Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2008, 19:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Laatst lag ik eens te praten met m'n vriend over seks, relaties en anticonceptie. Vrijwel iederen met een relatie krijgt vroeg of laat seks. En meestal heb je dat al eerder dan dat je kinderen wilt. Anticonceptie is in veel gevallen toch wel iets wat de vrouw in handen heeft en ik dacht dat vrouwen zich daar altijd drukker over maken dan mannen. Als vrouw moet je zorgen dat je niet zwanger raakt want als je het wel wordt, zit jij met het probleem. Als man wil je waarschijnlijk ook nog geen kinderen maar is het veel minder jouw probleem als het fout gaat. Bovendien is de pil toch wel een van de meest gebruikte anticonceptiemiddelen.

Mijn vriend was het hier niet mee eens. Hij maakte zich ook druk om dingen als anticonceptie, niet zwanger worden en hij vond het ook best raar dat hij daar zo weinig invloed op heeft. Ik kan rotzooien met mijn pil wat ik wil en waar hij weinig over te zeggen heeft (en al zegt ie er iets van, dan kan ik nog doen wat ik wil). Ik slik de pil meestal twee strips achter elkaar door omdat ik best wel last heb van m'n stopweek maar eigenlijk vond hij dat niet zo relaxed omdat hij toch na een maand wel wilde weten of ik ongesteld werd en of het allemaal wel goed zat. Zelf wil ik ook wel minstens eens in de twee maanden weten dat het goed zit maar ik had er nooit bij stil gestaan dat mijn vriend het niet zo tof vind dat ik de pil doorslik. Hij vond het ook eigenlijk maar onzin. Hij zei (en dat geloof ik ook echt) dat hij zich net zo druk, of misschien wel drukker maakt dan ik om de vraag of ik niet zwanger wordt. Hij is er ook echt mee bezig en ergens vind ik dat wel goed want seks heb je samen, is iets waar je samen van geniet en dan moet je ook samen dit soort dingen kunnen delen vind ik.

Hoe denken jullie hierover? Is het ooit ter sprake gekomen tussen jou en je vriend? Hoe regelen jullie dit en wat vinden jullie hiervan? Hier ben ik eigenlijk wel heel benieuwd naar omdat ik van mijn vriend helemaal niet verwacht had dat hij zich zoiets zo aan zou trekken.

Als dit beter op L&R past, voel je vrij om het te verplaatsen
Oud 24-06-2008, 19:51
Verwijderd
Ik ben altijd degene geweest die de anticonceptie regelde en dat is dan ook al jaren de pil. Ik bepaal zelf of ik hem doorslik of niet, hij maakt zich er niet echt druk om. Sowieso slik ik de pil heel braaf, dus de kans dat ik door de pil heel zwanger word is echt heel klein. (Overigens ben ik nu aan de anticonceptiepleister begonnen, maar bij goed gebruik is hij net zo veilig als de pil, met als voordeel dat hij bij overgeven en diarree ook gewoon goed blijft werken.) Pas als er reden is om je druk te gaan maken - zo ben ik een keer flink ziek geweest en heb ik daarna tóch seks gehad, beetje onveilig dus - gaan we ons bezig houden met 'wat als ik/jij zwanger ben(t)?', daarvoor eigenlijk niet echt. Maar mocht ik zwanger zijn, dan hebben we allebei een evengroot probleem, natuurlijk, het is mijn lichaam, maar de gevolgen zijn net zo goed voor hem als voor mij.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 20:38
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik ga liever voor double dutch; dus ik de pil en vriendlief een condoom. Is wel zo veilig
Oud 24-06-2008, 21:08
zeep007
zeep007 is offline
Hij maakt zich er niet druk omdat hij weet dat ik bijna panisch met de pil om ga. En ik ben er heel open over als ik hem eens vergeet, dan puzzelen we samen hoe we dat oplossen. Dus ik betrek hem bij mijn pilgebruik. Ook als ik ziek ben/ of geweest, dan zeg ik wat ik doe met de pil of dat we het extra veilig moeten doen. Doordat ik hem erbij betrek, en weet dat ik het echt niet zonder risico's zou doen, maakt hij zich er ook niet druk om.

Hij is een keer voor me naar de rutgerstichting geweest omdat ik op kamp was, en hij weet sindsdien meer van de pil dan ik! haha, dus vraag ik hem weleens om advies
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 21:11
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Hij is een keer voor me naar de rutgerstichting geweest omdat ik op kamp was, en hij weet sindsdien meer van de pil dan ik! haha, dus vraag ik hem weleens om advies
Dat is een blijvertje
Oud 24-06-2008, 21:16
wallflower
wallflower is offline
Citaat:
dus de kans dat ik door de pil heel zwanger word is echt heel klein.
want half zwanger worden is niet zo erg natuurlijk
Oud 24-06-2008, 22:19
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
want half zwanger worden is niet zo erg natuurlijk
Maar als je driekwart zwanger bent, wordt het wél link
Oud 24-06-2008, 22:30
Verwijderd
Ik slik de pil, en doe dat ook bijna irritant braaf, dus hij weet dat dat wel goed zit. We hebben het er eigenlijk nooit over, hij gaat er vanuit dat ik het op de goede manier slik en ik ben het ook nog nooit vergeten dus nooit een panieksituatie gehad of zo. Sowieso zou hij zich er denk ik wat minder druk om maken. Niet dat het hem niets kan schelen, maar hij zou er vast wat rustiger mee omgaan.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 10:12
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik denk inderdaad dat als een serieuze relatie hebt dat de jongen zich net zo goed druk maakt om kinderen (of, iig het voorkomen daarvan). Het idee dat het meisje met het 'probleem' zit gaat ervan uit dat je als jongen je vriendin aan de kant zet op het moment dat ze zwanger raakt. Ik neem aan dat dat maar voor vrij weinig jongens een optie is. Dus op het moment dat je bij elkaar blijft na/tijdens een zwangerschap zit je allebei met het 'probleem'.
Oud 25-06-2008, 12:51
Lorelei
Lorelei is offline
Mijn vriend maakt zich mogelijk nog meer zorgen dan ik. Ik heb toch een beetje de instelling van: nou ja, ik gebruik die Nuva ring, en ik gebruik 'm ook goed. Als ik dan toch nog bij die paar mensen zit die alsnog zwanger worden, so be it. Dan krijg ik een mooi lief slim kindje en ben ik een paar jaar eerder moeder (helpt uiteraard dat ik sowieso kinderen wil, ik zie wel in dat het niet erg praktisch zou zijn, als ik dat niet zag dan zou ik sowieso die nuva ring niet gebruiken. Maar ik heb niet het gevoel dat de wereld zal vergaan als er toch iets mis gaat).

Hij was het daar niet zo mee eens En dat is misschien ook maar goed ook Hij vertrouwt er wel op dat ik niet zal gaan rotzooien met anti conceptie maar hij vindt het wel een vervelend gevoel dat ik al bij voorbaat heb gezegd dat de situatie wel *heel* extreem moet zijn wil ik abortus plegen en dat hij er dus in zekere zin geen enkele invloed op heeft (behalve algehele onthouding dan ). We hebben het heel lang double dutch gedaan, voornamelijk voor hem. Toen de relatie echt serieus werd, wilde hij wel op de nuva ring vertrouwen. Hij zou het nog steeds als een ramp ervaren als ik zwanger word, maar niet meer als iets waardoor de wereld (zijn wereld) zal vergaan.
Oud 25-06-2008, 13:14
gurl19
gurl19 is offline
Mijn vriend maakt zich er weinig zorgen over. Als ik iets te laat ben schiet ik al in de stress, hij niet! Ook vergeet ik hem vaak, dus dan moet ik weer 7 dagen een condoom gebruiken. Daar moet ik hem constant aan helpen herinneren anders gebeurt het niet. Gelukkig ben ik wat verantwoordelijker.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 13:24
***ailá***
***ailá*** is offline
wij zijn wel zorgvuldig. Toen het een keer per ongeluk was misgegaan hebben we wel serieus gesproken over wat te doen als ik onverhoopt zwanger raak. Ik ben wel blij dat hij daar hetzelfde over denkt als ik want ik ben echt geen fan van abortus. Dan houden we het kindje Ik had dat toch wel gedaan anders, maar ik ben gwn blij dat hij er hetzelfde over denkt. Hij maakt zich trouwens ook nooit druk, ik wel.
Oud 25-06-2008, 15:32
Volk
Volk is offline
Hij vraagt bijna dagelijks of ik de pil wel heb geslikt, en als ik een paar uur overtijd ben schiet hij al in de stress. Hij weet precies hoe mijn cyclus werkt, zelfs beter dan ik Hij weet wanneer ik mijn voorraad pillen moet bijvullen. Dingen als doorslikken bespreken we ook allemaal met elkaar. Ik zou nooit doorslikken als hij het er niet mee eens was. (niet dat ik doorslik)
Maar ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat hij zich ermee bezig houdt. Kinderen verwekken doe je met z'n tweeën. Als ik zwanger raak laat ik het kind niet weghalen, en hij denkt er net zo over. Dus veiligheid is belangrijk. En of hij wil of niet, als ik zwanger ben van hem zal hij ook de consequenties moeten aanvaarden.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 16:04
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Dat is een blijvertje
Haha, ja, dat dacht ik ook meteen! Hij zat tussen allemaal vrouwen die hem alles over de pil vertelde hij vond het een beetje ongemakkelijk, maar ook wel gezellig die vrouwen waardeerde hem wel dat ie dat allemaal voor me over had
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 16:10
flyaway
flyaway is offline
Wow wat een schatje is dat!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 18:33
Verwijderd
Ik was al aan de pil toen ik wat met 'm kreeg, dus ik ben wel degene die het allemaal bepaalt, ja. Heb ook bedacht dat ik die pleister wel eens wilde proberen en daar trok hij zijn wenkbrauwen bij op, maar zegt er verder niets van. Geloof niet dat hij zich druk maakt om of ik zwanger kan worden.. Hebben wel de soa-risico's uitgesloten enzo

Misschien moeten we 't er maar es over hebben, geloof niet dat hij weet dat als ik nu zwanger zou worden, ik geen abortus wil Maar goed, ik slik heel braaf en die ene keer dat ik een pil vergeten ben, ben ik braaf een MAP gaan halen dus.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 12:15
Verwijderd
Mijn vriend vertrouwt er gewoon op dat ik mijn pil regelmatig inneem, we spreken er nooit over. Ik vind het wel een beetje vreemd ergens dat jullie vriendjes zich zo druk maken over of je de pil wel regelmatig neemt. Dat is toch gewoon vanzelfsprekend? En een stopweek kan toch gewoon, als je niet slordig omgaat met het innemen van je pil?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 13:21
Fosca
Fosca is offline
Is het niet zo dat als je de pil slikt je sowieso een bloeding krijgt in de stopweek? Ook al ben je zwanger?
Oud 26-06-2008, 13:27
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Hij vraagt bijna dagelijks of ik de pil wel heb geslikt, en als ik een paar uur overtijd ben schiet hij al in de stress. Hij weet precies hoe mijn cyclus werkt, zelfs beter dan ik Hij weet wanneer ik mijn voorraad pillen moet bijvullen. Dingen als doorslikken bespreken we ook allemaal met elkaar. Ik zou nooit doorslikken als hij het er niet mee eens was. (niet dat ik doorslik)
Maar ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat hij zich ermee bezig houdt. Kinderen verwekken doe je met z'n tweeën. Als ik zwanger raak laat ik het kind niet weghalen, en hij denkt er net zo over. Dus veiligheid is belangrijk. En of hij wil of niet, als ik zwanger ben van hem zal hij ook de consequenties moeten aanvaarden.
Dat vind ik wel een beetje overdreven hoor. Het erover hebben en er zo af en toe mee bezig zijn oke. Maar jouw vriendje is er veel meer mee bezig dan ik. Als ik 'm 5 uur later slik omdat ik ben uitgeweest schiet ik echt niet in de stress, want het boeit echt amper iets.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 15:22
Arwyn
Arwyn is offline
Ik denk dat m'n vriend zich er net zo druk over maakt als ik: eigenlijk niet dus.
Het is wel zo dat ik aan de pil ben en dat we voor de zekerheid ook een condoom gebruiken. Denk dat we ons daardoor ook eigenlijk niet druk maken erover. De kans dat ik zwanger word is zo natuurlijk wel echt superklein.

Hij vraagt zich nog wel eens af of het niet slecht voor je is als je de pil 2strippen doorslikt ipv 1. Ja, hij leeft heel erg mee hoor

We hebben het er trouwens ook al wel een keer over gehad en stel dat ik toch zwanger word, dan houden we het kindje. Ik wil echt nooit een abrtus.
Oud 26-06-2008, 15:25
KiMZz
KiMZz is offline
Ik ben al sinds mijn 15e aan de pil, dat was toen ik net mn eerste echte vriendje kreeg. En ben er nooit meer mee gestopt, ook niet toen ik single was. Maar dat was omdat ik de pil ook slikte vanwege acné.

Voor mijn gevoel maakte mn vriend zich er nooit zo druk over. Ik vergat heel vaak de pil in te nemen zodat ik er de volgende avond 2 moest nemen. Maar hij zei dan alleen 'das nie slim he' en meer niet.

Tot ik laatst van de dokter dus een zwangerschapstest moest doen omdat ik al een week misselijk was enzo. Toen bleek uiteindelijk dat ik niet zwanger was maar toen zei die wel dat ie zich dood was geschrokken en in de rats zat over hoe dan verder. Gelukkig zijn we het er allebei over eens dat, mocht het toch gebeuren, ik een abortus zal doen.
Maar sindsdien slik ik héél trouw de pil en kan er als t goed is niks gebeuren!
Oud 26-06-2008, 20:20
Volk
Volk is offline
Citaat:
Dat vind ik wel een beetje overdreven hoor. Het erover hebben en er zo af en toe mee bezig zijn oke. Maar jouw vriendje is er veel meer mee bezig dan ik. Als ik 'm 5 uur later slik omdat ik ben uitgeweest schiet ik echt niet in de stress, want het boeit echt amper iets.
Het ging niet om een paar uur te laat slikken maar om te laat ongesteld worden. Ik weet tot op 5 minuten precies wanneer mijn menstruatie begint. Dat begint altijd op een bepaald tijdstip, soms een paar minuten eerder en soms een paar minuten later maar nooit meer dan een paar minuten. Toen ik dus al een paar uur te laat was was ik eigenlijk ook best geschrokken aangezien ik dat eigenlijk nooit mee maak.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 07:35
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Ik ben al sinds mijn 15e aan de pil, dat was toen ik net mn eerste echte vriendje kreeg. En ben er nooit meer mee gestopt, ook niet toen ik single was. Maar dat was omdat ik de pil ook slikte vanwege acné.

Voor mijn gevoel maakte mn vriend zich er nooit zo druk over. Ik vergat heel vaak de pil in te nemen zodat ik er de volgende avond 2 moest nemen. Maar hij zei dan alleen 'das nie slim he' en meer niet.

Tot ik laatst van de dokter dus een zwangerschapstest moest doen omdat ik al een week misselijk was enzo. Toen bleek uiteindelijk dat ik niet zwanger was maar toen zei die wel dat ie zich dood was geschrokken en in de rats zat over hoe dan verder. Gelukkig zijn we het er allebei over eens dat, mocht het toch gebeuren, ik een abortus zal doen.
Maar sindsdien slik ik héél trouw de pil en kan er als t goed is niks gebeuren!
Als je vergeetachtig bent, kun je ook voor de prikpil kiezen: één keer een injectie en je hebt er drie maanden lang geen omkijken meer naar. Vier keer per jaar een dokters afspraak onthouden zal toch wel lukken?
Oud 27-06-2008, 08:10
snoopy
snoopy is offline
We zijn het er sowieso over eens dat als ik zwanger word, ik geen abortus zou laten plegen. Verder is hij wel geinteresseerd in anticonceptie en mijn cyclus enzo, maar hij weet wel dat ik er meer vanaf weet dan hij en hij vertrouwt er dan ook op dat ik geen onverantwoordelijke dingen doe
Oud 27-06-2008, 10:44
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Als je vergeetachtig bent, kun je ook voor de prikpil kiezen: één keer een injectie en je hebt er drie maanden lang geen omkijken meer naar. Vier keer per jaar een dokters afspraak onthouden zal toch wel lukken?
Ik vind het eigenlijk makkelijk als je iedere dag iets moet doen dan wanneer je eens in de zoveel tijd iets moet doen. De nuva ring gaat nog wel omdat het eens in de 3 weken is, maar 3 maanden zou ik echt vergeten
Oud 27-06-2008, 13:03
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Jah nou ja ik ben verder wel tevreden met de pil, tegenwoordig zit ie altijd in mn tas zodat als ik onverwacht bij mn vriend ga slapen, ik m altijd kan innemen. Ben nu heel trouw.

Ik slik m trouwens wel vaak door. Mijn vriend zei een tijd geleden dat ie dat niet zo verstandig vond en toen ben ik daarmee gestopt. Maar ben nu wel bezig in mn tweede strip zonder stopweek omdat het moment dat ik ongesteld moest worden echt niet uit kwam.
Sowieso in de zomer vind ik het niet zo relaxt om ongesteld te worden, zeker niet met de temperaturen die op komst zijn: woensdag 30 graden (!), dan wil ik graag zwemmen zonder me daar druk om te hoeven maken en tampons te moeten gebruiken enzo...
Oud 27-06-2008, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Jah nou ja ik ben verder wel tevreden met de pil, tegenwoordig zit ie altijd in mn tas zodat als ik onverwacht bij mn vriend ga slapen, ik m altijd kan innemen. Ben nu heel trouw.

Ik slik m trouwens wel vaak door. Mijn vriend zei een tijd geleden dat ie dat niet zo verstandig vond en toen ben ik daarmee gestopt. Maar ben nu wel bezig in mn tweede strip zonder stopweek omdat het moment dat ik ongesteld moest worden echt niet uit kwam.
Sowieso in de zomer vind ik het niet zo relaxt om ongesteld te worden, zeker niet met de temperaturen die op komst zijn: woensdag 30 graden (!), dan wil ik graag zwemmen zonder me daar druk om te hoeven maken en tampons te moeten gebruiken enzo...
Oh shit ik heb ook net stopweek, denk dat ik ook maar even doorslik
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Je hoeft maar vier keer per jaar, maar je krijgt ook vier keer per jaar een dosis hormonen voor 3 maanden in 1 shot naar binnen... Wordt niet voor niets nauwelijks meer gebruikt. Als je vergeetachtig bent kun je beter kiezen voor implanon of spiraaltje (mirena)
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 15:54
vosje16
vosje16 is offline
Mijn vriend maakt er zich drukker om dan ik denk ik. Hij wou eerst enkel met condoom. Maar ik heb hem kunnen overtuigen dat de pil nóg veiliger was dan een condoom. Maar de eerste keren zonder condoom was mijn vriend wel erg bang dat er toch iets fout zou lopen. Hij heeft al regelmatig gevraagd "en wat doe je als je toch zwanger zou zijn?" en regelmatig herinnert hij me eraan dat ik de pil moet slikken (wel bijna altijd nadat ik heb al geslikt heb )
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 18:46
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Je hoeft maar vier keer per jaar, maar je krijgt ook vier keer per jaar een dosis hormonen voor 3 maanden in 1 shot naar binnen... Wordt niet voor niets nauwelijks meer gebruikt. Als je vergeetachtig bent kun je beter kiezen voor implanon of spiraaltje (mirena)
Nauwelijks meer gebruikt? De prikpil is populairder dan ooit!

Implanon is niet betrouwbaar: met het product zelf is niets mis, maar omdat het nog vrij nieuw is, hebben de meeste artsen er nauwelijks ervaring mee en wil het inbrengen nog al eens misgaan. Ik zou er nog een paar jaar mee wachten voor ik me daar aan waag. En het spiraaltje is lastig in te brengen bij vrouwen en meisjes die nog geen kinderen hebben gehad. Daarnaast kun je er een zwaardere menstruatie van krijgen.
Oud 27-06-2008, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Ik zie het anders nooit gaan in de apotheek itt implanon en mirena (niet dat die zo vaak gaan). In de apotheek is het ook anticonceptie van de laatste keus. Waar baseer je die populariteit op?

Citaat:

Implanon is niet betrouwbaar: met het product zelf is niets mis, maar omdat het nog vrij nieuw is, hebben de meeste artsen er nauwelijks ervaring mee en wil het inbrengen nog al eens misgaan. Ik zou er nog een paar jaar mee wachten voor ik me daar aan waag. En het spiraaltje is lastig in te brengen bij vrouwen en meisjes die nog geen kinderen hebben gehad. Daarnaast kun je er een zwaardere menstruatie van krijgen.
Dat zijn inderdaad weer grote nadelen ervan
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 22:14
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Ik zie het anders nooit gaan in de apotheek itt implanon en mirena (niet dat die zo vaak gaan). In de apotheek is het ook anticonceptie van de laatste keus. Waar baseer je die populariteit op?
Een grootschalig onderzoek onder 20.000 vrouwen.
Oud 28-06-2008, 08:41
Verwijderd
Citaat:
Een grootschalig onderzoek onder 20.000 vrouwen.
Tja daar kan ik niks tegenin brengen . Heb je toevallig een linkje naar het onderzoek, ben wel benieuwd. Moet er wel bij zeggen dat het me blijft verbazen, ik was altijd in de veronderstelling dat alleen verstandelijk gehandicapte vrouwen en vrouwen die overgevoelig zijn voor oestrogeen en niet de minipil willen de prikpil krijgen/nemen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2008, 10:17
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Tja daar kan ik niks tegenin brengen . Heb je toevallig een linkje naar het onderzoek, ben wel benieuwd. Moet er wel bij zeggen dat het me blijft verbazen, ik was altijd in de veronderstelling dat alleen verstandelijk gehandicapte vrouwen en vrouwen die overgevoelig zijn voor oestrogeen en niet de minipil willen de prikpil krijgen/nemen.
Ik las het in een medisch tijdschrift in de wachtkamer van het ziekenhuis
Oud 29-06-2008, 22:00
Breg
Breg is offline
Ik heb momenteel geen vriend, maar ving pas wel een gesprek op tussen 2 (amerikaanse) vrienden van me over dit onderwerp. Wat er vooral over ging dat ze zich soms wel eens druk maakten of een meisje zwanger zou raken en dat ze opgelucht waren dat ze nog nooit iemand zwanger gemaakt hadden. En ze waren er ook verontwaardigd over dat blijkbaar in de VS heel veel scholen niet over condooms and anticonceptie vertellen, maar van de overheid abstentie moeten promoten.

Maar het verbazingwekkende (of misschien niet door het gebrek aan een degelijke seksuele voorlichting) vind ik vervolgens dat ze vaak niet eens een condoom gebruiken, zelfs als ze niet weten of het meisje aan de pil is, omdat ze nog steeds in het principe 'voor het zingen de kerk uitgaan' geloven...
Oud 01-07-2008, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Hij maakt zich er niet druk omdat hij weet dat ik bijna panisch met de pil om ga. En ik ben er heel open over als ik hem eens vergeet, dan puzzelen we samen hoe we dat oplossen. Dus ik betrek hem bij mijn pilgebruik. Ook als ik ziek ben/ of geweest, dan zeg ik wat ik doe met de pil of dat we het extra veilig moeten doen. Doordat ik hem erbij betrek, en weet dat ik het echt niet zonder risico's zou doen, maakt hij zich er ook niet druk om.
Dit dus. Ik slik sowieso vaak 3 of 4 strips door om te voorkomen dat ik elke maand een week ziek ben. Dus mocht ik onverhoopt zwanger raken, dan kan het even duren voor we het weten. We hebben het er wel eens over gehad en weten allebei zeker dat we er dan samen voor gaan en er het beste van maken.
Maar ik slik de pil zo regelmatig en hij is er vaak bij als ik hem slik, dus ik geloof niet dat het mis kan gaan.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 18:29
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Oh shit ik heb ook net stopweek, denk dat ik ook maar even doorslik
Hmm jah had ik dus ook moeten doen nu, maar niet gedaan.. Nu zit ik er morgen dus mooi mee
Maja.. Zwemmen gaat er toch nie van komen ben ik bang..
Oud 21-07-2008, 09:44
Verwijderd
hij maakt zich er niet druk om. hij wil gerust papa worden, liever vandaag dan morgen - gevoelsmatig dan, want als we er rationeel over bezig zijn willen we nog wel een jaar of twee wachten. het enige waar hij zich druk om maakt is of het feit dat ik wel de pil neem (tussen de hypothetische per ongelukke-bevruchting en de ontdekking van de zwangerschap) dan geen invloed zou hebben op de gezondheid van de foetus, en of ik de voorbije tijd niet teveel alcohol en pijnstillers tot mij genomen zou hebben
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 13:03
Verwijderd
Mijn vriend maakt zich net zo druk om anticonceptie als ik, omdat hij momenteel heel erg blut is etc. en ik nog op school zit etc. etc.

Ik vergeet mijn pil sowieso nooit maar hij vraagt wel af en toe of ik hem wel genomen heb, handig Het was trouwens wel zijn idee om de condooms (double dutch ) aan de kant te gooien, maar we letten er dan ook samen op dat ik mijn pil goed neem, ook omdat hij weet dat ik nooit een abortus zou laten plegen mocht het toch nog misgaan.

Hij zou het ook niet fijn vinden als ik enkele maanden door zou slikken want het is voor hem ook wel bevestiging dat ik niet zwanger ben, als ik gewoon regelmatig ongesteld ben.
Hmmm voor de rest is hij wel redelijk op de hoogte van hoe mijn cyclus en alles werkt, dat heb ik echt allemaal uit moeten leggen want dat wist hij niet, echt (stomme highschool systeem hier_. Maar goed, hij is wel nieuwsgierig, leergierig en wil ook wel weten hoe het allemaal werkt.

Ik vind het wel fijn zo, we kijken er beiden een beetje hetzelfde tegenaan, en nemen ook beiden verantwoordelijkheid voor anticonceptie, al ben ik dan degene die de pil slikt.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 23:13
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
We zijn het er sowieso over eens dat als ik zwanger word, ik geen abortus zou laten plegen. Verder is hij wel geinteresseerd in anticonceptie en mijn cyclus enzo, maar hij weet wel dat ik er meer vanaf weet dan hij en hij vertrouwt er dan ook op dat ik geen onverantwoordelijke dingen doe
hihi Ik zat overigens net te denken: Toen je dit postte, wat als je toen zou weten dat je een maand later zwanger was Gefeliciteerd trouwens
Oud 24-07-2008, 05:23
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
hihi Ik zat overigens net te denken: Toen je dit postte, wat als je toen zou weten dat je een maand later zwanger was Gefeliciteerd trouwens
toen was ik zelfs al zwanger... Of naja... tis maar hoe je t bekijkt...

Ik zou niks anders gedaan hebben. En mijn vriend ook niet. Daar hebben we t nog over gehad en we zijn het daar helemaal over eens.

Enneh... dankje.

Regels voor berichten