Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2006, 22:11
Lyne
Lyne is offline
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar ik snap het gewoon niet. Ik heb een laptop met LAN-verbinding (zegt me ook niets maar dat heb ik nodig blijkbaar) en verder een computer met internet via de kabel. Hoe krijg ik dit internet ook naar mijn laptop? Ik wil dus gewoon draadloos internet.

Ik ben echt een leek op dit gebied dus als iemand het duidelijk kan uitleggen, dankjewel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2006, 00:04
Verwijderd
Ik denk dat dit beter op S&M past.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 00:12
Faerie
Faerie is offline
Volgens mij heb je hier een aparte router voor nodig.. in ieder geval, ik heb ook net een laptop gekocht, en toen heeft mijn vader een andere router aangeschaft, voor draadloos netwerk. Verder zijn er ook de nodige instellingen nodig op de computer en de laptop, maar dat weet ik verder niet.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 09:11
phoxetis
phoxetis is offline
een access point, of een router.
anders kun je geen gewoon draadloos internet krijgen, maar alleen speciaal draadloos internet
Oud 17-11-2006, 17:05
ILUsion
ILUsion is offline
Een LAN (local area network)-verbinding is de populair gebruikte term voor een bedraad netwerk. Als we willen kommaneuken, is dat enkel een gewoon netwerk (kan dus ook draadloos inhouden). Voor een draadloos is de term WLAN (wireless LAN), daarvoor heb je inderdaad een router nodig of een access point. Het verschil hiertussen is dat een draadloze router een NAT (plus een switch) en een access point bevat terwijl een access point enkel een access point bevat.

Aan dat technische geraak je misschien niet aan uit, in de praktijk heb je dus twee (of misschien 3) keuzes.