Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2006, 19:07
Atje85
Atje85 is offline
Hallo,

Ik heb nu een 4-poorts standaard ADSL modem-router...maar alle 4 de poorten zittne vol, waarbij er binnenkort een 5e nodig is. Deze 5e PC moet echter een draadloze internetverbinding krijgen.
Kan ik deze (nieuw te kopen) draadloze router aan de oude 'gewone router' koppelen via 1 van de 4 poorten? Zo ja, hoe?
Of verschilt dat per wireless modem? Zo ja, welke functie moet het dan hebben?

Alvast bedankt

ps. hier ergens staat een topic wat erop lijkt, maar ik vind die niet overzichtelijk en snap er weinig van, vandaar dit topic.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2006, 19:21
Verwijderd
Is het niet makkelijker om een switch met wireless accesspoint te kopen? Die prik je zo aan je router.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 10:47
Atje85
Atje85 is offline
Bestaat dat dan?
En hoef je bij een switch niet net als bij een hub constant 1 PC aan te laten staan dan?

Oja, hebben draadloze routers/switch ook een ingang voor bedraad? Want ik moet uiteindelijk wel weer 4 PC's bedraad aangesloten hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 19:17
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je hebt een WAP nodig; geen extra router.

Bij een hub/switch hoef je geen PC aan hebben staan (waarvoor eigenlijk? vliegt ie anders de lucht in?
Oud 10-06-2006, 19:37
Igorrrai
Igorrrai is offline
Hij zal wel bedoelen dat hij bij een hub 1 computer (waar de usb moden ofzo) aan zit aan moet laten staan voor internet.
Oud 10-06-2006, 20:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
ICS ofzo, dus dat je je computer als router laat spelen. Maar een hub/switch heeft daar nog niets mee te maken, die verbindt alleen de computers onderling.
Oud 11-06-2006, 00:19
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 10-06-2006 @ 20:17 :
Je hebt een WAP nodig; geen extra router.

Bij een hub/switch hoef je geen PC aan hebben staan (waarvoor eigenlijk? vliegt ie anders de lucht in?
Wat is een WAP?

Btw, PC aan voor internetverbinding ja..dat moet dus NIET..
-----------

Nogmaals: k heb een ADSL-modemrouter met 4 poorten die allen bezet zijn...nou komt er een 5e PC met internet bij, maar die moet draadloos (de andere 4 PC's blijven vai draad verbonden met internet)...

Ik wil dus de huidige adsl modem-router koppelen aan de te kopen draadloze apparaat, maar mét behoud van de mogelijkheid voor 4 bedrade internetverbindingen.... maar als ik 1vd4 poorten gebruik om te koppelen naar t nieuw tek open apparaat, dan heb ik nog maar 3 poorten over, en dat moet dus níet.

DUs ik moet sowieso een nieuw wireless apparaat kopen...maar wat voor 1? eenwireless router? een wirelles modem? een wireless switch?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 02:06
Enlightenment
Enlightenment is offline
WAP = Wireless AccessPoint. Dat is een switch met wireless module; waardoor je met wireless clients (zoals een laptop) kunt verbinden. Met een kabel verbind je de WAP met je modem/router. Je hebt dan nog 6 UTP poorten over ( 8 - 2 = 6). Dus dan kun je er daarnaast nog 2 bedrade computers aansluiten.

Je hebt al een router dus je hebt helemaal niks aan ICS (waarbij je dus een computer aan moet laten). Dat is dus niet nodig. gewoon een WAP en een kabel en je hebt klaar.

Een voorbeeld van een WAP is de Linksys WAG54 ofzoiets; verkrijgbaar bij veel winkels. Linksys WRT54 is hetzelfde maar dan met Router, en dat heb je dus niet nodig.
Oud 11-06-2006, 02:08
Enlightenment
Enlightenment is offline
Plaatje:
http://www.intersys.gr/downloads/ima...sys_wag54g.jpg
Oud 11-06-2006, 10:28
Atje85
Atje85 is offline
Hmm, bedankt

ik heb deze adsl modem-router: http://www.informatique.nl/cgi-bin/i...i?M=I&A=785031

Volgens sites hebben ze niet 4 gewone poorten itt tot de wireless routers
Wat is t verschil eigen tussen een wireless accespoint en een wirless router...de prijze nzijn zowat tzelfde?

Laatst gewijzigd op 11-06-2006 om 13:41.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 21:00
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat modem heeft gewoon 4 UTP poorten hoor, kun je 4 computers op aansluiten.

Het verschil tussen een WAP en een WAP+Router (ook wel "draadloos router" genoemd) is dat een WAP geen router heeft en een WAP+Router wel een router heeft.

Maar aangezien je al een router hebt (je modem/router), heb je dat dus niet nodig.
Oud 12-06-2006, 09:39
Atje85
Atje85 is offline
Volgens de handleiding op hun eigen site, heeft t maar 1 poort..ook te zien op plaatje.. de WAP-Routers of WAP's van andere merken hebben wél 4 poorten..maar goed, ik weet wat ik nu moet hebben iig.. bedankt!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 14:09
Enlightenment
Enlightenment is offline
Op het plaatje staat duidelijk + 4 port switch, dus dat zou je twijfel moeten wegnemen.

En anders haal je hem even uit de doos in de winkel?
Reageren

Regels voor berichten