Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2006, 15:35
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Naar aanleiding van ongoing discussie over problemen met Antilliaanse jongeren.

Ik ken aantal mensen die problemen hadden met Antialliaanse medebewoners. En daar werd je niet vrolijk van. Hun macho cultuur is enorme belemmering voor constructieve communicatie. Elke hint, elke opmerkig wordt als aanval gezien. Die natuurlijk vergeld moet worden!

Heel erg houding van: ik bepaal zelf wat ik doe, ik hou met niemand rekening.

En ook heel erg: asymmetrische houding als het gaat om rechtvaardigheid. Ik maak troep, veroorzaak overlast, ruim niet op.... maar als JIJ daar wat van zegt: waar bemoei je je mee!

Ik denk dat we in Nederland grote problemen te gemoet gaan (nee al hebben) met Antiallianen en andere leden van een macho-cultuur.

Om het heel flauw te zeggen: poldermodel werkt niet zo met actoren die niet-constructief handelen.

Zeg ik hiermee dat alle Antillianen slecht zijn (whatever that might be)? Nee, maar wel dat hun cultuur en de onze... flink botsen!
Advertentie
Oud 26-05-2006, 15:43
S.Einstein
S.Einstein is offline
Je hebt het over een klein groepje.
Van elk ras zijn er mensen fout en mensen die het beste met iedereen voorhebben.
Of je nu in Nederland, Duitsland of Turkije woont overal zijn de mensen verschillend.
Laat ze dan links liggen en bemoei je er niet mee, want tegen ze in gaan is niet zo verstandig.
Doe gewoon je ding en laat je niet zo beinvloeden!
Oud 26-05-2006, 15:45
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
S.Einstein schreef op 26-05-2006 @ 16:43 :
Je hebt het over een klein groepje.
Van elk ras zijn er mensen fout en mensen die het beste met iedereen voorhebben.
Of je nu in Nederland, Duitsland of Turkije woont overal zijn de mensen verschillend.
Laat ze dan links liggen en bemoei je er niet mee, want tegen ze in gaan is niet zo verstandig.
Doe gewoon je ding en laat je niet zo beinvloeden!
Maar op die studentenflat woonden op 3 Antillianen. Officieel. Maar in praktijk stuk of 8!

Hoe moet je je daar dan niet mee bemoeien? Als je keuken, koelkasten, fornuizen, telefoon, gang, postbus, e.d. deelt...
Oud 26-05-2006, 15:57
Verwijderd
Ze begroeten met een box voordat je gaat klagen
Oud 26-05-2006, 16:08
Verwijderd
Ja, ze zeggen *BOX* en dan aaiighht! Relaxt toch?

En Hendrik, maak je nou niet zoveel zorgen.
Oud 26-05-2006, 16:14
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 26-05-2006 @ 17:08 :
Ja, ze zeggen *BOX* en dan aaiighht! Relaxt toch?

En Hendrik, maak je nou niet zoveel zorgen.
Maak je maar zorgen om mij Ik ben daar ook bedreigd!!!
Oud 26-05-2006, 16:17
Verwijderd
Nou, neem een grote hond mee, daar zijn ze vaak doodsbang voor.
Oud 26-05-2006, 16:34
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 26-05-2006 @ 17:17 :
Nou, neem een grote hond mee, daar zijn ze vaak doodsbang voor.
Pfff, ik word hier zo moe van. Vooral van al die politiek-correcte lui. Lieve mensen, er is WEL culturele component!

En dan noemen ze mij de moraalridder!
Oud 26-05-2006, 16:36
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Zie ook: http://forum.scholieren.com/showthre...1#post21726221
Oud 26-05-2006, 16:37
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-05-2006 @ 17:34 :
Pfff, ik word hier zo moe van. Vooral van al die politiek-correcte lui. Lieve mensen, er is WEL culturele component!

Ja, en wat wilde je aan die culturele botsing doen dan? Met de tijd zal dat wel vervagen en bovendien is het meer een straatcultuur waar jij het over hebt dan de Antiliaanse cultuur. Er zijn zat niet-Antillianen die ook een dergelijke houding erop nahouden. En wat doe je dr aan? Je hebt twee opties, beste Hendrik.

Negeren of aanspreken.
Oud 26-05-2006, 16:40
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 26-05-2006 @ 17:37 :
Ja, en wat wilde je aan die culturele botsing doen dan? Met de tijd zal dat wel vervagen en bovendien is het meer een straatcultuur waar jij het over hebt dan de Antiliaanse cultuur. Er zijn zat niet-Antillianen die ook een dergelijke houding erop nahouden. En wat doe je dr aan? Je hebt twee opties, beste Hendrik.

Negeren of aanspreken.
Hhaah, je kent, me dus ik ben van de aanspreek-school! Alleen, dan krijg je toch ellende over je heen. En waar je ook tegen aaloopt: ze dekken elkaar. Gaat hen niet om 'wat is goed', maar 'wat is beter voor mijn groep'.

Situatie is denk ik te vergelijken met woonwagenbewoners. Daar gaat groep ook boven 'maatschappelijke normen'. Natuurlijk mogen en zullen we dat in onze samenleving gebaseerd om moderniteit NOOIT accepteren!
Oud 26-05-2006, 16:47
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-05-2006 @ 17:34 :

Is het zelfs al politiek correct om te zeggen dat iemand z'n hond erop af moet sturen.
Waar gaat het heen met de samenleving.

Wat is btw je vraag?
Oud 26-05-2006, 16:53
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik weet (en anders: mag hopen) dat Firdaus grapje maakte. Politiek-incorrect, dat wel.

Vragen:

Is er culturele component bij problemen met jongeren van Antillen?

Hoe pakken we dit aan?
Oud 26-05-2006, 16:55
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Dit gaat niet alleen op voor antilianen hoor, voor eigen elke bevolkingsgroep gaat het wel op, hoewel het wel opvallend is dat antilianen en marrokanen veel sneller agressie gebruiken (en vooral dat rechtvaardig vinden) dan turken of nederlanders.

Hopen dat ze ooit volwassen worden, meer kan je niet doen, want elke maatregel is weer discriminatie of strookt weer neit met de mensenrechten of whatever.
Oud 26-05-2006, 16:59
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 26-05-2006 @ 17:55 :
Dit gaat niet alleen op voor antilianen hoor, voor eigen elke bevolkingsgroep gaat het wel op, hoewel het wel opvallend is dat antilianen en marrokanen veel sneller agressie gebruiken (en vooral dat rechtvaardig vinden) dan turken of nederlanders.
Dus: maak hun duidelijk dat wij dat niet accepteren. En gaan ze daar niet mee akkoord: you can go now!
Om Pim Fortuyn te citeren: als u Nederland nou zo'n verschrikkelijk land vindt, ga dan weg!

Citaat:
Pruttelpot schreef op 26-05-2006 @ 17:55 :
Hopen dat ze ooit volwassen worden, meer kan je niet doen, want elke maatregel is weer discriminatie of strookt weer neit met de mensenrechten of whatever.
En als je daar tussen woont... heb je dan maar gewoon pech?
Oud 26-05-2006, 17:02
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-05-2006 @ 17:59 :
Om Pim Fortuyn te citeren: als u Nederland nou zo'n verschrikkelijk land vindt, ga dan weg!
Ja, dat zeg ik ook altijd tegen die zeurende apen die altijd over 'de linkse kerk' lopen te mekkeren, maar ze rotten maar niet op
Oud 26-05-2006, 17:07
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-05-2006 @ 17:59 :
Dus: maak hun duidelijk dat wij dat niet accepteren. En gaan ze daar niet mee akkoord: you can go now!
Als je duidelijk maakt dat je het niet accepteerd heb je een flinke kans op een blauw oog of een mp3speler minder.

De politie durft niet op te treden, en heeft eigenlijk ook geen reden om op te treden aangezien rondhangen met je groeppie gewoon mag (samenscholingsverbod wordt eigenlijk nooit nageleefd).

Eruitgooien is geen optie, doe je het wel, krijg je de linkse meute weer over je heen ala, ja maar dat zijn nederlanders. Wat antilianen eigenlijk ook zijn (hopen dat venezuela eens opschiet met die annexatie).

Citaat:

En als je daar tussen woont... heb je dan maar gewoon pech?
Jep, dan heb je gewoon pech. Want wat wil je er tegen doen? Je zou natuurlijk gewoon een stengun kunnen kopen en wekelijks degene met de bijdehandte bek even van zn stokkie laten gaan, maar of je woning en leven dan nog zeker is betwijfel ik.

Helaas is nederland geen politiestaat denk ik soms weleens.
Oud 26-05-2006, 17:22
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-05-2006 @ 18:02 :
Ja, dat zeg ik ook altijd tegen die zeurende apen die altijd over 'de linkse kerk' lopen te mekkeren, maar ze rotten maar niet op
Maak me maar weer belachelijk. Ik hoor off the record wel eens wat dingen, en geloof me: veel instanties zitten ook met handen in haar. Want als overheid mag je bijna niks, en die overlastgevers.... tja, die laten zich niks gelegen.... AANPAKKEN. KEIHARD!!
Oud 26-05-2006, 17:26
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 26-05-2006 @ 18:07 :
Als je duidelijk maakt dat je het niet accepteerd heb je een flinke kans op een blauw oog of een mp3speler minder.

De politie durft niet op te treden, en heeft eigenlijk ook geen reden om op te treden aangezien rondhangen met je groeppie gewoon mag (samenscholingsverbod wordt eigenlijk nooit nageleefd).
Weet niet of het niet durven is. Is volgens mij meer: bijna niks kunnen of mogen. En veel van die gasten dekken elkaar uit tribale loyaliteit. Dus dingen zijn moeilijk te bewijzen.

Citaat:
Eruitgooien is geen optie, doe je het wel, krijg je de linkse meute weer over je heen ala, ja maar dat zijn nederlanders. Wat antilianen eigenlijk ook zijn (hopen dat venezuela eens opschiet met die annexatie).
Tja, dat kan inderdaad niet. Maar zorg dat in ieder geval dat de instroom minder wordt... als dat wel kan dan

Citaat:
Jep, dan heb je gewoon pech. Want wat wil je er tegen doen? Je zou natuurlijk gewoon een stengun kunnen kopen en wekelijks degene met de bijdehandte bek even van zn stokkie laten gaan, maar of je woning en leven dan nog zeker is betwijfel ik.

Helaas is nederland geen politiestaat denk ik soms weleens.
Maar laat Rutte dan ook zeggen tegen die mensen daar: als je echt overlast hebt op je studentenflat, dan krijg je jaar extra geld.

Overheid wentelt eigen falen af op burgers.

Ik vond ooit bij ouders een heel, heel oud tijdschrift. Uit 1980...

Titel van artikel: migrantenkinderen, een tijdbom

De overheid heeft dus al ongeveer 25 jaar de tijd gehad om actie te ondernemen!
Oud 26-05-2006, 17:32
Spoonie
Spoonie is offline
Ik stel voor: een strafkolonie op schiermonnikoog na oud frans model. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Duivelseiland)

Of we proppen het zooitje allemaal op bootcamp want iets anders helpt toch niet
Oud 26-05-2006, 17:34
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-05-2006 @ 18:26 :
Weet niet of het niet durven is. Is volgens mij meer: bijna niks kunnen of mogen. En veel van die gasten dekken elkaar uit tribale loyaliteit. Dus dingen zijn moeilijk te bewijzen.
Jup. Maar dat is al jaren een bekend probleem he. Niet voor niets is er een term voor: hangjongeren.

Citaat:
Tja, dat kan inderdaad niet. Maar zorg dat in ieder geval dat de instroom minder wordt... als dat wel kan dan
Het kan niet of nouwelijks, waarom niet? Omdat mensen op de antillen gewoon over een nederlands paspoort beschikken. Zou net zoiets zijn als friezen geen toegang meer geven tot drenthe.

Citaat:
Maar laat Rutte dan ook zeggen tegen die mensen daar: als je echt overlast hebt op je studentenflat, dan krijg je jaar extra geld.

Wtf heeft die loser van een rutte er nou weer mee te maken? Zowiezo, al zou die wat zeggen, zoals bijvoorbeeld: "nou, dan bezet je hun hangplek toch eens als je actie wilt?" Dan zou hij het de volgende dag glashard ontkennen en zeker je niet steunen erin.

Citaat:
Overheid wentelt eigen falen af op burgers.
Wederom, oud nieuws.

Citaat:
Ik vond ooit bij ouders een heel, heel oud tijdschrift. Uit 1980...

Titel van artikel: migrantenkinderen, een tijdbom

De overheid heeft dus al ongeveer 25 jaar de tijd gehad om actie te ondernemen!
Wel langer al, maar "we" zijn altijd te links geweest om daadwerkelijk consequenties te durven stellen.

Daarom, zoals ik al zei, een politiestaat voor een aantal jaar zou nederland erg veel goed doen.
Oud 26-05-2006, 17:35
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-05-2006 @ 18:22 :
Maak me maar weer belachelijk. Ik hoor off the record wel eens wat dingen, en geloof me: veel instanties zitten ook met handen in haar. Want als overheid mag je bijna niks, en die overlastgevers.... tja, die laten zich niks gelegen.... AANPAKKEN. KEIHARD!!
Ik maak jou helemaal niet belachelijk, ik stel alleen dat die dooddoener 'als het je niet bevalt dan ga je maar weg' voor een ieder gelijkelijk geldt.
Oud 26-05-2006, 17:43
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Maar ik ben Nederlander, en een buitenlander niet. Dus als die het neit bevalt: leave, if you want.

Tja, Antillianen zijn idd Nederlanders!
Oud 26-05-2006, 17:44
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-05-2006 @ 18:43 :
Maar ik ben Nederlander, en een buitenlander niet. Dus als die het neit bevalt: leave, if you want.

Tja, Antillianen zijn idd Nederlanders!
Net als de gemiddelde marokkaan of turk We noemen ze dan alleen medelanders of allochtonen ofzo.

MAW: afkomst boeit niks, het gaat om het papiertje.
We noemen eht ookwel multiculturele samenleving en we lachen ons nog steeds kapot om die humoristische gedachte van de linkse politiek

Maargoed. Je hebt dr maar mee te leven.
Oud 26-05-2006, 17:47
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik doelde expliciet op mensen die geen Nederlands paspoort hebben.

Maar wat ik ecth niet snap, Antillianen hebben zoveel te winnen bij de moderniteit (rechtvaardigheid, zelfontplooing) en hebben er heel veel aan te danken (Nederlandse voorzieningen). En als 'dank': gedragen ze zich anti-modern: tribaal, loyaal aan eigen groep, moreel asymmetrisch.... HOE KAN DAT NOU! DAT SNAP IK ECHT NIET!!
Advertentie
Oud 26-05-2006, 17:50
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-05-2006 @ 18:47 :

Maar wat ik ecth niet snap, Antillianen hebben zoveel te winnen bij de moderniteit (rechtvaardigheid, zelfontplooing) en hebben er heel veel aan te danken (Nederlandse voorzieningen). En als 'dank': gedragen ze zich anti-modern: tribaal, loyaal aan eigen groep, moreel asymmetrisch.... HOE KAN DAT NOU! DAT SNAP IK ECHT NIET!!
Hetzelfde kan je over eigenlijk elke groep mensen wel zeggen: Die soedanesen hebben zoveel te winnen bij vrede. Ja, klopt. Dus?
Het midden oosten zou een stuk beter af zijn als ze elkaar gewoon eens de hand zouden schudden en het verleden eens zouden vergeten. Ja. Dus?

In nederland zijn het allang neit meer de asielzoekers of de illegalen die voor de grote problemen zorgen. Dat zijn de nederlandse van andere afkomst wel, maar het blijven nederlanders en hoe je t ook wendt of keert, daar kom je niet onderuit..
Oud 26-05-2006, 17:55
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Maar juist Antillianen zuoden toch.... ik herhaal me - zoveel kunnen winnen bij omhelzen van ons systeem.

