Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2006, 22:12
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Omdat m'n hart niet meer meewerkt. Ik had als baby al een hartruis en dat heeft zich ontwikkeld tot een hartritmestoornis..

Die ruis kan geen kwaad zeiden ze toen

En, en, en troost mij, want ik ben best wel bang
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 22:21
Verwijderd
Daar is dit deelforum niet echt voor. Als je het nou verandert in een vraag of in een stelling of in iets anders waar mensen op kunnen reageren, als je ervaringen wil weten van mensen, dan mag het. Anders wordt dit topic erg snel gesloten.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 22:22
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Verwijder maar dan. Mijn excuses
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 22:28
Ymir
Ymir is offline
Jeetje wat kil, laat dat topic dan gewoon die ene dag nog even open zodat die arme jongen een beetje steun kan krijgen en sluit het daarna.
Of ga uit van de vraag "Hoe zou je iemand steunen die morgen voor z'n hart naar de dokter moet en het best eng vindt".

Dan valt het tenminste ook nog netjes binnen de regeltjes van s.com.
Oud 16-05-2006, 23:41
Ieke
Ieke is offline
Het is nu gewoon afwachten wat de dokter zegt. Wat het precies is, nu is dat niet echt duidelijk en kan je er opzich weinig van zeggen. Eerst maar eens een duidelijke diagnose hebben, dan maar weer verder zien
Oud 18-05-2006, 12:05
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Nou, de dokter denkt dat het een bepaalde hartaandoening is. Hypervetriculaire Cardiachi. Het komt er op neer dat mijn hart van tijd tot tijd op hol slaat.

Dit is makkelijk te verhelpen met medicijnen (gewoon pilletjes blijven slikken dus). Maar het is natuurlijk nog niet zeker, dus heb ik 27 juni een afspraak met de cardioloog voor een hartfilmpje, echo en 48-uurs controle.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 12:48
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Tar Anárion schreef op 18-05-2006 @ 13:05 :
Nou, de dokter denkt dat het een bepaalde hartaandoening is. Hypervetriculaire Cardiachi. Het komt er op neer dat mijn hart van tijd tot tijd op hol slaat.

Dit is makkelijk te verhelpen met medicijnen (gewoon pilletjes blijven slikken dus). Maar het is natuurlijk nog niet zeker, dus heb ik 27 juni een afspraak met de cardioloog voor een hartfilmpje, echo en 48-uurs controle.
bedoel je niet supraventriculaire tachycardie?
Oud 18-05-2006, 17:52
Magican
Magican is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-05-2006 @ 13:48 :
Kon ik maar zoiets zeggen..
Oud 18-05-2006, 21:17
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-05-2006 @ 13:48 :
Ja dat Ik was het eigenlijk al vergeten toen ik thuis was Ken je het?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 18-05-2006 @ 18:52 :
Kon ik maar zoiets zeggen..
Als classicus herken ik 'boven buik snel hart'
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 22:15
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
Snees schreef op 18-05-2006 @ 22:28 :
komt het wel op neer ja
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 08:40
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Snees schreef op 18-05-2006 @ 22:28 :
boven kamer snel hart (zover ik weet)
Oud 19-05-2006, 08:40
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Tar Anárion schreef op 18-05-2006 @ 22:17 :
Ja dat Ik was het eigenlijk al vergeten toen ik thuis was Ken je het?
Ja, van mijn studie dan... krijg je betablokkers?
Oud 19-05-2006, 17:40
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-05-2006 @ 09:40 :
Ja, van mijn studie dan... krijg je betablokkers?
Nou het is nog niet vastgesteld dus. Ik moet nog naar de cardioloog. Maar het is redelijk zeker dat het dat is.

Hoe zit dat dan met die medicijenen (betablokkers?) moet ik die lang slikken?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 20:40
toemba
toemba is offline
Misschien helemaal niet, niet iedere hartritmestoornis wordt behandeld met betablokkers (hoewel het wel de eerste keus is). Calciumantagonisten worden hier ook voor gebruikt.

stukje gegoogeld voor je:

=============
Bčtablokkers zijn middelen die de bčtareceptoren in verschillende delen van het lichaam blokkeren. Adrenaline en noradrenaline zijn de natuurlijke stoffen die invloed hebben op bčtareceptoren en zo bepaalde biologische effecten (bijvoorbeeld op bloeddruk, hartritme en luchtwegen) teweegbrengen. Door de receptoren te blokkeren, worden deze effecten beperkt. Dit gaat gepaard met veranderingen in allerlei delen van het lichaam, waaronder de hersenen, de longen, de spieren, de ogen, het hart en de bloedvaten.
Er bestaan twee groepen bčtareceptoren: bčta-1-receptoren (die zich vooral in het hart bevinden) en bčta-2-receptoren (in de luchtwegen en de bloedvaten). Sommige bčtablokkers werken sterker op bčta-1-receptoren, terwijl andere meer effect hebben op bčta-2-receptoren. Bčta-1-blokkers (zoals atenotol, betaxolol, bisoprolol en metoprolol) noemen we cardioselectieve bčtablokkers omdat ze op de receptoren in het hart werken. De meest gebruikte niet-selectieve bčtablokkers zijn onder meer pindolol, propranolol, sotalol en timolol.
=====================

=====================
Calciumantagonisten kunnen worden ingezet om angina pectoris te voorkomen en beperken daarmee het risico op een hartinfarct. Angina pectoris is een aandoening waarbij minder of te weinig zuurstof naar het hart wordt aangevoerd, waardoor pijn op de borst en in de schouders ontstaat. Een andere toepassing van calciumantagonisten is het verlagen van de bloeddruk. Verwijding van de bloedvaten in het lichaam brengt een verhoogde bloeddruk omlaag. Ook bij de behandeling van de ziekte van Raynaud kan het middel worden gebruikt. Dit is een aandoening waarbij de slagaders van voornamelijk de vingers zijn betrokken. Ten slotte kunnen calciumantagonisten bij bepaalde hartritmestoornissen worden toegediend om de hartslag te reguleren.

Calcium is nodig om de spieren te laten samentrekken. Normaal gesproken komt calcium de spiercellen binnen via een speciaal kanaal, het calciumkanaal. Calciumantagonisten zijn middelen die dat tegengaan.
Als de spieren in de wanden van de bloedvaten, bijvoorbeeld van de kleine slagaders, geen calcium krijgen, worden die bloedvaten wijder. Hierdoor neemt de doorbloeding van de hartvaten toe en daalt de weerstand in de slagaders. De zuurstofbehoefte van het myocard vermindert en de zuurstoftoevoer verbetert. Daardoor daalt de bloeddruk en wordt het hart, dat het bloed door de bloedvaten pompt, minder zwaar belast.
===================

De kans is wel vrij groot dat je voor langere tijd medicijnen moet gaan slikken. Sterkte bij de cardioloog, en wees niet bang om al je vragen daar te stellen!
Oud 21-05-2006, 22:08
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
toemba schreef op 19-05-2006 @ 21:40 :
Misschien helemaal niet, niet iedere hartritmestoornis wordt behandeld met betablokkers (hoewel het wel de eerste keus is). Calciumantagonisten worden hier ook voor gebruikt.

stukje gegoogeld voor je:

=============
Bčtablokkers zijn middelen die de bčtareceptoren in verschillende delen van het lichaam blokkeren. Adrenaline en noradrenaline zijn de natuurlijke stoffen die invloed hebben op bčtareceptoren en zo bepaalde biologische effecten (bijvoorbeeld op bloeddruk, hartritme en luchtwegen) teweegbrengen. Door de receptoren te blokkeren, worden deze effecten beperkt. Dit gaat gepaard met veranderingen in allerlei delen van het lichaam, waaronder de hersenen, de longen, de spieren, de ogen, het hart en de bloedvaten.
Er bestaan twee groepen bčtareceptoren: bčta-1-receptoren (die zich vooral in het hart bevinden) en bčta-2-receptoren (in de luchtwegen en de bloedvaten). Sommige bčtablokkers werken sterker op bčta-1-receptoren, terwijl andere meer effect hebben op bčta-2-receptoren. Bčta-1-blokkers (zoals atenotol, betaxolol, bisoprolol en metoprolol) noemen we cardioselectieve bčtablokkers omdat ze op de receptoren in het hart werken. De meest gebruikte niet-selectieve bčtablokkers zijn onder meer pindolol, propranolol, sotalol en timolol.
=====================

=====================
Calciumantagonisten kunnen worden ingezet om angina pectoris te voorkomen en beperken daarmee het risico op een hartinfarct. Angina pectoris is een aandoening waarbij minder of te weinig zuurstof naar het hart wordt aangevoerd, waardoor pijn op de borst en in de schouders ontstaat. Een andere toepassing van calciumantagonisten is het verlagen van de bloeddruk. Verwijding van de bloedvaten in het lichaam brengt een verhoogde bloeddruk omlaag. Ook bij de behandeling van de ziekte van Raynaud kan het middel worden gebruikt. Dit is een aandoening waarbij de slagaders van voornamelijk de vingers zijn betrokken. Ten slotte kunnen calciumantagonisten bij bepaalde hartritmestoornissen worden toegediend om de hartslag te reguleren.

Calcium is nodig om de spieren te laten samentrekken. Normaal gesproken komt calcium de spiercellen binnen via een speciaal kanaal, het calciumkanaal. Calciumantagonisten zijn middelen die dat tegengaan.
Als de spieren in de wanden van de bloedvaten, bijvoorbeeld van de kleine slagaders, geen calcium krijgen, worden die bloedvaten wijder. Hierdoor neemt de doorbloeding van de hartvaten toe en daalt de weerstand in de slagaders. De zuurstofbehoefte van het myocard vermindert en de zuurstoftoevoer verbetert. Daardoor daalt de bloeddruk en wordt het hart, dat het bloed door de bloedvaten pompt, minder zwaar belast.
===================

De kans is wel vrij groot dat je voor langere tijd medicijnen moet gaan slikken. Sterkte bij de cardioloog, en wees niet bang om al je vragen daar te stellen!
Dankje

Ik ga hem helemaal doodgooien met vragen De brutalen aan de macht
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 08:03
toemba
toemba is offline
Citaat:
Tar Anárion schreef op 21-05-2006 @ 23:08 :
Dankje

Heel goed, het is niet eens zo raar als dat het misschien klinkt, maar die man/vrouw wordt betaald om je vragen te beantwoorden. En anders zitten er hier genoeg mensen die er wel iets van weten. Laat je me wel even weten wat hij/zij allemaal zei? Ik ben intussen toch wel benieuwd
Oud 22-05-2006, 14:52
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
toemba schreef op 22-05-2006 @ 09:03 :
Heel goed, het is niet eens zo raar als dat het misschien klinkt, maar die man/vrouw wordt betaald om je vragen te beantwoorden. En anders zitten er hier genoeg mensen die er wel iets van weten. Laat je me wel even weten wat hij/zij allemaal zei? Ik ben intussen toch wel benieuwd
De afspraak is pas op 27 juni. Cardiologen hebben het schijnbaar druk met kritieke gevallen. En dat is dat van mij niet

Maar ik hou je op de hoogte
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 15:06
toemba
toemba is offline
Citaat:
Tar Anárion schreef op 22-05-2006 @ 15:52 :
De afspraak is pas op 27 juni. Cardiologen hebben het schijnbaar druk met kritieke gevallen. En dat is dat van mij niet

Maar ik hou je op de hoogte
Niet TE negatief, als het een acute levensbedreigende situatie zou zijn, dan zou je meteen aan de beurt zijn.. En dat is het niet. Dus maak je niet te druk, tot die tijd hou je het zeker nog wel uit
Oud 22-05-2006, 15:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Tar Anárion schreef op 21-05-2006 @ 23:08 :
Dankje

Mijn huisarts vond het juist goed dat ik zelf op internet informatie had gezocht aan de hand van mijn diagnose en daarom goed geinformeerd bij hem langs kwam. Is voor jezelf ook alleen maar fijn en voor hem ook.
Oud 01-07-2006, 15:03
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Nou dat was nuttig...

Hartfilmpje gemaakt, bloedruk gemeten, lengte-gewicht verhouding, longfotos en bloed geprikt. Alleen om te horen dat het waarschijnlijk niet levensbedreigend is en dat ik in september weer terug mag komen voor meer tests en de uiteindelijke uitslag

Volgens de cardioloog is het waarschijnlijk heel makkelijk te bestrijden met medicijnen (betablokkers) maar ze moeten eerst nog wat tests doen om het zeker te weten. Ik dacht juist dat deze tests er voor waren om het zeker te weten, maar dat zal dan wel aan mij liggen
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 15:09
toemba
toemba is offline
Citaat:
Tar Anárion schreef op 01-07-2006 @ 16:03 :
Nou dat was nuttig...

Hartfilmpje gemaakt, bloedruk gemeten, lengte-gewicht verhouding, longfotos en bloed geprikt. Alleen om te horen dat het waarschijnlijk niet levensbedreigend is en dat ik in september weer terug mag komen voor meer tests en de uiteindelijke uitslag

Volgens de cardioloog is het waarschijnlijk heel makkelijk te bestrijden met medicijnen (betablokkers) maar ze moeten eerst nog wat tests doen om het zeker te weten. Ik dacht juist dat deze tests er voor waren om het zeker te weten, maar dat zal dan wel aan mij liggen
Klaag niet zo! Met alle respect, maar "alleen om te horen dat het waarschijnlijk niet levensbedreigend is" ? Dat is toch ontzettend goed nieuws?

En dan moet je in september terug.. Dat is dan niet anders, toch mooi dat ze alles tot op de bodem proberen uit te zoeken? Maak je dus tot die tijd maar niet druk, en geniet van je zomer
Oud 01-07-2006, 15:20
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
toemba schreef op 01-07-2006 @ 16:09 :
Klaag niet zo! Met alle respect, maar "alleen om te horen dat het waarschijnlijk niet levensbedreigend is" ? Dat is toch ontzettend goed nieuws?

En dan moet je in september terug.. Dat is dan niet anders, toch mooi dat ze alles tot op de bodem proberen uit te zoeken? Maak je dus tot die tijd maar niet druk, en geniet van je zomer
Ja, het was ook lichtelijk sarcastisch hoor Tuurlijk ben ik blij dat ik niet dood ga
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten