Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2006, 21:39
Sherpao
Sherpao is offline
Bidden goed voor hart en ruggengraat

KUALA LUMPUR - Bidden volgens de islam (solat) is niet alleen goed voor de geestelijke gezondheid maar blijkt op het fysieke vlak ook veel heil te zorgen.

De moslimstijl van bidden is goed voor hart en ruggengraat, blijkt uit een recent onderzoek van de Universiteit van Malaya. Ook zou het goed zijn voor het geheugen en het concentratievermogen, meldden Maleisische media woensdag.
Moslims dienen vijf maal daags te bidden. Iedere solat begint in stand, gevolgd door een diepe kniebuiging. Daarna zitten moslims geknield, buigen voorover om met hun voorhoofd de grond te raken waarna ze weer rechtop komen en het proces herhalen alvorens ze weer gaan staan.

-------------------------------

Nog een aanwijzing voor de volmaaktheid van de Islam. Artsen over de hele wereld raden patienten aan om dagelijks minimaal een half uur aan beweging te doen. De Islamitische manier van bidden is gedoseerd, je dient het vijf maal op een dag uit te voeren. Het is de perfecte training voor patienten.
Oud 14-12-2006, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Sherpao schreef op 14-12-2006 @ 22:39 :

Nog een aanwijzing voor de volmaaktheid van de Islam. Artsen over de hele wereld raden patienten aan om dagelijks minimaal een half uur aan beweging te doen. De Islamitische manier van bidden is gedoseerd, je dient het vijf maal op een dag uit te voeren. Het is de perfecte training voor patienten.
Vertel me alsjeblieft dat dit een grap is.

Nog meer wonderbaarlijk nieuws: als je je lul afhakt, kun je geen peniskanker meer krijgen!
Oud 14-12-2006, 21:45
Sherpao
Sherpao is offline
Bij yoga manoeuvreren de spelers zich in de meeste absurdste posiities. Zijn die gasten ook getikt?
Oud 14-12-2006, 22:03
T_ID
T_ID is offline
Spam, geen stelling, crosspost. Slotje/ban.

Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-12-2006 @ 22:42 Nog meer wonderbaarlijk nieuws: als je je lul afhakt, kun je geen peniskanker meer krijgen! [/B]
Oud 14-12-2006, 22:06
Sherpao
Sherpao is offline
T_ID, probeer je deze topic te laten ontsporen? Neem er geen deel aan als je niets toe wilt voegen. Ik weet zeker dat er straks een discussie gaat opbloeien. Wil je je gedrag voortzetten op onzin aub.
Oud 14-12-2006, 22:08
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 14-12-2006 @ 22:39 :

Er zijn honderd sporten die beter zijn dan een beetje heen en weer buigen, he.
Oud 14-12-2006, 22:10
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Joostje schreef op 14-12-2006 @ 23:08 :
Er zijn honderd sporten die beter zijn dan een beetje heen en weer buigen, he.
Ja dat is zo. Maar het gros van de mensen op de wereld zit niet op een sport. Dat klein beetje bewegen zorgt voor goede bloedcirculatie en het houdt de gewrichten soepel. Dat zijn feiten.
Oud 14-12-2006, 22:14
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 14-12-2006 @ 23:10 :
Ja dat is zo. Maar het gros van de mensen op de wereld zit niet op een sport. Dat klein beetje bewegen zorgt voor goede bloedcirculatie en het houdt de gewrichten soepel. Dat zijn feiten.
Waarom dam miet instellen dat je vijf keer per dag moet bidden onder t fierljeppen?
Oud 14-12-2006, 22:16
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Joostje schreef op 14-12-2006 @ 23:14 :
Waarom dam miet instellen dat je vijf keer per dag moet bidden onder t fierljeppen?
wat is fierljeppen?
Oud 14-12-2006, 22:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 14-12-2006 @ 23:16 :
wat is fierljeppen?

Oud 14-12-2006, 22:25
pc nerd
pc nerd is offline
@ Sherpso:

Jij gelooft echt dat dit de rede is waarom Allah bepaalt heeft dat je zo moet bidden?
Oud 14-12-2006, 22:38
Boebsie
Boebsie is offline
Kansloos
Oud 14-12-2006, 22:54
pc nerd
pc nerd is offline
Volgens mij speelde het probleem 'te weinig bewegen' ten tijde dat deze 'wet' opgeshreven was nog helemaal niet. Iedereen moest namelijk hard werken, er waren nog geen kantoorbaantjes enzo.....
Oud 14-12-2006, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Sherpao schreef op 14-12-2006 @ 23:10 :
Ja, aan vrijwel alles dat je kunt bedenken zit wel één of ander voordeel. Wat is nu eigenlijk je punt?
Oud 15-12-2006, 08:19
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
pc nerd schreef op 14-12-2006 @ 23:25 :
@ Sherpso:

Jij gelooft echt dat dit de rede is waarom Allah bepaalt heeft dat je zo moet bidden?
Oud 15-12-2006, 10:26
Il organista
Il organista is offline
We houden 'm nog even open, misschien bloeit er een discussie op, als Sherpao op de hierboven gestelde vraag reageert. Zo niet, dan krijg je een slotje.
Oud 15-12-2006, 10:37
Verwijderd
Hahahahahaha.

Ik ben bekeerd
Oud 15-12-2006, 10:39
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Een potje stevige seks zorgt waarschijnlijk voor hetzelfde resultaat. Is nog een stuk plezieriger ook.
Oud 15-12-2006, 11:06
pc nerd
pc nerd is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 14-12-2006 @ 22:39 Iedere solat begint in stand, gevolgd door een diepe kniebuiging. Daarna zitten moslims geknield, buigen voorover om met hun voorhoofd de grond te raken waarna ze weer rechtop komen en het proces herhalen alvorens ze weer gaan staan.
[/B]
Ik heb de oefening in me dagelijkse ochtendgymnastiek opgenomen

staan -> kniebuiging -> zitten -> vooroverbuigen en met je hoofd de grond raken -> en weer recht op komen -> en weer opnieuw

werkt goed en kvoel me heel wat fitter de laatste tijd, ik kan het nu al 20 keer in een minuut

nee grapje, maar het zal inderdaad wel goed zijn voor je lichaam. Maar de vraag is dus zal Allah het daarvoor gedaan hebben?
De mensen hadden beweging genoeg toen, er waren geen pc's en kantoorbanen. Ook lijkt het me gezonder om 5 uur smorgen nog te slapen in je bed als dat je deze 'oefeningen' moet gaan doen.

Laatst gewijzigd op 15-12-2006 om 11:14.
Oud 15-12-2006, 11:22
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
pc nerd schreef op 15-12-2006 @ 12:06 :
Ik heb de oefening in me dagelijkse ochtendgymnastiek opgenomen

staan -> kniebuiging -> zitten -> vooroverbuigen en met je hoofd de grond raken -> en weer recht op komen -> en weer opnieuw

werkt goed en kvoel me heel wat fitter de laatste tijd, ik kan het nu al 20 keer in een minuut

nee grapje, maar het zal inderdaad wel goed zijn voor je lichaam. Maar de vraag is dus zal Allah het daarvoor gedaan hebben?
De mensen hadden beweging genoeg toen, er waren geen pc's en kantoorbanen. Ook lijkt het me gezonder om 5 uur smorgen nog te slapen in je bed als dat je deze 'oefeningen' moet gaan doen.
voorruitziende blik he
Oud 15-12-2006, 11:38
machtigespa
machtigespa is offline
goed voor je lichaam maar niet voor je geest. Behalve als je natuurlijk gebrainwashed wilt worden.
Oud 15-12-2006, 11:44
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
machtigespa schreef op 15-12-2006 @ 12:38 :
goed voor je lichaam maar niet voor je geest. Behalve als je natuurlijk gebrainwashed wilt worden.
Jij hebt dan zeker teveel gebeden?
Oud 15-12-2006, 13:10
mepsteen
mepsteen is offline
mastruberen is ook goed voor je lul, maar dat mag dan weer niet he?
Oud 15-12-2006, 13:30
vichog
vichog is offline
In een artikel in het tijdschrift Quest stond enige tijd geleden de conclusie van een Amerikaanse Universiteit over kerkbezoek.
Het blijkt dat mensen die naar de kerk gaan gemiddeld 2 jaar langer leven.

Geen argument dat God bestaat, maar wel een reden om lekker naar de kerk te blijven gaan .
Oud 15-12-2006, 13:36
pc nerd
pc nerd is offline
uit een onderzoek van Nipo is gebleken dat kerkgang een positieve invloed heeft op het geef-gedrag aan goede doelen en het helpen van je medemens.....
Advertentie
Oud 15-12-2006, 13:41
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik zie de discussiewaarde niet echt.

logisch dat bidden goed is voor lichaam en geest. misschien heeft allah dat ook wel ingecalculeerd.
maar goed, traplopen is ook goed voor je gezondheid. zal ook wel niet door god uitgevonden zijn.
Oud 15-12-2006, 13:41
Il organista
Il organista is offline
Zo, klaar.

Laatst gewijzigd op 15-12-2006 om 21:20.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten