Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2006, 20:09
Flab
Flab is offline
Ik heb al een jaartje of drie maandlenzen en er nooit heel veel last van gehad. Maar sinds kort kreeg ik een 'nieuwe generatie' lenzen, waar onder andere een betere UV filter inzit. Ik weet niet precies hoe ze heten, maar ze komen uit een vierkant doosje met een oog erop (zoals alle lenzen). Wat me nu af en toe gebeurt, is dat als ik ze wat langer in heb (meer dan 12 uur) ze vervagen. Het lijkt dan alsof iemand een stuk plastic op je oog legt, waardoor je feitelijk niet meer kan zien met het desbetreffende oog. Mijn vraag is of meer mensen daar last van hebben en wat je er tegen kan doen?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 20:32
phink
phink is offline
Ik weet wat je bedoelt ja; dat is eiwit afscheiding van je oog. Althans, dat is wat er tegen mij is gezegd. Je kan hier niks aandoen, behalve ze schoon te maken
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 20:32
Jamais_Vu
Jamais_Vu is offline
Nja, ik heb geen last van mn lenzen, maar mij lijkt dat als het wel zo zo zijn, dat een opticien opzoeken geen overbodge luxe is.... good luck
Oud 13-06-2006, 20:42
mepsteen
mepsteen is offline
harde lenzen, al 3 jaar goed
Oud 13-06-2006, 20:44
dls
dls is offline
Mja ik heb harde lenzen en na een aantal uren dragen (rond de 12 idd) ook wel eens het zelfde probleem

Dan zie je met een oog een hele waas ja. Als je dan knippert is het heel even weg. Ik heb dan harde Lenzen. maar ik ken dus de situatie.

Ik weet wel dat dit vaker gebeurt als ik mijn lenzen niet of niet goed schoongemaakt heb. Soms ook gewoon na te lang in hebben. Maar schoonmaken is vaak een goede oplossing
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 20:51
Verwijderd
Same here. Ik heb het idee dat mn ogen na een tijd droog worden en mn lenzen los gaan zitten waardoor het zicht vaag wordt. Heb het nml als ik ze lang in heb en weinig knipper. Ik wissel nu af met een bril, want lenzen die vocht beter vasthouden helpen ook niet.
Twaalf uur je lenzen in houden is wel erg lang eerlijk gezegt. Maar goed, ik zou even advies vragen aan je opticien.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 21:41
Verwijderd
Ik heb dat als ik ze lang in houd en weinig knipper. Ze worden dan wat droog, denk ik. Dus; draag ze niet zo lang, of zorg dat je wat vloeistof ik je oog kan druppelen wanneer het weer gebeurt en knipper dan wat vaker (en goed door knipperen, dus niet halverwege stoppen ofzo, schijnt dat veel mensen dat doen).
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 12:25
Verwijderd
Ik heb zachte maandlenzen, en waar ik me zo aan irriteer is dat als ik ze te lang in heb het wel lijkt alsof er geen traanvocht over mijn ogen vloeit. Ik moet dan constant met mijn ogen knipperen. Tijdens het fietsen (bijv.) is dit erg irritant.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 14:03
Roos
Roos is offline
Ik heb zachte lenzen, heb nooit last van die eiwit vlekken, maar wel soms droge ogen. Vooral tijdens het uitgaan, als ik dan bijvoorbeeld even naar buiten stap, zijn mijn lenzen superdroog door de plotselinge 'klimaatwisseling'.
Oud 14-06-2006, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Flab schreef op 13-06-2006 @ 21:09 :
Mijn vraag is of meer mensen daar last van hebben en wat je er tegen kan doen?
Even langs de opticien voor advies?

Bij 'gewone' zachte en harde lenzen had ik het probleem ook (droog, vies, wazig, enz.), maar dan had ik er ook last van. Ik draag zelf sinds een jaar nachtlenzen en ze zijn wel vies en droog en wazig, enz., maar ik doe ze toch uit zodra ik wakker word, dus echt last heb ik er niet van.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 15:12
Flab
Flab is offline
Citaat:
sonho schreef op 13-06-2006 @ 21:51 :
Same here. Ik heb het idee dat mn ogen na een tijd droog worden en mn lenzen los gaan zitten waardoor het zicht vaag wordt. Heb het nml als ik ze lang in heb en weinig knipper. Ik wissel nu af met een bril, want lenzen die vocht beter vasthouden helpen ook niet.
Twaalf uur je lenzen in houden is wel erg lang eerlijk gezegt. Maar goed, ik zou even advies vragen aan je opticien.
Zo voelt het precies!
Maar ik ben naar m'n opticien geweest, die zei dat je er eigenlijk niets aan kon doen, behalve meer m'n bril dragen. Hier schiet ik niet heel veel mee op, aangezien ik niet altijd de tijd heb halverwege de dag van lenzen naar bril te stappen, maar voor alle andere met dezelfde klacht. Bril op!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 15:14
Verwijderd
Je hebt nooit twee minuten om je lenzen uit te doen en je bril op te zetten? Je moet toch eten op een dag, dan kan je daarna of daarvoor toch je lenzen zeker wel even uit doen als je last hebt...? Zo niet, dan zou ik toch eens gaan kijken naar mijn dagindeling als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 19:48
♪
♪ is offline
Misschien kan je je opticien vragen om een extra eiwitreiniger? Verder is, zoals eerder gezegd, 12 uur wel erg lang.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 21:06
dls
dls is offline
12 uur valt best wel mee qua lang in hebben.

ik sta regelmatig om 06.30 op. doe lenzen in, ga naar school en werk e.d. en kom dan rond 22.00 thuis. ga dan rond 23.00 naar bed. en dan heb ik toch wel de hele tijd me lenzen in gehad.

is dus snel een uurtje of 16.. maar dan heb ik er ook wel regelmatig last van. niet altijd trouwens.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 09:40
Roos
Roos is offline
Ik vind 12 uur ook niet echt lang. Dat is bijvoorbeeld van 8 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds.
Ik heb mijn lenzen vaak een stuk langer in, vooral als ik 's avonds nog uitga.
Oud 19-06-2006, 19:21
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
In plaats van all-in-one een enzyme cleaner gebruiken. Bij droge ogen extra saline inbrengen, of ze uit doen. Eventueel kun je ze later weer indoen.

Kan ook zijn dat je ogen nog moeten wennen aan deze nieuwe lenzen. Overweeg terug te gaan naar je oude, vertrouwde merk dat wel goed werkte.

Regels voor berichten