Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2006, 21:16
Rata
Rata is offline
Ik het mijn rijlessen betaald. Alleen heb ik dit op het verkeerde rekeningnummer gestort...

help! het gaat om veel geld

Hoe moet ik dit terugvorderen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2006, 21:32
Go
Go is offline
De rekeningnummer en de persoon (of rijschool) ten gunste van wie jij het bedrag hebt overgeboekt komen vast niet overeen. Jij krijgt waarschijnlijk een brieg thuis waarin wordt vermeld dat het bedrag niet kon worden overgeboekt om deze reden.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 21:58
Rata
Rata is offline
ik internetbankier via de rabobank...
Rijles 1 t/m 8 heb ik op 25-04-2006 betaald
Dit geld is ook gewoon afgeschreven ik heb geen brief ontvangen.

De naam, woonplaats matchen niet met het rekeningnummer... de bank heeft ook een fout gemaakt... door het goed te keuren
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 22:16
Verwijderd
wanneer heb je dit gedaan? er gaan nl wel een aantal dagen overeen voor je zo'n brief krijgt

Maar je kunt natuurlijk altijd even bij je bank langsgaan/ze bellen
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 11:05
Anika
Ik heb ook een keer met rabobank internetbankieren iets overgemaakt dat niet overgemaakt moest worden en ik kon het met geen mogelijkheid weer ongedaan laten maken. Bij de bank zeiden ze dat de reden hiervoor is dat je akkoord gaat met de betaling op het moment dat je op verzenden klikt.

Bij mij waren naam, woonplaats en rekeningnummer trouwens wel gewoon goed, ik weet niet of dat wat uitmaakt? Zoja dan kun jij het misschien wel terug laten storten? Het lijkt mij het verstandigste om gewoon even contact op te nemen met de bank.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 11:08
Nona
Nona is offline
Ze hadden er niet mee akkoord mogen gaan vanwege de verkeerde naam en plaats, maar tegelijkertijd ga jij wel akkoord door te klikken. Een moeilijke zaak, en waarschijnlijk moet je even flink schoppen voor je ook maar iets gedaan krijgt.
Oud 18-05-2006, 12:34
Martine1986
Martine1986 is offline
De moeder van mijn vriend heeft een keer per ongelijk geld overgemaakt naar een vreemde ipv naar mijn vriend. Zij heeft toen gewoon even de postbank gebeld, en toen hebben ze het weer teruggestort. Ik weet niet hoe ze daar bij de rabobank mee omgaan, maar mij lijkt dat het in zo'n geval wel overduidelijk is dat je een fout hebt gemaakt.
Oud 18-05-2006, 12:50
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 18-05-2006 @ 13:34 :
De moeder van mijn vriend heeft een keer per ongelijk geld overgemaakt naar een vreemde ipv naar mijn vriend. Zij heeft toen gewoon even de postbank gebeld, en toen hebben ze het weer teruggestort. Ik weet niet hoe ze daar bij de rabobank mee omgaan, maar mij lijkt dat het in zo'n geval wel overduidelijk is dat je een fout hebt gemaakt.
Gaat dat zo makkelijk dan? Ik dacht dat het juist een heel gedoe was.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 13:20
Project 50
Project 50 is offline
Volgens mij kan je helemaal geen geld laten storneren als jij het zelf ( overschrijvingskaart, internetbankieren ) overmaakt.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 13:45
Verwijderd
Wel als de combi van rekeninghouder en nummer niet klopt.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 15:12
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Project 50 schreef op 18-05-2006 @ 14:20 :
Volgens mij kan je helemaal geen geld laten storneren als jij het zelf ( overschrijvingskaart, internetbankieren ) overmaakt.
Citaat:
MCH schreef op 18-05-2006 @ 14:45 :
Oke, dat is misschien ook logisch. Een heel gedoe is het wel
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 15:48
Project 50
Project 50 is offline
Citaat:
MCH schreef op 18-05-2006 @ 14:45 :
Weer wat geleerd. Op deze manier wordt deze dag nog een 10 waardig.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 17:35
Rata
Rata is offline
Vanochtend een bezoek gebracht aan de Rabobank.

Wanneer je geld overmaakt met internetbankieren. Controlereert de bank niet of de naam, plaats en het rekeningnummer matchen met elkaar.

Ik heb het rekeningnummer doorgegeven. De eigenaar van dat nummer, bankiert gelukkig ook bij de Rabobank. Ze hebben de persoon opgebeld.

Die persoon heeft 2 weken de tijd om het geld terug te storten.

Ik mocht absoluut niet weten wie de eigenaar is van die rekening.
Ze hebben alleen gezegd, dat hij veel in het buitenland verblijft.

Ik hoop dat ik snel het geld terug krijg...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 17:53
MickeyV
MickeyV is offline
Klopt als een bus. Het is natuurlijk niet aan de bank te verwijten, als zij een, weliswaar foutieve, order goed uitvoert. Maar betalingen verricht de bank in jouw naam, m. a. w. een foutieve transactie geldt als een door jou gedane foute betaling. Dit komt dus op hetzelfde neer als de situatie waarin je gewoon zelf fysiek geld overhandigt aan iemand aan wie je niets verschuldigd bent. Dan moet hij dat geld aan jou teruggeven. Juridisch gaat het dan om onverschuldigde betaling. Ik zou me dus maar geen zorgen maken.
Oud 18-05-2006, 19:35
zoemzoem
zoemzoem is offline
De postbank geeft het bij internetbankieren altijd aan, als het rekeningnummer niet overeenkomt met de naam. Waarom kan de rabobank niet ook zoiets doen?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 23:27
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
zoemzoem schreef op 18-05-2006 @ 20:35 :
De postbank geeft het bij internetbankieren altijd aan, als het rekeningnummer niet overeenkomt met de naam. Waarom kan de rabobank niet ook zoiets doen?
dat doet de postbank alleen wanneer je het naar een andere postbank rekening over maakt wanneer je naar een andere bank over makat gebeurd dat niet
Oud 19-05-2006, 00:38
Hulk
Hulk is offline
afgezien van het feit dat je grote bedragen altijd ff moet dubbelchecken, dat geld zie je heus wel terug gewoon ff bellen.
Oud 22-05-2006, 15:50
Koen
Koen is offline
Een vriend van mij had eens hetzelfde, en in zo'n geval moet je maar geluk hebben dat je 't terug krijgt. Eigenlijk is de naam en woonplaats die je invult meer voor de sier dan dat er echt op gecontroleerd wordt, de Rabobank controleert slechts steekproef-gewijs.

Als diegene waarnaar je 't geld overgemaakt hebt weigert het terug te storten, heb je waarschijnlijk gewoon pech. Zo stelde de Rabobank 't destijds althans.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 08:50
Rata
Rata is offline
pfff, ik heb mn 690 e, terug gekregen
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 12:33
Integer
Integer is offline
Toch gek, bij mij werd de boeking ooit geweigerd omdat ik één van de vier initialen van de ontvanger verkeerd had ingetypt. Zeg maar A.B.C.E. van Buuren i.p.v. A.B.C.D. van Buuren.

Ik telebankier ook met Rabobank, maar goed, dit is alweer een jaar of vijf geleden.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 14:33
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Koen schreef op 22-05-2006 @ 16:50 :
Een vriend van mij had eens hetzelfde, en in zo'n geval moet je maar geluk hebben dat je 't terug krijgt. Eigenlijk is de naam en woonplaats die je invult meer voor de sier dan dat er echt op gecontroleerd wordt, de Rabobank controleert slechts steekproef-gewijs.

Als diegene waarnaar je 't geld overgemaakt hebt weigert het terug te storten, heb je waarschijnlijk gewoon pech. Zo stelde de Rabobank 't destijds althans.
zo'n bank heeft anders wel een verantwoordelijkheid naar haar klanten toe; als er overduidelijk een fout is gemaakt, moet een bank gewoon meewerken en zorgen dat je je geld terugkrijgt.

klinkt overigens best als een kutbank, die rabobank. bij de postbank is zoiets zo geregeld, gewoon even bellen en de volgende dag is t klaar.
Oud 25-05-2006, 14:45
Hulk
Hulk is offline
maar als je bijvoorbeeld op marktplaats het geld naar een oplichter overmaakt kun je NIKS doen.. dat vind ik een beetje raar. De bank heeft de gegevns maar verstrekt die niet ook al ben je opgelichtr.
Oud 25-05-2006, 15:33
MickeyV
MickeyV is offline
Je moet wel even doordenken, Hulk: het is niet aan de bank om te treden in de vraag of iemand is opgelicht / een oplichter is.
Oud 25-05-2006, 15:35
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 25-05-2006 @ 15:33 :
zo'n bank heeft anders wel een verantwoordelijkheid naar haar klanten toe; als er overduidelijk een fout is gemaakt, moet een bank gewoon meewerken en zorgen dat je je geld terugkrijgt.

klinkt overigens best als een kutbank, die rabobank. bij de postbank is zoiets zo geregeld, gewoon even bellen en de volgende dag is t klaar.
Bij de postbank is het bij mij zodanig dat ik zelfs gelijk een waarschuwing krijg zodra er iets niet klopt. Ik had eneco een keer in kleine letters getypt, terwijl het in kapitaal bedoeld was en toen kreeg ik direct een nieuw voorstel.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 15:59
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 25-05-2006 @ 16:35 :
Bij de postbank is het bij mij zodanig dat ik zelfs gelijk een waarschuwing krijg zodra er iets niet klopt. Ik had eneco een keer in kleine letters getypt, terwijl het in kapitaal bedoeld was en toen kreeg ik direct een nieuw voorstel.
ja, maar dat doen ze wel alleen als het om een rekeningnr van de postbank zelf gaat.
Oud 28-05-2006, 16:47
Roos
Roos is offline
Hmm ik had deze week ook zoiets doms. De Rabobank in IJmuiden had 700 eu van mijn rekening afgehaald. Een automatische incasso.
Nu woon ik in Rotterdam en zit ik bij de Postbank, dus er was duidelijk een fout gemaakt.

Omdat het om een 'automatische incasso' ging, kon ik dat geld gelukkig direct laten terugboeken. Als je het zelf hebt overgemaakt, vind ik het logisch dat dat iets moeilijker gaat.

Gelukkig heb je het terug (nu ik nog )
Oud 28-05-2006, 17:55
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Koen schreef op 22-05-2006 @ 16:50 :

dat lijkt mij dan een kennistekort van de rabo. Volgens mij is het namelijk een onverschuldigde betaling, en das toch echt wat anders dan een schenking...
Oud 29-05-2006, 12:20
starslayer
starslayer is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 28-05-2006 @ 18:55 :
dat lijkt mij dan een kennistekort van de rabo. Volgens mij is het namelijk een onverschuldigde betaling, en das toch echt wat anders dan een schenking...
Giro rekeningen moeten met naam en nummer overeenkomen.

Bij bankrekeningen maakt dit helemaal niets uit.

Echter als je onjuist geld ontvangt en je krijgt het verzoek om het terug te storten en je negeert dit ben je stafbaar. Je hebt zelfs meldingsplicht hiervan, weet niet of dit ook geld voor particulieren.

Maar het kan natuurlijk wel effe duren tot je het terug ontvangt.

Dus als je ooit teveel ontvangt van een bedrijf dan moet je dit geld altijd appart zetten want als ze het ooit terug willen ontvangen (zit wel een termijn aan vast) is het direct opeisbaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten