Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2009, 19:04
Verwijderd
Ik gebruik nu al enige tijd een laptop op school. Sinds 3 weken kan ik echter niet meer het internet op. Het vreemde is dat hij het wel gewoon al die tijd goed heeft gedaan. Ik heb ook geen instellingen veranderd, naar mijn weten deed hij het van de ene dag op het andere dag niet meer. Ik weet vrijwel zeker dat het geen server probleem is. Het rare is namelijk dat hij wel verbinding maakt met het draadloze netwerk van de school, maar dat ik gewoon bijna niks ontvang aan data. Weet iemand hoe dit komt?

De nieuwste drivers heb ik gedownload. Het rare is dat het thuis wel werkt, ik kan daar gewoon zonder problemen internetten. Daarnaast kan ik op school wel op het netwerk komen als ik mijn dualboot op start met Vista. Echter weigert XP gewoon om iets te ontvangen. Ik snap niet hoe dit zomaar opeens kan, heb ik per ongeluk een instelling veranderd ofzo?

Laatst gewijzigd op 27-02-2009 om 21:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2009, 19:06
M@rco
M@rco is offline
-> Software
Oud 28-02-2009, 10:16
ILUsion
ILUsion is offline
Dat is inderdaad een raar geval. Misschien even een lijst afgaan:
- je test toch steeds vanop dezelfde locatie op school?
- wat zegt hij bij beide OS'en over signaalniveau / kwaliteit van de verbinding ? (ga als het mogelijk is naar een locatie waar je goede kwaliteit hebt)
- kan je vanop beide OS'en eens je IP-configuratie doorsturen (Start > Uitvoeren > cmd > ipconfig /all en de uitvoer daarvan kopiëren via het rechtsklikmenu), dit alles doe je nadat je verbonden bent met het netwerk

Die eerste twee vragen zijn obvious, maar ik vraag toch maar eens. Het laatste is gewoon om te zien of hij wel een goede configuratie doorkrijgt om aan het netwerk te komen. Op Windows gaat hij dat vaak zelf ook al detecteren als die configuratie slecht doorkomt en dat wordt duidelijk aangegeven in het verbindingsvenster met iets als 'limited or no connectivity' in plaats van 'connected' (of dat natuurlijk in het Nederlands)
Oud 01-03-2009, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Dat is inderdaad een raar geval. Misschien even een lijst afgaan:
- je test toch steeds vanop dezelfde locatie op school?
- wat zegt hij bij beide OS'en over signaalniveau / kwaliteit van de verbinding ? (ga als het mogelijk is naar een locatie waar je goede kwaliteit hebt)
- kan je vanop beide OS'en eens je IP-configuratie doorsturen (Start > Uitvoeren > cmd > ipconfig /all en de uitvoer daarvan kopiëren via het rechtsklikmenu), dit alles doe je nadat je verbonden bent met het netwerk

Die eerste twee vragen zijn obvious, maar ik vraag toch maar eens. Het laatste is gewoon om te zien of hij wel een goede configuratie doorkrijgt om aan het netwerk te komen. Op Windows gaat hij dat vaak zelf ook al detecteren als die configuratie slecht doorkomt en dat wordt duidelijk aangegeven in het verbindingsvenster met iets als 'limited or no connectivity' in plaats van 'connected' (of dat natuurlijk in het Nederlands)
1) ja, ik test op dezelfde locatie
2) het signaalniveau is sterk genoeg
3) ik zal het morgen even prntscrn, echter heeft de systeembeheerder dit ook al nagekeken. Het stomme is dat zij niet weten wat er mis is. Dus ik moet het zelf oplossen. Het is zo irritant dat je niet op internet kan, je bent er gewoon aan gehecht.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 16:51
ILUsion
ILUsion is offline
Als de systeembeheerder al gekeken heeft naar de IP-instellinge, kan ik enkel veronderstellen dat die in orde waren (vermits zij met meer kennis van hun netwerk naar die waarden kijken dan ik zou kunnen).

Ik ben het geheel met je eens dat zonder internet werken tegenwoordig heel erg moeilijk geworden is.

Wat ikzelf in jouw geval zou doen, is eens wireshark laten runnen en zien of er daar niets bovenkomt; maar spijtiggenoeg kan ik je ook niet zeggen waarop je dan moet letten (je hebt wat technische kennis van netwerken nodig om iets aan wireshark te hebben). Ik zou in eerste plaats kijken naar TCP Retransmissions e.d.

Spijtiggenoeg zie ik zo direct geen oplossing; een heel erg wilde gok zou zijn om eens na te kijken of je geen spyware hebt staan (zie daarvoor het speciale topic).
Oud 03-03-2009, 11:29
31337
31337 is offline
Misschien lul ik poep, maar kan de firewall van XP de verbinding niet tegenhouden ofzo? Zet die eens uit en probeer nog eens
Oud 04-03-2009, 00:46
Verwijderd
Je hebt wel connectiviteit.
Maar heb je wel een IP-adres toegewezen gekregen?

Doe bijv. eens:
Start => bij Uitvoeren intikken CMD (dan Enter of OK, zoiets)
Dan in dat venster dat geopend is intikken:
ipconfig (en dan een Enter)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 00:47
Verwijderd
En heb je SP2 al geïnstalleerd (of hoger, zoals SP3).
Of nog geen Service Packs geïnstallerd.
Zie:
Met rechtermuisknop op "Deze computer" klikken, dan Eigenschappen. Zie je daar ergens een melding van een Service Pack?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 15:22
Verwijderd
Servicepack 2 of 3 heb ik geinstalleerd. Verder maakt hij wel verbinding, maar ontvang ik dus gewoon geen pakketjes. Ik heb nog nooit gehoord van spyware die je internetverbinding tegenhoudt, bestaat zoiets?

Thuis kan ik wel gewoon op het internet...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2009, 15:49
M@rco
M@rco is offline
Heb je een firewall (Norton, ZoneAlarm, Sygate, enz.)? Zo ja, deïnstalleren.
Oud 11-03-2009, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Heb je een firewall (Norton, ZoneAlarm, Sygate, enz.)? Zo ja, deïnstalleren.
Heb ik ook niet.

Ik heb alles eigenlijk al geprobeerd. Het blijft gewoon weird. Thuis doet alles het, maar op school doet het internet het alleen op vista.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 21:26
Verwijderd
Vaag... Vandaag was ik bij mijn vriendin en daar deed het internet het ook niet meer. Terwijl hij het vroeger ook daar gewoon perfect doet. Het begint nu wel een beetje irritant te worden.. Ik heb geen zin om XP opnieuw te installeren.. vind het maar vaag.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten