Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb hier effe serieus over nagedacht. Dit kun je dus niet vanuit de muziek over het algemeen zeggen, maar wel vanuit een bepaalde muzieksmaak. Daarbij zeg je gewoon uit welke facetten uit andere muzieksoorten de stijl bestaat en zo kom je tot een resultaat.
Zoiets doe ik dus altijd bij het promoten van nieuwe bands. "snufje industrial, lepeltje Black metal, bla bla..."
|
![]() |
Denk niet echt dat er "primaire muziekstromingen" bestaan.
Wel vind je natuurlijk bepaalde soorten veel terug in veel nummers. Jazz of hiphop bijv. hebben denk ik wel een enorme invloed op aardig wat muziek, tenminste als ik in mijn cd-collectie rondkijk ![]() ![]() |
![]() |
|
Alles komt uit een paar basis dingen:
Ritmische muziek uit afrika Melodieuze muziek uit europa (klassiek). eerste echte mengvormen daarvan werd de blues muziek die door de neger slaven werd bezongen op de slavenplantages in noord-amerika. jazz en rock en roll komen weer voort uit die blues muziek
|
al die shit zoals trance komt uit de elektronische popmuziek die in de jaren 80 zo beroemd was, met allemaal samples etc.
Drum n Bass, de ritmes daarvan bestaan al tientallen jaren in verschillende vormen van jazz muziek, het is gewoon een term die door een snuggere DJ is bedacht.
||
![]() |
uhhh jah
zoals al eerder gezegd... alles stamt af van alles Citaat:
over vragen gesproken...wie weet r wat wereldmuziek nou eigenlijk inhoud...? das toch gewoon muziek? maar dan n paar stijlen op 1 cd ? |
![]() |
|
wereldmuziek is gewoon muziek in de stijl van een bepaald land
het is wel weer zo`n stomme westerse term....als je in india een CD zou kopen met hollandse volksmuziek met accordeon dan is dat voor hun ook wereldmuziek
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Wat moet ik hier nu weer mee *iemand advies?* hmm-hmm | 18 | 30-09-2007 19:50 | |
Verhalen & Gedichten |
Blauwe ogen joes | 34 | 15-07-2005 23:11 | |
Seksualiteit |
Hoe ga ik verder? sproot | 25 | 16-11-2003 19:17 | |
Liefde & Relatie |
Stel: Moeilijke keus Verwijderd | 36 | 20-05-2003 20:00 | |
Verhalen & Gedichten |
(Is dit een leuk idee als ik het beter uitwerk?) [Verhaal] 'Zomaar.' Rhinus | 5 | 01-08-2002 11:43 | |
Liefde & Relatie |
Bindingsangst?????? Sangria | 6 | 24-01-2002 14:24 |