Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2006, 19:06
Xtreme3
Xtreme3 is offline
Heeft er iemand een tip hoe ik mijn borsten beter kan verbergen?

Het zit zo:
Ik ben namelijk eigenlijk een meisje, maar ik zou veel liever een jongen willen zijn. Nu lukt het me ook wel om me jongensachtig te kleden, maar toch zie je mijn borsten nog steeds erg goed.
Dus ik vroeg me af hoe ik dat zou moeten verbergen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2006, 19:10
Xtreme3
Xtreme3 is offline
Zoals zij: http://www.gyrlztown.com/Images/Shane's%20Photos/Tomboy%20Kate.jpg
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 19:30
Nona
Nona is offline
Een strak shirtje met daarover een iets wijdere trui?

Maar waarom zou je liever een jongen zijn? Dat lijkt me belangrijker om eerst over te praten.
Oud 02-06-2006, 19:38
Xtreme3
Xtreme3 is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 02-06-2006 @ 20:30 :

Maar waarom zou je liever een jongen zijn?
Ik weet niet. Het voelt gewoon zo. Ik heb nooit echt graag een meisje willen zijn. Ik wil gewoon een jongen zijn. Dus daarom probeer ik me nu ook zo te kleden. En dat voelt een stuk beter.
Best wel raar he
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 19:50
Souris
Souris is offline
helemaal niet raar.
ik ken iemand die een vrouw was maar dat nniet wilde zijn en nu bezig is om zich te laten onbouwen.
niks mis met transgenders
Oud 02-06-2006, 20:22
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Souris schreef op 02-06-2006 @ 20:50 :
helemaal niet raar.
ik ken iemand die een vrouw was maar dat nniet wilde zijn en nu bezig is om zich te laten onbouwen.
Natuurlijk is het raar. Maar je kan beter een jongensachtig meisje zijn, waar niets mis mee is, dan een of ander omgebouwd geval dat duidelijk geen meisje meer is maar zeker ook geen echte man.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Souris schreef op 02-06-2006 @ 20:50 :
oh nee hoor.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 21:12
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Xtreme3 schreef op 02-06-2006 @ 20:38 :
Ik weet niet. Het voelt gewoon zo. Ik heb nooit echt graag een meisje willen zijn. Ik wil gewoon een jongen zijn. Dus daarom probeer ik me nu ook zo te kleden. En dat voelt een stuk beter.
Best wel raar he
Nee hoor, zo raar is dat niet. Ik snap als man goed waarom je als vrouw een man zou willen zijn Je kunt lekker een hoop bier drinken, flink boeren, want als man staat zoiets veel minder schandalig dan wanneer een meisje het doet. Je kunt staand pissen. Je jankt niet zo snel, bent minder vatbaar voor emotionele 'aandoeningen'. Kortom, testosteronkuur aanvragen!

Ok, dit ging idd nčrgens over.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 02-06-2006 @ 22:12 :
Nee hoor, zo raar is dat niet. Ik snap als man goed waarom je als vrouw een man zou willen zijn Je kunt lekker een hoop bier drinken, flink boeren, want als man staat zoiets veel minder schandalig dan wanneer een meisje het doet. Je kunt staand pissen. Je jankt niet zo snel, bent minder vatbaar voor emotionele 'aandoeningen'. Kortom, testosteronkuur aanvragen!

Ok, dit ging idd nčrgens over.
Probeer jij als als man verklede vrouw maar eens staand te plassen zonder betrapt te worden
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 12:43
[CP]Grinttegel
[CP]Grinttegel is offline
Ja kom gezellig bij de mannenclub. Je kunt proberen flink krachttraining te gaan doen of te gaan zwemmen. Kijk maar is naar TV, al die topsportsters hebben ook zowat een platte borst.
Oud 03-06-2006, 12:52
Verwijderd
Citaat:
[CP]Grinttegel schreef op 03-06-2006 @ 13:43 :
Ja kom gezellig bij de mannenclub. Je kunt proberen flink krachttraining te gaan doen of te gaan zwemmen. Kijk maar is naar TV, al die topsportsters hebben ook zowat een platte borst.
dat komt niet doordat ze topsportster zijn; topsportsters hebben vaak in verhouding veel testosteron, waardoor ze sneller dan andere vrouwen spierweefsel ontwikkelen, én waardoor ze kleinere borsten hebben dan andere vrouwen. Dat vrouwen met grote borsten geen topzwemsters worden is ook niet vreemd want je bent dan niet echt gestroomlijnd.

Ontopic. Je plaatst dit topic niet voor niets op psychologie, ik heb het idee dat je met dit topic meer wil dan alleen borstverbergtips.
Maar toch: er zijn minimizer-bh's te koop, voor vrouwen met erg grote borsten die daar last van hebben (mensen die er naar staren enzo), daarmee lijken borsten 1 cupmaat minder, misschien zijn die er ook in jouw maat (vast wel, bij wehkamp.nl zijn ze er vanaf 75b). Als je dan een wijde trui erover draagt, kom je vast een heel eind.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 15:19
anterx
anterx is offline
Ik heb wel eens op tv gezien dat vrouwen hun borsten verborgen door er heel strak een lap omheen te wikkelen. Dit lijkt me niet fijn zitten, maar misschien heb je er wat aan.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 15:35
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Xtreme3 heeft geen fotoboek.
Oud 03-06-2006, 16:48
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Morgan schreef op 03-06-2006 @ 00:05 :
Probeer jij als als man verklede vrouw maar eens staand te plassen zonder betrapt te worden
Ja dat gaat idd nog wel moeilijk :') Of je schaft zo'n speciaal speelgoedje aan waarmee 't kan
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 17:11
Verwijderd
Citaat:
anterx schreef op 03-06-2006 @ 16:19 :
Ik heb wel eens op tv gezien dat vrouwen hun borsten verborgen door er heel strak een lap omheen te wikkelen. Dit lijkt me niet fijn zitten, maar misschien heb je er wat aan.
Dat zou inderdaad best wel eens kunnen werken.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 14:31
Clientje
Clientje is offline
Citaat:
anterx schreef op 03-06-2006 @ 16:19 :
ja dat was bij een film.. toen wou een meisje ook een jongen zijn en toen had ze die lap eromheen gebonden. Ja en die film eindigde ook erg uhmm.. mooi . Was opzich wel een goede film, dan zie je dat er erge gevolgen kunnen gebeuren wanneer je niet geaccepteerd word wanneer je mannelijk wil zijn als je vrouwlijk bent.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 16:24
J3s
J3s is offline
Citaat:
Clientje schreef op 04-06-2006 @ 15:31 :
ja dat was bij een film.. toen wou een meisje ook een jongen zijn en toen had ze die lap eromheen gebonden. Ja en die film eindigde ook erg uhmm.. mooi . Was opzich wel een goede film, dan zie je dat er erge gevolgen kunnen gebeuren wanneer je niet geaccepteerd word wanneer je mannelijk wil zijn als je vrouwlijk bent.
'Boys don't cry'
Oud 04-06-2006, 17:24
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-06-2006 @ 21:47 :
oh nee hoor.
Zo fijn dat er een paar mensen op dit forum zijn die precies de reply geven die ik wil geven zodat ik het niet meer hoef te doen. Mijn dank gaat uit naar o.a. Sarah, Roos en nare man
Oud 04-06-2006, 18:24
anterx
anterx is offline
Citaat:
Clientje schreef op 04-06-2006 @ 15:31 :
Ik heb die film ook gezien, maar doel op een documentaire over twee belgse of engelse meisjes die liever jongens zouden zijn en zich zo kleden en een van de twee krijgt ook hormonen om meer haargroei te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 20:30
Muchacha
Muchacha is offline
Afbinden lijkt me idd het beste (maar of het gezond en pijnloos is weet ik niet....)
Ik raad je wel aan om hier eens met een psycholoog over te praten, deze kan je helpen met je eventuele 'transformatie' naar een jongen
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 20:48
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
J3s schreef op 04-06-2006 @ 17:24 :
'Boys don't cry'
goeie film
Oud 04-06-2006, 21:23
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
J3s schreef op 04-06-2006 @ 17:24 :
'Boys don't cry'
'Shakespeare in Love' komt dat ook in voor.
Afbinden met zo'n doek was ook mijn eerste idee, maar zoals idd al eerder is aangegeven: geen id of dat ook zo gezond & pijnloos is.
En verder ook idd professionele hulp zoeken, iemand waarmee je verder kunt praten over waarom je je voelt zoals je je voelt.
Die persoon kan je ook verder helpen in tips over hoe je je transformatie het beste aan kunt pakken.

Lijkt me dat je deze topic anders wel bij L&G had neergezet
Oud 04-06-2006, 21:54
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Morgan schreef op 03-06-2006 @ 00:05 :
Wat dacht je van het vermijden van die emotionele "aandoeningen"?

Verder.. ga veel sporten, daar wordt je gespierder van. En of je er nou aanleg voor hebt of niet, als je veel en vaak sport ben je zo een (halve) cup kwijt. Verder maken sportbeha's ook platter. Echt niet te geloven.
Oud 04-06-2006, 23:37
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 04-06-2006 @ 18:24 :
Zo fijn dat er een paar mensen op dit forum zijn die precies de reply geven die ik wil geven zodat ik het niet meer hoef te doen. Mijn dank gaat uit naar o.a. Sarah, Roos en nare man
Tsja, 'met transgenders is niets mis', 'je laten ombouwen is niet raar', het moet niet gekker worden zeg.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 23:59
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-06-2006 @ 00:37 :
Tsja, 'met transgenders is niets mis', 'je laten ombouwen is niet raar', het moet niet gekker worden zeg.

'vrijheid van meningsuiting'

maar ik hou de mijne beter maar stil (net zoals jij)

Maar inderdaad, waarom wil je die borsten verbergen? Waarom wil je een jongen zijn?

Ik moet toegeven dat ik aan de leeftijd van 10 jaar ofzo eventjes een jongensachtige fase heb gehad. Mijn haar laten kortknippen, de kleren van mijn broer dragen... maar ja, dat kwam gewoon omdat ik niet wou onderdoen voor mijn grote stoere broer die in de bomen klom en die zei dat meisjes dat niet konden
en op hetzelfde moment had ik eigenlijk ook wel een vriendje...
Oud 05-06-2006, 00:03
Verwijderd
Citaat:
vedetje schreef op 05-06-2006 @ 00:59 :
'vrijheid van meningsuiting'

maar ik hou de mijne beter maar stil (net zoals jij)
Hai?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 00:19
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-06-2006 @ 00:37 :
Uhuh.
Oud 05-06-2006, 00:46
Verwijderd
Het is niet helemaal normaal, maar zo'n gevoel zit gewoon in iemand. Kun je je beter laten ombouwen dan in een verkeerd lichaam gevangen te zitten.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 01:37
Verwijderd
ja boeiend. ik heb er ook geen enkel probleem mee, ik erger me alleen aan mafkezen die doen alsof het 'normaal' is. Jezelf laten ombouwen naar het andere geslacht is absoluut niet normaal.

dat je die beslissing wel respecteert, en erkent dat het voor zo iemand een heel diepliggende behoefte is waar die persoon aan tegemoet wil komen, is een heel andere vraag.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 01:51
Vice
Vice is offline
Citaat:
vedetje schreef op 05-06-2006 @ 00:59 :
Maar inderdaad, waarom wil je die borsten verbergen? Waarom wil je een jongen zijn?

Ik moet toegeven dat ik aan de leeftijd van 10 jaar ofzo eventjes een jongensachtige fase heb gehad. Mijn haar laten kortknippen, de kleren van mijn broer dragen... maar ja, dat kwam gewoon omdat ik niet wou onderdoen voor mijn grote stoere broer die in de bomen klom en die zei dat meisjes dat niet konden
en op hetzelfde moment had ik eigenlijk ook wel een vriendje...
Ik kan dat wel begrijpen. We leven nog steeds in typisch mannetjes- en vrouwtjesrollen en je hebt nu eenmaal meisjes die zich veel meer in het mannetjesrol kunnen verplaatsen, dan in het vrouwtjesrol.
Oud 05-06-2006, 08:09
Souris
Souris is offline
Citaat:
Sylph schreef op 05-06-2006 @ 01:46 :
Het is niet helemaal normaal, maar zo'n gevoel zit gewoon in iemand. Kun je je beter laten ombouwen dan in een verkeerd lichaam gevangen te zitten.
idd
Oud 05-06-2006, 19:04
Verwijderd
En stiekem vraag ik me toch altijd af hoe iemand toch kan zeggen dat zij zich een jongetje voelt. Ik bedoel: je bént geen jongen, dus weet je ook niet hoe het voelt om er één te zijn....
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 19:15
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
eerlijk gezegd heb ik vaak het vermoeden dat dit soort 'aandoeningen' meer een uitvlucht zijn om alle andere problemen heeft aan op te hangen.

als je je om zou laten bouwen tot iets dat in de buurt komt van een man, los je niet ineens al je problemen op.

je bent een meisje, geen jongen. hoe je je gedraagt moet je zelf weten, maar je bent geen jongen. Misschien zou je met een psychiater moeten praten. (Maar, o jee, nu heb ik beweerd dat iemand die een dergelijk 'probleem' heeft misschien hulp nodig heeft, en ach-ach, wat iemand doet moet hij/zij natuurlijk zelf weten en beweren dat zoiets misschien wel een psychische ziekte zou kunnen zijn, dat doen wij nederlanders natuurlijk niet, want eigen vrijheid is altijd het belangrijkste uiteraard...)
Oud 05-06-2006, 19:39
Clientje
Clientje is offline
ze heeft volgens mij ook wel door dat het niet normaal is.. ze plaatste het vast niet voor niks bij psychologie.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 12:07
Nona
Nona is offline
Laten we de discussie over of het normaal is even laten vallen. Wat de omgeving denkt dondert namelijk niet, wat de TS voelt is relevant om tips te geven. En laten we er niet vanuit gaan dat de situatie niet problematisch is voor de gevoelens van de TS.

Si?
Oud 06-06-2006, 14:11
Frostbite
Frostbite is offline
Cualquier usted dice.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 17:00
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 06-06-2006 @ 15:11 :
Cualquier usted dice.
Mij één friet speciaal aub.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 20:55
Hulk
Hulk is offline
laatst was er bij zo'n jerryspringer achtige talkshow allemaal mensen te gast die met twee geslachten geboren waren. dat was me pas waus
Oud 09-06-2006, 00:03
vedetje
vedetje is offline
Citaat:
Hulk schreef op 08-06-2006 @ 21:55 :
laatst was er bij zo'n jerryspringer achtige talkshow allemaal mensen te gast die met twee geslachten geboren waren. dat was me pas waus

was er geen theorie die beweerde dat elke persoon inderdaad zowel man en vrouw is, maar dat een vrouw bv. 51% vrouw is en 49% man, en omgekeerd. En nu en dan is er dan een foutje, en zijn die percentage's omgekeerd, en dan krijg je 'problemen' zoals deze?

Geen idee waar ik dit verhaaltje hoorde en of er eenigsinds iets van waar is
Oud 10-06-2006, 18:13
ILUsion
ILUsion is offline
Ja, ik zou zeggen, neem gewoon kleren die zowel voor mannen als voor vrouwen geschikt zijn. Gewoon geen aandacht laten geven aan je borsten (geen diep uitgesneden topjes, ...) maar voor de rest denk ik dat je niet beter af bent door jezelf te transformeren in een jongen.

Een goede vriendin van mij heeft ook een nogal jongensachtig karakter maar zij kan er zeer goed mee omgaan. Vaak is ze eerder jongensachtig gekleed, ze heeft wel borsten, draagt ook een beha, maar haar borsten vallen amper op. Ze heeft het er wel enige tijd moeilijk mee gehad, maar tegenwoordig is ze de persoon met het grootste zelfvertrouwen. Ze is trouwens ook lesbisch, dat maakt dat ze een beetje een half-half geval is: ze lijkt een jongen vanop afstand met meisjesachtige trekken, ze kan met de jongens meespreken over andere lekkere meiden maar ze heeft haar meisjeskanten niet verloochend en kan ook met de meiden goed opschieten. Voor ons is ze dus niet echt een meisje, ook niet echt een jongen (we weten naturlijk wel dat ze een meisje is, dat geeft soms problemen omdat mensen zich vaak vergissen en dat is wel pijnlijk soms), ze is voor ons gewoon een persoon, ze is haar eigen zelf en haar geslacht maakt dan weinig uit.

Dus: doe gewoon waar jij je goed bij voelt, leer je lichaam aanvaarden zoals het is (want ik heb het idee dat transgender niet hetzelfde is als iemand van het andere geslacht en steeds scheef bekeken zal worden). Je bent trouwens geen meisje omdat je borsten hebt, het is een beetje stom in vakjes man/vrouw te denken. Je bent jezelf, dat is wat telt. Dat is wat anderen ook in jou zullen appreciëren: dat je jezelf bent.
Oud 10-06-2006, 19:50
teenager
teenager is offline
Citaat:
Sarah schreef op 03-06-2006 @ 13:52 :
dat komt niet doordat ze topsportster zijn; topsportsters hebben vaak in verhouding veel testosteron, waardoor ze sneller dan andere vrouwen spierweefsel ontwikkelen, én waardoor ze kleinere borsten hebben dan andere vrouwen. Dat vrouwen met grote borsten geen topzwemsters worden is ook niet vreemd want je bent dan niet echt gestroomlijnd.
hoe komt dat eigenlijk? maakt je lichaam vanwege het sporten meer testosteron aan? of heb je dat van nature en zorgt dat ervoor dat je in staat bent tot topsport?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 22:36
gewoonmax
gewoonmax is offline
Even over de andere kant van het verhaal? Hoe goed ken je jezelf? Waarom accepteer je het niet dat je als meisje bent geboren? Ombouwen vind ik zo onnatuurlijk, alsof je jezelf of eigenlijk de natuur niet eens accepteert. Wees blij met wie je bent en wat je hebt..
Oud 11-06-2006, 03:04
Verwijderd
Citaat:
maxman schreef op 10-06-2006 @ 23:36 :
alsof je jezelf of eigenlijk de natuur niet eens accepteert. Wees blij met wie je bent en wat je hebt..
ja, laten we dan ook maar blij zijn met kanker, dat is immers ook een natuurlijke en onvermijdelijke groei van je eigen lichaam.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 08:20
gewoonmax
gewoonmax is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-06-2006 @ 04:04 :
ja, laten we dan ook maar blij zijn met kanker, dat is immers ook een natuurlijke en onvermijdelijke groei van je eigen lichaam.
dat kan je doen ja. Goed, aan kanker ga je dood, aan meisje zijnde niet. Dit is iets heel anders. Mensen willen overleven, dus dat is ook weer wel natuurlijk. Maargoed kheb het niet over ombouwen, maar het is belangrijker om jezelf tegen te komen en te leren kennen.
Oud 14-06-2006, 12:30
Verwijderd
Citaat:
teenager schreef op 10-06-2006 @ 20:50 :
hoe komt dat eigenlijk? maakt je lichaam vanwege het sporten meer testosteron aan? of heb je dat van nature en zorgt dat ervoor dat je in staat bent tot topsport?
dat tweede
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 18:33
teenager
teenager is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-06-2006 @ 13:30 :
dat tweede
hm, dat is wel interessant om te weten. dus je wordt werkelijk geboren met de aanleg om goed te kunnen sporten. is dit dus afhankelijk van de hoeveelheid testosteron die je van nature aanmaakt?

dat zou betekenen dat je het nooit zult bereiken als je als meisjesmeisje geboren bent..

iets om over na te denken!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 18:37
Verwijderd
Ook zonder bovengemiddelde hoeveelheid testosteron zul je best goed kunnen sporten hoor, dat is gewoon een kwestie van inzet, maar topsport gaat dan wat moeilijk . Vooral bij krachtsporten als kogelstoten enzo natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 19:01
teenager
teenager is offline
En spiermassa ontwikkelen, is dat ook op die manier bepaald?

Sorry voor het offtopic gedrag.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 19:15
Verwijderd
ja, dat is ook de reden dat vrouwen met meer testosteron beter sporten, doordat ze makkelijker spieren opbouwen . en nu hou ik op met offtopic zijn
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 22:14
fractuur
fractuur is offline
Aan de andere kant hebben negers ook meer rode bloedlichaampjes waardoor ze beter kunnen duursporten. (correct me if I'm wrong ) Verder: geldt dat testoronverhaal ook voor marathonlopers? Of train je daarmee gewoon minder spieren?
Reageren

Regels voor berichten