Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2006, 21:47
MJM
MJM is offline
Vraagje,

In februari of maart een bon gekregen in scheveningen voor 'fout' parkeren. Was het er niet mee eens, maar kreeg van de betreffende controleur te horen dat ik pas in beroep kon gaan als de boete al betaald was. Nu echter augustus en nog steeds niets gehad, kan ik nog wat verwachtten, of denken jullie dat het niet meer komen gaat.

Gr
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2006, 22:02
MTpower
MTpower is offline
Het kan een tijdje duren voordat je een bekeuring binnen krijgt, ik had een keer dat het ruim 3 maanden duurde voor ik de bon binnen had
Maar hij komt vast en zeker nog wel
Oud 02-08-2006, 06:59
Kali
Kali is offline
Hoop dat het nog paar maand duurt , na jaar verjaart een bon geloof ik
Oud 02-08-2006, 09:13
juno
juno is offline
Ik geef toe, vijf maanden is wel lang...misschien heb je geluk en zijn ze hem kwijtgeraakt. Was het zo'n handgeschreven bonnetje? Misschien niet goed leesbaar? Of misschien woon jij ondertussen op een ander adres dan waarop je bent ingeschreven? In dat geval ben je nu al een wanbetaler en is je boete fiks verhoogd en dan krijgen ze je vroeger of later wel....
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 09:41
Chimera
Chimera is offline
Hoezo was je het er niet mee eens? Het is sowieso jouw woord tegen het zijne, geef je weinig kans.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 18:33
Rigel
Rigel is offline
Mijn vader heeft een keer een bon gekregen voor het parkeren op een plek waarvan hij vond dat het niet duidelijk was aangegeven... Hij dus heel lang wachten op een bon om tegen in beroep te gaan, kreeg hij na weet ik veel hoelang een telefoontje dat er nog een boete openstond, hij dus zo chagrijnig 'Jah, maar sry, ik kan niets betalen en/of in beroep gaan als ik niets thuis gestuurd krijg!'

Hij heeft er nu al paar jaar niets meer van gehoord, verwacht ook niet dat er nog wat komt^_^

Altijd lache met de politie^.^
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 18:55
MJM
MJM is offline
Citaat:
Chimera schreef op 02-08-2006 @ 10:41 :
Hoezo was je het er niet mee eens? Het is sowieso jouw woord tegen het zijne, geef je weinig kans.
Mijn auto stond in een boch geparkeerd, dit is echter een hele lange flaauwe bocht. circa 4 meter van mijn auto vandaan stonden haaien tanden. Dit is dus punt een gevaarlijke situatie creeeren ofzo. Maar daar stond die dus al dagen, en had toevallig dag ervoor aan controleur gevraagd, en was prima " want ik stond netjes voor het boord geparkeerd"

Wil het helpen als ik zeg omdat het zolang heeft geduurd, ik in daar hlml niet ben geweest, of moet ik dat dan bewijzen?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 19:14
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MJM schreef op 01-08-2006 @ 22:47 :
Vraagje,

In februari of maart een bon gekregen in scheveningen voor 'fout' parkeren. Was het er niet mee eens, maar kreeg van de betreffende controleur te horen dat ik pas in beroep kon gaan als de boete al betaald was. Nu echter augustus en nog steeds niets gehad, kan ik nog wat verwachtten, of denken jullie dat het niet meer komen gaat.

Gr
ik had vorige week of zo de parkeerboete binnen die ik in maart gekregen heb. In april had ik eveneens een parkeerbon die moet ook nog komen..

ga er maar niet vanuit dat ze met hun hand over hun hart hebben gestreken
Oud 02-08-2006, 19:33
Verwijderd
Citaat:
MJM schreef op 02-08-2006 @ 19:55 :
Mijn auto stond in een boch geparkeerd, dit is echter een hele lange flaauwe bocht. circa 4 meter van mijn auto vandaan stonden haaien tanden. Dit is dus punt een gevaarlijke situatie creeeren ofzo. Maar daar stond die dus al dagen, en had toevallig dag ervoor aan controleur gevraagd, en was prima " want ik stond netjes voor het boord geparkeerd"

Wil het helpen als ik zeg omdat het zolang heeft geduurd, ik in daar hlml niet ben geweest, of moet ik dat dan bewijzen?
Nee, voor zover ik weet is het sowieso niet toegestaan binnen 5 meter van zo'n punt (zal wel een kruispunt zijn geweest) te parkeren + het was in een bocht.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 22:55
juno
juno is offline
De taalpolitie zal ook wel een hartig woordje met jou willen spreken, schat ik zo....
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 23:09
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:

Je moet minstens 5 meter bij de randen van de bocht vandaan parkeren. (niet 5 meter bij het midden van de bocht vandaan, zoals sommige slimmerikken weleens denken). Dat geldt ook voor kruispunten e.d.

dat die controleur dat de vorige dag niet zei, is lullig, maar je hoort dit soort dingen zelf te weten.

je stond 4 meter van een punt vandaan waar mensen de weg oprijden of oversteken - anders waren er geen haaientanden. Dat is te dichtbij, omdat men vanaf die weg dan nooit goed kan zien wat er precies voor verkeer aankomt. (denk ook aan fietsende kinderen e.d.).

ik denk niet dat de bekeuring gaat over het parkeren in de bocht - dat mag overigens sowieso niet, ook niet in een flauwe bocht - maar over de plaats bij een kruispunt.

Citaat:

Huh ?
Oud 03-08-2006, 11:46
Chimera
Chimera is offline
Citaat:

Dat je daar al 4 dagen stond zegt helemaal niks, en het is compleet nutteloos om dat te melden. Je stond te dicht bij het kruispunt (als er haaientanden stonden was het per definitie niet alleen een flauwe bocht), en daar krijg je een boete voor.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 13:31
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Ik ben het met Mighty Marcel eens, je staat fout geparkeerd en dat kan je nu eenmaal geld kosten, dat er dan vier dagen niemand langskomt om te controleren of dat zo is, maakt niet uit.

En het is een naheffing (want dan vloeit het geld terug naar de instantie die over het parkeerbeheer gaat, gemeente Den Haag denk ik) en geen bon.
Oud 03-08-2006, 14:17
juno
juno is offline
Op zich wel een interessante kwestie, die ambtenaar die TS gevraagd had of hij daar mocht staan of niet en die hem vervolgens, achteraf gezien verkeerd, voorlichtte.

Het opvolgen van een (ook onbevoegd) gegeven ambtelijk bevel is natuurlijk een strafuitsluitingsgrond. Maar er was hier geen sprake van een bevel.

Tweede mogelijkheid: dwaling ten aanzien van het recht. Hij heeft netjes advies gevraagd aan een daartoe bevoegde ambtenaar, alleen die had het fout.

Nou gaat het hier om een simpele verkeersregel, die TS geacht werd zelf donders goed te kennen. Heb je daarvoor advies nodig van een controleur? Nee dus. Kun je dan beroepen op rechtsdwaling? Nou nee.

Sorry TS: betalen!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 14:47
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
En dan nog, heeft TS een naam/nummer van de ambtenaar in kwestie?
Reageren

Regels voor berichten