Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2006, 16:24
PV
PV is offline
Altijd bij hetzelfde adres, of overal en nergens? In Nederland of net over de grens?

Ik had gister even bij de BP langs de snelweg (in Nederland) getankt omdat ik het anders maar net aan zou redden, betaal je mooi 1,495 voor een litertje.. vanmiddag heb ik m'n auto helemaal volgegooid, bij de pomp net over de grens hier (in Belgie), dan betaal je 1,365... zo wordt het best de moeite waard om even een paar km om te rijden

Ik ben benieuwd hoe mensen in andere delen van Nederland dit doen... Boycot je bijv. bepaalde bedrijven of vind je dat onzin?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2006, 16:44
Tiño
Tiño is offline
Ik boycot niets, vorige week nog was het ergens 1,485euro.
Dat is wel ff slikken,maar om voor die paar cent/per liter helemaal om te rijden,dat gaat mij al snel te ver.

Meestal gewoon bij texaco.
Oud 22-04-2006, 16:53
Kali
Kali is offline
Ik tank altijd bij Makro, geen idee wat ik betaal, maar zou normaalgezien de goedkoopste zijn ... ( en ik woon op 5 km van een Makro , is natuurlijk ook heel handig )
Oud 22-04-2006, 17:46
Tom
Tom is offline
Met m'n Alfa tank ik meestal bij de Makro of als ik onder werktijd onderweg ben gewoon langs de snelweg.
Met m'n BMW meestal gewoon bij de Shell hier een straat verderop.

In het buitenland tanken als het zo uitkomt, maar ga er niet special heenrijden. Woon net iets tever van de grens om er dan nog voordeel van te hebben.
Oud 22-04-2006, 17:49
Miracle
Miracle is offline
Bij een kleine (automatische) pomp hier in de buurt. Goedkoop en makkelijk.
Als het toevallig kan, tank ik ook wel eens in Duitsland.
Oud 22-04-2006, 18:18
MTpower
MTpower is offline
Meestal de TinQ hier 50 meter verderop
Anders een andere pin & go pomt, die zijn vaak stukken goedkoper (soms tot 10 cent per liter). Dat is dan best de moeite om even naartoe te rijden voor een volle tank
Oud 22-04-2006, 18:47
Rachel
Rachel is offline
Bij de TinQ (net nog gedaan) of bij een wat kleinere pomp hier (de ene keer is TinQ 0.02 goedkoper en de andere keer die kleinere pomp)
En als ik richting België ga (Essen) dan tank ik daar weleens
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 19:40
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Bij die self-service tankstations, geen idee hoe die hier heet (op de Hatertseweg in Nijmegen).
Oud 23-04-2006, 00:19
Jolt
Jolt is offline
Ongeveer bijna altijd in Duitsland, net over de grens in sittard, kost ie maar 1,30 inplaats van 1,39 hier bij de Shell of ergens anders.

Mooi mee genomen dus
Oud 23-04-2006, 15:36
Verwijderd
het dichtste bij is de TinQ en die is goedkoop dus dat word 'm meestal, maar vaak zit ik elders dus dan word het gewoon daar de dichtsbijzijnde.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 15:43
coopergirl
coopergirl is offline
Ik tank bij de Tinq, 35 km verderop (ligt op de route naar m'n werk).
Nog geen 200 meter bij m'n kamer vandaan zit de Firezone, daar tank ik ook af en toe. Heel sporadisch als ik 'ineens' out of benzine ben, dan beland ik bij een Shell.

Houden jullie er ook rekening mee dat je met bepaalde brandstofsoorten meer km's kunt maken?
Oud 23-04-2006, 15:46
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Jolt schreef op 23-04-2006 @ 01:19 :
Ongeveer bijna altijd in Duitsland, net over de grens in sittard, kost ie maar 1,30 inplaats van 1,39 hier bij de Shell of ergens anders.

Mooi mee genomen dus
De Tinq staat vandaag op 1.389 dat scheelt maar heel weinig met de Shell bij jou in de buurt! De shell hier staat op ruim 1.44 en dan nog staat er zo'n bord van 5 cent goedkoper tanken blabladibla.
Oud 23-04-2006, 16:27
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 23-04-2006 @ 16:46 :
De Tinq staat vandaag op 1.389 dat scheelt maar heel weinig met de Shell bij jou in de buurt! De shell hier staat op ruim 1.44 en dan nog staat er zo'n bord van 5 cent goedkoper tanken blabladibla.
Jij woont dan ook ergens anders.
Oud 23-04-2006, 16:46
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 23-04-2006 @ 17:27 :
Jij woont dan ook ergens anders.
uh-uh dat begrijp ik Ik weet dat het per Shell bijv. ook bijzonder kan verschillen. Maar toch raar dat een onbemande Tinq in overijssel evenduur als een Shell in zuid NL is.
Oud 23-04-2006, 22:22
T_ID
T_ID is offline
Er zijn hier geen echte prijsvechters in de buurt, maar ik tank altijd bij een Gulf station. Bediening en ondanks dat houdt de eigenaar zich goedkoper dan zijn concurrenten in de buurt.
Oud 23-04-2006, 22:47
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik tank altijd bij hetzelfde tankstation, wat hier in de regio bij de goedkoopsten hoort en op de route ligt van mijn stage naar huis. Daar spaar ik ook zegels, dus ik probeer het zo uit te kienen dat ik in principe gewoon altijd daar tank.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 00:04
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 23-04-2006 @ 17:46 :
uh-uh dat begrijp ik Ik weet dat het per Shell bijv. ook bijzonder kan verschillen. Maar toch raar dat een onbemande Tinq in overijssel evenduur als een Shell in zuid NL is.
In Zeeland zijn er relatief veel pompen, meer concurrentie en dus lagere prijzen
Oud 24-04-2006, 00:51
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 23-04-2006 @ 16:43 :
Ik tank bij de Tinq, 35 km verderop (ligt op de route naar m'n werk).
Nog geen 200 meter bij m'n kamer vandaan zit de Firezone, daar tank ik ook af en toe. Heel sporadisch als ik 'ineens' out of benzine ben, dan beland ik bij een Shell.

Houden jullie er ook rekening mee dat je met bepaalde brandstofsoorten meer km's kunt maken?

Onbemand is het hier geloof ik 134 of zo maar kan nog goedkoper, Benzine in het duits moet hij ook op rijden, kost nog minder dan 130 .

Maja er is nu de nieuwe Shell Euro 95, maar of je daar meer km's mee haalt. Misschien als je zuinig rijd, maar dat doe ik niet echt.
Oud 24-04-2006, 11:18
phoxetis
phoxetis is offline
De Mitsubishi vaak bij de Esso of Texaco. Ik heb het idee dat ik er verder op rijdt.

De Pontiac verstookt zo veel dat het niet geeft bij welke goedkope kutpomp er weer een aantal liters bij gaat
Oud 24-04-2006, 13:23
Verwijderd
Meestal gewoon bij de Shell in het dorp of anders bij een tankstation waar ik in de buurt ben als ik moet tanken.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 16:32
remy476
remy476 is offline
esso
Oud 24-04-2006, 17:45
mar87
mar87 is offline
Bij de Total. Daar kom ik uit 't werk zo langs en heb zo'n dealercard dus nog wat korting.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 19:54
mumumumumugen
mumumumumugen is offline
tango, het meest goedkope
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 21:40
Krynn
Krynn is offline
Waar ik toevallig langsrijd...
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 10:29
Verwijderd
Ik woon in België

Wij tanken bij 2 vaste adressen, dan kan het op factuur. Maar soms moet ik in Zwolle bijtanken en dan is de LPG 6 cent duurder.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2006, 18:25
Verwijderd
Ik tank altijd bij de bekendere en meestal wat duurdere tankstations.

Brandstof wordt bij een raffinaderij opgeslagen in grote tanks, hierin blijft de brandstof een tijd opgeslagen. Ondertussen zakken microscopische vuile deeltjes naar het onderste gedeelte van de tank.

De duurdere tankstations nemen het bovenste deel van de brandstof, en daarna komen de goedkopere maatschappijen het onderste deel halen.

De kwaliteit van de brandstof is bij de duurdere tankstation dus beter, met als voordelen dat het olievebruik van je auto beter is, brandstoffilters langer meegaan, en de auto wat zuiniger rijd. Er zijn natuurlijk nog meer voordelen. Maar laten we vooral niet vergeten dat voor 3 euro meer de tank vol zit met kwalitatief goede brandstof.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 21:03
Ivo
Ivo is offline
Ik tank meestal bij het onbemande Shell-tankstation van een autodealer. Dat is samen met de Gulf (met bediening) , waar ik ook wel vaak tank als ik toevallig moet tanken tijdens de openingstijden de goedkoopste hier.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 26-04-2006 @ 19:25 :
Ik tank altijd bij de bekendere en meestal wat duurdere tankstations.

Brandstof wordt bij een raffinaderij opgeslagen in grote tanks, hierin blijft de brandstof een tijd opgeslagen. Ondertussen zakken microscopische vuile deeltjes naar het onderste gedeelte van de tank.

