Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2006, 00:07
Mariap0es
Mariap0es is offline
Heb je ook wel eens het gevoel dat hoelang je mekaar ook kent je soms helemaal gek wordt van die persoon en eigenlijk geen relatie meer wil voor een tijdje?
Oud 18-07-2006, 00:13
Orpheus
Orpheus is offline
Absoluut niet.

Al vind ik een jaar relatie zonder ruzie ook weer zo zoet staan, maar het is nou eenmaal de waarheid.
Oud 18-07-2006, 00:16
__
__ is offline
gelukkig niet nee al is 8 maanden nou ook niet echt denderend lang natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 00:19
Mariap0es
Mariap0es is offline
ik heb zelfs al 2.5 jaar een relatie met hem maar soms voel ik me zo verstikt of zo, dan heb ik het gevoel dat ik echt even weg moet. Is dat niet vreemd?
Oud 18-07-2006, 00:22
Orpheus
Orpheus is offline
Ik kan twee weken met haar samenzijn - twee maand of twee uur.

We laten elkaar vrij en alles is bespreekbaar, dus nee. Ik herken het niet; maar kan het me wel voorstellen
Oud 18-07-2006, 00:22
Magican
Magican is offline
Nee, nooit last van
Oud 18-07-2006, 00:24
Mariap0es
Mariap0es is offline
Ikzelf kan weken bij hem zijn in een kamer enz.
Maar soms barst de bom gewoon, bij ons beide en dan moeten we toch even rust hebben snap je.
Oud 18-07-2006, 06:24
Verwijderd
Citaat:
Mariap0es schreef op 18-07-2006 @ 01:24 :
Ikzelf kan weken bij hem zijn in een kamer enz.
Maar soms barst de bom gewoon, bij ons beide en dan moeten we toch even rust hebben snap je.
Er lijkt me een groot verschil zitten tussen 'rust' en 'eigenlijk geen relatie meer willen voor een tijdje', dat eerste lijkt me gezond, dat tweede niet echt.

Waarom zou je ook weken samen in een kamer zijn? Geef elkaar wat ruimte en neem zelf ook die ruimte, zorg er voor dat je allebei je eigen dingen hebt en niet 24/7 op elkaars lip zit, dat laatste is niet gezond.

Ik heb een relatie van viereneenhalf jaar, waarvan we vier jaar samen wonen en ik zou nooit geen relatie met hem willen hebben, zelfs niet voor een tijdje. Hij werkt overdag, ik ga naar school, verder hebben we nog wat andere dingen die we apart van elkaar doen, de tijd dat we bij elkaar zijn ben ik blij dat we bij elkaar zijn (het zou wat mij betreft best meer mogen zijn). Ook als we een aantal weken bij elkaar zijn gaat het goed, al doen we ook dan natuurlijk wel eens dingen apart (al is het maar even tv kijken, computeren, buiten zitten, enz.).
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 09:36
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
Orpheus schreef op 18-07-2006 @ 01:22 :
Ik kan twee weken met haar samenzijn - twee maand of twee uur.

We laten elkaar vrij en alles is bespreekbaar, dus nee. Ik herken het niet; maar kan het me wel voorstellen
goh, een bijna-naamgenoot op dit forum

verder zal ik maar niet ontopic reageren...

Oud 18-07-2006, 10:13
fractuur
fractuur is offline
Mwah.. in "rust" herken ik me wel, in "even geen relatie" iets minder. Ik kan echt maar een bepaalde tijd op elkaars lip zitten. Ik heb mijn eigen leven, hij het zijne. En hoewel ik het erg goed met zijn vrienden kan vinden probeer ik toch altijd wel dingen voor mezelf te blijven houden. Zoveel mogelijk vrijheid is het devies. Dat "even geen relatie" heb ik één keer gehad, en dat was gewoon omdat ik kwaad was, of weet ik veel wat. Ik zag toen een hele leuke jongen en ik zat op dat moment best te balen dat ik bezet was. Maar goed, er is niets gebeurd en eigenlijk zit alles sinds een maand of twee weer heel goed tussen ons. Vrijheid hebben wij allebei gewoon nodig.. Misschien jullie (=jij?) ook? Vooral in 2,5 jaar.
Oud 18-07-2006, 11:29
Mariap0es
Mariap0es is offline
ja misschien wel, ik wil soms gewoon even tijd voor mezelf.
Maar natuurlijk zou ik niet zonder hem willen/kunnen leven.
We doen ook wel dingen apart maar toch proberen we vaak bij mekaar te zijn.
Oud 18-07-2006, 11:44
Verwijderd
Nee. Ik wil natuurlijk wel soms wat tijd voor mezelf, ik wil zelfs dagelijks tijd voor mezelf, maar dat gaat uitstekend mét een relatie. Het kan zelfs terwijl hij vlak naast me zit.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 11:48
drukknoopje
drukknoopje is offline
ik herken dat wel! vooral als je bv staat te koken (we wonen samen) lekker muziekje dr bij, tafel gedekt, en je denkt lekker gezellig samen eten. dan komt hij binnen, zet de muziek gelijk uit en gaat meteen voor de computer zitten te mopperen over zijn werk. nou dan denk ik wel eens: als ik alleen voor mezelf ging koken was ik nog vrolijk
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 12:47
Mariap0es
Mariap0es is offline
ja precies, we zijn op zoek naar een huisje maar ik vraag me af waar ik me dan nog kan terugtrekken als ik even alleen wil zijn.
Oud 18-07-2006, 12:56
Myuki
Myuki is offline
Zoek dan ook geen huisje samen!

Ik ben nou ook ongeveer 2,5 jaar samen met mijn lief. En kan me voorstellen hoe heerlijk het zou zijn om samen te wonen. We gaan allebei in Utrecht studeren, dus het is ook mogelijk.

Maar ik ben 18 (en jij ook) dan lijkt het me 10x verstandiger om eerst eens alleen te gaan wonen.
Oud 18-07-2006, 13:09
Mariap0es
Mariap0es is offline
Nog een probleem erbij.
Sinds gisteren heeft de moeder van mijn vriend besloten om waarschijnlijk te gaan verhuizen naar een plaats zo'n twee uur van mijn huis vandaan, nu wonen we maar dertig minuten van mekaar vandaan. We zien elkaar elke dag na school/stage maar dat kan niet meer als hij zo ver weg gaat wonen. Wat nu?
Samenwonen of?
Oud 18-07-2006, 16:52
kirv
kirv is offline
Citaat:
Mariap0es schreef op 18-07-2006 @ 14:09 :
Nog een probleem erbij.
Sinds gisteren heeft de moeder van mijn vriend besloten om waarschijnlijk te gaan verhuizen naar een plaats zo'n twee uur van mijn huis vandaan, nu wonen we maar dertig minuten van mekaar vandaan. We zien elkaar elke dag na school/stage maar dat kan niet meer als hij zo ver weg gaat wonen. Wat nu?
Samenwonen of?
Samenwonen is de oplossing voor al uw problemen!

Wilt uw vriend een neuscorrectie? Ga samenwonen.
Wilt u een euro voor een winkelwagentje? Ga samenwonen.
Gaat uw vriend verhuizen 2 straten verderop? Ga samenwonen.

Hehe, nee zo klinkt het een beetje zoals je het hier hebt neergezet. Nee, ik zou eerst lekker alleen gaan wonen, kijken of je jezelf kan redden, kijken hoe je zelf in je schoenen staat. Bovendien kan je dan pas zien of je zeker bent van je relatie. Kijk je moet elkaar nog wel regelmatig kunnen zien maar 30 minuten is niet het einde van de wereld.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 17:00
Mariap0es
Mariap0es is offline
ja nu wonen we dertig minuten van mekaar vandaan, maar als hij gaat verhuizen zit er twee uur tussen ons.
Ik ben gewend om na hem te gaan als ik me even niet goed voel enz. Dat is ook mogelijk omdat we nu dichtbij elkaar wonen, maar zometeen wordt het lastig.
Ik wil wel samenwonen maar het geld is er ook niet voor denk ik dus ja.
Oud 18-07-2006, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 18-07-2006 @ 01:22 :
Nee, nooit last van
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 18:24
Lilything
Lilything is offline
Ik vind dit een klein beetje zo'n zeurtopic.

Die moeder gaat 'waarschijnlijk' verhuizen, ze heeft waarschijnlijk nog geeneens een huis gekocht?

Je klinkt niet echt zeker over je relatie, waarom zou je dan gaan samenwonen?

Heb je uberhaupt wel een leven naast je 'vriend'?

Waarom kies je er dan steeds weer voor om bij je vriend te blijven?
Oud 18-07-2006, 18:41
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mariap0es schreef op 18-07-2006 @ 14:09 :
Nog een probleem erbij.
Samenwonen of?
Dan heb je toch meer tijd voor jezelf?
Oud 18-07-2006, 18:44
Methuselah
Methuselah is offline
You're weird.
Oud 18-07-2006, 19:44
Lelle_*
Lelle_* is offline
Citaat:
Mariap0es schreef op 18-07-2006 @ 01:19 :
ik heb zelfs al 2.5 jaar een relatie met hem maar soms voel ik me zo verstikt of zo, dan heb ik het gevoel dat ik echt even weg moet. Is dat niet vreemd?
Jaaaaa, ik heb dat wel eens. Dan is het gewoon echt even te veel, te weinig ruimte voor mezelf ofzo, te veel stress. Dan wil ik soms echt wel ff weg.. Maar om nou de relatie te verbreken, je kan elkaar ook gewoon een paar dagen niet zien?
Oh, en over dat verhuizen van zijn moeder..
Áls het zo ver komt kan je vriendje misschien op kamers gaan, of jij, om dichter bij elkaar te komen/zijn. Of je gaat samenwonen, aan geld is vast wel te komen.

Laatst gewijzigd op 18-07-2006 om 19:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten