Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
is niet altijd makkelijk, vooral als je een verstoorde stofwisseling hebt: serotonine tekort of in een geval van een bipolaire stoornis maar medicijnen, het is zeker wel troep
|
Ik heb een tidje Zoloft geslikt, maar geen problemen...(al ben ik dr wegens principiele redenen mee gekapt)
Maar Prozac en die andere sterke shit hebben toch een inwerkperiode van een paar weken waarin je je juist superkut voelt, en daarna gaat et toch pas werken? Of Gaat dit juist over de mensen waarbij et na anderhalve maand nog geen flikker doet?
|||
![]() |
Citaat:
en hbe je er wel last van dan dwingt de gedachte aan je omgeving wel om elke kans op redding te accepteren Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik zou het niet echt een fijne gedachte vinden als ik medicijnen moest slikken die ten eertse zwaar verslavend zijn en ten tweede mij nog downer kunnen maken, mij gek kunnen maken, en mij paranoide aanvallen kunnen bezorgen, dat dat niet tegen mensen word gezegd ( iig een groot deel ervan ) vind ik absoluut egoistisch... Er worden bepaalde dingen over deze medicijnen verzwegen dat vind ik raar, waar is de keus dan?!... Ik bedoel, je gebruikt deze medicijnen omdat je ze nodig hebt, maar je weet voor een groot deel de bijwerkingen niet, dat slaat toch nergens op?!... Moeten mensen dan echt alles zelf uit gaan zoeken om achter de pure waarheid te komen?!... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder sta je onder dokters toezicht, die houdt echt wel een oogje in het zeil. En je moet eerlijk zijn of het helpt of niet en wat het met je doet, dan zegt ie vanzelf wel dat je er mee moet stoppen oid. En je bent er zelf altijd nog bij, je kunt er zelf ook mee stoppen (afbouwen). Verder...tja, geen medicijnen is altijd beter dan wel medicijnen. Soms zijn ze alleen nodig (bij een tekort aan serotine bv of als ondersteuning). |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
JJzD schreef:
makkelijk redeneren he als je er geen last van hebt. en hbe je er wel last van dan dwingt de gedachte aan je omgeving wel om elke kans op redding te accepteren Ik heb er inderdaad geen last (en weinig verstand) van. Voor mij ligt dit natuurlijk anders dan voor iemand die wél pillen slikt. Ik vraag me alleen af in hoeverre zo'n pil je nou kan helpen. Nu las ik ratsja's reply over een bepaalde stof tekort, nou dan kan ik t wel begrijpen, dat je dan zo'n pil slikt. Maar je kunt toch ook last krijgen van bijverschijnselen? En is dat slechts bijzaak? gezonde instelling, maar soms is het beter om bepaalde medicatie wel te accepteren Soms wel ja. ![]() |
![]() |
|
juliah
Het is ook vaak zo, dat medicijnen te snel worden voorgeschreven, ook al ben je depressief, medcijnen zijn (en dat vind ik) een laatste redmiddel. Soms worden ze ook gegeven ook al is men niet eens echt depressief. Het is ook niet gezegd dat de medicijnen aanslaan en ook niet iedereen heeft last van bijwerkingen. Depressiviteit kan meerdere oorzaken hebben en bij het missen van serotonine (erfelijk bepaald meestal) word er vaak paroxtine gegeven en in dit geval kan je haast niet zonder. Ikzelf ben zeer gevoeling bij het gebruik van medicijnen een kleine dosis verhoging of verlaging merk ik al. Na een half uur nadat ik een pil genomen heb, begin ik al verandering te merken.
||
![]() |
Citaat:
![]() dat is constant de afweging bij elk medicijn hoe ver ga je en wat is nuttig sommigen zien ook bestralen bij kanker niet als nuttig en laten zich in 3 jaar opvreten door de kanker de ander ziet in dat het je leven kan verlengen en ja verliest zijn/haar haar maar leeft 15 jaar
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het zit me allemaal tegen, wat kan ik daar aan doen? Rikje18 | 5 | 24-09-2012 16:12 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Psychologie |
depressief familietrekje? someone17 | 8 | 16-11-2005 12:06 | |
Psychologie |
prozac? C'est moi | 31 | 15-04-2003 12:41 | |
Psychologie |
zwakte? cha0s | 51 | 14-12-2002 18:55 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Euthanasie Cat | 16 | 12-05-2002 10:32 |