Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2006, 19:07
Porcelain
Porcelain is offline
Mijn zusje heeft twee ratjes waarvan er één superactief is en die heeft zichzelf ergens vanaf laten donderen (een meter of zo). Ze heeft van die zwarte kraaloogjes, maar nu is één daarvan rood, hoe kan dat nou? Het pigment kan toch niet ineens uit een oog zijn verdwenen? Ik bedoel dus: rood als een albino-oogje, niet rood alsof het is ontstoken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2006, 19:27
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
misschien een bloeding?
kan me ook zo niets anders bedenken.
een van mijn ratten was echt een springgeit.
die vond het geweldig om als die op je schouder zat in een keer ergens naar toe te springen
alleen z'n coordinatie was niet altijd even goed
hij is dus ook best vaak gevallen van best hoge hoogtes, ik ben zelf 1,78 dus ja
maar zoiets is bij hem nooit voorgekomen...
succes ermee iig!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 09:23
Porcelain
Porcelain is offline
Haha, wat hip, een stuiterrat. Die van ons rent vooral gewoon heel hard. Misschien een bloeding ja, en dan heb ik toch weer het idee dat dat er heel anders uit zou zien. Maf.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 15:36
fractal-illusio
ja klopt, t lijkt mij ook sterk dat t dat is, maar misschien als t inwendig is bij zn hoofd in de buurt dat t dan zo'n effect kan geven?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Porcelain schreef op 02-06-2006 @ 10:23 :
Haha, wat hip, een stuiterrat. Die van ons rent vooral gewoon heel hard. Misschien een bloeding ja, en dan heb ik toch weer het idee dat dat er heel anders uit zou zien. Maf.
Eh, misschien is het verstandig om even naar de dierenarts te gaan?

Ik heb ook een kamikaze rat en iedere als ze weer eens ergens van af springt houd ik mijn hart vast...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 16:08
fractal-illusio
ja ik snap precies wat je bedoelt!

overigens heb ik laatst t verhaal gehoord van een echte kamikazerat
een vriendin van me had 2 ratten in een best grote kooi (gabber jolly super) en zij was echt zo naar d'r ratten aan t kijken en ziet er eentje achterstevoren op n plateau staan en ziet m een salto-achterover maken en neer ploffen.....
zij gaat weer verder met tv kijken....
paa rminuten later ziet ze dr rat nog steeds niet opstaan en verderracen....zij kijken....had ie z'n nekje gebroken tijdens zn val

t is echt lullig om mee te maken, maar toch vond ik t wel echt een geniaal gebeuren

maar on-topic: om vraagtekens weg te halen kun je het beste gewoon naar de dierenarts gaan, maar dan zou ik wel zorgen dat je naar een goede dierenarts gaat, want niet alle da's weten veel van ratten/knaagdieren af.....
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 12:25
Verwijderd
misschien is ie kapot...?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 22:30
Steefjuh
Steefjuh is offline
Is het donkerrood en zit het om het oogje heen? Mijn rat heeft dat namelijk altijd (toen ie jong was een oog beschadiging opgelopen) en hij heeft zowat permanent rood spul om zn oog zitten, vooral als het warm is. Maar dat is dus geen bloed, maar vuil ofzo, een soort afscheiding. Gewoon schoonmaken met een watje en warm water was het advies.
Oud 25-06-2006, 07:00
Broeder
Broeder is offline
Ik zou even langs de dierenarts gaan, misschien loopt dat beestje wel met pijn rond.. Kan hij/zij er wel mee zien?
Oud 26-06-2006, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Steefjuh schreef op 24-06-2006 @ 23:30 :
Is het donkerrood en zit het om het oogje heen? Mijn rat heeft dat namelijk altijd (toen ie jong was een oog beschadiging opgelopen) en hij heeft zowat permanent rood spul om zn oog zitten, vooral als het warm is. Maar dat is dus geen bloed, maar vuil ofzo, een soort afscheiding. Gewoon schoonmaken met een watje en warm water was het advies.
Dat rode spul is poryfine en dat hoef je niet schoon te maken, dat kan je ratje prima zelf.
Poryfine is een soort rood 'snot' wat de meeste ratten (extra) uit hun neus en oogjes afscheiden als ze zich niet lekker voelen door bijvoorbeeld stress, ziekte, pijn etc.
Sommige ratten hebben dit wat meer dan andere, maar dit hoeft niet per definitie te beteken dat deze rat zich altijd niet lekker zou voelen.

Anyway, dat is gewoon normale afscheiding en dat hoef je echt niet schoon te maken. Dat schoonmaken zorgt waarschijnlijk alleen maar voor meer stress
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten