![]() |
|
Verwijderd
|
Ik slik de pil, en doe dat ook bijna irritant braaf, dus hij weet dat dat wel goed zit. We hebben het er eigenlijk nooit over, hij gaat er vanuit dat ik het op de goede manier slik en ik ben het ook nog nooit vergeten dus nooit een panieksituatie gehad of zo. Sowieso zou hij zich er denk ik wat minder druk om maken.
![]() |
![]() |
|
Ik denk inderdaad dat als een serieuze relatie hebt dat de jongen zich net zo goed druk maakt om kinderen (of, iig het voorkomen daarvan). Het idee dat het meisje met het 'probleem' zit gaat ervan uit dat je als jongen je vriendin aan de kant zet op het moment dat ze zwanger raakt. Ik neem aan dat dat maar voor vrij weinig jongens een optie is. Dus op het moment dat je bij elkaar blijft na/tijdens een zwangerschap zit je allebei met het 'probleem'.
|
Mijn vriend maakt zich mogelijk nog meer zorgen dan ik. Ik heb toch een beetje de instelling van: nou ja, ik gebruik die Nuva ring, en ik gebruik 'm ook goed. Als ik dan toch nog bij die paar mensen zit die alsnog zwanger worden, so be it. Dan krijg ik een mooi lief slim kindje en ben ik een paar jaar eerder moeder (helpt uiteraard dat ik sowieso kinderen wil, ik zie wel in dat het niet erg praktisch zou zijn, als ik dat niet zag dan zou ik sowieso die nuva ring niet gebruiken. Maar ik heb niet het gevoel dat de wereld zal vergaan als er toch iets mis gaat).
Hij was het daar niet zo mee eens ![]() ![]() ![]()
|
Mijn vriend maakt zich er weinig zorgen over. Als ik iets te laat ben schiet ik al in de stress, hij niet! Ook vergeet ik hem vaak, dus dan moet ik weer 7 dagen een condoom gebruiken. Daar moet ik hem constant aan helpen herinneren anders gebeurt het niet. Gelukkig ben ik wat verantwoordelijker.
|
![]() |
|
wij zijn wel zorgvuldig. Toen het een keer per ongeluk was misgegaan hebben we wel serieus gesproken over wat te doen als ik onverhoopt zwanger raak. Ik ben wel blij dat hij daar hetzelfde over denkt als ik want ik ben echt geen fan van abortus. Dan houden we het kindje
![]()
|
Hij vraagt bijna dagelijks of ik de pil wel heb geslikt, en als ik een paar uur overtijd ben schiet hij al in de stress. Hij weet precies hoe mijn cyclus werkt, zelfs beter dan ik
![]() Maar ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat hij zich ermee bezig houdt. Kinderen verwekken doe je met z'n tweeën. Als ik zwanger raak laat ik het kind niet weghalen, en hij denkt er net zo over. Dus veiligheid is belangrijk. En of hij wil of niet, als ik zwanger ben van hem zal hij ook de consequenties moeten aanvaarden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik was al aan de pil toen ik wat met 'm kreeg, dus ik ben wel degene die het allemaal bepaalt, ja. Heb ook bedacht dat ik die pleister wel eens wilde proberen en daar trok hij zijn wenkbrauwen bij op, maar zegt er verder niets van. Geloof niet dat hij zich druk maakt om of ik zwanger kan worden.. Hebben wel de soa-risico's uitgesloten enzo
![]() Misschien moeten we 't er maar es over hebben, geloof niet dat hij weet dat als ik nu zwanger zou worden, ik geen abortus wil ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn vriend vertrouwt er gewoon op dat ik mijn pil regelmatig inneem, we spreken er nooit over. Ik vind het wel een beetje vreemd ergens dat jullie vriendjes zich zo druk maken over of je de pil wel regelmatig neemt. Dat is toch gewoon vanzelfsprekend? En een stopweek kan toch gewoon, als je niet slordig omgaat met het innemen van je pil?
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik denk dat m'n vriend zich er net zo druk over maakt als ik: eigenlijk niet dus.
Het is wel zo dat ik aan de pil ben en dat we voor de zekerheid ook een condoom gebruiken. Denk dat we ons daardoor ook eigenlijk niet druk maken erover. De kans dat ik zwanger word is zo natuurlijk wel echt superklein. Hij vraagt zich nog wel eens af of het niet slecht voor je is als je de pil 2strippen doorslikt ipv 1. Ja, hij leeft heel erg mee hoor ![]() We hebben het er trouwens ook al wel een keer over gehad en stel dat ik toch zwanger word, dan houden we het kindje. Ik wil echt nooit een abrtus.
|
Ik ben al sinds mijn 15e aan de pil, dat was toen ik net mn eerste echte vriendje kreeg. En ben er nooit meer mee gestopt, ook niet toen ik single was. Maar dat was omdat ik de pil ook slikte vanwege acné.
Voor mijn gevoel maakte mn vriend zich er nooit zo druk over. Ik vergat heel vaak de pil in te nemen zodat ik er de volgende avond 2 moest nemen. Maar hij zei dan alleen 'das nie slim he' en meer niet. Tot ik laatst van de dokter dus een zwangerschapstest moest doen omdat ik al een week misselijk was enzo. Toen bleek uiteindelijk dat ik niet zwanger was maar toen zei die wel dat ie zich dood was geschrokken en in de rats zat over hoe dan verder. Gelukkig zijn we het er allebei over eens dat, mocht het toch gebeuren, ik een abortus zal doen. Maar sindsdien slik ik héél trouw de pil en kan er als t goed is niks gebeuren!
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
We zijn het er sowieso over eens dat als ik zwanger word, ik geen abortus zou laten plegen. Verder is hij wel geinteresseerd in anticonceptie en mijn cyclus enzo, maar hij weet wel dat ik er meer vanaf weet dan hij en hij vertrouwt er dan ook op dat ik geen onverantwoordelijke dingen doe
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik slik m trouwens wel vaak door. Mijn vriend zei een tijd geleden dat ie dat niet zo verstandig vond en toen ben ik daarmee gestopt. Maar ben nu wel bezig in mn tweede strip zonder stopweek omdat het moment dat ik ongesteld moest worden echt niet uit kwam. Sowieso in de zomer vind ik het niet zo relaxt om ongesteld te worden, zeker niet met de temperaturen die op komst zijn: woensdag 30 graden ( ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Mijn vriend maakt er zich drukker om dan ik denk ik. Hij wou eerst enkel met condoom. Maar ik heb hem kunnen overtuigen dat de pil nóg veiliger was dan een condoom. Maar de eerste keren zonder condoom was mijn vriend wel erg bang dat er toch iets fout zou lopen. Hij heeft al regelmatig gevraagd "en wat doe je als je toch zwanger zou zijn?" en regelmatig herinnert hij me eraan dat ik de pil moet slikken (wel bijna altijd nadat ik heb al geslikt heb
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Implanon is niet betrouwbaar: met het product zelf is niets mis, maar omdat het nog vrij nieuw is, hebben de meeste artsen er nauwelijks ervaring mee en wil het inbrengen nog al eens misgaan. Ik zou er nog een paar jaar mee wachten voor ik me daar aan waag. En het spiraaltje is lastig in te brengen bij vrouwen en meisjes die nog geen kinderen hebben gehad. Daarnaast kun je er een zwaardere menstruatie van krijgen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik heb momenteel geen vriend, maar ving pas wel een gesprek op tussen 2 (amerikaanse) vrienden van me over dit onderwerp. Wat er vooral over ging dat ze zich soms wel eens druk maakten of een meisje zwanger zou raken en dat ze opgelucht waren dat ze nog nooit iemand zwanger gemaakt hadden. En ze waren er ook verontwaardigd over dat blijkbaar in de VS heel veel scholen niet over condooms and anticonceptie vertellen, maar van de overheid abstentie moeten promoten.
Maar het verbazingwekkende (of misschien niet door het gebrek aan een degelijke seksuele voorlichting) vind ik vervolgens dat ze vaak niet eens een condoom gebruiken, zelfs als ze niet weten of het meisje aan de pil is, omdat ze nog steeds in het principe 'voor het zingen de kerk uitgaan' geloven...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik slik de pil zo regelmatig en hij is er vaak bij als ik hem slik, dus ik geloof niet dat het mis kan gaan. |
![]() |
|
Verwijderd
|
hij maakt zich er niet druk om. hij wil gerust papa worden, liever vandaag dan morgen - gevoelsmatig dan, want als we er rationeel over bezig zijn willen we nog wel een jaar of twee wachten. het enige waar hij zich druk om maakt is of het feit dat ik wel de pil neem (tussen de hypothetische per ongelukke-bevruchting en de ontdekking van de zwangerschap) dan geen invloed zou hebben op de gezondheid van de foetus, en of ik de voorbije tijd niet teveel alcohol en pijnstillers tot mij genomen zou hebben
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn vriend maakt zich net zo druk om anticonceptie als ik, omdat hij momenteel heel erg blut is etc. en ik nog op school zit etc. etc.
Ik vergeet mijn pil sowieso nooit maar hij vraagt wel af en toe of ik hem wel genomen heb, handig ![]() ![]() Hij zou het ook niet fijn vinden als ik enkele maanden door zou slikken want het is voor hem ook wel bevestiging dat ik niet zwanger ben, als ik gewoon regelmatig ongesteld ben. Hmmm voor de rest is hij wel redelijk op de hoogte van hoe mijn cyclus en alles werkt, dat heb ik echt allemaal uit moeten leggen want dat wist hij niet, echt ![]() Ik vind het wel fijn zo, we kijken er beiden een beetje hetzelfde tegenaan, en nemen ook beiden verantwoordelijkheid voor anticonceptie, al ben ik dan degene die de pil slikt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Ik zou niks anders gedaan hebben. En mijn vriend ook niet. Daar hebben we t nog over gehad en we zijn het daar helemaal over eens. Enneh... dankje. ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Enquete Aids xbacktodecember | 4 | 12-12-2012 10:00 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger worden #2 Verwijderd | 497 | 20-01-2008 15:20 | |
Lichaam & Gezondheid |
8 weken zwanger Vuur_Sterretje | 156 | 19-09-2007 21:04 | |
Seksualiteit |