Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2007, 10:10
Leendertlol
Leendertlol is offline
Hey

ik ben verliefd op iemand en zij op mij,

maar nu zit ik met een probleempje, we zoenen wel gewoon en zijn lekker klef (dat is het probleem niet )
maar we hebben verder geen echte relatie,
zij zou wel graag willen, maar ik ben er eigenlijk een beetje bang voor,
komt dit omdat mijn vorige relatie op een hele irritante manier is afgelopen, of heb ik bindings angst
Oud 22-02-2007, 10:12
Maarten
Maarten is offline
Beide, en het een is een gevolg van het ander?

Wat ook een rol kan spelen is dat je haar niet leuk genoeg vindt?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 10:33
Bloem
Bloem is offline
Lekker belangrijk of je al dan niet bindingsangst zou hebben, dan gaat het er alsnog om dat je daar iets mee doet (of niet, als je niet wilt). Als jullie nu alles doen wat je in een relatie ook doet en je bent wel verliefd op haar, dan verandert er niks als je er ook de term relatie aan geeft, toch? Of als ze nu niet meer met je om zou willen gaan, dat is net zo vervelend als wanneer jullie het een relatie zouden noemen, lijkt me. Misschien moet je het woord relatie niet als een beladen iets zien, maar gewoon als een manier om uit te drukken dat jullie elkaar erg leuk vinden en graag bij elkaar zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 10:34
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
wat versta je onder een relatie en in welke zin verschilt het met wat je nu hebt?
Oud 22-02-2007, 10:35
Verwijderd
idd @ Bloem

ik snap die mensen met 'bindingsangst' niet helemaal. ze gedragen zich als koppel, voelen zich als koppel, voelen zich even kut als elk ander koppel wanneer 'er een eind aan komt' maar kunnen er niet tegen van zichzelf 'koppel' te noemen.

OMG

Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 10:41
Leendertlol
Leendertlol is offline
tja,

ik snap me zelf ook niet helemaal,
maar moet ik het haar zeggen dat ik "bindingsangst" heb.
maar blue angel je heb wel gelijkt howr

maar als het bv. door die vorige relatie komt, hoe kan ik dat weer van me af zetten
Oud 22-02-2007, 11:08
Chimera
Chimera is offline
"Bindingsangst" is over het algemeen een excuus om wel te neuken maar geen commitments aan te gaan, en het zou me niet verbazen als ze dat zo interpreteert.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 11:22
Leendertlol
Leendertlol is offline
Citaat:
Chimera schreef op 22-02-2007 @ 12:08 :
"Bindingsangst" is over het algemeen een excuus om wel te neuken maar geen commitments aan te gaan, en het zou me niet verbazen als ze dat zo interpreteert.
hmmm, dan heb ik en probleempje want daar gaat het niet om bij mij, ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen,

ik bedoel ik houd van dr, en zij ook van mij maar ik kan dr gewoon niet tegen, relaties, ik vin het zo veel fijner, gewoon samen gezellige dingen doen en beetje zoenen enzo,

maar zij wil echt wat meer.
Oud 22-02-2007, 12:17
Bloem
Bloem is offline
De bevestiging dat je er niet volgende week met een ander vandoor gaat, vermoed ik.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Leendertlol schreef op 22-02-2007 @ 12:22 :

ik bedoel ik houd van dr, en zij ook van mij maar ik kan dr gewoon niet tegen, relaties, ik vin het zo veel fijner, gewoon samen gezellige dingen doen en beetje zoenen enzo,
Wat is nou het verschil tussen dit en een relatie dan? Het feit dat je nog met anderen mag zoenen?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 12:51
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
bindingsangst is een psychische stoornis.

beetje jammer dat mensen dat zomaar in de mond nemen. maar je zult het niet verkeerd bedoelen.

het is toch doodnormaal dat je een relatie wel leuk en aardig vindt, maar dat je (nog) niet toe bent aan een serieuze relatie? ik weet niet hoe oud je bent. je ziet het wel vaker bij jongens op een bepaalde leeftijd en die lieftallige huisjeboompjebeestje meisjes.

bespreek het met haar, bedenk of je jezelf nog een kans wilt geven het te laten groeien (er kan ook tijd overheen moeten gaan, en ook door jouw vorige relatie kun je misschien meer tijd nodig hebben..) en zo niet, dan vind ik dat je eerlijk moet zijn. je bent echt niet voor je leven verneukt hoor, door één misgelopen relatie. je hebt of tijd nodig, of je bent uberhaupt niet toe aan serieuze relaties.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 13:02
Leendertlol
Leendertlol is offline
Citaat:
Bloem schreef op 22-02-2007 @ 13:17 :
De bevestiging dat je er niet volgende week met een ander vandoor gaat, vermoed ik.
klopt
Oud 22-02-2007, 13:04
Leendertlol
Leendertlol is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 22-02-2007 @ 13:51 :
bindingsangst is een psychische stoornis.

beetje jammer dat mensen dat zomaar in de mond nemen. maar je zult het niet verkeerd bedoelen.

het is toch doodnormaal dat je een relatie wel leuk en aardig vindt, maar dat je (nog) niet toe bent aan een serieuze relatie? ik weet niet hoe oud je bent. je ziet het wel vaker bij jongens op een bepaalde leeftijd en die lieftallige huisjeboompjebeestje meisjes.

bespreek het met haar, bedenk of je jezelf nog een kans wilt geven het te laten groeien (er kan ook tijd overheen moeten gaan, en ook door jouw vorige relatie kun je misschien meer tijd nodig hebben..) en zo niet, dan vind ik dat je eerlijk moet zijn. je bent echt niet voor je leven verneukt hoor, door één misgelopen relatie. je hebt of tijd nodig, of je bent uberhaupt niet toe aan serieuze relaties.
sorry als ik de verkeerde woordkeuze gebruik, maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven
je hebt wel gelijk ik ben zowiezo nog niet toe aan een serieuse relatie, en ik ben ook wel bang dat als ik haar bv. op school of in de stad tegenkom dat ik dan ook heel klef moet doen, zoals alle stelletjes, niet dat me voor haar zal schamen, er zijn zat jongens die jaloers zijn
Oud 22-02-2007, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Leendertlol schreef op 22-02-2007 @ 14:04 :
sorry als ik de verkeerde woordkeuze gebruik, maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven
je hebt wel gelijk ik ben zowiezo nog niet toe aan een serieuse relatie, en ik ben ook wel bang dat als ik haar bv. op school of in de stad tegenkom dat ik dan ook heel klef moet doen, zoals alle stelletjes, niet dat me voor haar zal schamen, er zijn zat jongens die jaloers zijn
dan zeg je toch gewoon dat je heel graag een stelletje wil zijn, maar dat dat nog niet betekent dat je daarom al aan trouwen wil denken. Het is gewoon fijn zoals het is, maar daarom betekent dat nog niet dat je nu al zeker weet dat je voor altijd bij haar wil blijven. Daar is toch niks ergs aan? en dat is ook volstrekt normaal.

en je 'moet' nooit klef doen 'omdat je een relatie hebt' dat doe je alleen als je zo bént, en jij bent zo dus niet, blijkbaar, dus doe je niet klef, of je nu officieel een stelletje bent of niet
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 13:22
Verwijderd
hmm ik heb zelf ook zoiets overgehouden aan mijn laatste serieuze relatie. Ik ben bang om mezelf bloot te geven want het eind van mijn vorige relatie heeft mij echt een hoop pijn en verdriet gedaan. Je vermijdt het opbouwen van een hechte relatie zodat je ook niets hebt om te kunnen verliezen zeg maar..

Daarom verkies ik tegenwoordig korte platonische flings boven het serieuze werk!

stiekem geloof ik eigenlijk ook ergens dat wanneer je je niet durft te binden aan een meisje, je eigenlijk niet gek genoeg op haar bent...
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 13:29
Leendertlol
Leendertlol is offline
Citaat:
Bartezz schreef op 22-02-2007 @ 14:22 :
hmm ik heb zelf ook zoiets overgehouden aan mijn laatste serieuze relatie. Ik ben bang om mezelf bloot te geven want het eind van mijn vorige relatie heeft mij echt een hoop pijn en verdriet gedaan. Je vermijdt het opbouwen van een hechte relatie zodat je ook niets hebt om te kunnen verliezen zeg maar..

Daarom verkies ik tegenwoordig korte platonische flings boven het serieuze werk!

stiekem geloof ik eigenlijk ook ergens dat wanneer je je niet durft te binden aan een meisje, je eigenlijk niet gek genoeg op haar bent...
dat heb ik ook
en hoe doe je dat nu precies dan, hoe lang duren die platonische flings dan gemiddeld...

en ik ben echt helemaal gek van haar hoor...
of is het intuitie dat ik er niet aan moet beginnen

Laatst gewijzigd op 22-02-2007 om 13:32.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Leendertlol schreef op 22-02-2007 @ 14:29 :
dat heb ik ook
en hoe doe je dat nu precies dan, hoe lang duren die platonische flings dan gemiddeld...
die duren gemiddeld totdat er serieuze commitmentvragen gesteld worden
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Leendertlol schreef op 22-02-2007 @ 14:29 :

en ik ben echt helemaal gek van haar hoor...
als je echt helemaal gek van haar bent, moet je je vermannen en er voor gaan.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 13:35
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Bartezz schreef op 22-02-2007 @ 14:33 :
Precies. Iedereen maakt dingen mee op relationeel gebied die hem/haar onzeker maken maar het heeft weinig zin om daar in te blijven hangen en alle situaties die daarna ontstaan te spiegelen aan die vervelende ervaring. En er vervolgens maar niks mee te doen "omdat het zo vervelend was, de vorige keer". Nieuw meisje, nieuwe situatie, nieuwe kans.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 13:38
Leendertlol
Leendertlol is offline
Citaat:
Bloem schreef op 22-02-2007 @ 14:35 :
Precies. Iedereen maakt dingen mee op relationeel gebied die hem/haar onzeker maken maar het heeft weinig zin om daar in te blijven hangen en alle situaties die daarna ontstaan te spiegelen aan die vervelende ervaring. En er vervolgens maar niks mee te doen "omdat het zo vervelend was, de vorige keer". Nieuw meisje, nieuwe situatie, nieuwe kans.
oke, ik heb om 3 uur met haar afgesproken,
bedankt voor jullie reacties, en duim voor me

ik ga nu...
ik zet misschien vanavond mischien morgenvroeg hier wat het is geworden,

Oud 22-02-2007, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Leendertlol schreef op 22-02-2007 @ 14:38 :
oke, ik heb om 3 uur met haar afgesproken,
bedankt voor jullie reacties, en duim voor me

ik ga nu...
ik zet misschien vanavond mischien morgenvroeg hier wat het is geworden,

go get them playa
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 13:49
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
die duren gemiddeld totdat er serieuze commitmentvragen gesteld worden
"Ik ga zaterdagavond naar m'n ouders, ga je mee, dan kan ik ze aan je voorstellen. Ze willen je heel graag eens zien!"

Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 14:32
Fayette
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 02:32
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 22-02-2007 @ 14:49 :
"Ik ga zaterdagavond naar m'n ouders, ga je mee, dan kan ik ze aan je voorstellen. Ze willen je heel graag eens zien!"

haha, na meestal ben ik ruimschoots voor die tijd al afgehaakt
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 06:05
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Bloem schreef op 22-02-2007 @ 14:35 :
Eens!

Het ziet er naar uit dat je je niet durft te binden aan dat meisje, omdat je nare ervaringen in het verleden hebt meegemaakt en bang bent dat nog eens mee te maken. Dat is logisch, maar daar moet je niet je leven door laten leiden.
Vertel dat meisje dat je bang bent om een relatie aan te gaan en vertel haar wat er in het verleden gebeurd is. Laat haar weten dat je het op zich best wilt, maar moeilijk kan.

En ik kan je toch aanraden om een relatie te beginnen. Begin desnoods heel rustig aan. Zeg dat je bijvoorbeeld nog niet toe bent aan haar ouders ontmoeten, maar eerst moet wennen aan een relatie hebben.
Ik ben namelijk bang, dat als jij geen relatie wil hebben met dit meisje, zij het verkeerd opvat en je niet meer wilt zien. En volgens mij ben jij zo verliefd dat je dat ook niet fijn vindt
Oud 23-02-2007, 08:37
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Bartezz schreef op 23-02-2007 @ 03:32 :
haha, na meestal ben ik ruimschoots voor die tijd al afgehaakt
Is me een keer overkomen, en toen kende ik haar wel een hele week ofzo. Ze nam de 'relatie' kennelijk iets serieuzer dan ik
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten