Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Bekijk resultaten poll: Bij welke bank bankier jij?
ABN AMRO 25 26.88%
Rabobank 35 37.63%
Postbank 46 49.46%
ING-bank 1 1.08%
SNS 3 3.23%
Buitenlandse bank 3 3.23%
Anders, namelijk: 2 2.15%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 93. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2005, 21:17
Martin
Martin is offline
Ik vraag me wel eens af wat iemand beweegt om voor een bepaalde bank te kiezen. Daarom mijn vraag:

Bij welke bank bankier jij en wat zijn jouw redenen geweest om bij deze bank te gaan bankieren?

En welke diensten neem jij af en ben je er tevreden over?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2005, 21:21
Martin
Martin is offline
Momenteel bankier ik zelf bij de ABN AMRO. Voorheen bankierde ik bij de Rabobank maar nu ik stage loop bij ABN AMRO was de keuze snel gemaakt en het overstappen kan tegenwoordig ook heel makkelijker door afspraken tussen de banken.

Bij de ABN AMRO neem ik nu een betaalrekening, spaarrekening, wereldpas en internetbankieren af. Met name over het laatste ben ik tevreden, uitgebreide functionaliteit, hoewel de indeling voor beginners moeilijker is dan die van de Rabobank.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 21:23
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik zit bij de postbank.

Waarom? Omdat ik de voorlichting en de service bij de postbank persoonlijk en van hoge kwaliteit vind. Daarnaast hoef ik als zakelijke klant niet te wachten als ik informatie of een gesprek wil, ik kan gewoon binnenlopen en word geholpen. Dat vind ik erg fijn. Anders waren we ook bij een kleine bank gegaan in plaats van bij een grote, maar de Postbank was een goed compromis.

De diensten die ik afneem:

- Gewone girorekening
- AEX sparen
- Girofoon
- Mijn postbank.nl

- Zakelijke girorekening
- Girotel zakelijk
Oud 12-03-2005, 21:24
Verwijderd
Rabobank, omdat de bedrijfsrekening en gewone rekeningen van mijn ouders daar ook al liepen. Alles bij één bank dus.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 21:48
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Postbank
ABN
Oud 12-03-2005, 21:51
Miracle
Miracle is offline
Rabobank

Ik begon ooit bij de Postbank, door m'n ouders. Toen ik rond m'n 13/14e begon met kleedgeld wilde ik daar een eigen rekening voor. Toen opende ik met mijn moeder daar een rekening voor bij de Rabobank. Ik geloof dat ik er toch ook meteen internetbankieren bij kreeg, of dat was later, dat weet ik niet meer.
Na een tijdje ging ik de Postbank steeds minder gebruiken en toen ik 18 werd heb ik mijn rekening bij de Postbank definitief stopgezet.

Wat ik gebruik:
- Internetbankieren
- Internetspaarrekening
- Gewone betaalrekening met bankpas

Waarom ik bij de Rabobank zit? Geen idee, omdat het nou eenmaal zo liep. Achteraf gezien lijkt de Postbank veel beter. Hun klantenservice beviel me erg goed (telefonisch) en ik kreeg vaak nieuwe pasjes en mapjes om bankafschriften in op te slaan.
Een half jaar voordat ik 18 werd moest ik langs komen bij de Rabobank om de rekening om te zetten. Die meneer heeft een kwartier lang gepraat over persoonlijke dingen (hij wilde vanalles van me weten ) en daarna hoefde ik eigenlijk alleen m'n handtekening te zetten. Hij legde niet goed uit waar ik voor tekende en toen ik vroeg naar 'rood staan', of hij dat uit kon schakelen. Toen zei hij meteen dat hij dat al uit had gezet voor mij. Het toppunt was dat hij een opmerking maakte over het saldo van mijn spaarrekening. Ik vind het echt belachelijk dat hij dat kan zien terwijl ik bij hem zit en een opmerking is helemaal te gek voor woorden. Ik snap dat ik het geld aan hun leen en ik heb er geen problemen mee als mensen dat kunnen bekijken. Zolang ze maar niet mijn gezicht er bij zien. Dat gaat ze gewoon echt niks aan. Misschien moet je vertrouwen hebben met een bank, maar ik kom er zo weinig, dus ik vind niet dat ik dat met een persoon moet opbouwen. Wel was het fijn dat ik zijn telefoonnummer kreeg dat ik altijd wat kon vragen aan hem, mocht dat nodig zijn.

Kortom, waarom zit ik eigenlijk bij de Rabobank? Omdat ze hun triple A notering hebben oid? Het maakte me eigenlijk niet zoveel uit, alleen achteraf had ik beter voor de postbank kunnen gaan.
Oud 12-03-2005, 21:57
Martin
Martin is offline
Citaat:
Miracle schreef op 12-03-2005 @ 22:51 :
Ik vind het echt belachelijk dat hij dat kan zien terwijl ik bij hem zit en een opmerking is helemaal te gek voor woorden. Ik snap dat ik het geld aan hun leen en ik heb er geen problemen mee als mensen dat kunnen bekijken. Zolang ze maar niet mijn gezicht er bij zien. Dat gaat ze gewoon echt niks aan.
Hmm, eigenaardige instelling. Elk commercieel bedrijf beoordeelt de positie van zijn klanten. Waarom zou een bank niets mogen zeggen over jouw spaarsaldo? Bij een heel laag saldo zou elke adviseur wat mij betreft mogen vragen of er ergens anders ook nog een spaarsaldo staat en tegen welk rentepercentage. De bank blijft immers een commercieel bedrijf.

En nog iets, waarom is het belachelijk dat hij jouw saldo kan zien? Als bij mij een klant aan de balie komt voor een andere dienst en ik zie dat die een ongeoorloofde debetstand heeft dan maak ik daar ook een opmerking / stel ik een vraag over, dat zou dus volgens jou niet mogen?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 22:04
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Martin schreef op 12-03-2005 @ 22:57 :
Hmm, eigenaardige instelling. Elk commercieel bedrijf beoordeelt de positie van zijn klanten. Waarom zou een bank niets mogen zeggen over jouw spaarsaldo? Bij een heel laag saldo zou elke adviseur wat mij betreft mogen vragen of er ergens anders ook nog een spaarsaldo staat en tegen welk rentepercentage. De bank blijft immers een commercieel bedrijf.

En nog iets, waarom is het belachelijk dat hij jouw saldo kan zien? Als bij mij een klant aan de balie komt voor een andere dienst en ik zie dat die een ongeoorloofde debetstand heeft dan maak ik daar ook een opmerking / stel ik een vraag over, dat zou dus volgens jou niet mogen?
Omdat de opmerking nutteloos was en niet belangrijk imo voor de bank.

Daarnaast stel ik het niet op prijs dat als ik die man op mijn werk tegen kom, dat hij dan nog onthouden kan hebben hoeveel geld ik heb. Dat vind ik écht vervelend.

Ik wil bij een bank gewoon een bepaalde anonimiteit. Ik heb geen extreem bijzonder spaarsaldo, dus ik denk niet dat het echt van belang was. Bepaalde dingen zijn imo gewoon prive als je particulier bent.

Wat is een ongeoorloofd debet?
Oud 12-03-2005, 22:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik bankier zelf bij de volgende banken:
- Rabobank
- Postbank
- Buitenlandse bank namelijk ING Belgie

Ik had altijd al een rekening bij de Postbank en daar kreeg ik toen een Easy Blue rekening. Mijn ouders hadden ook alles bij de Postbank dus het was logisch dat ik daar ook een rekening kreeg. Ik was er tevreden over dus ik heb die rekening toen ik 18 werd omgezet naar een studentenrekening. Echt voordelen bij de Postbank weet ik niet (ja, mijn makkelijk te onthouden rekeningnummer ). Nadelen vind ik wel dat je moet betalen om geld over te schrijven naar het buitenland, het niet zo soepele internetbankieren en dat je hier niet echt een bankkantoor heb maar dat het bij het Postkantoor zit.

Mijn vader wou een rekening voor me openen om zijn alimentatie op te storten (dat wou hij niet op mijn Postbank rekening) en omdat hij alles bij de Rabobank deed opende hij een rekening voor me bij de Rabobank die ik zelf omgezet heb ik een studentenrekening. Voordelen van de Rabobank: gratis geld overschrijven naar het buitenland, makkelijk internetbankieren. Nadelen van de Postbank: de organisatie hier op het kantoor is een grote chaos, maar eens in de maand een bankafschrift.

Toen ik in Belgie ging studeren moest ik een rekening nummer hebben waar vanaf mijn huur afgeschreven kon worden en toen heb ik een rekening geopend bij de ING bank. De voordelen: hele goede service op het kantoor, ik kan zo een mail sturen en dan krijg ik gelijk antwoord, als ik iets niet snapte (het is toch net ff anders in Belgie) dan kon ik het vragen en liepen ze met me mee om alles uit te leggen. Dat was echt fantastisch De nadelen: je krijgt geen bankafschriften thuis maar die moet je gaan printen op de bank zelf en het internetbankieren is erg omslachtig.

Edit: bij alle banken heb ik een betaalrekening, een spaarrekening en maak ik gebruik van internetbankieren.
Oud 12-03-2005, 22:20
Martin
Martin is offline
Citaat:
Miracle schreef op 12-03-2005 @ 23:04 :
Daarnaast stel ik het niet op prijs dat als ik die man op mijn werk tegen kom, dat hij dan nog onthouden kan hebben hoeveel geld ik heb. Dat vind ik écht vervelend.
Zelfde principe heb je bij een huisarts, belastingdienst etc...

En een ongeoorloofde debetstand houdt in dat je meer "in het rood" staat dan eigenlijk is toegestaan (je gebruikt meer geld van de bank dan de afgesproken limiet). Dit kan optreden door bepaalde automatische incasso's.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 22:26
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Martin schreef op 12-03-2005 @ 23:20 :
Zelfde principe heb je bij een huisarts, belastingdienst etc...

En een ongeoorloofde debetstand houdt in dat je meer "in het rood" staat dan eigenlijk is toegestaan (je gebruikt meer geld van de bank dan de afgesproken limiet). Dit kan optreden door bepaalde automatische incasso's.
Huisarts kies je uit en daarvan kies je ook zelf wat hij te weten komt. Als jij geen bloedtest doet, krijgt hij ook geen uitslag. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik had niet om dat gesprek gevraagd en al helemaal niet om stomme opmerkingen. Daarnaast is de bank vrij groot en kende ik daar nog niemand voor dat gesprek.

Oeh, pluspuntje van de Rabobank. Toen ik mijn internetbankierenapparaatje () kwijt was, kon ik zo een nieuwe ophalen bij de balie. Daar was ik erg blij mee.
Oud 12-03-2005, 22:28
Martin
Martin is offline
Citaat:
Miracle schreef op 12-03-2005 @ 23:26 :
Oeh, pluspuntje van de Rabobank. Toen ik mijn internetbankierenapparaatje () kwijt was, kon ik zo een nieuwe ophalen bij de balie. Daar was ik erg blij mee.
Negatief punt van de Rabobank: Als je bij hun een rekening opzegt krijg je er een extragratis geslachtsverandering bij.

Sindsdien ga ik voor de rabobank als Mevrouw M.J. Bakker door het leven

Het schijnt dat ik nu weer eentje van het mannelijk geslacht ben
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 10:13
SaisPas
SaisPas is offline
Ik zit bij de postbank. Eigenlijk omdat m'n ouders daar ook zitten, en die hebben voor mij destijds een penny rekening geopend. Daarna werd het een easy blue rekening, en die is nu weer over gezet naar een studentenrekening.

Ik wilde altijd overstappen naar de rabobank, omdat daar het internetbankieren destijds wél gratis was (iit girotel) en er een filliaal in onze stad was.

Maar nu is er mijnpostbank, en eigenlijk kom ik nooit bij de bank, alles gaat via internet of telefonisch.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 10:23
Freestyler*
Freestyler* is offline
postbank
ooit easy blue geopend voor bioskaartjes

dat is inmiddels studentenrekening
plusrekening
internetspaarrekening
bonusrenterekening

vind het leuk aan de postbank dat je steeds die cadeautjes krijgt
als je paar honderd euro stort
daarnaast was dat telefonisch saldo opvragen enzo ook altijd snel en gemakkelijk.

heb ooit een keer een rekening bij abn geopend
(toen kreeg je simcity )
maar nooit gestort
en nooit meer iets van gehoord
weet niet of ik daar nog geregistreerd sta
Oud 13-03-2005, 11:18
Balance
Balance is offline
ABN Amro: betaalrekening
Postbank: internet spaarrekening

Bij de ABN Amro kwam ik automatisch terecht via m'n ouders. Bovendien hadden ze een leuk welkomscadeau, dus ik vond het ook prima.
Bij de Postbank ben ik gegaan omdat zij destijds de meeste rente boden en ook omdat m'n ouders erbij zaten. Ik wist daardoor al dat de service ed. goed was.

Bij de ABN Amro moest ik toen ik 18 werd ook op gesprek komen en ik moest aangeven of ik rood wilde kunnen staan. Ik zei 'nee' en die doos heeft toen 'ja' aangevinkt, waardoor ik nou nog rood kan staan
Oud 13-03-2005, 16:17
da leentjuh
da leentjuh is offline
Postbank: betaalrekening
SNS: spaarrekening

Hebben mn ouders hele tijd geleden al beslist. Waarom juist die banken weet ik niet.
Oud 13-03-2005, 16:23
M@rco
M@rco is offline
Rabobank.

Eigenlijk omdat mijn ouders daar ook al hun rekeningen hadden. Mijn ouders zijn overigens wel op zoek naar een andere bank omdat de Rabobank hun een enorme klotestreek heeft geleverd (ze komen gemaakte afspraken niet na, beetje jammer), maar ikzelf heb vooralsnog geen reden tot klagen daar

En welke diensten ik daar afneem: ik heb een betaalrekening en een spaarrekening, en ik gebruik Internetbankieren. Werkt allemaal prima.
Oud 13-03-2005, 17:40
PV
PV is offline
Rabobank - spaarrekening
Postbank - studentenrekening

De spaarrekening bij de Rabobank is eigenlijk van m'n oma, zij spaarde vroeger geld voor me. Sinds m'n ma ruzie met haar kreeg stort ze niks meer en krijg ik de afschriften e.d.

Zelf heb ik een paar jaar een jongerenrekening gehad bij de Rabobank, maar die had ik alleen maar omdat je op die manier aan kaarten voor een feest kon komen ( ) . Verder deed ik er niks mee, dus opgezegd.

De rekening bij de Postbank heeft een lange geschiedenis. In 1993 ging ik met mijn ouders de Pennie rekening openen Je kreeg zo'n coole spaarpot dus ik was helemaal blij. Op m'n twaalfde werd ie omgezet naar Easy Blue en op m'n zeventiende naar een studentenrekening. Ik maak geen gebruik van de site van de Postbank, dat hoeft voor mij niet zo.. via overschrijfformulieren geld overmaken werkt nog altijd prima.

