Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2006, 18:03
browneyedgirl
browneyedgirl is offline
Hi,

Sinds een aantal dagen heeft Word op mijn computer kuren:
ik kan geen tekst meer typen, knippen of plakken (ook de bijbehorende icoontjes zijn lichtgrijs en kan ik niet aanklikken)
--> wanneer ik dat wel probeer komt de mededeling
"Deze opdracht is niet beschikbaar omdat het document vergrendeld is voor bewerken"
in beeld.
Ook de optie "beveiligen" in het menu Extra is lichtgrijs en niet aanklikbaar.

Het enige wat wel lukt is bestaande documenten openen (zonder er iets in te wijzigen).
Heb me al suf gezocht op de helpdesk van microsoft en op google maar niets bruikbaars kunnen vinden

Wie kan mij van deze frustratie afhelpen???

Alvast heel erg bedankt!
Oud 12-07-2006, 22:36
freyk
freyk is offline
Ik zou eerst proberen om je word (als het afkomstig is van ms office) te repaperen via software beheer (start -> instellingen -> configuratiescherm -> software -> ms office -> wijzigen/bewerken -> repareren)
Nog steeds proberen doe dan het volgende:
  1. verwijder je office en installeer het opnieuw
  2. controleer het werkgeheugen van je computer
  3. controleer je hardeschijf
Oud 12-07-2006, 23:33
phoxetis
phoxetis is offline
legale versie kopen waarmee je wel kunt bewerken?
Oud 12-07-2006, 23:46
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
About Office Safe Mode
Microsoft Office Safe Mode allows you to safely use an Office program that has encountered certain startup problems. When a problem is detected at startup, Office either fixes the problem or isolates it, allowing the program to start successfully.

During startup, Office checks for problems such as an add-in or extension that won't start, or a corrupted resource, file, registry, or template. A message is displayed the next time the program is started, identifying the problem and asking if you want to disable the part of the program that has a problem.

A list of disabled items is accessible through the Disabled Items dialog box (About Microsoft <program>, Help menu). You can use this dialog box to enable the listed items. Enabling some items may require you to reload or reinstall an add-in program or reopen a file. Enabling an item does not necessarily fix the root problem; an item that you enable may be placed back on the disabled list the next time you start the program.
Ik denk dat dit het is dus help > about Microsoft word, en dan die dingen weer aanzetten.
Oud 14-07-2006, 09:33
Tochjo
Tochjo is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 13-07-2006 @ 00:33 :
Het lijkt mij inderdaad ook dat je je versie nog niet geactiveerd hebt. Zie http://support.microsoft.com/kb/293151/ voor meer informatie
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 17:26
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
phoxetis schreef op 13-07-2006 @ 00:33 :
Wie koopt het nog legaal?
Downloaden kan ook
|
V

(Voor de mensen die dom gaan reageren: eerst op de link klikken en dan pas posten)

Laatst gewijzigd op 14-07-2006 om 17:47.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 20:57
browneyedgirl
browneyedgirl is offline
Hartstikke bedankt voor alle tips!
Heb ze een voor een uitgeprobeerd alleen ze lossen geen van allen het probleem op...

Het 'help-menu' reageert sowieso niet als ik het product wil activeren en bij de optie om MS office te repareren vraagt hij om de oorspronkelijke cd --> iemand anders heeft het programma op de computere geinstalleerd en heeft de cd dus ook...
Diegene komt dan ook kijken of hij het geheel kan repareren, maar dat is pas volgende week.

Als iemand voor die tijd nog een briljante tip heeft, hoor ik het graag Anders wordt het maar gewoon afwachten, haha

Enne, de versie die wij hebben schijnt geheel legaal te zijn. Als die andere versie probleemlozer werkt wil ik 'm graag hebben, alleen is de computer niet alleen van mij en mijn ouders zijn niet zo van het illegale
Oud 14-07-2006, 22:47
Verwijderd
"die andere versie" is heel een ander programma met zo goed als dezeflde functionaliteit als word. Kan je uiteraard proberen, kost je niets behalve de moeite van een paar klikjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten