Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Zie de vraag in het bericht!
Negatief 16 32.00%
Positief 1 2.00%
Niet, die was even negatief 4 8.00%
Niet, die was even positief 22 44.00%
Geen mening 7 14.00%
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2006, 20:22
arnebartelsman
arnebartelsman is offline
Ik heb een vraagje voor jullie die ik graag beantwoord zou zien, er hoort ook een poll bij, ik zou het fijn vinden als iedereen even de poll in zou kunnen vullen, en ook bij de berichten een motivatie op zou kunnen schrijven, en daarbij ook zijn leeftijd zou kunnen geven

De vraag is:
Hoe hebben de aanslagen op het WTC in 2001, jullie mening over een multiculture samenleving beïnvloed??

Alvast heel erg bedankt voor alle reacties en meningen, ik heb het hard nodig

Met vriendelijke groet,
Arne bartelsman
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2006, 21:41
Uice
Uice is offline
Nee, mijn mening verandert niet door enkele incidenten. Bovendien waren de daders hier geen leden van de samenleving waarin de daden plaatsvonden.
Oud 26-06-2006, 22:13
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Betur!!!11! Die allochtonu hate ook amerkia!!11!!

Niet beïnvloed, even goed gebleven. Wat heeft mijn buurman te maken met Osama bin Laden?
Oud 26-06-2006, 23:30
Hulk
Hulk is offline
Het heeft mijn mening over de islam en islamieten zeker (deels onterecht) negatief beïnvloedt.. Ook omdat ik door dit 'incident' meer ben gaan letten op andere kleinere 'incidenten' die eventuele vooroordelen natuurlijk alleen maar versterken. Ik sta veel minder open voor mogelijke minder slechte kanten van de islam dan ik eerder stond.
Oud 26-06-2006, 23:44
Vice
Vice is offline
Niet, die was even positief.
Oud 27-06-2006, 00:19
AbuAbu
AbuAbu is offline
Het beeld van de islamitsche samenleving is (pijnlijk maar waar) niet altijd even goed in mijn ogen geweest. Slechte vrouwen rechten , een verouderd regiem, ik zie het als een stap in het verleden, er zit weinig vooruitgang in. Incidenten als 9/11 hebben bij mij een negatief beeld, ik let er nu veel beter op als er nog een incident gebeurd waarbij een islamiet betrokken is. Ik ben zeker niet tegen een islamitsche samenleving, zou het alleen zelf nooit willen (en kunnen) worden. Geloof geeft diepte in de samenleving, brengt hoop bij mensen en brengt een samenhorig gevoel, maar door het samenhorig gevoel wordt je snel als groep beoordeeld en als er dus een kleine groep iets fout doet, wordt snel de hele groep aangekeken, zo ook (bij mij tenminsten) hier.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 00:35
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Hulk schreef op 27-06-2006 @ 00:30 :
Het heeft mijn mening over de islam en islamieten zeker (deels onterecht) negatief beïnvloedt.. Ook omdat ik door dit 'incident' meer ben gaan letten op andere kleinere 'incidenten' die eventuele vooroordelen natuurlijk alleen maar versterken. Ik sta veel minder open voor mogelijke minder slechte kanten van de islam dan ik eerder stond.
Inderdaad
Oud 27-06-2006, 00:40
T_ID
T_ID is offline
Niet echt een effect, ik dacht toch al negatief over negatieve aspecten van de islam en dat reden vinden om dan maar over de hele linie anti te worden deed ik toch al niet.
Oud 27-06-2006, 08:41
Relief
Relief is offline
Niet, die was even positief.

Ik snap dit trouwens niet: hoe kun je vooroordelen hebben terwijl jezelf weet dat je vooroordelen ongegrond zijn?
Oud 27-06-2006, 11:01
Verwijderd
'Even negatief' en 'even positief' is hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 11:05
PGWR
PGWR is offline
Negatief. Maar dat gold niet zozeer voor de aanslagen, als meer de reacties daarop.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 11:59
JJB
JJB is offline
Volgens mij heeft hetgeen toen gebeurd is andere mensen aangespoord om ook dergelijke acties op touw te zetten. Weliswaar op iets kleinere schaal, maar soms nog verrotte ernstig.

De incidenten die op de aanslag op de twin towers volgden en soms nog volgen veranderen mijn mening elke keer een beetje. Misschien onterecht en misschien ook onbewust.
Oud 27-06-2006, 12:06
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-06-2006 @ 12:01 :
'Even negatief' en 'even positief' is hetzelfde.
tuurlijk niet. als je al een negatieve mening hebt en die blijft ongewijzigd is er sprake van 'even negatief'. Als je al een positieve mening hebt en die blijft ongewijzigd is er dus sprake van 'even positief'.
Oud 27-06-2006, 12:08
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Hulk schreef op 27-06-2006 @ 13:06 :
tuurlijk niet. als je al een negatieve mening hebt en die blijft ongewijzigd is er sprake van 'even negatief'. Als je al een positieve mening hebt en die blijft ongewijzigd is er dus sprake van 'even positief'.
Maar er geen verandering of afwijking (in beide gevallen blijft X=0)

Meph is een beta
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 12:15
Boebsie
Boebsie is offline
Wat heeft 9/11 uberhaut met een multiculturele samenleving anzich te maken?

Vind je vraag maar raar...

Islamieten zijn niet de enigste groep die een multiculturele samenleving vormen, dus snap de reacties hier ook niet echt.

De vraag was namelijk niet hoe heeft 9/11 jou kijk op de Islam beinvloed?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 12:33
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 27-06-2006 @ 13:08 :
Maar er geen verandering of afwijking (in beide gevallen blijft X=0)

Meph is een beta
Toch denkt iemand die er 'even negatief' over denkt er anders over dan iemand die er 'even positief' over denkt, dus is onderscheid binnen de pollopties niet overbodig.
Oud 27-06-2006, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Hulk schreef op 27-06-2006 @ 13:33 :
Toch denkt iemand die er 'even negatief' over denkt er anders over dan iemand die er 'even positief' over denkt, dus is onderscheid binnen de pollopties niet overbodig.
Nee. Weliswaar is het wel duidelijk wat er bedoeld wordt, maar is er strikt gesproken geen onderscheid.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 15:32
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-06-2006 @ 14:34 :
Nee. Weliswaar is het wel duidelijk wat er bedoeld wordt, maar is er strikt gesproken geen onderscheid.
tenzij je helemaal geen positieve gedachte hebt, dan kan je alleen even negatief denken, want je hebt nooit positief gedacht, en andersom
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 16:54
iThink
iThink is offline
Ik had toen niet opeens een hekel aan alle allochtonen, maar het veranderde wel wat in de discussie en het heeft toch helaas een negatief effect bij gehad, wat ik liever niet wou.

Maar wat dat betreft hebben de moorden op Pim en Van Gogh+den haag bezetting mij meer de ogen geopend en heeft dat meer effect gehad. Positief en Negatief!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 17:26
Verwijderd
is hetzelfde gebleven, over 1 kam scheren is voor minder intelligente mensen, alsof ik er wakker van ligt dat osama een hoop amerikanen vermoord en ik daardoor moslims ga haten, ik haat toch ook geen russen omdat stalin en lenin minder vriendelijke mannen waren? en ik haat ook geen christenen omdat de KKK christelijk is?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 21:32
OwL
OwL is offline
Citaat:
koekjes schreef op 27-06-2006 @ 18:26 :
is hetzelfde gebleven, over 1 kam scheren is voor minder intelligente mensen, alsof ik er wakker van ligt dat osama een hoop amerikanen vermoord en ik daardoor moslims ga haten, ik haat toch ook geen russen omdat stalin en lenin minder vriendelijke mannen waren? en ik haat ook geen christenen omdat de KKK christelijk is?
ja zoiets dus...

moeilijk om echt een duidelijke mening te hebben over zo'n onderwerp...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 21:50
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Om antwoord te geven op alleen de titel is makkelijker;

9/11 heeft een zeer grote economische impact op heel de wereld gehad. Het heeft het leven in zekere mate verandert.

Maar dat het direct een invloed heeft gehad op mn mening tov allochtonen in het algemeen? Nee.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 08:07
Verwijderd
Ja, in POSITIEVE zin.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 12:23
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik sta er nog steeds volledig neutraal tegenover. En ik kan nog steeds met mijn allochtone buurman overweg.
Oud 28-06-2006, 18:47
Blood Fire Rage
Kan iemand de autist de mond snoeren?
Oud 29-06-2006, 00:08
JJB
JJB is offline
wie is hier de autist?

deze post is niet cynisch bedoeld, maar ik vraag me alleen af wie je hier als autistisch bestempelt.
Oud 29-06-2006, 00:20
Dinalfos
Dinalfos is offline
Volgens mij zijn in dit topic alleen Mephostophilis en ik volslagen en lichtgevend autistisch
Oud 29-06-2006, 10:25
JJB
JJB is offline
dank voor de toelichting..
Oud 29-06-2006, 11:20
Relief
Relief is offline
Citaat:
JJB schreef op 29-06-2006 @ 01:08 :
wie is hier de autist?

deze post is niet cynisch bedoeld, maar ik vraag me alleen af wie je hier als autistisch bestempelt.
Voel je je aangevallen?
Oud 29-06-2006, 13:10
Blood Fire Rage
Citaat:
JJB schreef op 29-06-2006 @ 01:08 :
wie is hier de autist?

Paranoia!

Meph is de autist
Reageren

Regels voor berichten