tegenwoordig mee dood gegooid. Moet er onderhand wel een beetje in zitten... Naar mijn mening wordt dit een niet al te moeilijk examen.

kus
Oud 02-05-2006, 13:33
ikhouvanschaap
ikhouvanschaap is offline
Ja toch.. ik ben wel down met de onderwerpen... maar had eens een vraag, wie heeft een samenvatting van Onderwijs in nederland blah blah blah... want kan hem echt nergens vinden.. en daar ben ik dus niet down mee..
Oud 03-05-2006, 18:07
A*
A* is offline
http://examen.kennisnet.nl/havo/oefenexamens

Hier staan oefen examens, als het goed is kan je ook de antwoorden opvragen.
Oud 05-05-2006, 13:17
ikhouvanschaap
ikhouvanschaap is offline
Citaat:
ikhouvanschaap schreef op 02-05-2006 @ 13:33 :
Ja toch.. ik ben wel down met de onderwerpen... maar had eens een vraag, wie heeft een samenvatting van Onderwijs in nederland blah blah blah... want kan hem echt nergens vinden.. en daar ben ik dus niet down mee..
Oud 11-05-2006, 13:19
Appelmoesmeisje
Appelmoesmeisje is offline
Van kind tot burger gaat prima, blijft goed hangen, maar vietnam is echt een crisis. Ik weet alleen nog dat Amerika tegen het communisme is. Maar verder?
Oud 11-05-2006, 15:46
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
ik vind vietnam eig simpel en kindje niet
Oud 15-05-2006, 08:05
SpecialX
SpecialX is offline
Iemand die misschien samenvatting/aantekeningen online heeft staan?
Ik heb hier totaal niets van meegekregen en mis dit toch zeker wel bij het leren..
Oud 16-05-2006, 22:00
Roxjuh
Roxjuh is offline
Ik heb 2 goeie van geschiedenis..

Als je profiel 1 hebt, heb je geluk: Ik heb ook nog kunstgeschiedenis voor je in de aanbieding..

Moet je maar ff PBen of zo
Oud 17-05-2006, 22:14
darkpsycho_666
darkpsycho_666 is offline
een fijne site voor geschiedenis is: www.werkplaats.wolters.nl hier staat per hoofdstuk van ieder boekje vragen en antwoorden. Als je deze uit je hoofd leert wordt je examen een eitje *hoop ik*
Oud 18-05-2006, 07:39
bbyn
bbyn is offline
ik heb zo'n samenvatting van een of andere examencommissie of iets vaags... van Opvoeding... zo eentje waar je voor moet betalen en in examenbundel staat ook goeie samenvatting

Regels voor berichten