Ik heb tussentijds ook nog een Ajaxrekening gehad bij de ABN Amro bank, omdat ik een aandeel van Ajax wilde. Die rekening heb ik later weer opgezegd omdat ik er amper wat mee deed.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:18
Verwijderd
Ik heb een rekening bij, ik geloof, de SNS-bank, daar doe ik niet echt iets mee, maar die rekening heb ik nog van toen ik vier was. Op school kon je zegeltjes kopen, die werden dan op een kaart geplakt en als ze kaart vol was kon je hem inleveren bij de bank en dan werd het bedrag van de zegeltjes op je rekening gestort.

Verder heb ik twee rekeningen (met plusrekening) bij de Postbank. De eerste opende is als Easy Blue rekening en de tweede opende ik toen ik ging studeren, dat is nu mijn betaalrekening geworden. Ik heb voor de postbank gekozen omdat mijn ouders daarbij zaten en omdat die op het winkelcentrum in de wijk zat (de SNS-bank en nog een andere ook, maar daar zaten m'n ouders niet bij en ik vind alle andere banken altijd zo moeilijk doen ed). Ik heb er dus een (twee) betaalrekening en twee plusrekeningen. En ik maak gebruik van internetbankieren.

Verder heb ik samen met m'n man nog ergens een spaarrekening, maar daarvan weet ik niet eens waar...ik geloof ook bij de Postbank, internetsparen oid.

Ik ben best tevreden over de postbank, 't is gewoon lekker simpel, als je wat wilt dan loop je naar binnen en dan wordt je over het algemeen vrijwel meteen geholpen. Bij veel andere banken moet je of een afspraak maken of je moet weet ik het hoe lang wachten. SNS vind ik dus wat minder, ik heb door al het gezeur en moeilijk gedoe ook nog steeds een tijdelijk kartonnen pasje op naam van mijn moeder en mij.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 18:42
Verwijderd
Rabobank.

Deze bank is gesticht door boeren, dat trekt mij wel
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 19:04
Verwijderd
Ik zit bij de postbank en de ABN

Vooral de abn bevalt me heel goed. Je hoeft nergens voor te betalen als student zijnde en het werkt allemaal perfect. Vooral het internetbankieren is fijn, als ik het vergelijk met die klotezooi bij de postbank is het helemaal super.

Postbank is toch al klote want het duurt allemaal veel langer om geld over te maken naar anderen. Wat fijn is aan de postbank is dat de girofoon een lokaal nummer is, bij de abn is dit een 0900 nummer (wel lokaal tarief) maar als ik dat bel met mijn mobiel komen er nog extra kosten bij.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 21:10
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Rabobank. Waarom? Tja, ik spaarde daar al en zij stuurden een brief dat ze die spaarrekening wilden omzetten in een studentenspaarrekening toen ik ging studeren. Waren veel voordelen bij dus dat klonk meteen al aantrekkelijk, daarom heb ik die meteen ook al gepakt.

Wat ik ermee doe:
- Heb een gewone studentenrekening (komt SF op en daar pin ik mee)
- Heb ook nog een internetspaarrekening
- Verder internetbankieren
- Chipknip gebruik ik ook, per maand ongeveer € 20
Oud 13-03-2005, 21:52
PV
PV is offline
@ Leonoor, dat kaart-zegeltjes systeem was ik alweer vergeten, maar daar heb ik ook nog aan meegedaan.. nostalgie bij mij ging dat geld op de Rabo-rekening. Het was met een eekhoorntje toch?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 22:21
Verwijderd
De postbank

Eigenlijk alleen voor die gekozen omdat ik daar een bankpasje al had en toen maar geld op een plusrekening gezet. Ik doe er weinig mee, bewaar het voor als ik het nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 06:46
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 13-03-2005 @ 22:52 :
@ Leonoor, dat kaart-zegeltjes systeem was ik alweer vergeten, maar daar heb ik ook nog aan meegedaan.. nostalgie bij mij ging dat geld op de Rabo-rekening. Het was met een eekhoorntje toch?
Ik zou het niet meer weten, is te lang geleden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2005, 08:47
cyntha
cyntha is offline
Rabobank, omdat deze bij mij in het dorp zit.

Wat ik gebruik:
- Internetbankieren
- Internetspaarrekening
- Betaalrekening met bankpas
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 08:53
sjefke
sjefke is offline
Postbank omdat je je saldo makkelijk op de automaten kan bekijken en aangezien die om de hoek zit bij ons is dat heel handig

Fortis omdat ze een hoog rente percentage hebben en omdat er een rekening staat waar nog rente overheen komt over 2 jaar maar dan moest je m 5 jaar laten bevriezen
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 13:16
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ik heb bij de ABN Amro een betaalrekening (Eurostyle), een spaarrekening (Groei-Gemak) en een internetspaarrekening.

Mijn ouders zitten ook bij de ABN, dus vandaar dat ik daar al mijn rekeningen heb. Ben wel tevreden.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 14:14
Verwijderd
ABN-Amro;
Ik heb een studentenrekening en een Internet-spaarrekening.

Waarom ABN-Amro? Allereerst omdat ik daar al een rekening heb sinds mijn vierde ofzo, eerst alleen een spaarrekening, vervolgens kreeg ik een gewone betaalrekening erbij en mja, die is gewoon 'mee-gegroeid' met me. Nu is het dus een studentenrekening (eerst een kinderrekening (Florijnenvloot oid?), toen Euro-style). En mja, ik ben heel tevreden over de rente - zeker voor mijn spaarrekening - en over het gemak en de service. Ik kan geld van mijn spaarrekening opnemen zonder bij een loket te staan oid, ik heb er een pasje voor waarmee ik bij ABN-Amro pin-automaten kan pinnen. Heel prettig, geen gedoe met banken die gesloten zijn oid.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 16:24
ekki
ekki is offline
Ik gebruik ABN-AMRO. Vroeger Rabo, maar met de rabo heb ik erg slechte ervaringen. Daarom ben ik overgestapt naar de ABN. Ik heb daar alleen een lopende rekening (met internetbankieren). Bij de ASN-bank heb ik een spaarrekening, waarmee ik via internet geld over kan maken naar mijn ABN-rekening.

Ik vind de ABN-Amro relaxed als je kijkt naar internetbankieren. Bij de Rabo is dat stukken minder goed geregeld. En ik zit niet bij de Postbank, omdat ik dat altijd al een stomme bank heb gevonden (vooroordeel), met z'n rare cadeaus en chipper-dingen enzo. Beetje afwijkend (je kunt daar ook niet pinnen met je ABN-pas, dan moet je weer eerst naar buiten om bij een geldautomaat van diezelfde postbank te pinnen ).

ASN is gewoon uit een ideaalbeeld en ook vanwege de hoge rente.
Oud 14-03-2005, 17:15
Konijn
Konijn is offline
Ik heb een studentenrekening met pas bij de Rabobank, en een internetspaarrekening, voor beide doe ik dus aan internetbankieren.
Waarom?

Mijn ouders hebben ongelooflijk gedoe gehad met de ABN Amro met hun zakelijke rekening (niet leuk omdat dat dan om hoge bedragen gaat). Die viel dus af. Postbank/ING vind ik onhandig, o.a. door het niet kunnen pinnen bij automaten van andere banken.

En bij de SNS-bank waar ik vroeger een spaarrekening had, en waar mn oma een spaarrekening voor me had, was ik niet tevreden over de service.. Altijd gzeur door die medewerksters, je kreeg nooit gelijk antwoord op vragen, en opbellen werkt al helemaal niet.

Op mn 12e heb ik een rekening geopend bij de Rabo voor kleedgeld etc, en op mn 18e is die omgezet in een studentenrekening, en ben ik gaan internetbankieren.
Toen ook op mn 18e het spaargeld bij de SNS vrijkwam, heb ik een internetspaarrekening geopend bij de Rabo en t daar op laten storten.
Oud 14-03-2005, 22:28
Wijzerplaat
Wijzerplaat is offline
Rabobank met studentenrekening (of hoe het ook mag heten) en een Internet-spaarrekening.

- Telebankieren --> Snel en simpel, i.t.t. bijvoorbeeld het systeen van de Postbank (moet ik altijd een week op wachten).
- Veel automaten in de buurt
- Prima rentes
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 23:04
Verwijderd
Postbank, omdat ik ze een fijn no-nonsense imago vind hebben en ik een schijthekel heb aan die walgelijke yuppenpraat van ABN-Amro (en dat zeg ik als oud-werknemer van die bank )
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 08:28
Ninnoc
Ninnoc is offline
rabobank natuurlijk

abn-amro vind ik echt een kutbank. ik had zo'n florijnenvlootding
en ben ruim een maand bezig geweest voor ik mijn geld kreeg. er stond geen handtekening van mij in het bestand. vind je het gek, die rekening is geopent toen ik 3 was. uiteindelijk ben ik bij eentje binnengelopen en voor t eerst een vriendelijke baliemedewerkster. toen heb ik de de leidinggevende geeist en die heeft eindelijk mij mijn geld gegeven. hij had nog de brutaliteit om te vragen of ik dan een studentenrekening daar wilde openen.
Oud 15-03-2005, 13:24
Pierreke
Pierreke is offline
Rabobank

Vroeger zaten we met zijn allen thuis bij de ABN AMRO. Maar sinds een goeie kennis van ons op de Rabobank werkt zijn we daar naartoe verhuist! Erg handig als je iets moet weten. Verder vind ik het Internetbankieren erg handig en kreeg ik gratis een nieuw pasje toen het oude kapot was! Nee de Rabobank is in mijn ogen een fijne bank. heb nog altijd het idee dat zij zich niet zo verheven voelen boven de rest van de samenleving..meer in de maatschappij als de andere banken.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 13:35
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 15-03-2005 @ 14:24 :
Nee de Rabobank is in mijn ogen een fijne bank. heb nog altijd het idee dat zij zich niet zo verheven voelen boven de rest van de samenleving..meer in de maatschappij als de andere banken.
Ja, dat komt dus omdat ze 'founded by farmers' zijn .

Maar ik ben het wel met je eens hoor..

Laatst gewijzigd op 15-03-2005 om 14:32.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 13:54
PV
PV is offline
Citaat:
Konijn schreef op 14-03-2005 @ 18:15 :
Postbank/ING vind ik onhandig, o.a. door het niet kunnen pinnen bij automaten van andere banken.
Ik kan met mijn Postbankpasje prima pinnen bij de automaat van de Rabobank.. of bedoel je dat niet?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 14:32
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
PV schreef op 15-03-2005 @ 14:54 :
Ik kan met mijn Postbankpasje prima pinnen bij de automaat van de Rabobank.. of bedoel je dat niet?
Ja, dat bedoelde ik.. dat kon eerder toch niet?
Oud 15-03-2005, 14:34
Gimme more beer
Citaat:
Konijn schreef op 15-03-2005 @ 15:32 :
Natuurlijk wel...
Oud 15-03-2005, 16:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 15-03-2005 @ 15:32 :
Dat ligt eraan of je een basispas hebt of een aanvullende pas.
Oud 15-03-2005, 18:39
Gimme more beer
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-03-2005 @ 17:40 :
Dat ligt eraan of je een basispas hebt of een aanvullende pas.
Helemaal niet, het kan gewoon altijd.
Oud 15-03-2005, 20:13
Martin
Martin is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-03-2005 @ 19:39 :
Helemaal niet, het kan gewoon altijd.
Per definitie niet altijd... Er is weldegelijk verschil (in ieder geval bij ABN AMRO):

Met een BANKPAS kan je alleen bij GEA's van de ABN AMRO geld opnemen en verder gewoon betalen in de winkels bij alle BEA's.

Met een WERELDPAS kan je bij alle GEA's geld opnemen, dus ook van andere banken en kan je verder gewoon betalen in de winkels bij alle BEA's.

GEA = GEldAutomaat
BEA = BEtaalAutomaat.

Rabo had volgens mij ook zoiets...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 21:17
Ninnoc
Ninnoc is offline
mijn moeder denkt ook nog steeds dat ze alleen bij de rabo kan pinnen ze heeft dezelfde pas als ik (kan dus wel)
Oud 16-03-2005, 08:01
Gimme more beer
Citaat:
Martin schreef op 15-03-2005 @ 21:13 :
Per definitie niet altijd... Er is weldegelijk verschil (in ieder geval bij ABN AMRO):

Met een BANKPAS kan je alleen bij GEA's van de ABN AMRO geld opnemen en verder gewoon betalen in de winkels bij alle BEA's.

Met een WERELDPAS kan je bij alle GEA's geld opnemen, dus ook van andere banken en kan je verder gewoon betalen in de winkels bij alle BEA's.

GEA = GEldAutomaat
BEA = BEtaalAutomaat.

We hadden het over de postbank.
Oud 16-03-2005, 09:30
Martin
Martin is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-03-2005 @ 09:01 :
We hadden het over de postbank.
Dat heb ik gezien, maar wil aangeven dat er ook banken zijn waarbij het anders is. in ieder geval de Rabo en ABN AMRO werken volgens het door mij beschreven principe.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 10:17
Gimme more beer
Citaat:
Martin schreef op 16-03-2005 @ 10:30 :
Dat heb ik gezien, maar wil aangeven dat er ook banken zijn waarbij het anders is. in ieder geval de Rabo en ABN AMRO werken volgens het door mij beschreven principe.
Daarom blijf ik ook lekker bij de postbank, m'n pas is gratis (studentenrekening geforceerd ) en ik kan overal pinnen... Zelfs in het buitenland kost het geen ruk.
Oud 16-03-2005, 12:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik zit bij de ABN-Amro. Dit omdat mijn ouders daar een rekening hebben en voor mij een lopende rekening hebben geopend toen ik 10 was oid. Nu heb ik er een studentenrekening. Ik internetbankier ook regelmatig. En daar ben ik heel tevreden mee. Geen klachten oid.

Ja, ik geloof dat de rabobank wat sneller is met geld overmaken? Of maakt dit geen verschil en zie ik dat verkeerd? (ik dacht nml dat mn vriend zn geld veel sneller kreeg via internetbankieren)
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 14:54
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Postbank, omdat mn vader da voor me heeft gedaan...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 15:24
Balance
Balance is offline
Citaat:
Martin schreef op 15-03-2005 @ 21:13 :

GEA = GEldAutomaat
BEA = BEtaalAutomaat.

maar je hebt toch bij bijna elke rekening een wereldpas bij de ABN? Ik heb het iig altijd gehad, terwijl ik daar niet speciaal omgevraagd heb. En mijn pas is ook gewoon gratis (studentenrekening).
Oud 16-03-2005, 16:10
Balance
Balance is offline
Met de postbank heb ik overigens ook geen fijne ervaringen. Die hebben mijn rekening omgezet van een studentenrekening naar een girorekening, ondanks het feit dat ik had aangegeven dat ik dat niet wilde. Vervolgens heb ik het zelf terug moeten laten zetten (waarbij ik 2 keer m'n gegevens op moest sturen om te bewijzen dat ik student ben). Intussen hadden ze wel 9,95 afgeschreven voor m'n bankpas. Ik ben nu 2 maanden verder en heb al 2 keer het verzoek ingediend om die 9,95 terug te storten. Zojuist voor de 3e keer gedaan, waarbij het chagrijnige vrouwtje me wist te vertellen dat er nog geen verzoek tot restitutie was ingediend volgens haar.
Reageren

Regels voor berichten