En je vergelijking met Sudan gaat niet op, naar mijn mening. Daar acteren alle partijen anti-modern.

Hier zegt Nederland: we willen je dit en dit geven, geven je mogelijkheiden. Maar gedraag je dan volgens moderniteit. En wat doen ze: bedankt voor dingen die Nederland wil geven. Maar we gedragen ons niet. Tja, hoe lang moeten wij dat nog pikken!
Oud 26-05-2006, 18:04
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-05-2006 @ 18:55 :
Maar juist Antillianen zuoden toch.... ik herhaal me - zoveel kunnen winnen bij omhelzen van ons systeem.
Hetzelfde met een willekeurige andere probleem groep. Van de verborgen moslima tot kamper tot relmarokkaan. Allemaal zouden ze een stuk beter af zijn (meer inkomen, meer respect etc etc) als ze zich zouden gedragen naar onze maatstaven en normen. Maar dat is t em een beetje, wie zijn wij om anderen te vertellen hoe ze hun leven meoten lijden? Multiculturele samenleving noemen we dat.

Citaat:

Hier zegt Nederland: we willen je dit en dit geven, geven je mogelijkheiden. Maar gedraag je dan volgens moderniteit. En wat doen ze: bedankt voor dingen die Nederland wil geven. Maar we gedragen ons niet. Tja, hoe lang moeten wij dat nog pikken!
Zolang ze strafrechtelijk niets fout doen mogen ze doen en laten wat ze willen, wij kennen hier geen wetgeving ala, draag een kortbroek en we hakken je benen eraf of iets in die trend als bijvoorbeeld omgangsregels (vrouwen de hand niet mogen schudden ed) maar we laten iedereen vrij dat voor zichzelf te bepalen binnen de grenzen van de wet. Op zich een goede zaak, gaat hand in hand met de vrijheid van meningsuiting (die wat mij betreft al tever ingedamt is, maargoed), maar dit is een van de gevolgen inderdaad, aanpakken is erg lastig..
Oud 26-05-2006, 18:09
miGAnt
miGAnt is offline
Kakker kaaskopjes, Jullie moeten uzelf niet zo gaan onderscheiden ...

en zeker niet ..MENSEN GAAN ONDERSCHEIDEN IN GROEPEN..

kakker hallandse PRUTTELPOT moet maar eens een inburgering CURSUS volgen jongen SWA
Oud 26-05-2006, 18:11
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...0#post21728530

Oprotten sukkel.
Oud 26-05-2006, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 26-05-2006 @ 18:44 :
We noemen eht ookwel multiculturele samenleving en we lachen ons nog steeds kapot om die humoristische gedachte van de linkse politiek
Wat moet jij dan een lol in het leven hebben
Oud 26-05-2006, 18:16
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-05-2006 @ 19:12 :
Wat moet jij dan een lol in het leven hebben
Ach, je moet niet alles zo serieus nemen he, het leven is geen tranendal, het leven is een molshoop.
Oud 26-05-2006, 18:17
miGAnt
miGAnt is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 26-05-2006 @ 19:16 :
Ach, je moet niet alles zo serieus nemen he, het leven is geen tranendal, het leven is een molshoop.
OO wat weet jij van leven jij stompkoph..

ga jezelf rekken ofzoo
Oud 26-05-2006, 18:20
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
De eerste FB+ er die jouw postgeschiedenis erop naslaat bant je direct, dat heb je al wel door?
Oud 26-05-2006, 18:20
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 26-05-2006 @ 19:04 :
Hetzelfde met een willekeurige andere probleem groep. Van de verborgen moslima tot kamper tot relmarokkaan. Allemaal zouden ze een stuk beter af zijn (meer inkomen, meer respect etc etc) als ze zich zouden gedragen naar onze maatstaven en normen. Maar dat is t em een beetje, wie zijn wij om anderen te vertellen hoe ze hun leven meoten lijden? Multiculturele samenleving noemen we dat.
No way! Multicultureel BINNEN KADER VAN ONZE NORMEN EN WAARDEN.

En laat die mensen die je noemde dat dan doen. Iedereen wordt er toch beter van. Zijzelf ook!

Citaat:
Pruttelpot schreef op 26-05-2006 @ 19:04 :
Zolang ze strafrechtelijk niets fout doen mogen ze doen en laten wat ze willen, wij kennen hier geen wetgeving ala, draag een kortbroek en we hakken je benen eraf of iets in die trend als bijvoorbeeld omgangsregels (vrouwen de hand niet mogen schudden ed) maar we laten iedereen vrij dat voor zichzelf te bepalen binnen de grenzen van de wet. Op zich een goede zaak, gaat hand in hand met de vrijheid van meningsuiting (die wat mij betreft al tever ingedamt is, maargoed), maar dit is een van de gevolgen inderdaad, aanpakken is erg lastig..
... dus, we zijn er weer: heb je pech! Als je daar naast of tussen woont!
Oud 26-05-2006, 18:21
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
miGAnt schreef op 26-05-2006 @ 19:17 :
OO wat weet jij van leven jij stompkoph..

ga jezelf rekken ofzoo
Doe even relaxed! We proberen ons te gedraten hier. Doe jij dat ook even aub.!
Oud 26-05-2006, 18:29
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-05-2006 @ 19:20 :
No way! Multicultureel BINNEN KADER VAN ONZE NORMEN EN WAARDEN.

En laat die mensen die je noemde dat dan doen. Iedereen wordt er toch beter van. Zijzelf ook!
In onze cultuur zou je dat inderdaad denken, maar dat is t em een beetje he, multicultureel. Dus ook de antiliaanse macho cultuur en de conservatieve moslim cultuur, alles heeft een plekje in nederland en dat kan niet samen gaan met een algemene vorm van normen en waarden. Dan kan samengaan met onze wetgeving, welke het ook wel doet natuurlijk, maar er zijn erg veel kleine dingen waarin dat zeker niet gebeurd omdat er of gewoon geen mankracht voor is bij justitie of omdat het gedoogd wordt ofzo.

Bijvoorbeeld in amsterdam noord, de gemeentelijke reiniging die gewoon niet meer durft schoon te maken wegens constant lastig gevallen worden. Tja, wat wil je eraan doen zonder ons systeem drastisch te veranderen? Het kan (bijna?) niet.

Citaat:
... dus, we zijn er weer: heb je pech! Als je daar naast of tussen woont!
Inderdaad Net als je pech hebt als je bij schophol woont en er een nieuw baan gebouwt wordt, net als je pech hebt als er een TBS kliniek midden in je woon wijk komt of dat je pech hebt als je een pedofiel als buurman hebt. Het is neit in jouw handen om er iets aan te doen, en de politiek heeft weinig mogelijkheden om er wat aan te doen wegens alle verschillende opvattingen die erover gaan.
Oud 26-05-2006, 18:36
Frostbite
Frostbite is offline
Ik vind het nu beter dan dat iedereen Hendriks normen en waarden overneemt en ook zo tyfusveel gaat zeiken over vanalles en nogwat.
Oud 26-05-2006, 18:42
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 26-05-2006 @ 19:36 :
Ik vind het nu beter dan dat iedereen Hendriks normen en waarden overneemt en ook zo tyfusveel gaat zeiken over vanalles en nogwat.
Was jij niet dezelfde die vond dat een turk iemand mocht neersteken als iemand hem een turk noemde ipv nederlander?
Oud 26-05-2006, 18:51
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 26-05-2006 @ 19:36 :
Als mensen zich nou gedragen, dan hoeft toch niemand meer te klagen.

Die mensen, over wie dit topig ging konden toch gewoon:

1. Niet meer 'bellen en niet betalen'. En schuld terugbetalen.
2. Gewoon met een persoon op kamer gaan zitten.
3. Niet meer illegaal kamer verhuren.
4. Minder troep maken en meer opruimen.
5. Stoppen met tribale loyaliteit. En zich opstellen als 'een van de bewoners van studentenhuis' ipv 'een van de Antillianen'.
Oud 26-05-2006, 18:56
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Trouwens, als het over illegaal kamer verhuur gaat kan je gewoon aangifte doen hoor.