De duurdere tankstations nemen het bovenste deel van de brandstof, en daarna komen de goedkopere maatschappijen het onderste deel halen.

De kwaliteit van de brandstof is bij de duurdere tankstation dus beter, met als voordelen dat het olievebruik van je auto beter is, brandstoffilters langer meegaan, en de auto wat zuiniger rijd. Er zijn natuurlijk nog meer voordelen. Maar laten we vooral niet vergeten dat voor 3 euro meer de tank vol zit met kwalitatief goede brandstof.
De feitelijke onderbouwing van het hierboven gezegde zou fijn zijn
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 21:39
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 26-04-2006 @ 22:34 :
De feitelijke onderbouwing van het hierboven gezegde zou fijn zijn
idd, en ik ben wel eens benieuwd als je bij SHELL tank dat je dan zuiniger rijd dan bij de Tango, of andere tank station.
Oud 27-04-2006, 11:14
coopergirl
coopergirl is offline
Mij is verteld dat je bij de Tinq ook heel goede brandstof kunt hebben, die hebben telkens een andere restpartij. Het is dus ook mogelijk dat er Shell brandstof in zit
Oud 27-04-2006, 14:39
Tiño
Tiño is offline
Lees net in de krant dat in de VS een gallon benzine(bijna 4 liter) slechts 3$ USD kost.

Men is boos op Bush omdat het een aantal jaar terug nog maar 1,50$ USD was.

Pfff, wou dat wij dat soort prijzen hadden
Oud 27-04-2006, 17:50
Schuah
Schuah is offline
Shell Express of de Tango hier in Zoetermeer. Scheelt toch een aantal cent per liter, en ik ben niet bang voor mindere kwaliteit benzine.
Oud 27-04-2006, 19:18
PV
PV is offline
Citaat:
Tiño schreef op 27-04-2006 @ 15:39 :
Lees net in de krant dat in de VS een gallon benzine(bijna 4 liter) slechts 3$ USD kost.

Ik zag vanmiddag ook een overzichtje. In Venezuela betaal je maar een paar cent ofzo in de VS ook niet erg veel idd. In Europa betaalt iedereen gewoon veel
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 21:32
Jolt
Jolt is offline
Maar in Amerika rijden ze wel 1:4
Oud 28-04-2006, 09:02
Q
Q is offline
Al 7 jaar bij Van den Ban, een lokaal tankstation.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 17:02
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Tiño schreef op 27-04-2006 @ 15:39 :

Ghehe de laatste keer dat ik in Amerika was kostte een gallon 1.99$
Oud 29-04-2006, 23:47
Poor Leno
Poor Leno is offline
Tanken doe ik veelal bij de Tinq of bij de Meeuw in Rilland of Bergen op Zoom. Gelukkig rijd ik de meeste kilometers op LPG en dat kost sowieso geen drol. Wanneer ik echter 98 ongelood tank probeer ik dat wel op de goedkoopste plaats te doen. Gebruik www.athloncarlease.nl altijd...Erg handig.

Trouwens weiger ik te tanken bij de Texaco of Esso. Voornamelijk Esso. Uitzuigers. Bush spekkers.
Oud 30-04-2006, 09:33
vichog
vichog is offline
Esso. Krijg 6 cent korting de liter via baas en spaar ook nog punten (de nieuwe TV doet het trouwens erg goed).
Oud 10-05-2006, 11:59
Verwijderd
De pompen aan de grens zijn goedkoper omdat ze anders niet kunnen concurreren met de pompstations net over de grens.

In Irak kan je voor 75 cent je tank ook volplempen .

Ik tank bij de shell om de hoek want daar doe ik soms een bak koffie en tis aan het water dus ik kan er gelijk mee wegvaren.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 12:03
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Bij de Total aangezien ik daar een tankpas voor heb.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 13:35
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Jolt schreef op 27-04-2006 @ 22:32 :
Maar in Amerika rijden ze wel 1:4
nou, ouwe amerikanen wel, maar lexus doet daar goede zaken en dat rijdt toch 1:10 of zo.

maar ze rijden ook vaak veel langere stukken als ons. dat tikt ook aan dan he, als je dagelijks de afstand amsterdam-maastricht moet rijden voor je werk.
Oud 10-05-2006, 14:52
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Total daar hebben we een rekening
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 18:14
thunder110
thunder110 is offline
shell, gemakzucht
Oud 24-05-2006, 23:13
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Het maakt qua prijs geen ene reet uit bij welk tankstation je tankt...oke het scheelt misschien 1 of 2 cent, dus op een tank zo'n 90 cent hooguit, daar lig je ook niet meteen wakker van.

Je kan ook net zo goed bij Shell, Esso etc. tanken ipv van Tango of Tinq dan weet je tenminste dat je kwaliteit hebt en dat voor die paar cent meer...
Oud 25-05-2006, 03:56
Tom
Tom is offline
De Tinq is van Shell geloof ik. Sterker nog, de Tinq in Eindhoven heet nu Shell Express.
Oud 25-05-2006, 10:08
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 25-05-2006 @ 00:13 :
Het maakt qua prijs geen ene reet uit bij welk tankstation je tankt...oke het scheelt misschien 1 of 2 cent, dus op een tank zo'n 90 cent hooguit, daar lig je ook niet meteen wakker van.

Je kan ook net zo goed bij Shell, Esso etc. tanken ipv van Tango of Tinq dan weet je tenminste dat je kwaliteit hebt en dat voor die paar cent meer...
benzine van de tango is net zo goed als van de shell.

stel, je rijdt 20dkm per jaar, en je rijdt daarbij 1:12. dan verbruik je per jaar 1666 liter per jaar, dus bij de dure pomp 1,5 x 1666 = e. 2499. bij de goedkopere pomp scheelt dat al snel 6 cent, dus stel 1666 x 1,44 = 2399,04.

2499 - 2399,04 = bijna 100 euro per jaar.
da's toch wel de moeite waard.
Oud 25-05-2006, 18:34
Rodion
Rodion is offline
Wat maar dicht bij is. Relatief vaak texaco, geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 10:11
matrix21
matrix21 is offline
Bij de shell vanwege tankpas. Verder heb ik het idee dat mijn auto (seat ibiza) hier beter op rijdt. Sowieso altijd met auto's van volkwagen gehad.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 21:12
200E
200E is offline
Altijd bij hetzelfde BP-station en nog hetzelfde pompnummer ook. Kan ik mooi mijn verbruik uitrekenen. We hebben hier ook een Tango en een Tinq, maar dat gaat er bij mij niet in. Men zegt dat het niet uitmaakt, maar dat doet het wel degelijk. Ik werk 1 dag per week in een automaterialenzaak, en er komen dikwijls mensen die vragen wat ze eraan kunnen doen als de auto moeilijk start, of een beetje inhoudt of schokt tijdens het rijden. Vaak hebben ze al gekeken of het iets met de ontsteking is, maar meestal betreft het een verstopte injector. Als ik dan vraag waar ze tanken, is het 9 van de 10 keer bij de tango of tinq. Ze moeten dan een flesje injectiereiniger in de tank gooien, kost 7,92 ex btw. Dus dan is het tankvoordeel weer weg. Zelf tank ik sinds jaar en dag bij BP of Shell, en nergens last van gehad.

Ik tank trouwens ook regelmatig SuperPlus (98), geeft een betere verbranding. Is wel duurder, maar wil wel het beste voor de auto Maar waar je ook gaat tanken, met een verbruik van gemiddeld 1 op 9 blijft het een dure hobby...
Oud 09-06-2006, 07:24
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
200E schreef op 08-06-2006 @ 22:12 :
Altijd bij hetzelfde BP-station en nog hetzelfde pompnummer ook. Kan ik mooi mijn verbruik uitrekenen. We hebben hier ook een Tango en een Tinq, maar dat gaat er bij mij niet in. Men zegt dat het niet uitmaakt, maar dat doet het wel degelijk. Ik werk 1 dag per week in een automaterialenzaak, en er komen dikwijls mensen die vragen wat ze eraan kunnen doen als de auto moeilijk start, of een beetje inhoudt of schokt tijdens het rijden. Vaak hebben ze al gekeken of het iets met de ontsteking is, maar meestal betreft het een verstopte injector. Als ik dan vraag waar ze tanken, is het 9 van de 10 keer bij de tango of tinq. Ze moeten dan een flesje injectiereiniger in de tank gooien, kost 7,92 ex btw. Dus dan is het tankvoordeel weer weg. Zelf tank ik sinds jaar en dag bij BP of Shell, en nergens last van gehad.

Ik tank trouwens ook regelmatig SuperPlus (98), geeft een betere verbranding. Is wel duurder, maar wil wel het beste voor de auto Maar waar je ook gaat tanken, met een verbruik van gemiddeld 1 op 9 blijft het een dure hobby...
om het verbruik uit te rekenen hoe je niet telkens bij dezelfde pomp te tanken.
Reageren

Regels voor berichten