Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik weet niet of het is wat je bedoelt, maar klik
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Daantje, misschien moet je eens gaan rondbellen. Er zijn vast wel mensen die je alle informatie kunnen geven die je nodig hebt in jouw situatie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik ben zelf chronisch ziek en hoewel ik het een kutargument vind (want after all, hier heb ik zelf ook niet echt voor gekozen) kan ik me voorstellen dat er zo gedacht wordt. Het vervelende is alleen dat we erg weinig geld krijgen en wel erg veel moeten betalen. Ik kan prima leven met weinig geld maar omdat de verzekeringen zo weinig dekken buiten het reguliere systeem om (datzelfde systeem dat mij heeft doorverwezen naar alternatief) zit ik nou wel met een paar honderd euro per maand aan medicatie kosten, een zorgverzekering met aanvullend pakket omdat ik anders helemaal niets kan dekken en geen mogelijkheid om boven die 400 euro per maand die ik uit gekeerd krijg, nog iets extra te verdienen. 't Is dat m'n moeder de medicijnen betaalt, anders haalde ik het niet. ![]() Maar goed, andere discussie en geheel offtopic.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind de no claim ook belachelijk trouwens, is 250 euro per jaar extra, en dan het nieuwe zorgverzekeringsysteem dat in verhouding echt honderden euros per jaar duurder is om dezelfde dekking als voorheen te behouden. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens heb ik geen probleem met no-claimheffing. Chronisch zieken zullen altijd meer kosten moeten maken, dat is onvermijdelijk. Je ziet heel vaak dat mensen denken dat ómdat iets niet verwijtbaar is, de kosten dus maar door een ander gedragen moeten worden, maar daar ben ik het niet mee eens. Hoger risico voor de verzekeraar = hogere premie. Dat is het beginsel van verzekering. Het is hooguit stom dat ze dat doen via een no-claimregeling omdat chronisch zieken dan het gevoel krijgen dat ze voor 255 euro genaaid worden, maar de premies voor chronisch zieken hadden ook gewoon hoger kunnen zijn. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Nieuwe tegemoetkomingsregeling ziektekosten en buitengewone uitgave dathomaz | 3 | 03-05-2004 13:28 |