Maar ik merk dat het nogal over jouw eigen situatie gaat inplaats van over een algemeen geldende situatie in nederland. Er mag dus een slotje op dit topic komen.
Oud 26-05-2006, 18:59
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 26-05-2006 @ 19:56 :
Trouwens, als het over illegaal kamer verhuur gaat kan je gewoon aangifte doen hoor.

Maar ik merk dat het nogal over jouw eigen situatie gaat inplaats van over een algemeen geldende situatie in nederland. Er mag dus een slotje op dit topic komen.
Slotje: nou, ik hooopte dat discussie zich zou verbreden. Maar gaat nu wel erg over een specifieke situatie (zie eerste post).

Maar kom allemaal met julie visie hierop. Hoe zorgen we ervoor dat Nederland leefbaar (excusez le mot) blijft? En hoe incorpereren we culturele minderheden in onze moderne samenleving?
Oud 26-05-2006, 19:01
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Ik denk dat je dan beter een nieuw topic kan maken waarin t niet alleen over antillianen gaat.
Oud 26-05-2006, 19:01
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 26-05-2006 @ 19:56 :
Nou, dan gaat er gewoon groepje Antillianen naar het kantoor en die zeggen (liegen dus!) dat de officiele bewoner er wel woont. En dan kunnen ze weinig doen.

Joh, als mensen eenmaal 'valsspelen', wat moet je dan als anderen die wel eerlijk opereren?
Oud 26-05-2006, 19:02
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-05-2006 @ 20:01 :
Nou, dan gaat er gewoon groepje Antillianen naar het kantoor en die zeggen (liegen dus!) dat de officiele bewoner er wel woont. En dan kunnen ze weinig doen.

Joh, als mensen eenmaal 'valsspelen', wat moet je dan als anderen die wel eerlijk opereren?
Onzin, ik denk dat je eerder de kans hebt om hardhandig je huis uitgezet te worden door de eigenaar. Verder kan de politie gewoon keurig de gemeente gegevens opvragen en daarnaar handelen. Als jij gewoon een contract hebt en kan laten zien dienen die overige bewoners gewoon te vertrekken (om inderdaad de volgende dag weer terug te zijn en t spelletje kan weer van voor af aan beginnen).
Oud 26-05-2006, 19:21
Verwijderd
Omg, de termen alleen al die hier gebruikt worden. Migrantenkinderen, buitenlanders, medelanders, allochtonen. Ja, zo werk je die ongewenste (?) tweedeling alleen maar in de hand.
Tuurlijk gaan ze zich zo nooit 'thuis' voelen. Zo blijven ze hangen in hun eigen cultuur. Lijkt me een logisch gevolg.

En niet meteen dom roepen dat als het je hier niet bevalt, je wel mag opdonderen. De meesten bevalt het hier wel kennelijk anders waren ze allang vertrokken. Dus ophouden met kortzichtig geblaat en die mensen gewoon Nederlanders noemen, immers de meesten hebben ook gewoon een Nederlands paspoort en zolang WIJ ze zien als migranten, buitenlanders, medelanders etc kunnen ze ook niet goed integreren. We hebben het deels dus zelf in de hand.

En nee, ik ben ook niet voor getroetel, maar gewoon elk individu aanspreken op zijn/haar eigen fout(en).
Oud 26-05-2006, 19:22
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 26-05-2006 @ 19:42 :
Was jij niet dezelfde die vond dat een turk iemand mocht neersteken als iemand hem een turk noemde ipv nederlander?
Nee, dat is echt achterlijk.
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-05-2006 @ 19:51 :
Als mensen zich nou gedragen, dan hoeft toch niemand meer te klagen.

Die mensen, over wie dit topig ging konden toch gewoon:

1. Niet meer 'bellen en niet betalen'. En schuld terugbetalen.
2. Gewoon met een persoon op kamer gaan zitten.
3. Niet meer illegaal kamer verhuren.
4. Minder troep maken en meer opruimen.
5. Stoppen met tribale loyaliteit. En zich opstellen als 'een van de bewoners van studentenhuis' ipv 'een van de Antillianen'.
Je hoeft sowieso niet te klagen, niet op een scholierenforum in ieder geval, want dat leidt niet bepaald tot de oplossing van die problemen van je. Dus ga maar nadenken wat je kan doen om het op te lossen en stop je energie daarin.
Oud 26-05-2006, 19:34
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 26-05-2006 @ 18:47 :

Ik snap het denk ik wel. Met name op Curacao is op het moment de criminaliteit schrikbarend hoog en de economie gaat ook niet al te best. Dus met name schoolverlaters of "criminelen" komen naar Nederland in de hoop op een betere toekomst.
Niet te vergeten praten antillianen niet altijd evengoed nederlands en dat komt omdat "papiamento" meer op het
spaans/portugees lijkt. Zinstructuren en grammatica zijn significant anders.
Curacao is al jaren onderdeel van Nederland en eigenlijk pas de laatste jaren komen antillianen meer negatief in het nieuws, dat heeft puur te maken met de problematiek op de Antillen zelf.
Oud 26-05-2006, 19:52
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 26-05-2006 @ 20:21 :
Omg, de termen alleen al die hier gebruikt worden. Migrantenkinderen, buitenlanders, medelanders, allochtonen. Ja, zo werk je die ongewenste (?) tweedeling alleen maar in de hand.
Tuurlijk gaan ze zich zo nooit 'thuis' voelen. Zo blijven ze hangen in hun eigen cultuur. Lijkt me een logisch gevolg.
Lieve F. Ik ben het met je eens. Maar die mensen op die studentenflat hebben zo vaak tegen die Antillianen gezegd: joh, om ook eens gezellig in de woonkamer zitten, jullie horen er ook bij.

Maar: letterlijk vanaf dag een stelden ze zich op als aparte groep. In dit geval (!) lag het echt aan die Antillianen.... (hate to say this).

Citaat:
Firdaus schreef op 26-05-2006 @ 20:21 :
En niet meteen dom roepen dat als het je hier niet bevalt, je wel mag opdonderen. De meesten bevalt het hier wel kennelijk anders waren ze allang vertrokken. Dus ophouden met kortzichtig geblaat en die mensen gewoon Nederlanders noemen, immers de meesten hebben ook gewoon een Nederlands paspoort en zolang WIJ ze zien als migranten, buitenlanders, medelanders etc kunnen ze ook niet goed integreren. We hebben het deels dus zelf in de hand.

En nee, ik ben ook niet voor getroetel, maar gewoon elk individu aanspreken op zijn/haar eigen fout(en).
Ja, maar nogmaals: als er dan iets was/is, waarom stellen die Antillianen zich dan altijd achter elkaar op. I.p.v. gewoon te kijken: wat is er nou gebeurd?

En het bevalt ze hier? Nou, gedraag je er dan ook zo naar.

Een van die mensen van de Antillen zijn ooit tegen me: ja, het is toch Nederland die toestaat dat we deze dingen kunnen doen. Nou, dan moeten ze niet zeuren dat wij ze doen.

Onze maatschappij biedt vele mogelijkheden. Maar om die maatschappij te laten werken moet je ook zelf er aan mee werken. Er aan bijdragen. En niet alleen de dingen die de maatchappij JOU geeft pakken. Lever zelf bijdrage. Voel je Nederlander. En gedraag je zo!

En ga niet liegen om een mede-Antiliaan te dekken. BAH!!!
Oud 26-05-2006, 19:53
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 26-05-2006 @ 20:22 :
Je hoeft sowieso niet te klagen, niet op een scholierenforum in ieder geval, want dat leidt niet bepaald tot de oplossing van die problemen van je. Dus ga maar nadenken wat je kan doen om het op te lossen en stop je energie daarin.
Ach, er is vaak zat de politie gebeld, maar ja, als die lui gewoon keihard liegen om elkaar te dekken. Wat moet je dan?

En ik was benieuwd naar mening en ervaringen van anderen?!!!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten