Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2007, 20:05
chilloh
chilloh is offline
ik draag mijn hele leven al een bril maar de laatste 2 jaren af entoe helemaal niet. Dus mijn vraag luidt is het niet dragen van een bril terwijl dat wel moet schadelijk????

please een reactie!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 20:11
vosje16
vosje16 is offline
Mijn moeder moest vroeger ook een bril dragen (rond haar 15de), maar omdat ze daar zodanig mee gepest geweest is, heeft ze hem niet meer gedragen. Ze heeft 25 jaar zonder bril rondgelopen, maar nu heeft ze er weer 1, want anders ziet ze helemaal niets meer!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 20:12
vosje16
vosje16 is offline
Dus ik denk niet dat het schadelijk is. Zolang je geen problemen ondervindt door het niet dragen van je bril is er geen probleem lijkt me...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 20:15
Little_lady
Little_lady is offline
Allereerst: zolang je er geen klachten van heb is het, voor zover ik weet, niet zozeer schadelijk.
Maar er kunnen nogal wat klachten ontstaan door het niet dragen van een bril die eigenlijk wel nodig is.
En daarmee doel ik vooral op hoofdpijn, want dat kan voorkomen als je 'm niet op heb terwijl dat wel moet!

Mag ik vragen waarom je je bril zo vaak niet op hebt terwijl je weet dat het moet?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 20:19
Toddish
Toddish is offline
Een bril is cool. Draag hem dan ook al vanaf mijn 3de levensjaar.
Oud 12-04-2007, 20:23
chilloh
chilloh is offline
nee ik heb geen problemen met het dragen ervan maar ik voetbal veel en daarom draag ik hem niet. ps. ik heb geen klachten zoals hoofdpijn, pijn aan ogen etc.

dus het is niet schadelijk??
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 20:27
Toddish
Toddish is offline
Wel een beetje op de lange duur. Wat jou oog kan het het licht niet voldoende afbuigen/ of juist te ver. Dit gaat op de lange duur tot vermoeide ogen lijden. Als je dan nog niet een bril gaat dragen gaan je ogen langzaam achteruit.
Oud 12-04-2007, 20:31
Verwijderd
Het is niet schadelijk voor je ogen, maar wel voor je voetbalprestaties lijkt me, als je halfblind over het veld loopt
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 20:34
Verwijderd
Soms ben ik lui en doe ik m'n lenzen niet in, maar met m'n bril wil ik niet over straat. Geen probleem, merk er ook niets van, krijg geen hoofdpijn ofzo en m'n ogen zijn de laatste paar jaar ook vrij constant van sterkte geweest, dus het zal wel geen kwaad kunnen Maar als je je ogen écht nodig gaat hebben (bv. bij sport of bij veel lezen), dan is het wel slim om een bril of lenzen te dragen. Niet omdat je ogen anders achteruit gaan, maar omdat 't gewoon fijner is; je krijgt geen hoofdpijn bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 20:34
chilloh
chilloh is offline
ik kan wel zien dus dat is geen probleem
maar dank jullien wel voor de info

Laatst gewijzigd op 12-04-2007 om 20:38.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 20:51
Verwijderd
ik heb rond mn 13e ofzo bril gekregen, een jaar braaf gedragen en daarna ruim een jaar niet, omdat ik t niet leuk vond om hem wel te dragen. daarna weer wel, en toen zei de optien ook dat het waarschijnlijk door het niet dragen mijn ogen achteruit waren gegaan...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 21:07
Toddish
Toddish is offline
Citaat:
QP schreef op 12-04-2007 @ 21:51 :
ik heb rond mn 13e ofzo bril gekregen, een jaar braaf gedragen en daarna ruim een jaar niet, omdat ik t niet leuk vond om hem wel te dragen. daarna weer wel, en toen zei de optien ook dat het waarschijnlijk door het niet dragen mijn ogen achteruit waren gegaan...
Kan
Oud 12-04-2007, 21:08
Verwijderd
Nou ja, ik kreeg dat vroeger ook te horen, maar nu hoorde ik juist van de opticien dat dat niet zo'n enorm effect heeft op je ogen. Mogelijk wel een beetje, maar minimaal.
Ik heb wel + glazen, misschien is het dan anders.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 21:14
Verwijderd
ik heb - , dus voor afstand
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 22:04
Roos
Roos is offline
Er zitten 2 gevaren aan:
- je kunt hoofdpijn krijgen omdat je de hele dag zit te turen
- je kunt onder een auto komen omdat je niks ziet

Als je deze risico's wilt nemen, is er verder geen probleem met het niet-dragen van je bril

Als je wel last hebt van hoofdpijn, zou je lenzen kunnen overwegen?
Oud 14-04-2007, 08:54
Verwijderd
Citaat:
Toddish schreef op 12-04-2007 @ 21:27 :
Wel een beetje op de lange duur. Wat jou oog kan het het licht niet voldoende afbuigen/ of juist te ver. Dit gaat op de lange duur tot vermoeide ogen lijden. Als je dan nog niet een bril gaat dragen gaan je ogen langzaam achteruit.
Volgens mij niet, hoor, dat ze vermoeid zijn wil niet zeggen dat ze slechter worden. Net zoiets als lezen in het donker - daar worden je ogen ook niet slechter van, alleen veel sneller moe dan wanneer je in het licht leest.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2007, 16:39
chilloh
chilloh is offline
daar zit wel wat in
Met citaat reageren
Oud 14-04-2007, 18:44
lawallan
lawallan is offline
ik heb zelf een lichte - afwijking en draag mijn bril alleen als ik tv kijk, een schoolbord moet lezen of autorij en ik heb er nooit last van als ik mijn bril niet op heb. Het enige wat ik wel eens hoor is dat andere brildragers hoofdpijn krijgen zonder bril, maar misschien ligt dat ook wel aan hoe groot je afwijking is. Dat je ogen er van achteruit gaan lijkt me sterk, aangezien je afwijking word bepaald door hoe je oog is ''opgebouwd'' en dat veranderd niet door het wel of niet dragen van een bril.
Oud 14-04-2007, 19:03
Encrypted
Encrypted is offline
Mijn ogen hebben ook een (geringe) + afwijking, hiervoor heb ik ook altijd een bril gehad. Sinds mijn 8e heb ik deze echter nóóit op school op gehad, en thuis alleen bij (lang) tv kijken of computeren. Dit gaat nu nog steeds zo door, en ik heb er in die 11 jaar géén enkel moment last van ondervonden dat ik mijn bril niet altijd droeg, en heb mijn middelbare school dus ook gewoon prima afgesloten, zonder bril. Ook me rijbewijs heb ik gehaald, zonder bril. Dus ik blijf zo lekker doorgaan, zo lang ik er geen problemen mee krijg.
Oud 14-04-2007, 20:58
T_ID
T_ID is offline
Inspanningshoofdpijn is killing voor je concentratie, bovendien heb ik me laten vertellen dat altijd turen met een afwijking slecht is voor je ogen, net zoals een te sterke bril slecht is voor je ogen.

Regels voor berichten