Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2007, 12:41
clubje
clubje is offline
Hallo,

ik las ooit een boek waar ik ontzettend van genoten heb. Ik zou hem nog eens opnieuw willen lezen maar ik weet de titel en auteur niet meer. Ik herinner me er ontzettend weinig van, dus de kans is klein dat ik hem ooit terugvind Maar misschien weet iemand het toevallig toch?

Wat ik nog weet:

- De eerste zin van het boek wasongeveer : "Ik heb twee keer in m'n leven geslapen met persoon x...de eerste keer was tien jaar geleden, de tweede keer was gisteren."

'Persoon X' is dus een naam, maar ik weet niet meer welke

- Het boek is niet geschreven door een Nederlandstalige auteur

- Het boek had een groene kaft

- Het verhaal gaat over een man die zijn hele leven al verliefd is op een vrouw (die uiteindelijk trouwt met zijn beste vriend). Hij trouwt uiteindelijk met een andere vrouw, maar hij blijft z'n hele leven verliefd op die andere vrouw, waar hij dus 2 keer in z'n leven mee slaapt, wat blijkt uit de eerste zin van het boek.
Eén van die twee vrouwen is een bekende vrouw in haar land, omdat ze op tv komt (dus ofwel de vrouw waarop hij verliefd is, ofwel diegene waarmee hij getrouwd is)

Dat is alles wat ik nog weer weinig kans dat iemand het herkent, maar ik kan het maar proberen.

Alvast bedankt!
Oud 28-06-2007, 12:57
Jones
Citaat:
clubje schreef op 28-06-2007 @ 13:41 :

- Het verhaal gaat over een man die zijn hele leven al verliefd is op een vrouw (die uiteindelijk trouwt met zijn beste vriend). Hij trouwt uiteindelijk met een andere vrouw, maar hij blijft z'n hele leven verliefd op die andere vrouw, waar hij dus 2 keer in z'n leven mee slaapt, wat blijkt uit de eerste zin van het boek.
Eén van die twee vrouwen is een bekende vrouw in haar land, omdat ze op tv komt (dus ofwel de vrouw waarop hij verliefd is, ofwel diegene waarmee hij getrouwd is)

Alvast bedankt!
Dit lijkt op:

Liefde in tijden van cholera - Gabriel Garcia Marquez
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 13:08
clubje
clubje is offline
Citaat:
Jones schreef op 28-06-2007 @ 13:57 :
Dit lijkt op:

Liefde in tijden van cholera - Gabriel Garcia Marquez
dat ga ik eens opzoeken in de bibliotheek

alvast erg bedankt!

(wat vond jij van het boek?)
Oud 28-06-2007, 13:13
Jones
Citaat:
clubje schreef op 28-06-2007 @ 14:08 :
dat ga ik eens opzoeken in de bibliotheek

alvast erg bedankt!

(wat vond jij van het boek?)
Het is wel één van mijn favorieten eigenlijk. Ik zou het trouwens eerst even googlen. Dan kan je vast wel genoeg informatie vinden om er achter te komen of het wel het boek is wat je bedoeld. Want het komt niet allemaal even goed overeen
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 17:35
clubje
clubje is offline
Heb gegoogled,

het is dat boek niet inderdaad

toch bedankt
Oud 28-06-2007, 21:58
Verwijderd
Toevallig niet High Fidelity (Nick Hornby?) Eerste regel deed me daar even aan denken.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 09:52
clubje
clubje is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 28-06-2007 @ 22:58 :
Toevallig niet High Fidelity (Nick Hornby?) Eerste regel deed me daar even aan denken.
denk niet dat het dat is, maar lijkt me wel een leuk boek, ga ik eens ontlenen
Oud 29-06-2007, 12:52
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Enig idee waar je het boek destijds gevonden hebt? Bieb, van iemand geleend, etc? Zoja ga daar dan weer heen

EDIT: en als je nog een volledig citaat van het boek weet, haal het door Google heen. De twee stukken zin in je post leveren in ieder geal niks op.
Oud 29-06-2007, 14:24
clubje
clubje is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 29-06-2007 @ 13:52 :
Enig idee waar je het boek destijds gevonden hebt? Bieb, van iemand geleend, etc? Zoja ga daar dan weer heen

EDIT: en als je nog een volledig citaat van het boek weet, haal het door Google heen. De twee stukken zin in je post leveren in ieder geal niks op.
ja heb al gemaild naar mijn toenmalige bibliotheek, maar ze houden niks bij, mag zelfs niet door wet op privacy (in België toch)

echt spijtig want het is het beste boek dat ik ooit las, en ik denk dat het niet een bijster bekend auteur was
Oud 24-07-2007, 15:50
Verwijderd
doet me eerlijk gezegd denken aan geheime kamers, van Jeroen Brouwers hoor...

Als Jelmer wordt uitgenodigd door zijn voormalige vriend, Nico Sibelijn, om zijn inaugurele rede bij te wonen, wordt hij geconfronteerd met zijn eigen leven, zijn stilstand, en tegelijkertijd kijkt hij uit naar een kans om Daphne weer te zien. Jelmer en Nico hebben samen gestudeerd, maar hun wegen zijn daarna gescheiden. Jelmer was stiekem verliefd op de vriendin van Nico, Daphne. Nico is later een succesvol professor geworden, terwijl Jelmer een armzalig geschiedenisleraar is geworden, die momenteel om psychische redenen zelfs helemaal niet meer kan werken.

Spoiler

http://nathanvda.dixis.com/?p=515

Laatst gewijzigd op 24-07-2007 om 15:56.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2007, 09:11
Verwijderd
just curious: weet je nu al welk boek het was?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten