Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2006, 12:01
Chaucus
Chaucus is offline
De vorige

We zien wel hoeveel belangstelling er nog voor dit topic is
Oud 25-01-2006, 14:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb nog wel belangstelling

Vraagje: huisarts gaat niet van je no-claim af maar als je nou bloed moet laten prikken of een longfunctietest moet doen bij de huisartsenpraktijk, gaat dat dan wel van je no-claim af of echt pas als ie je doorverwijst naar het ziekenhuis en medicijnen voorschrijft enzo?
Oud 25-01-2006, 16:27
Go
Go is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-01-2006 @ 15:21 :
Ik heb nog wel belangstelling

Vraagje: huisarts gaat niet van je no-claim af maar als je nou bloed moet laten prikken of een longfunctietest moet doen bij de huisartsenpraktijk, gaat dat dan wel van je no-claim af of echt pas als ie je doorverwijst naar het ziekenhuis en medicijnen voorschrijft enzo?
Ik ken iemand die een bloedonderzoek heeft laten doen en waarvan de kosten gewoon van de no-claim afgaan. Longfunctietest weet ik niet. Medicijnen gaan d'r ook gewoon van af.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 10:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
gerwin schreef op 25-01-2006 @ 17:27 :
Ik ken iemand die een bloedonderzoek heeft laten doen en waarvan de kosten gewoon van de no-claim afgaan. Longfunctietest weet ik niet. Medicijnen gaan d'r ook gewoon van af.
Okee, dankjewel. Dan zal het echt wel alleen het consult zijn wat niet van je noclaim afgaat, beetje jammer.
Oud 26-01-2006, 16:09
Bloem
Bloem is offline
Ik weet bijna zeker dat het alleen het consult is, anders zou het ook wel een beetje een vaag gebied worden want sommige huisartsen(praktijken) doen veel meer onderzoeken zelf dan anderen

Ik ben trouwens nog steeds niet overgestapt, er stond in onze 'dorpskrant' iets over een collectieve verzekering voor mensen met een minimuminkomen (uitkering enzo) en dat zou nog wel interessant kunnen zijn. Ik hoop alleen wel dat ze dan snel met een aanbod komen
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 16:11
Go
Go is offline
Ik wist niet dat Arnhem een dorp is
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 21:49
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
gerwin schreef op 26-01-2006 @ 17:11 :
Ik wist niet dat Arnhem een dorp is
Ik woon in een dorp tegen Arnhem aangeplakt
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 19:32
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Bloem schreef op 26-01-2006 @ 22:49 :
Ik woon in een dorp tegen Arnhem aangeplakt
wtf jij forumbaas leuk

Ontopic: eind december heb ik een verzekering afgesloten bij FBTO. Nu ontdekte ik later dat de collectieve verzekering via mn werkgever veel aanlokkelijker is.. Ik heb de formulieren al de deur uit.. Nu las ik echter in de consumentengids dat je niet meer mag switchen van zorgverzekeraar als je al een nieuw aanbod geaccepteerd hebt Hoe zit dit nu? Toen ik FBTO belde, zeiden ze dat je gewoon tot maart de tijd hebt.. Vaagheid.

Laatst gewijzigd op 28-01-2006 om 19:34.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 19:47
Bloem
Bloem is offline
Ghe ja, sinds van de week

Ik weet bijna zeker dat je inderdaad maar 1 keer mag switchen, dat was pas op het nieuws. Wel een beetje jammer dat ze nu pas met allerlei aanbiedingen komen van collectieve verzekeringen enzo, ik denk dat heel veel mensen eind december al naar een andere vezekeraar zijn gestapt en die hebben dus aan al die aanbiedingen niks meer. Je kunt trouwens wel over een jaar, in januari 2007, weer overstappen dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 08:02
merijn
merijn is offline
Ik heb een collectieve verzekering genomen bij de VGZ via UnitedConsumers. Dit is een collectief voor iedereen die erbij wil horen. Ik betaal nu 91 eurie voor een heel uitgebreide jongerenpolis. Punt is nu alleen dat ik van de VGZ bericht kreeg dat ik mijn pasje enzo pas in april krijg.... beetje vreemd, niet?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 09:27
Grimmetje
Grimmetje is offline
Citaat:
merijn schreef op 29-01-2006 @ 09:02 :
Ik heb een collectieve verzekering genomen bij de VGZ via UnitedConsumers. Dit is een collectief voor iedereen die erbij wil horen. Ik betaal nu 91 eurie voor een heel uitgebreide jongerenpolis. Punt is nu alleen dat ik van de VGZ bericht kreeg dat ik mijn pasje enzo pas in april krijg.... beetje vreemd, niet?
same here, beetje jammer idd.
Oud 29-01-2006, 10:40
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
niet echt vreemd, er moeten allemaal nieuwe pasjes enzo gemaakt worden en op naam gezet worden.
Ook de verzekeringsmaatschappijen hebben het daarom nu extra druk met alleso p naam zeten enzo. Dus verbaast me niet echt
Oud 30-01-2006, 11:27
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Bloem schreef op 28-01-2006 @ 20:47 :
Ghe ja, sinds van de week

Ik weet bijna zeker dat je inderdaad maar 1 keer mag switchen, dat was pas op het nieuws. Wel een beetje jammer dat ze nu pas met allerlei aanbiedingen komen van collectieve verzekeringen enzo, ik denk dat heel veel mensen eind december al naar een andere vezekeraar zijn gestapt en die hebben dus aan al die aanbiedingen niks meer. Je kunt trouwens wel over een jaar, in januari 2007, weer overstappen dacht ik.
Dat is extreem jammer Het aanbod van de collectieve verzekering kwam ik idd pas laat achter... Wel raar dat FBTO aangaf dat ik tot 1 maart gewoon kan switchen terwijl ik aangaf nog maar sinds kort verzekert te zijn bij hen. Anders ga ik inderdaad volgend jaar switchen.

Dank voor het antwoord, forumbazin
Oud 30-01-2006, 11:28
Verwijderd
is er trouwens een vergelijkingssite voor aanvullende en tandartsverzekeringen?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 11:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 30-01-2006 @ 12:27 :
Dat is extreem jammer Het aanbod van de collectieve verzekering kwam ik idd pas laat achter... Wel raar dat FBTO aangaf dat ik tot 1 maart gewoon kan switchen terwijl ik aangaf nog maar sinds kort verzekert te zijn bij hen. Anders ga ik inderdaad volgend jaar switchen.

Dank voor het antwoord, forumbazin
Als FBTO het goed vindt zou je het gewoon kunnen proberen. Bij je collectieve verzekering hoeven ze immers niet te weten dat je daar nog maar pas verzekerd bent en dat je dus eigenlijk al geswitcht bent. Als het niet kan is het jammer maar als het wel kan is het misschien wel leuk dus je kan het proberen.
Oud 30-01-2006, 11:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 30-01-2006 @ 12:28 :
Op www.kiesbeter.nl kan je ook aangeven wat je daarvan verzekerd wil hebben en dan geeft ie ook aanvullende verzekeringen. Neemt niet weg dat ik die site maar vindt maar het moet er wel mee kunnen.
Oud 30-01-2006, 11:54
Tiño
Tiño is offline
wat is er waar van het verhaal dat je 250euro terug krijgt rond april als je vorig jaar niet heb tgedeclareerd bij je zorgverzekering(ziekenfonds) ?
Oud 30-01-2006, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Tiño schreef op 30-01-2006 @ 12:54 :
wat is er waar van het verhaal dat je 250euro terug krijgt rond april als je vorig jaar niet heb tgedeclareerd bij je zorgverzekering(ziekenfonds) ?
Als je niets declareert uit je basisverzekering(uitgezonderd doktersbezoek) krijg je een no claim premie, van 255 euro.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2006, 12:12
Tiño
Tiño is offline
ow dat is mooi.
afgelopen jaar niets nodig gehad(gelukkig).
Oud 30-01-2006, 13:46
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 30-01-2006 @ 12:28 :
www.independer.nl ?
Oud 01-02-2006, 23:30
PV
PV is offline
Citaat:
Hmm ik ben ook overgestapt naar VGZ, lekker dan dat je nog zo lang moet wachten Heb alleen nog maar een brief gekregen dat ze me geaccepteerd hebben, verder niks. Kan je daarmee naar een tandarts/huisarts stappen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 23:51
Go
Go is offline
Citaat:
PV schreef op 02-02-2006 @ 00:30 :
Hmm ik ben ook overgestapt naar VGZ, lekker dan dat je nog zo lang moet wachten Heb alleen nog maar een brief gekregen dat ze me geaccepteerd hebben, verder niks. Kan je daarmee naar een tandarts/huisarts stappen
Staat er ook een ingangsdatum in die brief? Het lijkt me dat als je geaccepteerd bent op dat moment de verzekering ook ingaat.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 12:22
Iduna
Iduna is offline
VGZ heeft niet eerder met pasjes gewerkt, je kon altijd je polisbrief meenemen als bewijs van verzekering, daarin staat je klantnummer en hoe je verzekerd bent. Dit jaar krijg ik eindelijk een pasje.

Maar goed, ik blijf bij VGZ, maar dan met korting via universiteit.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 12:25
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
PV schreef op 02-02-2006 @ 00:30 :
Het ligt eraan wanneer je je hebt aangemeld bij hen en tot wanneer jij jouw oude verzekeraar hebt betaald. Als je per 1 maart bij vgz wordt verzekerd, dan 'moet' jouw oude verzekeraar nog t/m feb jouw kosten vergoeden.

Staat er in die brief geen klantnummer?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 12:51
Die Happy
Die Happy is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 04-02-2006 @ 13:25 :
Het ligt eraan wanneer je je hebt aangemeld bij hen en tot wanneer jij jouw oude verzekeraar hebt betaald. Als je per 1 maart bij vgz wordt verzekerd, dan 'moet' jouw oude verzekeraar nog t/m feb jouw kosten vergoeden.

dat klopt volgens mij niet. Je bent altijd vanaf 1 januari verzekerd. Dus als je naar een nieuwe overstapt gaat deze in vanaf 1 januari en moet je ook daar je kosten declareren.......toch?
Oud 06-02-2006, 15:23
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Die Happy schreef op 06-02-2006 @ 13:51 :
dat klopt volgens mij niet. Je bent altijd vanaf 1 januari verzekerd. Dus als je naar een nieuwe overstapt gaat deze in vanaf 1 januari en moet je ook daar je kosten declareren.......toch?
Per 1 januari 2006 ben je verplicht verzekerd te zijn (voorheen was het niet verplicht).
Stel: Je was voor 2006 bij Zilveren Kruis Achmea verzekert en je wilt nu overstappen naar VGZ, dan heb je de eerste paar maanden al premie betaald aan Zilveren Kruis. Indien je in die maanden ziektekosten hebt gemaakt, worden deze vergoed door Zilveren Kruis. Maar omdat je overstapt naar VGZ (er vanuit gaande dat het goedkoper is), vergoedt VGZ de kosten die je 'te veel' hebt gemaakt, zoals de premiekosten bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 18:55
PV
PV is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 04-02-2006 @ 13:25 :

Ik heb het al december aangegeven, dat ik per 1 januari over wilde stappen. Dat staat ook wel in die brief, maar geen klantnummer voor zover ik me herinner (heb de brief niet bij de hand nu). Alleen dat ze me accepteren en dat ik later nog wel bericht zou krijgen, maarja het is nu al februari
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 19:23
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
PV schreef op 06-02-2006 @ 19:55 :
Ik heb het al december aangegeven, dat ik per 1 januari over wilde stappen. Dat staat ook wel in die brief, maar geen klantnummer voor zover ik me herinner (heb de brief niet bij de hand nu). Alleen dat ze me accepteren en dat ik later nog wel bericht zou krijgen, maarja het is nu al februari
Irritant zeg. Het is momenteel heel hectisch bij elke verzekeraar.. Heb je ze al gebeld?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 21:53
justhanna
justhanna is offline
Ik ben overgestapt van groeneland naar zilverenkruis.
Nu heb ik met mijn stomme hoofd bij mijn opzegbrief aan het groeneland gezegd dat ik mijn verzekering per 18 januari wilde stopzetten (de dag dat ik de brief stuurde) ipv 1 januari.
Zilveren Kruis heeft ondertussen al wel afgeschreven vanaf februari, van groeneland heb ik nog geen geld teruggezien. Maar groeneland zal zelf toch wel zo slim zijn om te snappen dat ik eigenlijk gewoon per 1 januari ben overgestapt? Heb al geprobeerd te bellen maar je wordt echt zo enorm lang in de wacht gezet
Oud 06-02-2006, 22:01
Verwijderd
Volgens mij KUN je alleen op 1 januari overstappen, dus ik neem aan dat ze dat wel begrepen hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 22:16
Verwijderd
Ik dacht dat ik automatische incasso had bij mn zorgverzekering maar blijkbaar heb ik mn rekeningnr niet ingevuld (zei VGZ aan de telefoon) dus nu krijg ik elke maand een acceptgiro. Hoe kan ik dit veranderen?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 16:27
Go
Go is offline
Citaat:
salieee schreef op 06-02-2006 @ 23:16 :
Ik dacht dat ik automatische incasso had bij mn zorgverzekering maar blijkbaar heb ik mn rekeningnr niet ingevuld (zei VGZ aan de telefoon) dus nu krijg ik elke maand een acceptgiro. Hoe kan ik dit veranderen?
Gewoon even zoeken . Kijk hier maar eens: https://www.vgz.nl/forms/mutatie/scr...tatietonen.asp

Klik vervolgens op 'wijziging in uw betalingsmethode'.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 20:08
PV
PV is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 06-02-2006 @ 20:23 :
Irritant zeg. Het is momenteel heel hectisch bij elke verzekeraar.. Heb je ze al gebeld?
Nee nog niet. Ga wel een keer langs het kantoor als ik tijd heb.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 16:21
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-01-2006 @ 12:41 :
Als FBTO het goed vindt zou je het gewoon kunnen proberen. Bij je collectieve verzekering hoeven ze immers niet te weten dat je daar nog maar pas verzekerd bent en dat je dus eigenlijk al geswitcht bent. Als het niet kan is het jammer maar als het wel kan is het misschien wel leuk dus je kan het proberen.
Ik weet niet of die telefonist namens FBTO sprak. Hij kwam nogal wazig over. So far nog niet gehoord of ik geaccepteerd ben door IZZ... Best wel balen!
Oud 11-02-2006, 14:00
Wammus
Wammus is offline
Ik heb eens even een vraag.

Ik ben met die verzekering bezig en nu wil ik graag overstappen. Dan moet ik zo'n opzegkaart invullen en daarop vragen ze naar mijn polisnummer van mijn huidige verzekering. Nu heb ik eens even zitten kijken wat ik daar moet invullen maar ik kom er niet uit. Ik heb van mijn huidige verzekeraar zo'n pasje. Daar staat een klantnummer en een inschrijfnummer (met deze benaming) op. Welke moet ik nu invullen? Ik ben nu verzekerd bij Zorg en Zekerheid mocht dat nog wat uitmaken.
Oud 11-02-2006, 23:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Voor de mensen die geswitcht zijn: hoe lang duurde het bij jullie voor je een bevestiging van je nieuwe verzekeraar kreeg nadat je alle papieren opgestuurd had?
Oud 12-02-2006, 00:23
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
wammus schreef op 11-02-2006 @ 15:00 :
Ik heb eens even een vraag.

Ik ben met die verzekering bezig en nu wil ik graag overstappen. Dan moet ik zo'n opzegkaart invullen en daarop vragen ze naar mijn polisnummer van mijn huidige verzekering. Nu heb ik eens even zitten kijken wat ik daar moet invullen maar ik kom er niet uit. Ik heb van mijn huidige verzekeraar zo'n pasje. Daar staat een klantnummer en een inschrijfnummer (met deze benaming) op. Welke moet ik nu invullen? Ik ben nu verzekerd bij Zorg en Zekerheid mocht dat nog wat uitmaken.
Wat staat er op je polisblad? Indien er op je polisblad ook alleen deze 2 relatienummers opstaan, vul je ze toch gewoon allebei in?

Ik verwacht -logisch gezien- dat ze eerder je klantnummer dan je inschrijfnummer bedoelen..
Oud 12-02-2006, 12:54
Wammus
Wammus is offline
Ik heb het nog eens gechecked en het bleken twee dezelfde nummers te zijn. Ik heb die dus ook gewoon ingevuld en m opgestuurd. Als het niet goed is hoor ik het vast nog wel.
Oud 12-02-2006, 20:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb nog even een vraag over switchen: Ik ben onlangs geswitcht van IZA naar Zilveren Kruis. Nou slik ik de pil Yasmin en hierop zit een eigen bijdrage van zo'n 25 euro. In januari ben ik nieuwe medicijnen gaan halen en ik heb deze eigen bijdrage zelf betaalt omdat die niet vergoed werd door de IZA. Nou ben ik geswitcht met terugwerkende kracht tot 1 januari en mijn nieuwe verzekeraar vergoed het wel. Krijg ik dan mijn geld wat ik al zelf betaald heb nog terug als ik het bonnetje opstuur of heb ik gewoon pech?
Oud 12-02-2006, 20:44
ikbenschipper1
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 12-02-2006 @ 21:08 :
Ik heb nog even een vraag over switchen: Ik ben onlangs geswitcht van IZA naar Zilveren Kruis. Nou slik ik de pil Yasmin en hierop zit een eigen bijdrage van zo'n 25 euro. In januari ben ik nieuwe medicijnen gaan halen en ik heb deze eigen bijdrage zelf betaalt omdat die niet vergoed werd door de IZA. Nou ben ik geswitcht met terugwerkende kracht tot 1 januari en mijn nieuwe verzekeraar vergoed het wel. Krijg ik dan mijn geld wat ik al zelf betaald heb nog terug als ik het bonnetje opstuur of heb ik gewoon pech?
Ik denk dat je het nog terug krijgt want je bent tenslotte per 1 januari daar verzekerd.
Oud 13-02-2006, 16:09
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef op 07-02-2006 @ 17:27 :
Gewoon even zoeken . Kijk hier maar eens: https://www.vgz.nl/forms/mutatie/scr...tatietonen.asp

Klik vervolgens op 'wijziging in uw betalingsmethode'.
tnq
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 08:37
coopergirl
coopergirl is offline
Een stukje geciteerd uit het antwoord van IZZ:
Citaat:
De overheid heeft inderdaad bij wet vastgelegd dat als je eenmaal gekozen hebt voor een zogverzekeraar je daar ook moet blijven.
In de praktijk is het zo dat de meeste zorgverzekeraars niet moeilijk doen als mensen nog willen switchen voor 1 maart. Als u het opzegkaartje samen met uw aanmeldingsformulier heeft ingevuld en meegestuurd dan zeggen wij uw verzekering bij FBTO op.
Ik heb alsnog kunnen overstappen! *blijblij*
Oud 14-02-2006, 09:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 14-02-2006 @ 09:37 :
Een stukje geciteerd uit het antwoord van IZZ:

Ik heb alsnog kunnen overstappen! *blijblij*
Tof

Goed dat je het toch nog geprobeerd hebt
Oud 19-02-2006, 22:07
Nobucta
Nobucta is offline
Ik heb mijn zorgtoeslag nog steeds niet ontvangen... weet iemand bij wie ik kan gaan klagen?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 22:17
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Nobucta schreef op 19-02-2006 @ 23:07 :
Ik heb mijn zorgtoeslag nog steeds niet ontvangen... weet iemand bij wie ik kan gaan klagen?
Belastingdienst even bellen 0800-0543 dacht ik...
Oud 20-02-2006, 12:51
Konijn
Konijn is offline
Ik dacht dat de zorgtoeslag om de maand 34 en 33 euro zou zijn.. nu heb ik voor de tweede keer 33 euro ontvangen in plaats van 34.. iemand die weet hoe het nou echt precies zit?
Oud 20-02-2006, 13:20
Go
Go is offline
Citaat:
Konijn schreef op 20-02-2006 @ 13:51 :
Ik dacht dat de zorgtoeslag om de maand 34 en 33 euro zou zijn.. nu heb ik voor de tweede keer 33 euro ontvangen in plaats van 34.. iemand die weet hoe het nou echt precies zit?
Het hoeft niet per se om en om te zijn, het kan ook best het tweede halfjaar 34 euro per maand zijn ofzo.

Laatst gewijzigd op 20-02-2006 om 18:18.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 08:39
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 12-02-2006 @ 00:12 :
Voor de mensen die geswitcht zijn: hoe lang duurde het bij jullie voor je een bevestiging van je nieuwe verzekeraar kreeg nadat je alle papieren opgestuurd had?
Ik heb 18 januari de papieren opgestuurd en heb nog steeds geen bevestiging gehad. Zijn er nog meer mensen bij wie het zo lang duurt voordat ze een bevestiging krijgen?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 01:10
Magican
Magican is offline
Waarom wordt het oude systeem überhaupt veranderd in het nieuwe systeem?
Oud 24-02-2006, 07:23
ikbenschipper1
Citaat:
Magican schreef op 24-02-2006 @ 02:10 :
Waarom wordt het oude systeem überhaupt veranderd in het nieuwe systeem?
Het oude systeem was kosten technische onderneer niet meer te handhaven ivm de vergrijzing.

grtz
ivo
Reageren

Regels voor berichten