Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2006, 18:56
Verwijderd
edit

Laatst gewijzigd op 16-07-2009 om 19:34.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 19:09
Antubis
Antubis is offline
Nou.. ik heb ook zoiets, maar heb het vooral als het eten veranderd. Kijk maar naar topic Spastische darm. Dat kan ook aanslaan op stress en dat soort dingen. Ook kun je misschien laten nakijken op Coeliyakie *nou weet ik niet of ik het goed spel..* Dat is een gluten allergie, maar dan kun je maar heel weinig dingen eten. Bij beide kun je een bolle buik krijgen, die opgeblazen lijkt.
Naja kijk maar naar dat topic.. en als je meer wilt weten mag je me toevoegen of Pmen oid.
Oud 06-06-2006, 19:09
Gothic
Gothic is offline
ik heb dit heel erg op vakantie... zo erg dat ik al meerdere keren ben flauwgevallen van de pijn.

Zover ik weet komt dat daar wel van het eten. Kruiden en vetesin oid.

Misschien keertje naar dokter, misschien kunnen ze het bij jou wel vinden?
Oud 07-06-2006, 09:53
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
salieee schreef op 06-06-2006 @ 19:56 :
Mijn moeder zei laatst tegen me dat ik altijd al een bol buikje heb gehad en dan niet van vet, maar gewoon helemaal opgeblazen. Als je dan voelt is het ook gewoon echt hard.

Nu mijn klachten, ik heb denk ik de laatste 3 jaar regelmatig diarree en daarmee bedoel ik ongeveer 1x per week (in ieder geval minstens dus 2x per maand). Dit komt zomaar ineens op dit gevoel en dan moet ik echt rennen naar de wc.

De laatste paar maanden heb ik echter een soort constant drukkend gevoel op m'n buik. Daarbij heb ik minimaal 1x per week hele erge buikkrampen. Tis dan zo erg dat ik krom moet liggen van de pijn , m'n buik is dan hard en opgeblazen. Meestal moet ik dan vrij snel daarna naar de wc. Dan is het ook zo dat ik echt bijna moet rennen naar de wc om op tijd te komen.
De laatste tijd is het zelfs zo erg dat ik nu bijna elke dag buikkrampen heb.

Ik weet niet hoe dit zo is komen opzetten. Mijn voedingsgewoonten zijn de laatste tijd niet veranderd. Ik eet voldoende vezels, groente en fruit.

Ik heb opgelet of het misschien kwam door vlees, maar ik had ook buikpijn wanneer ik geen vlees had gegeten,voor de rest ligt het ook niet aan melkproducten. Er is geen pijl op te trekken door welk voedsel het veroorzaakt wordt. Heb wel de laatste tijd meer last van stress, dat zou wellicht een oorzaak kunnen zijn.
Het enige dat ik weet is dat het denk ik aan m'n darmen ligt, heb ook vaak van die borrelingen in m'n darmen.

Het belemmert mij heel erg, want ik vind het heel erg om met de buikkrampen om te gaan vooral wanneer er vreemden bij zijn. Ik probeer ze dan meestal te negeren wat niet echt lukt.

Ik vroeg me af of meer mensen dit herkennen? Wat het is? En wat is er aan te doen? En hoe komt het dat het zo ineens komt opzetten?
Misschien een spastische darmcolon. En daar valt niet veel aan te doen, behalve 1 ding p.m. me maar als je dat wilt weten.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 09:58
Verwijderd
Spastische darm kan idd...maar voedselallergie kan ook (dat hoeft niet iets als melk of lactose te zijn, het kan ook veel 'dieper' liggen, bv. toevoegingen of combinaties van dingen of wat dan ook, een dietiste kan je helpen dat uit te zoeken als het zo iets zou zijn). Overleg eens met je huisarts.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 10:54
marrel
marrel is offline
Ik heb zoiets een tijdje geleden een hele periode gehad. Het kwam bij mij elke keer als ik na het avond eten een tiktak of kauwgum ofzoiets dergelijks at Heel raar maja zolang ik dat niet deed was er niks aan de hand, en nu is het sowiso helemaal over

Regels voor berichten