Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2002, 14:25
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik vind het heerlijk relaxte muziek, nummers als:
- Old and wise
- Eye in the sky
- Don't let it show
- Time

zijn echt heerlijk om naar te luisteren. Dit is een van de weinige bands uit de jaren 70 en 80 die ik kan waarderen, ook niet alle nummers, maar ze hebben echt mooie dingen gemaakt.

wat is jullie mening? kennen jullie ze?
Advertentie
Oud 08-09-2002, 14:33
funest
funest is offline
ik ken alleen old and wise...erg relaxed nummer
Oud 08-09-2002, 20:01
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
ben ik dan verder echt de enige?
Oud 08-09-2002, 20:40
dystopia
dystopia is offline
Mja ik ken het van me pa, die heeft er CD's van. En behoorlijk wat ook als ik het me goed herinner. Moet wel zeggen dat deze CD's niet van bijzondere kwaliteit zijn als CD zijnde. Klinken blikkerig
Oud 08-09-2002, 20:52
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Mja ik ken het van me pa, die heeft er CD's van. En behoorlijk wat ook als ik het me goed herinner. Moet wel zeggen dat deze CD's niet van bijzondere kwaliteit zijn als CD zijnde. Klinken blikkerig
het stamt ook nog uit de tijd toen ze nog nooit van cd's gehoord hadden, meeste nummers komen het best tot hun recht op een platen speler, toch klinken de nummers die ik heb niet echt slecht.
Oud 08-09-2002, 21:24
Verwijderd
nah, vind er weinig aan...
Oud 08-09-2002, 22:01
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Black Rainbow schreef:
meeste nummers komen het best tot hun recht op een platen speler
Wil je hiermee beweren dat een LP betere kwaliteit levert dan een CD?
Oud 08-09-2002, 22:11
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Wil je hiermee beweren dat een LP betere kwaliteit levert dan een CD?
techniesch gezien niet natuurlijk, maar dat is mijn mening, op plaat klinkt het gewoon lekkerder.
Oud 08-09-2002, 22:23
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Black Rainbow schreef:

techniesch gezien niet natuurlijk, maar dat is mijn mening, op plaat klinkt het gewoon lekkerder.
Het klinkt gewoon lekkerder?!? Het is hoogstens 1337, verder klinkt het niet 'lekkerder'. Het is ook tamelijk handig wanneer je DJed, dat moge duidelijk zijn.

Just for the record, mijn pa heeft een erg goede geluidsinstallatie en had een pickup. Denk dat ik hem ook wel audiofiel mag noemen. Zelfs hij durft niet te beweren dat een LP beter klinkt dan een CD. Was ook laatst een discussie over op Tweakers.net

http://users.belgacom.net/gc247244/myths.htm punt 2 en punt 6.
Oud 08-09-2002, 22:37
Nanaki
Nanaki is offline
Ik ken idd ook alleen maar Old & Wise, heb er verder niet druk naar gezocht: ik dacht eigenlijk dat dat hun enige echt goede nr was zal nog even wat downloaden, want O & W is echt moooi

en wat platenspeler betreft: ik denk dat hij bedoelt dat het geruis en dingen die je extra hoort ook toevoegen aan de sfeer, en dat het niet echt gaat om de kwaliteit van het geluid

-edit- ik bedoel natuurlijk niet downloaden, ik zal wel de cd kopen -edit-

Laatst gewijzigd op 08-09-2002 om 22:44.
Oud 08-09-2002, 22:37
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Het klinkt gewoon lekkerder?!? Het is hoogstens 1337, verder klinkt het niet 'lekkerder'. Het is ook tamelijk handig wanneer je DJed, dat moge duidelijk zijn.

Just for the record, mijn pa heeft een erg goede geluidsinstallatie en had een pickup. Denk dat ik hem ook wel audiofiel mag noemen. Zelfs hij durft niet te beweren dat een LP beter klinkt dan een CD. Was ook laatst een discussie over op Tweakers.net

http://users.belgacom.net/gc247244/myths.htm punt 2 en punt 6.
dat het in mijn ogen/oren lekkerder klinkt is mijn mening, het gevoel is er gewoon meer, dit gaat bij mij ook alleen maar op bij hun, verder luister ik ook alleen maar cd's.

nogmaals, dit gaat niet over de techniek, die bij de cd gewoon veel beter is, maar meer om het gevoel. Tuurlijk zou het nog beter klinken als ze het opnieuw opnemen en het dan op cd flikkeren

maarja, back on topic danmaar,

Laatst gewijzigd op 08-09-2002 om 22:41.
Oud 08-09-2002, 22:42
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
Nanaki schreef:
Ik ken idd ook alleen maar Old & Wise, heb er verder niet druk naar gezocht: ik dacht eigenlijk dat dat hun enige echt goede nr was zal nog even wat downloaden, want O & W is echt moooi

en wat platenspeler betreft: ik denk dat hij bedoelt dat het geruis en dingen die je extra hoort ook toevoegen aan de sfeer, en dat het niet echt gaat om de kwaliteit van het geluid
precies, jij snapt het
Oud 09-09-2002, 19:01
Daysleeper
Daysleeper is offline
Een plaat opzetten is leuker, vind ik.
En platen zijn eigenlijk veel mooiere producten dan cd's, al zijn die natuurlijk veel handiger om mee te nemen en ze beschadigen niet zo snel. Mijn vader heeft een hoop platen, daar zitten vaak zulke mooie dingen bij, posters, mooi versierde teksboeken (geen boekjes..). En hij heeft geloof ik 1 of 2 platen van the alan parson project, maar eigenlijk ken ik alleen old and wise...MOOI
Moet is toch maar eens meer naar gaan luisteren eigenlijk.
Oud 09-09-2002, 19:06
konflict
konflict is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Mja ik ken het van me pa, die heeft er CD's van.
maar kheb er nog nooit naar geluisterd
Oud 09-09-2002, 19:21
Spoeleh
Spoeleh is offline
ik heb er 3 lp's van. vind het zelf erg lekker om naar te luisteren.vooral de plaat "I robot"is erg goed.
Oud 29-05-2006, 19:07
978Jaap234
978Jaap234 is offline
Alan Parsons Project is een van mijn favoriete bands. Eric Woolfson en Alan Parsons waren echt briljant als duo en kwamen met perfecte muziek. Hun beste album vind ik tot nu toe ''The turn of a friendly card''.

Andere bands die redelijk in deze stijl spelen/speelden zijn: Camel, Genesis en Pink Floyd. Ook deze bands vind ik fantastisch!
Oud 29-05-2006, 19:09
Verwijderd
alan parsons is geen up van 4 jaar waard.
Oud 29-05-2006, 19:30
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
978Jaap234 schreef op 29-05-2006 @ 20:07 :
Alan Parsons Project is een van mijn favoriete bands. Eric Woolfson en Alan Parsons waren echt briljant als duo en kwamen met perfecte muziek. Hun beste album vind ik tot nu toe ''The turn of a friendly card''.

Andere bands die redelijk in deze stijl spelen/speelden zijn: Camel, Genesis en Pink Floyd. Ook deze bands vind ik fantastisch!
Als je plechtig belooft Genesis en Pink Floyd nooit meer in 1 zin te noemen, mag je wat mij betreft zoveel topics van 4 jaar oud uppen als je wilt.
Oud 29-05-2006, 21:15
Lucia
Lucia is offline
Haha, laatste tijd veel ups van 4 jaar oud! Ik ben fan.
Oud 29-05-2006, 21:56
Hakuna
Hakuna is offline
Deze muziek werd in het begin hoofdzakelijk gekocht door hifi fanaten, omdat deze band (olv Alan Porsons) als eerst in staat was een ''kamerbreed'' geluid neer te zetten.
Oud 30-05-2006, 12:37
Verwijderd
Ik heb alle albums, maar Eye In The Sky ken ik als enige uit mn kop en draai ik ook regelmatig. Vette shit doch ga weg met je ups
Oud 30-05-2006, 17:06
funest
funest is offline
kut mag dit topic weg?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten