Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2002, 17:21
xxjes_guusje
xxjes_guusje is offline
Hey,
ik heb een vraagje.....ik ben vaak depressief.
Ik snijd mezelf dan, maar als het dan weer wat beter met me gaat dan denk ik waarom heb ik dat nou weer gedaan.....littekens zie je altijd weer.....
Ik heb nu een vraagje.....kan je ook medicijnen krijgen tegen depressief zijn......Hebben de medicijnen veel bij werkingen...en kan ik het er over hebben met m´n vertrouwingspersoon.....???

xxxjes
Guusje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2002, 17:32
Verwijderd
Er zijn medicijnen tegen ja, maar die moeten voorgeschreven worden door een psychiater volgens mij..

een medicijn dat ik weet: seroxat, heeft aardig wat bijwerkingen (je mag er bijv. niet mee autorijden), het verminderd namelijk je reactievermogen, je kan er duf van worden, je mag geen alcohol meer gebruiken etc. Ik kan de bijsluiter ff opzoeken en alle bijwerkingen opsommen..

en zo hebben bijna al die medicijnen veel bijwerkingen volgens mij..

er zijn echter ook homeopathische middelen die zouden kunnen helpen, op plantaardige basis, met weinig of geen bijwerkingen maar die KUNNEN helpen. Zo heb ik van de dokter vitamine B nogwat voor geschreven gekregen wat er voor zorgt dat ik tijdens mn ongesteldheid niet helemaal wegzak in een dip, of daarvoor kan zorgen eigenlijk. Zo zijn er daarvan nog een stuk meer middeltjes..

ik weet niet wat je precies wil
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef:
seroxat
Seroxat wordt vooral gebruikt bij hevige angsten, aangezien het ervoor zorgt dat je haast geen 'drempels' meer hebt.

Het is dan ook levensgevaarlijk voor normale mensen (in verband met suicidaliteit)..

Je zult voor zulke dingen echt naar de psychiater moeten. Trouwens is het fout om gewoon een 'pilletje' ertegen te nemen. Kun jij voor jezelf wel vaststellen of dat ook echt nodig is? Nee.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 15:42
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
*heeft prozaq maar merkt er helaas niet veel van*
Oud 06-07-2002, 16:52
Anne
Anne is offline
Citaat:
******** schreef:
Kun jij voor jezelf wel vaststellen of dat ook echt nodig is? Nee.
Waarom zou ze dat niet kunnen?
Oud 06-07-2002, 17:55
Verwijderd
ohw, ja, ik weet weinig van seroxat, alleen dat ut hier in de la ligt, en dat ook een aantal andere mensen die ik ken het gebruiken.. maar niet speciaal tegen hevige angst?

enneuh, ik ben zelf nogal tegen echte medicijnen, naar mijn idee los je daarmee niets op maar verdruk je je gevoelens alleen maar.. kvraag me dus sterk af wat je er mee opschiet..

ik gebruik zelf dus wat plantaardige dingetjes, en twerkt wel aardig, maar ik ben ook niet heel ver heen zeg maar
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 23:38
Sleep 2 Dream
Sleep 2 Dream is offline
Medicijnen tegen depressie heb je wel, maar probeer 't zonder deze medicijnen te doen. Is misschien makkelijker gezegd dan gedaan...
Een vriendin van mij heeft aan de medicijnen gezeten. 't Hielp haar wel, maar ze werd er erg moe en suf van. Ze besloot toen te stoppen met die pillen en dat heeft haar erg veel moeite gekost. De periode dat ze probeerde te stoppen met die pillen is nog moeilijker voor haar geweest dan de periode van depressie voor die pillen...
Oud 09-07-2002, 12:47
Yamyam
Yamyam is offline
Ja hoor dat kan. De bijwerkingen vallen wel mee; ze zijn er 2 weken wat meer maar daarna begint het te werken en heb je er minder last van. Het is wel op recept dus je moet ervoor naar de dokter.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 18:19
Jenseltjuh
Jenseltjuh is offline
Citaat:
******** schreef:
Seroxat wordt vooral gebruikt bij hevige angsten, aangezien het ervoor zorgt dat je haast geen 'drempels' meer hebt.

Het is dan ook levensgevaarlijk voor normale mensen (in verband met suicidaliteit)..

Je zult voor zulke dingen echt naar de psychiater moeten. Trouwens is het fout om gewoon een 'pilletje' ertegen te nemen. Kun jij voor jezelf wel vaststellen of dat ook echt nodig is? Nee.
waarschijnlijk bedoelt hij xenoxat
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten