Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2006, 16:45
REIE
REIE is offline
Ja, kom maar op, wat is je favoriete snelweg? Voor mij is het de A77 in Frankrijk. Prachtig zwart asfalt, ruim aangelegd, nieuw, door zacht glooiend landschap.

Oud 07-04-2006, 17:35
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Nijmegen -> Rotterdam (A15) om een uur of 6:00 of 23:00 op zondag
Oud 07-04-2006, 17:40
Tom
Tom is offline
A2 Randweg Eindhoven voor de fun, lekkere doordraaiers en wat leuke bochtjes.
A50 Eindhoven <> Uden om te knallen (heel het stuk kan met >240km/u ).
Oud 07-04-2006, 17:42
Verwijderd
Op de Veluwe heb je van die mooie wegen met bossen aan weerszijden.

Lelijkste? Alle snelwegen in België? Okee misschien niet allemaal, maar de meeste waar ik heb gereden zien eruit alsof ze voor het laatst zijn onderhouden in 1985...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 19:01
Pierreke
Pierreke is offline
* Italie: A1 tussen Milaan en Bologna. kaarsrecht over honderden kilometers.
* Frankrijk: A20 Heerlijke nieuwe weg door schitterend glooiend landschap.
* Duitsland: A5 Karlsruhe - Basel: lekkere brede autobahn richting het zuiden.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 22:29
Jolt
Jolt is offline
Vet, kaarsrecht over 100 km, dat is dus gewoon met 200+ of te wel je max van je auto die snelweg over
Oud 08-04-2006, 00:46
phoxetis
phoxetis is offline
dat stukje tussen utrecht en amersfoort, daar rij je tussen twee van die heuvelruggen in ofzo, ziet er uit alsof je in centerparcs zit
Oud 08-04-2006, 10:03
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 08-04-2006 @ 01:46 :
dat stukje tussen utrecht en amersfoort, daar rij je tussen twee van die heuvelruggen in ofzo, ziet er uit alsof je in centerparcs zit
yup, leuk gezicht.

overigens heb ik geen favo stukje snelweg, alleen stukjes waar ik een hekel aan heb. (alle filegebieden tussen zes en tien 's ochtends en vier en zes savonds.)

als ik dan echt een favoriet stukje weg moet noemen;
1) circuit zandvoort
2) tt-circuit assen
Oud 09-04-2006, 13:50
Verwijderd
Door de veluwe kun je inderdaad alleraardigst rijden, best mooie omgeving enzo.

Kwa asfalt is de A50 wel ok omdat het nieuw is.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2006, 17:30
mumumumumugen
mumumumumugen is offline
A4 amsterdam-denhaag
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 08:04
Krynn
Krynn is offline
Elk stuk asfalt waar je met 120 overheen mag?

Hmz.

En als je bij Arnhem ergens het land verlaat, richting het zuiden, dan loopt er een snelweg langs de Nurnburgring...die snelweg slingert zich zo mooi door de heuvels heen. En ja, daar heb ik maar 2x over gereden dus ik herinner me er weinig meer van
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 11:02
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
Krynn schreef op 10-04-2006 @ 09:04 :

Hmz.

En als je bij Arnhem ergens het land verlaat, richting het zuiden, dan loopt er een snelweg langs de Nurnburgring...die snelweg slingert zich zo mooi door de heuvels heen. En ja, daar heb ik maar 2x over gereden dus ik herinner me er weinig meer van
De Nurnburgring ligt wel wat zuidelijker maar volgens mij is het de A41.. Inderdaad wel mooi ja!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 11:49
Schuah
Schuah is offline
De A20 vanaf Parijs naar Toulouse, vanaf Orleans en vooral na Vierzon is het knallen over een mooie weg, geweldige kwaliteit asfalt: stijgen en dalen, mooie bochtjes. Pas op rond Brive: hier zitten een paar bochten waar je écht in de ankers moet (als je 160 rijdt)
Oud 10-04-2006, 21:36
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Was me ook opgevallen dat de A50 meestal niet echt druk is, en vrij nieuw, waar je dus nog lekker kan doortrappen.
Ik weet alleen niet hoe vaak ze daar staan te controleren... Randweg Eindhoven is niet zo, want je mag daar maar 100 km/h.

De snelwegen in Belgie zijn meestal best wel kut ja, met die betonnen platen, totaal niet comfortabel.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2006, 23:30
Verwijderd
Op de A50 staan ze zo goed als nooit te controleren, tenzij er werkzaamheden zijn, dan moet je wel ff oppassen.
A67 is ook wel een leuk stukkie 's nachts.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 08:20
Verwijderd
Ik vind de A10 ring Amsterdam wel stoer om met 160 overheen te jagen, om dan vervolgens uit te komen op de A4 waar je de snelheid nog wat kan opvoeren.

In het buitenland vind ik de A75 in Frankrijk mooi, met daarbij natuurlijk de brug van Millau.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 21:58
paco
paco is offline
Citaat:
mumumumumugen schreef op 09-04-2006 @ 18:30 :
A4 amsterdam-denhaag
Dat snap ik niet... 3 baans, super fijn, mag je maar 100 rijden en voor een groot deel ook nog traject-controle... 24/7 file en geen mooi uitzicht...

leg eens uit?
Oud 11-04-2006, 22:05
paco
paco is offline
Citaat:
Dukko schreef op 11-04-2006 @ 09:20 :
Ik vind de A10 ring Amsterdam wel stoer om met 160 overheen te jagen, om dan vervolgens uit te komen op de A4 waar je de snelheid nog wat kan opvoeren.

In het buitenland vind ik de A75 in Frankrijk mooi, met daarbij natuurlijk de brug van Millau.
de a10 is permanent te druk daarvoor, dus
1: je lult uit je nek
of 2: je bent echt een gevaar op de weg
3: hoeveel boetes krijg jij binnen
4: hoevaak is je rijbewijs al in beslag genomen

en over de a4: permanente traject controle waar je 100 mag, dus had je al 100en euro's moeten lappen...

Ga ergens anders stoer doen, en die brug is iid mooi.
Oud 11-04-2006, 22:13
Verwijderd
Citaat:
paco schreef op 11-04-2006 @ 23:05 :

en over de a4: permanente traject controle waar je 100 mag, dus had je al 100en euro's moeten lappen...

Ga ergens anders stoer doen, en die brug is iid mooi.
1: Op sommige stukken kan je echt wel 160 rijden. Daarbij is de A10 best groot hoor. Je moet het niet aan de kant van de rai doen. En wat dacht je van tijden tussen 01:00 t/m 05:00?

Overdag is het wel erg gevaarlijk.

2: Klopt.
3: Ik heb nu 3 boetes over een periode van 1,5 jaar. En heb al meer dan 100.000 km gereden.
- was 45 euro voor snelheid
- was 30 euro voor snelheid
- was parkeerbon, 46 eurootjes.
4: nog nooit.

Laatst gewijzigd op 11-04-2006 om 22:15.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 09:28
Verwijderd
Citaat:
paco schreef op 11-04-2006 @ 23:05 :
Had je beter aan Tom kunnen vragen:

Citaat:
Tom schreef op 07-04-2006 @ 18:40 :
A2 Randweg Eindhoven voor de fun, lekkere doordraaiers en wat leuke bochtjes.
A50 Eindhoven <> Uden om te knallen (heel het stuk kan met >240km/u ).
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 10:03
Verwijderd
Neuh, ik rij regelmatig de A2 randweg Eindhoven en A50, wat hij zegt klopt echt wel.
Als mijn auto harder zou kunnen dan 155 km/h zou ik dat zeker wel doen 's nachts, rijdt dan namelijk toch geen kip.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 16:45
Timmert
Timmert is offline
Mooi als in fraai: de A1 over de veluwe

Mooi als in lekker kunnen knallen: A27, A28, A7, A6..
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 17:08
Jolt
Jolt is offline
De napoleonsbaan is kut!800000 van die fucking flitspalen.

Maar dat is ook geen snelweg
Oud 12-04-2006, 22:53
Vice
Vice is offline
Ik heb geen favoriete snelweg, maar bij een aantal wegen meer een gevoel.

A4 Een vrij interessante weg met meerdere persoonlijkheden.
A44 De wat oudere minder bekende zus van de A4.
A12 Een vrij zakelijke serieuze weg met wat mooie kanten.
A13 Rommelig, maar gezellig.
A15 Erg gezellig en speels.
Oud 13-04-2006, 00:52
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
De A16, langs de HSL Zuid, de Moerdijkbrug, de Ridderster en de Van Brienenoordbrug.
Oud 13-04-2006, 01:28
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Krynn schreef op 10-04-2006 @ 09:04 :

Hmz.

die?
Oud 13-04-2006, 15:00
Tom
Tom is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 12-04-2006 @ 10:28 :
Had je beter aan Tom kunnen vragen:
De A2 Randweg Eindhoven is ook vaak te druk om hard te rijden (overdag dan), maar de bochten (doordraaiers) zijn wel leuk.
De A50 Eindhoven<>Uden is wel rustig en ze controleren er vrijwel nooit. Daar kun je met gemak lekker doorrijden. Misschien niet overdag, ik rijd er vooral 's avonds en 's nachts.

Paar kutboetes voor een paar km te hard en één keer voor 32 te hard (op de snelweg dus valt binnen Wet Mulder, niets aan het handje daarom).
Oud 13-04-2006, 16:14
REIE
REIE is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 13-04-2006 @ 01:52 :
De A16, langs de HSL Zuid, de Moerdijkbrug, de Ridderster en de Van Brienenoordbrug.
Als het je om HSL'en gaat zal je de snelweg Brussel-Luik nog leuker vinden.

Kennelijk staat mooi voor de meesten hier gelijk aan geschikt voor hardrijden
Oud 14-04-2006, 09:22
Verwijderd
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 10-04-2006 @ 22:36 :
Was me ook opgevallen dat de A50 meestal niet echt druk is, en vrij nieuw, waar je dus nog lekker kan doortrappen.
Ik weet alleen niet hoe vaak ze daar staan te controleren... Randweg Eindhoven is niet zo, want je mag daar maar 100 km/h.

De snelwegen in Belgie zijn meestal best wel kut ja, met die betonnen platen, totaal niet comfortabel.
Ik rijd er maandelijks en ik heb geloof ik nog geen flitspaal gezien
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 12:22
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 08-04-2006 @ 01:46 :
Nu rij ik daar toch vrij regelmatig en ik kan het me compleet niet voorstellen eigenlijk. Ik zal er vanavond eens op letten.

Ik rij liever een stuk meer naar het Noorden, dezelfde snelweg. Na strand Nulde en voor Zwolle. Daar waar de bossen beginnen en de snelweg ook gescheiden is door bomen. Fijn stuk weg, overzichtelijk, en die bossen zijn prettig. En je komt langs parking de Kraaienberg ^^.
Daarentegen vind ik het 's nachts een verschrikking daar. Ik haat onverlichte snelwegen, zeker als ze ook nog eens helder verlichte afritten hebben die je afleiden of bochten maken.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 13:31
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Mutant schreef op 14-04-2006 @ 13:22 :
Nu rij ik daar toch vrij regelmatig en ik kan het me compleet niet voorstellen eigenlijk. Ik zal er vanavond eens op letten.

Ik rij liever een stuk meer naar het Noorden, dezelfde snelweg. Na strand Nulde en voor Zwolle. Daar waar de bossen beginnen en de snelweg ook gescheiden is door bomen. Fijn stuk weg, overzichtelijk, en die bossen zijn prettig. En je komt langs parking de Kraaienberg ^^.
Daarentegen vind ik het 's nachts een verschrikking daar. Ik haat onverlichte snelwegen, zeker als ze ook nog eens helder verlichte afritten hebben die je afleiden of bochten maken.
is inderdaad een mooi stuk om te rijden. (ik zet 's nachts daar gewoon mn mistlampen aan, scheelt al een stuk maar goed, t mag waarschijnlijk niet zomaar, dat weet ik ook wel, maar ach...)
Oud 14-04-2006, 14:04
Verwijderd
Ik doe dat ook... Ik heb sowieso al moeite met kijken als het donker is, maar je hebt ook compleet geen houvast dan op die snelwegen. Met de mistlampen aan zie je dan wel de lijnen aan de zijkant beter en dat rijdt toch iets prettiger.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 18:50
PV
PV is offline
Ik rij eigenlijk alleen maar op de A58.. en de stukjes waar ie overgaat in de A16 en de (belgische) A4. De heenweg is oké, op de terugweg zit er bij Roosendaal/Bergen op Zoom zo'n vervelende bocht in waar je maar 50 mag Die mogen ze er wel eens uitslopen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 10:31
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 14-04-2006 @ 10:22 :
Ik rijd er maandelijks en ik heb geloof ik nog geen flitspaal gezien
Ik bijna dagelijks, daar staan inderdaad geen flitspalen. Alleen op de Ring van Eindhoven wel, maar goed, dat is binnen de bebouwde kom en je mag er toch 70.
's Nachts kun je er véél harder, je moet alleen ff in de gaten houden dat er vrij veel flitspalen staan.
Overigens is het stuk van rondweg Eindhoven (a2) naar Venlo (a67) ook érg lekker doorknallen 's nachts.
Mooie stukken snelweg zijn er vooral in de Achterhoek, bij Duitsland, met de heuvels en bossen enzo, is echt zalig rijden
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 16:42
nps
nps is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 07-04-2006 @ 18:35 :
Nijmegen -> Rotterdam (A15) om een uur of 6:00 of 23:00 op zondag
is dat niet dat stuk met die toffe treindingetjes aan de zijkant? Ik heb dat eens gereden toen het had gesneeuwd, vond ik mooi.
Oud 17-04-2006, 17:08
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
PV schreef op 14-04-2006 @ 19:50 :
Ik rij eigenlijk alleen maar op de A58.. en de stukjes waar ie overgaat in de A16 en de (belgische) A4. De heenweg is oké, op de terugweg zit er bij Roosendaal/Bergen op Zoom zo'n vervelende bocht in waar je maar 50 mag Die mogen ze er wel eens uitslopen.
Die ligt er al sinds 1950 Zal dus niet zo snel gebeuren...

Wat ik goed ken is de A58, A16 en A17. De A79,Heerlen-Maastricht vond ik mooi qua omgeving. De A17 is een slecht wegdek en een saii stuk weg, de A59 is nog veel erger qua saaiheid.
Oud 17-04-2006, 17:08
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
nps schreef op 17-04-2006 @ 17:42 :
is dat niet dat stuk met die toffe treindingetjes aan de zijkant? Ik heb dat eens gereden toen het had gesneeuwd, vond ik mooi.
Je bedoelt de Betuweroute, die ligt een groot deel paralel aan de A15.
Oud 06-05-2006, 19:41
nielske1990
nielske1990 is offline
Mooiste:

A40 in Duitsland thv. Essen

Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 17:27
Schuah
Schuah is offline
TIP TIP TIP TIP TIP TIP TIP TIP

Voor alle Nederlanders die richting het oosten/zuidoosten van Frankrijk -net als ik altijd deed- over Luxemburg rijden:

GA VIA REIMS! Vorige week naar de Alpen (tussen Geneve en Chamonix) geweest, heen via België (blegh) en Luxemburg (okee, goedkoop tanken en een slof sigaretten voor 35 euro), maarja: slecht wegdek in België, en bovendien duurt het uuuuuren voor je eindelijk in Frankrijk bent -en de vakantie dus echt begint- Bovendien heb ik 1,5 uur in België STILgestaan vanwege, je raad het al, werk aan de weg een paar km voor de grens met Luxemburg. Bovendien rij je in één grote optocht Nederlanders met caravan en vrachtwagens die die caravans weer inhalen.

Dusss mijn broer had voor de terugweg een tip, ik zal het voor de duidelijkheid hier even 'vanuit Nederland richting het zuiden' opschrijven, althans, hoe ik rij:
Vanuit Breda, de kant van Parijs op (dus antwerpen, gent, lille over de E17, gaat in Frankrijk over op de A1)
- Ter hoogte van Arras ga je de A26 op, richting Reims. Wat je dan ziet: Alle Nederlanders die niet in Belgie al richting Luxemburg zijn gegaan, volgen hier de A1, simpelweg omdat ze naar het westen/zuidwesten gaan. Prima weg overigens, niets mis mee. Maar er zijn maar weinig vakantiegangers die richting Reims gaan. Ik kan vertellen dat ik op die weg (dik 250km) nog geen 50 auto's voorbij gereden ben. Dus.
- Na Reims volg je de A4 richting Chalons, bij Chalons ga je de A26 weer op (ja, dat snap ik ook niet helemaal)
- Bij Troyes de A5 richting Langres en dan gewoon, zoals je gewend bent, naar Dijon, Lyon/Geneve of waar je dan ook maar naartoe wilt.

Op deze manier ontwijk je ook de steden Metz en Nancy, en gebied met een nogal hoog flitspaalgehalte en snelheidsbeperking van 110 tot 90km/h.

Het klinkt heel onlogisch, en feitelijk gezien is het ook langer. Maar het is sneller, of misschien ook wel niet, maar het is in ieder geval een stuk relaxter rijden! Mooie uitzichten ook, maar het mooie is dat de cruise-control op 160 kan en je h'm er vrijwel niet meer af hoeft te halen.

Succes!
Oud 11-05-2006, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Tom schreef op 13-04-2006 @ 16:00 :
De A50 Eindhoven<>Uden is wel rustig en ze controleren er vrijwel nooit. Daar kun je met gemak lekker doorrijden. Misschien niet overdag, ik rijd er vooral 's avonds en 's nachts.
Overdag niet, dan staat het er vooral in de (opgerekte) spits nogal eens vast. Beter rij je dan gewoon binnendoor, scheelt een hoop ergenis
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 19:29
Verwijderd
A10 zuid langs afslagen voor Duivendrecht tot en met schiphol.
Maar de nummer 1 is denk ik de snelweg van Hannover naar Berlijn(A2 ofzo??)

En de A50 van Heerde naar Zwolle en Apeldoorn naar Arnhem
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 14:55
vtxm
vtxm is offline
De A28 bij Elspeet, prchtige snelweg.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 13:20
200E
200E is offline
In Nederland:

A28 over de Utrechtse Heuvelrug en langs de Veluwe
A50 Zwolle-Arnhem
A7 Afsluitdijk

Buitenland:
Alle stukken Autobahn die het toelaten mijn Mercedes zich met snelheden te laten voortbewegen waarvoor hij gemaakt is.

De rustige Franse autoroutes

Maar ik prefereer secundaire wegen, als ik recreatief aan het rijden ben, wil ik wat van de omgeving zien en dat kan, zeker in het buitenland, niet vanaf een snelweg. Dus als ik naar Zuid-Frankrijk ga, ga ik net onder Brussel van de snelweg af, en kom er niet meer op

Ook een aanrader: Duitsland over Land- en Bundesstrassen doorkruisen, Oostenrijk en Italië ook, en vervolgens in Monaco eindigen. Is 1000 km om, maar 't is vakantie, dus who cares?
Reageren

Regels voor berichten