Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2012, 16:03
Rikje18
Rikje18 is offline
Ik heb een lange tijd anti-depressiva pillen genomen en ik ben daar sinds kort mee gestopt.
De laatste tijd word ik al door de kleinste negativiteiten depressief en lijkt alles veel "grijzer" als het was. Ik voel me nu ook niet zo lekker in me vel. Een goeie vriendin van me praat ineens niet veel meer op msn of in het echt, een vriendin van die vriendin vond mij eerst aardig en irriteerd zich nu ineens aan me, ik denk dat ik een chronische neusverstopping heb, meeste mensen vinden me lelijk en/of dik (dan ben ik maar wijvig), ik heb
konstant ruzie met me gezinsleden, er zijn maar weinig mensen die me mogen ik geloof maar 2, jezus .

Nou ja samengevat ik voel me niet echt vrolijk maar ik probeer er wel tegen te vechten door tegen mezelf te praten over dingen die ik zie, dat helpt opzich wel een beetje maar dat kan ik natuurlijk niet de hele dag doen.

Weet iemand iets, wat geen medicatie is, dat me een beetje positieve afleiding bezorgd of kan iemand juist even dingen noemen die nog veel erger zijn zodat ik mezelf wat beter ga voelen of zo?
En kan ik wat aan die negatieve shit veranderen?
Oud 22-09-2012, 16:13
Pluis
Pluis is offline
Het is niet zo gek dat je nu even weer een tijdje down voelt nu je gestopt bent met je medicatie. Wacht het rustig af en probeer gewoon leuke dingen te doen. Dat je je nu niet zo lekker voelt is op zich niet erg, en van dingen balen is ook niet erg. Probeer ondanks dat je je rot voelt, toch verder te gaan met wat jij belangrijk vindt voor je leven (dus bijvoorbeeld je opleiding, hobby's, sporten, sociale contacten). Zodra je merkt dat je écht nergens meer lol aan hebt dan is het tijd om eens met je arts te gaan praten en misschien toch weer aan de antidepressiva te beginnen. Dat is geen schande, sommige mensen hebben het nou eenmaal nodig om goed te functioneren.
Oud 22-09-2012, 20:19
Verwijderd
'If you are going through hell, keep going'. Het is nu kut, maar in de situatie blijven zitten helpt niet. Goed zoeken naar de weg naar buiten, met of zonder medicatie!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2012, 00:10
Wernera
Wernera is offline
Het zit tussen jouw eigen oren, in je eigen hoofd. Verzet je zinnen:

Probeer eens na te denken over positieve dingen:
menslievendheid, liefde, geloof, zachtmoedigheid, milddadigheid, goedheid, ijver, doorzettingsvermogen, troost, wijsheid, verstand, vrede, vriendelijkheid, deugdzaamheid, trouw, lankmoedigheid (betekent: telkens opnieuw beginnen, telkens weer), schoonheid, regelmaat, rust, zingeving, samenwerking, doelstelling, daadkracht, geestkracht, blijdschap, beleefdheid, waardigheid, zelfrespect, vergevingsgezindheid, wetenschap, resultaat, menslievendheid, trouw, eenvoud, nederigheid, de maatschappij dienen, bescherming, blijdschap, vreugde, onderzoek alles maar behoud het goede, sterkte, gezamenlijke inspanning, medeleven, moed, deugdzaamheid, zelfbeheersing, etc. etc.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2012, 23:16
Verwijderd
Eej maareh.. mag dat eigenlijk wel? Ineens stoppen met anti depressiva? Op aanraden van de arts of heb je dat zelf gedaan? Meestal moet je het langzaam afbouwen namelijk. Je zou eens Sint Janskruid kunnen proberen. Dat is een natuurlijk opbeurend kruid. Sterkte in ieder geval!!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2012, 16:12
Verwijderd
Heej,

Wat jij verteld, is echt ontzettend vervelend. Ik weet precies hoe dat voelt. Ik ben toen naar de dokter geweest, en die heeft me doorverwezen naar een psycholoog. Ik zeg niet dat jij dat ook moet doen hoor, maar zoiets kan echt helpen.
Wat je ook moet doen is gewoon ff lekker op een vrijdag-of-zaterdagavond er lekker op uit gaan met vrienden. dan hoef je niet persé naar de disco, maar ff lekker met een groepje een terrasje pakken, of een leuk cafétje in is echt ontzettend gezellig!!
Wat ook goed kan helpen is gaan hardlopen. Je kan dan alles eruit sporten! Werkte bij mij ook super goed. maar ik mag tijdelijk niet sporten
Ontzettend veel succes, en ik hoop dat je hier iets aan hebt!
X mij
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten