![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is zo'n staafje in je arm ja. Tot je 21e wordt het volledig vergoed, daarna hangt het geloof ik van je verzekering af. @Cath: ik begrijp dat iedereen er anders op reageert uiteraard, maar ik was eigenlijk vooral benieuwd naar die verhalen over het verkeerd zetten en of het nog wel eens voorkomt. Ik heb inmiddels mijn huisarts opgebeld om te overleggen, maar zij (en verder alle huisartsen of gynaecologen uit mijn woonplaats) wilde( n) het niet zetten. Ze heeft wel zo'n curcus er voor gevolgd, maar door de nieuwsberichten over het verkeerd zetten van vorig jaar, is er collectief besloten het niet te doen, bij niemand. Ik vind het raar dat dit niet landelijk is geregeld: of wel, of niet. En ik weet nou ook niet of ik op het oordeel van mijn huisarts of op de ervaringen van tevreden gebruiksters moet vertrouwen. Is er uberhaupt een mogelijkheid om hem alsnog te laten zetten, nu mijn huisarts dit niet wil doen? Laatst gewijzigd op 14-07-2006 om 11:27. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat betreft de spookverhalen: de huisarts van die vriendin waar het wel goed bij is gegaan, vertelde dat een aantal jaar geleden, toen het staafje net nieuw was, de huisartsen nog niet precies wisten hoe het gezet moest worden (door geen ervaring) en dat het staafje tijdens het zetten open kon gaan, waardoor in de arm de het buisje met de vloeistof kon gaan lekken en zo bijvoorbeeld na één jaar ipv na drie jaar al op was. Vandaar dat de vrouwen zwanger werden. En "het zwevende staafje" zou staan voor: "geen staafje", bij die gevallen zou bij het verkeerd prikken het staafje helemaal nooit in de arm zijn gekomen. Dus volgens de huisarts van die vriendin is het op dit moment zo dat de staafjes perfect gezet kunnen worden en ze prima hun werk doen en volgens mijn eigen huisarts is het nog steeds niet betrouwbaar. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote pil-topic #21 Pluis | 500 | 14-05-2011 10:14 | |
Lichaam & Gezondheid |
Seks, relaties en anticonceptie Daantje_0705 | 40 | 24-07-2008 05:23 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote piltopic #16 ekki | 500 | 11-12-2006 17:57 | |