Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2006, 13:17
marccc
marccc is offline
Hoi,

ik ben van plan om binnenkort een internetspaarrekening te openen. Echter ben ik nog aan het twijfelen, ivm de veiligheid. Bij de Rabobank krijg je er een kastje bijgeleverd, hierdoor moet je telkens met een andere code inloggen. Bij de postbank daarentegen kennen ze het vorige niet, en heb je dus de hele tijd dezelde code. Mijn vraag aan jullie is dan ook of het wel veilig is (en dan vooral bij de postbank). Ik ben benieuwd of jullie wel eens zelf problemen hebben ondervonden met een internetspaarrekening (hackers, fraude etc).

In de algemene voorwaarden van de bank is te lezen dat zij niet aansprakelijk gesteld kan worden bij eventuele fraude, betekend dit dat ik niet financieel tegemoetgekomen wordt wanneer mijn rekening wordt geplunderdt door een hacker?

'De Bank zal na melding de Internetspaarrekening blokkeren.
Tot het moment van de melding draagt de Rekeninghouder het risico voor alle debiteringen die het gevolg zijn van misbruik of
oneigenlijk gebruik van de gebruikersnaam en het wachtwoord van de Internetspaarrekening'

Alvast bedankt!

Coolz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2006, 13:23
Gothic
Gothic is offline
bij de postbank heb je elke keer met overmaken een andere code... je kunt de codes op een blaadje krijgen en dan vraag hij elke keer om een willekeurige code of op je mobiel, dan krijg je een smsje elke keer met je code...
Oud 05-06-2006, 13:25
Verwijderd
Misschien heb je wat aan dit topic:
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1393891
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 13:27
marccc
marccc is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-06-2006 @ 14:23 :
bij de postbank heb je elke keer met overmaken een andere code... je kunt de codes op een blaadje krijgen en dan vraag hij elke keer om een willekeurige code of op je mobiel, dan krijg je een smsje elke keer met je code...
en moet je dat smsje betalen? of is die service kostenloos?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 13:30
Verwijderd
Natuurlijk hoef je dat niet te betalen. Je kunt ook kiezen een lijst met honderd codes op een vel te krijgen, dan kun je daarvan invoeren als je dat handiger vindt. Mijn broer bankiert via ABN en ik via de Postbank en ik zie weinig verschil in interfaces, gebruikersgemak, veiligheid, e.d. Je kunt er prima van uitgaan dat je nooit gehackt wordt, gewoon omdat het geen enkele nut zou hebben het internetspaarrekeningetje van een of andere negentienjarige specifiek op de korrel te nemen (no offense).
Met citaat reageren
vichog
vichog is offline
Hoi Coolz,

ik ben al drie jaar een hartstikke tevreden internetbankier-gebruiker . Ik heb wel een Mijnpostbank maar gebruik dat amper omdat dat telebankieren voor mij daar beter werkt. Ik heb wel van mijnpostbank een lijst met verschillende codes gekregen waarmee ik moet inloggen. Vroeger gebruikte Robeco dit ook en ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. Waar je wel mee moet uitkijken is de mailtjes waarbij 'hackers' om je gegevens vragen op een externe site. Ik heb ooit zo'n mailtje van de postbank gekregen. Toen ik op de link drukte kwam ik op de site om die gegevens in te vullen, maar ook op die pagina stond dat postbank-medewerkers nooit om je gegevens vragen, lekker tegegenstrijdig, dus heb ik het niet gedaan.

En als het hele internetbankieren niet veilig zou zijn, dan zouden ze er vast niet aan zijn begonnen, lijkt me. Het veiligste vind ik spaarbeleg. Je kunt daar alleen naar je tegenrekeningen overboeken en anders moet je een formulier invullen en opsturen, beetje omslachtig, maar wel zo veilig. Maargoed, daar maak ik nooit gebruik van.

Over die voorwaarden heb ik nooit gehoord, maar dit is meer denk ik om de klant alert te maken op fraude en dit snel te melden. In de consumentengids lees ik vaak dat slachtoffers de schade vergoed krijgen.

groetjes, vichog
marccc
marccc is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-06-2006 @ 14:25 :
Misschien heb je wat aan dit topic:
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1393891
had ik al gelezen, op dat topic werd vooral stilgestaan bij spyware en de 'rabo/ abn amro' manier van internetbankieren.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 10:00
marccc
marccc is offline
Bedankt voor de reacties, ik heb me inmiddels aangemeld voor internetbankieren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten