Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2006, 18:03
hafc
hafc is offline
Ik vraag me af als je in een supermarkt werkt. Je ontslagen wordt als je 1 keer niet komt opdagen. Ik wist nl niet dat ik moest werken vandaag. En toen ik opbelde werd er gezegt dat ik maar vast een nieuw baantje moest zoeken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2006, 18:08
Verwijderd
als het je eerste keer was, zat je waarschijnlijk nog in je proeftijd en dan kan dat. Ik weet alleen niet of het per direct mogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 18:13
hafc
hafc is offline
Ik werk er al 2 jaar. Is wel de 1e keer dat dit gebeurd. Het is trouwens bij de c1000
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 18:15
Killereyes
Killereyes is offline
Het zou heel lullig en respectloos zijn . Vooral als je normaal wel altijd komt!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 18:16
Verwijderd
Citaat:
hafc schreef op 17-06-2006 @ 19:13 :
Ik werk er al 2 jaar. Is wel de 1e keer dat dit gebeurd. Het is trouwens bij de c1000
heb je dan nog geen vast contract?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 18:18
hafc
hafc is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 17-06-2006 @ 19:16 :
heb je dan nog geen vast contract?
Jawel. Maar dat mogen ze natuurlijk verbreken als ik me niet aan de regels houdt?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 18:23
Verwijderd
Citaat:
hafc schreef op 17-06-2006 @ 19:18 :
Jawel. Maar dat mogen ze natuurlijk verbreken als ik me niet aan de regels houdt?
als je je structureel niet aan de regels houdt, één keer het vergeten is niet onoverkomelijk lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 18:24
hafc
hafc is offline
Nja ik schrok natuurlijk erg. Ze zeiden je kan vast een nieuw baantje gaan zoeken.. klonk behoorlijk serieus.

Ps.. Lucky luciano van omerta ?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 18:31
Verwijderd
Dat was gewoon om je te laten schrikken, denk ik. Heel lullig natuurlijk. Maar ik denk niet dat je bang hoeft te zijn hoor.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 21:23
Estar
Estar is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-06-2006 @ 19:31 :
Dat was gewoon om je te laten schrikken, denk ik. Heel lullig natuurlijk. Maar ik denk niet dat je bang hoeft te zijn hoor.
Nee zo werkt het in supermarkten, dat hoor je namelijk best wel vaak.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2006, 21:50
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ze moeten een goede reden hebben om je te ontslaan. Een keer niet komen omdat je het niet wist terwijl je er al 2 (!) jaar werkt is natuurlijk erg respectloos maar mag volgens mij ook helemaal niet!

Ik denk trouwens dat ikbenschipper je er meer over kan vertellen
Oud 18-06-2006, 02:34
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ik lees het nu ik zet het voor morgen op me to do lijstje. Want heb nu iets wat veel gedronken om het helder te typen.
Oud 18-06-2006, 08:53
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Estar schreef op 17-06-2006 @ 22:23 :
Nee zo werkt het in supermarkten, dat hoor je namelijk best wel vaak.
maar het mag gewoon niet klaar. vast contract dus daar kan ook de supermarkt niet zo 123 van afkomen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 10:20
Verwijderd
Daar valt over te twisten natuurlijk. Elke arbeidsovereenkomst kan beëindigd worden door onverwijlde opzegging wegens een dringende reden, populair gezegd door ontslag op staande voet. Wat precies een dringende reden is, zal van de omstandigheden van het geval afhangen. Het is niet uitgesloten dat iemand met een brandschoon dienstverleden tóch na één fout ontslagen wordt, maar dan moet de fout wel zeer ernstig zijn of ernstige gevolgen hebben. Het is in elk geval niet zo dat iemand die een geweldige staat van dienst heeft nooit op staande voet ontslagen kan worden.

Maar als ik dit geval zo bekijk, dan lijkt me geen dringende reden aanwezig, gewoon omdat één keer te laat komen cq. niet op komen dagen niet in verhouding staat tot het beëindigen van een arbeidsrelatie van twee jaar.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 11:06
juno
juno is offline
werkweigering is een dringende reden, maar ik denk dat een kantonrechter daar wat genuanceerder over zal denken.

Laat ze het maar proberen, dan sleep je er nog een schadevergoeding uit ook. Kantonrechter is gratis, advocaat niet nodig..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 12:36
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Zo net uit bed.

Hetgeen ik hierover wou gaan zeggen is eigelijk allemaal al wel gezegt.
Dringende reden voor ontslag kan hierdoor ontstaan, echter wanneer dit nooit eerder voorkomt en het hier tevens geen vaste werkdag betreft van je zal de rechter hierin geen dringende reden voor ontslag zien.
Zeker wanneer je dus een OT-contract hebt ligt het allemaal een stuk moeilijker. Bij een contract voor bepaalde tijd is het iets makkelijker omdat ze dan je ocntract niet verlengen, ik vind het iig erg overdreven reactie. Je komt zeker in de beurt van de 19 ofzo?
Oud 18-06-2006, 12:39
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Het lijkt me zoals hierboven gezegd vrij onmogelijk om je zomaar te ontslaan, bovendien was de planning duidelijk?
Maar als je een dergelijke lul van een baas hebt die zo reageert als je een keer verzaakt zou ik mijn eigen conclusies trekken en inderdaad op zoek gaan naar een andere werkgever.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 14:20
thegoodlife
thegoodlife is offline
Buiten dat ze je op deze manier en met deze reden niet zomaar kunnen ontslaan buiten je proefperiode zou ik me ook gaan afvragen of ik uberhaupt nog voor zo'n zak van een baas zou willen werken..
Oud 18-06-2006, 16:18
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 18-06-2006 @ 12:06 :
Laat ze het maar proberen, dan sleep je er nog een schadevergoeding uit ook. Kantonrechter is gratis, advocaat niet nodig..
Wat is dat nu weer voor 'advies'?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 07:53
Naru
Naru is offline
Als ik jou was zal k even bij je baas langs gaan om duidelijkheid te vragen. Staat een stuk netter en persoonlijker dan over de telefoon. Misschien was het wel een misverstand.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 12:54
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hafc schreef op 17-06-2006 @ 19:13 :
Dan kan dat niet. Dat zal vast ook wel in je contract staan. Alleen als er expliciet staat dat er geen sprake is van een dienstverband (postbezorgen voor Sandd o.i.d.) kunnen ze het na zoveel tijd voor zoiets onbenulligs nog per direct opzeggen.
Reageren

Regels voor berichten