![]() |
|
Hey, mijn pc boot niet meer.
![]() Als ik hem aanzet gaan de fan's wel draaien, maar hij reageert verder niet (monitor gaat niet aan en de lampjes van mijn toetsenbord en muis branden niet). Nu zie ik wel, als ik hem "aan" zet, dat de lampjes aan de voorkant van de pc (de rode en groene) knipperen. De pc lijkt aan, maar is het niet, ik kan niet kijken wat er fout is omdat ik geen beeld en invoermogelijkheden heb. ![]() filmpie van lampjes aan voorkant (231Kb) Wat ik al heb geprobeerd: -opstarten zonder grafische kaart (deze was primary suspect na problemen in het verleden) -opstarten met andere RAM modules -booten met floppy -booten met CD/DVD Ik heb een beetje rondgezocht hier op het forum en zie dat het de voeding kan zijn of de harde schijf. Mijn vraag is nu waar het nou foutgaat in mijn pc: hij lijkt niet eens de normale checks af te gaan omdat ik geen enkel piepje hoor. Ook hoor ik altijd als ik hem start dat hij de floppy en CDdrives bekijkt voor bootable stuff, maar dat doet hij nu ook niet helaas. Ik wil het niet toegeven, maar ik ruik iets dat verdacht veel lijkt op schroeilucht van plastic. Kan het zijn dat mijn voeding de geest heeft gegeven en gelijk alles maar gefrituurd heeft of is dat maar een fabeltje? Alvast bedankt voor het meedenken! ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() maja nu verder met mijn probleem: Uit de code kon ik afleiden wat er aan de hand is: Uit het boekje: Testing onboard memory size. The D-LED will hang if the memory module is damaged or not installed properly. Gaat dit over de interne geheugenbanken of over een of andere chip die op het moederboard vastzit? Het woord 'onboard' brengt me in verwarring ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() edit: Wajo ik moet wel zegge dat deze geheugenbank nogal verbrand ruikt ![]() ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar kan niks verzekeren natuurlijk.
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|