Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2006, 16:22
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Ik vond het tijd dat ik eens een serieus topic ging openen. Waarschijnlijk zijn er al zillions van dit soort topics, maar ik probeer het toch.

Dus: Waar leef jij voor?
Oud 30-05-2006, 16:26
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
TS: Vrienden, échte vrienden welteverstaan, liefde, sport, adrenalinekicks, bepaalde mooie dingen , andere landen/culturen, de schoonheid van bepaalde plaatsen, muziek...
Oud 30-05-2006, 16:26
kiruna
kiruna is offline
Ik leef deels om gelukkig te zijn. Ik probeer veel met vrienden om te gaan omdat je daar veel voor terug krijgt. Ook probeer ik bij alles wat ik doe mijn best te doen om te slagen. Verder probeer ik naar de wil van God te leven.
Oud 30-05-2006, 16:39
Redhair
Redhair is offline
@Kiruna, dit is geen sarcastische vraag, wat is volgens jou de wil van God dan?

Ik zag de titel, er schoot direct wat door me heen. Gek, want ik denk daar normaal nooit aan.
Wat voor mij het leven de moeite waard maakt is mijn vader. Hij is zwaar gehandicapt, kan niets zelf meer. Maar hij wil blijven leven. Zodat mijn broer en ik een vader hebben. Zodat hij kan genieten van ons. Hij heeft eens gezegt dat als mijn moeder, mijn broer en ik weg zijn (zoals mijn moeder dood, wij volwassen en uit huis, of alledrie dood door ongeluk) hij niet meer wil leven. Hij leeft voor ons en door ons. Dat iemand voor en door mij leeft, maakt voor mij het leven de moeite waard.
Daarnaast die geluksmomenten. De momenten wanneer ik me geweldig voel. Meestal als ik uitga, met een vaste vriendengroep. Die momenten kan ik niet missen.
Muziek ook.
Oud 30-05-2006, 16:43
Verwijderd
niets. ik leef gewoon.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 16:52
rare kwast
rare kwast is offline
ik leef voor mijn vriendin..
(misschien klinkt het raar maar ze is al eens een vriend kwijt geraakt en ik wil het haar niet nog een keer aan doen)

ik moet heel eerlijk zeggen dat ik daar steeds minder aan denk en steeds minder voor ga leven
Oud 30-05-2006, 17:21
Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Citaat:
Redhair schreef op 30-05-2006 @ 17:39 :
@Kiruna, dit is geen sarcastische vraag, wat is volgens jou de wil van God dan?

Ik zag de titel, er schoot direct wat door me heen. Gek, want ik denk daar normaal nooit aan.
Wat voor mij het leven de moeite waard maakt is mijn vader. Hij is zwaar gehandicapt, kan niets zelf meer. Maar hij wil blijven leven. Zodat mijn broer en ik een vader hebben. Zodat hij kan genieten van ons. Hij heeft eens gezegt dat als mijn moeder, mijn broer en ik weg zijn (zoals mijn moeder dood, wij volwassen en uit huis, of alledrie dood door ongeluk) hij niet meer wil leven. Hij leeft voor ons en door ons. Dat iemand voor en door mij leeft, maakt voor mij het leven de moeite waard.
Daarnaast die geluksmomenten. De momenten wanneer ik me geweldig voel. Meestal als ik uitga, met een vaste vriendengroep. Die momenten kan ik niet missen.
Muziek ook.

Geluksmomenten! Dat is het woord wat ik zocht.
Oud 30-05-2006, 18:51
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
nergens voor gewoon omdat ik niet niet leef
Oud 30-05-2006, 18:56
Verwijderd
Dit gaat heel raar klinken, maar ik voel het al heel lang zo; ik zou het helemaal niet erg vinden om op welk moment dan ook te sterven. Ik heb een goed leven, heel standaard, leuke vrienden, lieve ouders, gaat goed op het atheneum enzo maar ik vind het wel prima zo. Als ik dood zou gaan zou ik het toch niet missen, zo is mijn redenatie.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 19:00
Experiment
Experiment is offline
Niet een ding in het bijzonder. Ik vind het leven in het algemeen wel oké.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 19:41
looneylover
looneylover is offline
dat is eigenlijk een hele goeie vraag...
en ik zou die ook niet zo kunnen beantwoorden... voor mij is het ook zo dat het me niet zo heel veel uit zou maken als ik zou sterven... er is niets (misschien nog niet) iets waar ik echt voor leef... maar verder hou ik er zeker van om met me vrienden leuke dingen te doen en bij hun te zien hoe blij ze zijn...
Oud 30-05-2006, 19:49
Verwijderd
Mijn vriendin en andere goeie vrienden.
En ja ook geluksmomenten.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 19:51
Verwijderd
Ik weet niet of je kunt zeggen dat je leeft voor wat voor jou het leven de moeite waard maakt...maar mijn man, katten, (schoon)ouders, (schoon)zusje(s)/zwager, vriend(inn)en, mijn neefje en nichtjes, studeren, enz. maken het leven voor mij de moeite waard.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 19:53
groot-kleintje
groot-kleintje is offline
uhm... ik weet het niet
de ene ik zegt: om mensen te helpen, lol met vriendinnen te hebben, gelukkig te worden
de ander ik zegt: om te sterven
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 20:15
marrel
marrel is offline
Doelen stellen om die vervolgens te berijken. De laatste tijd hebben ze wel voornamelijk betrekking tot school, overgaan, slagen, P halen. Geeft een soort van voldoening om iets te berijken wat k graag wil.
Verder gewoon lol en een goede band met vrienden, ergens naar uit kunnen kijken om leuke dingen te gaan doen. Zoiets
Oud 31-05-2006, 10:51
Lothlan
Lothlan is offline
Ik leef nergens voor En zolang je je daar niets van aantrekt valt daar best mee te leven. Ik heb weinig doelen die ik wil bereiken, maar wel veel leuke vrienden.

Misschien leef alleen zo goed als het kan.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 11:58
Moustache
Moustache is offline
Genieten. Dat kan ook van hele kleine dingen zijn. Soms vind ik het echt 'bewust' heel erg fijn dat ik leef.
Oud 31-05-2006, 12:15
Warsocket
Warsocket is offline
vriendin, hobby, studie, vrienden, de dingen die ik wil berijken nastreven, ne nieuwschierigzijn naar wat het leven nog brengt.

dood zijn duurt in mijn optiek toch oneindig, dus gewoon leven zo lang het fatsoenlijk kan
Oud 31-05-2006, 12:55
Pruts0r
Pruts0r is offline
momenteel het dansen Ik kan er gewoon mn stress in afreageren, en ik heb daar een heel fijn contact
Oud 31-05-2006, 14:06
stout!
stout! is offline
Ik weet niet waarom ik leef, maar nu ik er toch ben kan ik het inderdaad maar beter de moeite waard maken. Liefde maakt het de moeite waard, in welke vorm dan ook. Liefde voor mezelf, m'n ouders, m'n vrienden. Liefde voor het leven en de dingen die je doet. Er steeds beter achterkomen wie ik ben en waar ik naar toe wil. Lekker eten en drinken en goede gesprekken voeren. Of het uiteindelijk allemaal ergens toe leidt is natuurlijk nog maar de vraag en dat vind ik soms ook wel moeilijk. Maar over het algemeen vind ik het wel prima om te leven. Ik ken het alternatief natuurlijk ook niet .
Oud 31-05-2006, 14:44
create
create is offline
hij.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 16:16
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef op 31-05-2006 @ 15:06 :
Ik weet niet waarom ik leef, maar nu ik er toch ben kan ik het inderdaad maar beter de moeite waard maken. Liefde maakt het de moeite waard, in welke vorm dan ook. Liefde voor mezelf, m'n ouders, m'n vrienden. Liefde voor het leven en de dingen die je doet. Er steeds beter achterkomen wie ik ben en waar ik naar toe wil. Lekker eten en drinken en goede gesprekken voeren. Of het uiteindelijk allemaal ergens toe leidt is natuurlijk nog maar de vraag en dat vind ik soms ook wel moeilijk. Maar over het algemeen vind ik het wel prima om te leven. Ik ken het alternatief natuurlijk ook niet .
Dit, dus. Ik wil niet dood zijn, want dan is er niets meer. Ik wil niet niet bestaan. Alleen het feit dat ik besta, is eigenlijk al genoeg.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 16:19
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
dromen, toekomstverwachtingen en hiernaartoe werken. gelukkig ben ik meestal maar heel even, je wilt toch altijd méér. dingen bereiken voor mezelf.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 18:18
Magican
Magican is offline
Omdat ik geen zin heb om zelfmoord te plegen en ik vind niet dat ik dat mijn familie aan kan doen. En dus leef ik maar
Oud 31-05-2006, 20:42
Sell-by.date
Sell-by.date is offline
Ik leef voor duizend mooie dingen in het leven. Liefde, beste vrienden, geluksmomenten, dieren, familie, mijn jongste broer, de mooie plekjes op deze wereld, culturen, landen, schepen, gezondheid, rijkdom, geluk, mijn kansen, de kansen van anderen, school, de toekomst, hobbies, positiviteit, anderen liefde mogen geven, voor mensen die het minder hebben, genieten, uitgaan, lekker eten, plezier maken, de kleine dingen weten te waarderen, een glimlach, geweldige seks, leuke dingen doen. Mijn wilde rozen badschuim, winkelen, dingen bereiken, voor de muziek, fotografie, een bijdrage kunnen leveren, het huis dat ik ooit wil bouwen, mijn moeder, de dromen die ik heb, auto's, toneel, cabaret, gave films, kunst, mensen, wijsheid, kracht, hoop, mijn vriend, nieuwgierigheid, angst voor de dood. Er is niets wat ik niet wil missen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2006, 20:51
Verwijderd
Geen idee, ik ben hier nou en ik heb toch niks beters te doen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 20:53
Rodion
Rodion is offline
Forum!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 21:34
Verwijderd
Voor die kleine dingetjes, waarvan ik het idee heb dat niemand ze ziet. Zoals laatst. Ik zag vanuit de bus een poes/kat tussen twee geparkeerde auto's zitten. Beetje voor zich uit te staren.. dat heeft wat ofzo.

Als ik zou zeggen dat ik leef voor geluk, liefde, familie en vrienden zou ik liegen, ik leef namelijk ook redelijk zonder die dingen.

Wat mij drijft is heel anders.. ik word gedreven door de drang het goed te doen, iets te bereiken, te laten zien wat ik kan, maar daar leef ik niet voor.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 22:30
thunder110
thunder110 is offline
Er staat mij wat moois te wachten! Ik leef al jaren met de gedachte dat ik iets moet volbrengen, kunst is enkel nog uit te vinden wát .
Oud 01-06-2006, 18:26
Verwijderd
Ik leef voor de toekomst.

En verder een combinatie van wat Sell-by.date zei, dit
Citaat:
Cytherea schreef op 31-05-2006 @ 22:34 :
Voor die kleine dingetjes, waarvan ik het idee heb dat niemand ze ziet.
en ook wel dit:
Citaat:
thunder110 schreef op 31-05-2006 @ 23:30 :
Er staat mij wat moois te wachten! Ik leef al jaren met de gedachte dat ik iets moet volbrengen, kunst is enkel nog uit te vinden wát .
Alleen vind ik dat laatste wel erg moeilijk soms
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 18:46
Verwijderd
Citaat:
thunder110 schreef op 31-05-2006 @ 23:30 :
Dat idee heb ik dus ook. Alsof alles wat ik nu doe mij voorbereid op waarvoor ik "geroepen" ben, al klinkt dat vager en zweveriger dan ik het bedoel
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 19:01
Verwijderd
Ik leef omdat ik niets beters te doen heb.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 21:34
thunder110
thunder110 is offline
hee jongens, laat mij even speciaal zijn ja
Oud 01-06-2006, 22:16
Dinalfos
Dinalfos is offline
Mijn dierbaren en materiele zaken.
Oud 01-06-2006, 22:22
__
__ is offline
Citaat:
kwibus schreef op 31-05-2006 @ 21:53 :
Forum!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 23:31
vedetje
vedetje is offline
Eigenlijk een moeilijke vraag...

Ik denk dat alles wat me enorm veel verdriet zou bezorgen bij verlies, nu voor mij het leven de moeite waard maakt.

Toekomstplannen, een doel hebben, niet gewoon leven om te leven, maar leven om iets te bereiken.
Oud 02-06-2006, 19:04
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
vedetje schreef op 02-06-2006 @ 00:31 :

niet gewoon leven om te leven, maar leven om iets te bereiken.
Je hebt niet veel aan alles wat je bereikt hebt, eens je dood bent.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 19:04
[CP]Grinttegel
[CP]Grinttegel is offline
Goeie vraag...
Oud 02-06-2006, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Gambokkur schreef op 02-06-2006 @ 20:04 :
Is dat het punt dan? Het gaat erom wat je drijft.. niet of je daar later iets aan hebt. Alsof je iets aan spullen hebt, of liefde (behalve dan dat je goed 'achtergelaten' wordt).
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 22:35
Aristidis
Aristidis is offline
Citaat:
marrel schreef op 30-05-2006 @ 21:15 :
Doelen stellen om die vervolgens te berijken. De laatste tijd hebben ze wel voornamelijk betrekking tot school, overgaan, slagen, P halen. Geeft een soort van voldoening om iets te berijken wat k graag wil.
Verder gewoon lol en een goede band met vrienden, ergens naar uit kunnen kijken om leuke dingen te gaan doen. Zoiets
ja, ik denk net zoals jij denk ik, met als gevolg dat ik helemaal gek wordt als ik geen doel kan verzinnen of geen doel heb
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 23:32
Verwijderd
Ik heb werkelijk waar geen idee.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 00:47
Severus
Severus is offline
Niks. Ik zit hier gewoon mijn tijd uit.
Oud 03-06-2006, 12:16
Verwijderd
Jezus, wat een dramatisch gedoe. Je 'nut van leven' koppelen aan een concreet doel of gebeurtenis is niet best. Als dat dan wegvalt of vervuld wordt zou je in alle eerlijkheid zelfmoord moeten plegen, omdat je immers met je nutteloze leven de aarde, de maatschappij en de openbare middelen niet langer moet belasten.

Maar gelukkig hebben we niet dat soort onzin nodig om te kunnen of hoeven leven, want je bent er gewoon. Dat is al voldoende. Stel de vraag dan zo: 'Waaraan beleef jij in je leven ontzettend veel plezier', dan klinkt het tenminste niet zo oh-als-ik-dit-toch-niet-had-achtig.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 15:17
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 02-06-2006 @ 23:16 :
Is dat het punt dan? Het gaat erom wat je drijft.. niet of je daar later iets aan hebt.
Ja, ok, maar er zijn veel mensen die heel hun leven streven naar rijkdom ofzo maar het nooit bereiken. Zy hadden dan beter wat minder prestatiegericht geleefd.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 20:41
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-06-2006 @ 13:16 :
Jezus, wat een dramatisch gedoe. Je 'nut van leven' koppelen aan een concreet doel of gebeurtenis is niet best. Als dat dan wegvalt of vervuld wordt zou je in alle eerlijkheid zelfmoord moeten plegen, omdat je immers met je nutteloze leven de aarde, de maatschappij en de openbare middelen niet langer moet belasten.

Maar gelukkig hebben we niet dat soort onzin nodig om te kunnen of hoeven leven, want je bent er gewoon. Dat is al voldoende. Stel de vraag dan zo: 'Waaraan beleef jij in je leven ontzettend veel plezier', dan klinkt het tenminste niet zo oh-als-ik-dit-toch-niet-had-achtig.
Hm, eigenlijk heb je wel gelijk.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 23:52
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
Gambokkur schreef op 02-06-2006 @ 20:04 :
Als je dood bent, is er geen leven meer hé, dan ga je je ook de vraag niet stellen van 'wat maakt voor mij het leven de moeite waard'

Dan kan je net zo goed heel erg fatalistisch gaan leven 'waarom zou ik, ik ga toch dood'

Waarom zou ik me vandaag de borden afwassen, als ik er weer uit eet zijn ze toch weel vuil

nuja, zoiets
Oud 04-06-2006, 23:53
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
Gambokkur schreef op 03-06-2006 @ 16:17 :
Ja, ok, maar er zijn veel mensen die heel hun leven streven naar rijkdom ofzo maar het nooit bereiken. Zy hadden dan beter wat minder prestatiegericht geleefd.

en wat dan?

misschien dat voor hen net het leven de moeite waard is omdat ze kunnen dromen van die rijkdom...

pas als ze beseffen dat het onmogelijk te bereiken is kan je zeggen van 'ze hadden beter wat minder prestatiegericht geleefd' maar zolang ze aan die droom kunnen vasthouden, waarom niet?
Oud 05-06-2006, 03:21
Verwijderd
Ik leef niet ergens voor. Ik probeer alleen zoveel mogelijk plezier te hebben, dingen doen waarbij ik me goed voel, zoveel mogelijk vrij te blijven en vooral genieten van kleine dingetjes.

Verder zou ik het afgrijselijk vinden als ik doof of blind zou worden. Zonder muziek leven lijkt me echt een regelrechte ramp. En zonder zicht leven, ik kan het me ook niet voorstellen. Nooit meer kleuren zien, lichten zien. Bah.

Zolang ik mijn mooie momenten blijf hebben, vind ik het leven de moeite waard!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 10:59
Sacrilege
Sacrilege is offline
Vrienden, ouders en muziek
Oud 08-06-2006, 22:21
.:zonnetje:.
.:zonnetje:. is offline
Op dit moment helemaal niks meer
Reageren

Regels voor berichten