Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2006, 22:07
nati
nati is offline
Hey

Ik wil volgend jaar bedrijfseconomie gaan studeren.

Aan de Hogeschool Rotterdam of the HAN Arnhem.

Zijn er mensen van die scholen aanwezig die me wat kunnen vertellen over het klimaat van de school, de opleiding, de structuur (streng, (on)georganiseerd e.d.).

Thanks!!

nati
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2006, 20:35
nati
nati is offline
Niemand?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 22:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zit op de Hogeschool (locatie academieplein) en ik studeer er biologie en medisch laboratoriumonderzoek, wel iets heel anders dus. Ik ben er erg over te spreken. Mijn aanmelding verliep vlot (terwijl ik me eind augustus pas inschreef), tentamens zijn snel nagekeken (vaak binnen een week maar dit verschilt erg per cluster), personeel vriendelijk en behulpzaam en ook vind ik mijn studie inhoudelijk wel okee. Na alle horrorverhalen over HBO's was ik erg blij dat dat hier dus reuze mee valt. Een nadeel vind ik dat sommige studies erg kleinschalig zijn (wat soms ook fijn is) maar je ziet dus echt hele dagen alleen mar dezelfde mensen. Wel fijn daaraan is dat je echt een persoon bent en geen nummer.

Ik zou dus voor de Hogeschool Rotterdam gaan
Oud 27-05-2006, 11:38
Juturna
Juturna is offline
Ik zit op de HAN. Over het algemeen gezien is het een goede school. Goed bereikbaar met bus en trein. Het personeel is behulpzaam. Inschrijving is voor mij ook goed verlopen, kreeg begin van de vakantie alle informatie al en ook het schoolpasje. Ik vind het klimaat van de school ook prima. We zitten op een pleintje met de PABO en de autotechniek en dat gaat goed samen. In de zomer is het altijd erg gezellig.

Inschrijving voor de tentamens is altijd wat chaotisch omdat er standaard een storing is in het systeem de eerste paar dagen, maar de termijn wordt wel gewoon naar achter geschoven dus dat is verder geen probleem.

Ik studeer trouwens HBO-rechten.

Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 19:16
Meow
Meow is offline
ik wil ook gaan studeren op het HAN, en ook hbo rechten
Oud 31-05-2006, 20:16
nati
nati is offline
Dank jullie wel allemaal die de moeite hebben genomen om een stukje te schrijven.. ik hoop dat ik nog in contact kan komen met een B.E'er .
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 20:26
Verwijderd
Ik zit ook op de HR (locatie Museumpark) en ik ben best tevreden over de school. De organisatie is wisselend, maar over het algemeen vrij redelijk, maar dat ligt ook wel erg aan de mensen van de opleiding die je volgt en de mensen van het cluster waarin die opleiding valt. Het klimaat vind ik vrij goed, maar dat is iets wat erg per opleiding/cluster verschilt. Mijn opleiding is niet echt kleinschalig en ik heb ook (één van) de grootste opleiding(en) gevolgd op de HR (PABO), maar ook dan zie je vrijwel altijd dezelfde mensen: je klasgenoten en ook het aantal docenten dat je hebt is vaak vrij beperkt (dat is iig mijn ervaring). Door de school heen zie je natuurlijk wel heel veel mensen rondlopen, maar daarmee heb je verder amper/geen contact. Ook bij de grotere opleidingen ben je een mens en geen nummer (als mensen een gesprek met je voeren dan tenminste ), dat vind ik wel fijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten