Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2006, 13:05
Nickie
Nickie is offline
Hallo!

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die verslaafd zijn aan zoetigheid.. ?? En zoja schaam je je er voor..??

Het klinkt best stom, maar het lijkt me toch sterk dat ik de enige ben die helemaal verslaafd is aan zoete rommel .. Ik heb vaak genoeg geprobeerd er van af te komen maar het is net zoiets als stoppen met roken, je blijft er maar aan denken ..

-x-

(Ik heb het in psychologie gezet omdat ik vind dat het tussen de oren zit )

Laatst gewijzigd op 28-07-2006 om 13:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2006, 14:35
smvs
smvs is offline
Ten eerste: Nee, je bent niet de enige, kijk maar eens om je heen wat een (zee)koeien je ziet. Alhoewel het hip is om te ontkennen dat elk pondje door het mondje gaat, is dit een feit, ik bedoel heb je ooit dikke mensen in een concentratiekamp gezien? Precies. Dit komt omdat ze daar niet zoveel te eten kregen. Bovendien is het Theo van Gogh ook een keer gelukt om slank te worden, door alleen yoghurt te eten. (voor een meisje) Dus: er hebben idd veel meer mensen moeite, dit leid ik af uit het net geconstateerde causale verband tussen eten en dik zijn.

Ik weet natuurlijk niet of jij dik bent, en daarmee is gelijk niet duidelijk waarom je met die zoetigheid wilt stoppen. Als je het lekker vind en je geniet er van, waarom zou je er dan niet gewoon mee doorgaan? Momenteel voldoe ik zelf bijvoorbeeld hoogstwaarschijnlijk aan de definitie van alcoholist. 4 avonden per week uitgaan helpt je daar al gauw aan. Of ik er mee zit? Echt niet, het is nu zomer, over een maand is de pret al weer voorbij. Wat wel aan te raden is: Als je je dan toch er aan overgeeft, doe het dan met volle overtuiging. Kies er dan gewoon voor. Als je steeds een schuldgevoel heb geniet je er nog niet van! Zo heb ik ook altijd gerookt: Vol overtuiging en ik heb genoten van elke sigaret zonder enig schuldgevoel. Dat is nu voorbij want ik heb de keuze gemaakt er mee te stoppen wegens gezondheidsklachten en het is ook gewoon hartstikke onpraktisch tegenwoordig, je mag niet eens meer op de fucking TESO boot roken om maar eens wat te noemen, maar ik raak offtopic.

Wat ik duidelijk wil maken, het is een questie van keuzes maken. Door er mee door te gaan en een schuldgevoel te hebben kies je feitelijk niet, en alhoewel niet kiezen ook een soort van keuze is schiet je er altijd het minst mee op is mijn ervaring. Door deze eerste optie zit je ongeveer op het niveau van de gemiddelde Nederlander, dit zou ik proberen te verkomen want dat is een tamelijk zwakzinnig niveau. Je kunt dus kiezen voor dooreten, daar van genieten en niet zeuren, of je kunt kiezen voor er mee stoppen en stilletjes genieten van je superieuriteit dat je dat kan en eventueel van dat je slank en aantrekkelijk wordt en dat soort factoren.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 14:45
Roos
Roos is offline
Bij dr Phil was ooit een vrouw die verslaafd was aan suiker.
Ze at de suiker gewoon met een lepel uit het pak (gadver).

Dus je bent niet de enige

Misschien kan je de ongezonde zoetigheid vervangen voor fruit ofzo, dat is al een stuk gezonder.
Oud 28-07-2006, 15:24
Tim
Tim is offline
Citaat:
Roos schreef op 28-07-2006 @ 15:45 :
Bij dr Phil was ooit een vrouw die verslaafd was aan suiker.
Ze at de suiker gewoon met een lepel uit het pak (gadver).

Dus je bent niet de enige

Misschien kan je de ongezonde zoetigheid vervangen voor fruit ofzo, dat is al een stuk gezonder.
Hallo hij zegt toch dat hij verslaafd is . Dus dan kan hij ook niet zomaar dat inruilen voor een stuk fruit. Net als roken dus.
Maar ik weet niet echt hoe je van deze verslaving af kan komen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 16:44
Nickie
Nickie is offline
Citaat:
wann schreef op 28-07-2006 @ 16:38 :
Jawel, want het is heel simpel om van verslavingen af te komen: niet meer het middel (niet alleen drugs) waaraan je verslaafd bent tot je nemen. Dus: simpel (en dat houdt niet automatisch makkelijk in).

Overigens zet ik er vragen bij of het mogelijk is om ook 'echt' van een verslaving af te komen, dit houdt wat mij betreft in dat dan ook de drang het middel tot je te nemen geheel verdwenen is.
Ik weet wel zeker dat het NIET makkelijk is om van een verslaving af te komen, omdat het simpelweg in je hoofd zit en het ook een soort levensstijl word op het laatst.
Oud 28-07-2006, 19:02
Roos
Roos is offline
Citaat:
TimSengOng schreef op 28-07-2006 @ 16:24 :
Hallo hij zegt toch dat hij verslaafd is . Dus dan kan hij ook niet zomaar dat inruilen voor een stuk fruit. Net als roken dus.
Maar ik weet niet echt hoe je van deze verslaving af kan komen.
Hallo

Je kunt idd niet zomaar met een verslaving stoppen, maar het wordt wel makkelijker als je niet zomaar stopt, maar je verslaving inruilt voor iets anders.

Bijvoorbeeld, geen zoetigheid meer kopen, maar wel veel lekkere aardbeitjes, frambozen en mango's. Dan moet je tijdens zo'n snack-attack wel iets gezonds nemen. Fruit is alsnog zoet, dus het is een goede vervanger.

Dus zo'n slechte tip was het nog niet.
Reageren

Regels voor berichten