Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2006, 22:08
Krrik
Krrik is offline
Hallowtjes

ik ben sinds kort weer verliefd en ik word dan weer herrinerd aan een niet zo leuke relatie.

Het meisje was vreemdgegaan en ik hield zielsveel van haar, ik was kapot en ben nu 'bang' voor een relatie.

Nog tips van mensen die er ervaring me hebben gehad?

ik vind het meisje namelijk heel leuk enzo, maar ik wil 't zeker niet nog een keer hebben dat ik weer zo gebroken ben.

met vriendlijke groet,
kr..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2006, 22:14
CSN
CSN is offline
Ik denk niet dat je bindingsangst hebt, gezien het feit dat je 15 bent en al een relatie achter de rug hebt. Ik ben ook 15 en heb nog nooit een relatie gehad, maar om mezelf nu meteen als a-seksueel te bestempelen ..

Verder moet je geduld hebben en wachten tot je hormonen die angst vanzelf aan de kant zetten.
Oud 24-05-2006, 22:18
underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
CSN schreef op 24-05-2006 @ 23:14 :
Ik denk niet dat je bindingsangst hebt, gezien het feit dat je 15 bent en al een relatie achter de rug hebt. Ik ben ook 15 en heb nog nooit een relatie gehad, maar om mezelf nu meteen als a-seksueel te bestempelen ..

Verder moet je geduld hebben en wachten tot je hormonen die angst vanzelf aan de kant zetten.
Genau. Je weet nog niet eens wat echt binden is. Je moet gewoon wat meer vertrouwen in jezelf en in haar hebben. Bovendien... jullie hebben nog niets, misschien wordt het ook wel niets
Oud 24-05-2006, 22:22
Krrik
Krrik is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 24-05-2006 @ 23:18 :
Genau. Je weet nog niet eens wat echt binden is. Je moet gewoon wat meer vertrouwen in jezelf en in haar hebben. Bovendien... jullie hebben nog niets, misschien wordt het ook wel niets
nou.. we zijn al bezig met zoene etc en de gevoelens zijn ook wederzeids dus dat kan wel goed komen.'

ik heb alleen totaal geen zin om weer 2 maanden down te zijn..
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 22:59
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Krrik schreef op 24-05-2006 @ 23:22 :
nou.. we zijn al bezig met zoene etc en de gevoelens zijn ook wederzeids dus dat kan wel goed komen.'

Je weet toch nooit van tevoren hoe het gaat lopen. Om daarvoor nou geen relatie te nemen...

Ik zou er gewoon voor gaan en het eventueel wel met haar bespreken, maar garantie dat zij het niet doet, heb je natuurlijk nooit.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 23:39
CSN
CSN is offline
Hmm, als zelfs de mensen met bindingsangst aan het zoenen slaan, moet ik mij wellicht toch voor gaan bereiden op een toekomst als kluizenaar regio Veluwe.

Ik denk overigens dat je veel 'downer' zult zijn als je verliefdheid gaat negeren.
Oud 25-05-2006, 08:01
love is life
love is life is offline
Probeer die vorige relatie uit je hoofd te zetten en voor deze relatie te gaan. Spreek erover met het meisje die je leuk vindt en zeg haar dat je wil dat ze eerlijk is tegen jou (dus stel dat ze iemand anders leuekr vind dat ze dat tegen jou komt zeggen)
Voor de rest moet je niet denken aan wat er gebeurt na je relatie ... want je weet niet wat er kan gebeuren, mssn maak jjij het wel uit met haar voor iemand anders ...
Geniet gewoon van jullie momentjes samen en laat je relatie niet verpesten door je vorige stukgelopen relatie!
succes!
Oud 25-05-2006, 09:11
underthabridge
Citaat:
Krrik schreef op 24-05-2006 @ 23:08 :
Het meisje was vreemdgegaan en ik hield zielsveel van haar, ik was kapot en ben nu 'bang' voor een relatie.
Dat zij vreemdging is natuurlijk vervelend, maar voor de rest denk ik dat je iets genuanceerder over die relatie en ook over je 'angst' moet denken. Je hield zielsveel van haar? Nee, je vond haar erg leuk en was verliefd. Zielsveel van iemand houden dat komt pas na een heel lange tijd als je veel met elkaar hebt meegemaakt. Dat gaat je dus niet voor je 15e levensjaar lukken. Je was kapot? Nee, je had gewoon een beetje liefdesverdriet. Gewoon niet meer aan de vorige relatie denken en jezelf niet meteen helemaal in die nieuwe relatie storten. Gewoon rustig aan, dan breekt het lijntje niet.
Oud 25-05-2006, 10:14
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 25-05-2006 @ 10:11 :
Je was kapot? Nee, je had gewoon een beetje liefdesverdriet.
Wat een onzin, meneer de-19-jarige-dus-gelukkig-heb-ik-wel-alle-ervaring-van-de-wereld, hoe weet jij nou hoe hij zich voelde? Misschien was hij er wel kapot van, wat redelijk logisch als iemand die je vertrouwd je bedondert, dat heeft niks met leeftijd te maken.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 11:26
underthabridge
Citaat:
Bloem schreef op 25-05-2006 @ 11:14 :
Wat een onzin, meneer de-19-jarige-dus-gelukkig-heb-ik-wel-alle-ervaring-van-de-wereld, hoe weet jij nou hoe hij zich voelde? Misschien was hij er wel kapot van, wat redelijk logisch als iemand die je vertrouwd je bedondert, dat heeft niks met leeftijd te maken.
Hm... even voor alle duidelijkheid, het was niet offensief bedoelt, maar het gaat erom dat de TS moet proberen om alles wat er gebeurd is in zijn vorige relatie en de nasleep daarvan moet relativeren.
En voor de duidelijkheid, 'ik was er kapot van', dat zijn opmerkingen voor mensen die het leven echt niet meer zien zitten. Met alle respect voor jouw visie, dat vind ik gewoon een veel te sterke uitdrukking voor het liefdesverdriet van een 15-jarige. Natuurlijk voelde hij zich rot, maar ergens kapot van zijn,... net als zielsveel van iemand houden, dat soort bewoordingen kan je nog helemaal niet gebruiken als je 15 bent.
Ik stel niet dat ik ze zelf al wel kan gebruiken, maar ik durf wel te stellen dat de TS ze te snel gebruikt.
Oud 25-05-2006, 14:49
Krrik
Krrik is offline
bedankt iedereen die heeft gepost
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 15:13
Verwijderd
Citaat:
underthabridge schreef op 25-05-2006 @ 10:11 :
Dat zij vreemdging is natuurlijk vervelend, maar voor de rest denk ik dat je iets genuanceerder over die relatie en ook over je 'angst' moet denken. Je hield zielsveel van haar? Nee, je vond haar erg leuk en was verliefd. Zielsveel van iemand houden dat komt pas na een heel lange tijd als je veel met elkaar hebt meegemaakt. Dat gaat je dus niet voor je 15e levensjaar lukken. Je was kapot? Nee, je had gewoon een beetje liefdesverdriet. Gewoon niet meer aan de vorige relatie denken en jezelf niet meteen helemaal in die nieuwe relatie storten. Gewoon rustig aan, dan breekt het lijntje niet.
Nou ja, na een half jaar kun je best zielsveel van iemand houden - als het dan uitgaat, ookal ben je vijftien, kan ik me voorstellen dat het nogal kut voelt. Maar goed, aan de andere kant zijn er vrij weinig vijftienjarige jochies die een half jaar lang waanzinnig verliefd zijn op iemand.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 15:21
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Krrik schreef op 24-05-2006 @ 23:22 :

2 maanden....

watje
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 15:29
Elister
Elister is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 25-05-2006 @ 12:26 :

En voor de duidelijkheid, 'ik was er kapot van', dat zijn opmerkingen voor mensen die het leven echt niet meer zien zitten.
Vind jij.
Oud 25-05-2006, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Elister schreef op 25-05-2006 @ 16:29 :
Vind jij.
Ja, 'k wou net zeggen, ik was er ook kapot van toen het uitging (zo voelde het gewoon, alsof ik een kapot mens was, niet meer 'heel'), maar dat wil niet zeggen dat ik het léven niet meer zag zitten. Pf, anders was ik toch al lang uit het raam gesprongen?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 15:35
Elister
Elister is offline
Citaat:
Morgan schreef op 25-05-2006 @ 16:33 :
Ja, 'k wou net zeggen, ik was er ook kapot van toen het uitging (zo voelde het gewoon, alsof ik een kapot mens was, niet meer 'heel'), maar dat wil niet zeggen dat ik het léven niet meer zag zitten. Pf, anders was ik toch al lang uit het raam gesprongen?
Precies.

Ergens kapot van zijn is zelfs een uitdrukking. En die uitdrukking betekent niet dat je levensmoe bent.
Oud 25-05-2006, 15:58
Krrik
Krrik is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 25-05-2006 @ 16:21 :
2 maanden....

watje
't was wel meer hoor, kheb er nu nog aardig wat last van.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 16:08
Dith
Dith is offline
Als je het nu nog niet hebt verwerkt is het slimmer om helemaal geen relatie nu aan te gaan.
Oud 25-05-2006, 20:17
underthabridge
Citaat:
Elister schreef op 25-05-2006 @ 16:35 :
Precies.

Ergens kapot van zijn is zelfs een uitdrukking. En die uitdrukking betekent niet dat je levensmoe bent.
Het gaat ook niet per definitie over levensmoe. Ik vind, (zo goed? ) dat je als 15-jarige nog niet kunt zeggen dat je kapot was van liefdesverdriet en dat je zielsveel van een meisje houdt. Dat is mijn mening, daar hoef je verder niets mee te doen. Maar ik bracht het zo, omdat de TS moet proberen iets meer te relativeren. Als hij daarnaast ook niet te hard van stapel loopt met dat meisje, dan zal hij heel wat minder last hebben van 'bindingsangst', maar hooguit even moeten wennen.
Oud 25-05-2006, 20:55
Elister
Elister is offline
Oh, okee.
Reageren

Regels voor berichten