Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Geld moest land zijn in de volgende zin: Het is gewoon het principe dat als je het kon, dan kocht je
|
![]() |
Gatara:
ach, eenzelfde kaart is ook te vinden op een pro-palestina site: http://www.palestineremembered.com/...s/Story571.html (Deze site stelt dat het niet-door joden bezit land OF publiekelijk bezit (gemeentegrond enzo) OF in het bezit van Arabieren (ik zeg met opzet niet Palestijnen, want dat was iedereen toen) is . Net zoals die twee kaarten die je eerst poste valt uit de link hierboven niet op te maken hoe joden precies aan land zijn gekomen. Tuurlijk staat er dat het land van de palestijnen was immers woonden zij daar. In hoeverre zij mochten beslissen over de verkoop ervan is niet duidelijk. Engeland bestuurde Palestina. Ik bedoel het is totaal niet logisch overigens. Er was voor 1947 al geweldadig verzet van islamitisch palestijnse kant. Dus waarom zouden ze zo belachlijk veel land verkopen, als ze juist daarom zich geweldadig verzette? Die kaarten die jij immers zelf poste laten zien dat in minder dan een jaar tijd, bijna de helft van Israel is opgekocht. Ik denk niet van palestijnse moslims, dat is totaal niet logisch. Gatara: De Engelsen waren anders niet zo blij met de migratie van joden. Het is gewoon het principe dat als je het kon, dan kocht je geld. Net zoals je nu ook land in Nederland kunt kopen. Klopt niet helemaal. Engelsen waren na verloop van tijd (zij steunden eerst juist een joodse thuis) niet blij met die immigratiestroming. Aangezien islamitische palestijnen steeds heftiger en geweldadiger reageerde naar joodse immigranten. Er was dus wrijving tussen de twee "groepen". Ze wouden ook de verkoop van land verminderen, maar de joden hebben dit tegengewerkt. Laatst gewijzigd op 07-08-2006 om 16:28. |
![]() |
||
Citaat:
Anyway, hij komt zo wel op de proppen met een of andere bron die een of ander vermoeden van hem bevestigt. Zo is riooljournalistiek ontstaan, weet je.
||
Citaat:
Het Jewish gedeelte kan makkelijk, grote delen waren moeras; een prikkie en we hebbe 't niet over 1 jaar. Een joodse kunstacademie in Jeruzalem bestaat inmiddels 100 jaar. Ik zie op de kaart overigens geen enkel gebied owned by Palestinians, voor het gemak maar de rest? De term Palestijnen is er volgens mij pas ingekomen toen Israël werd gevormd, iedereen die erbuiten viel werd "Palestijn". We hebben het dus over arabieren in het algemeen, o.a. de latere Jordaniërs. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En met die 93% in bezit van palestijnen bedoel ik niet zozeer dat zij het daadwerkelijk bezitte, dat zei ik zelf in 1 van me posten hiervoor. Dat engeland uiteindelijk volmacht had en zij dus de echte eigenaren waren. Enigste wat daarmee wordt aangegeven dat ze vertegenwoordigd waren in die gebieden. Laatst gewijzigd op 07-08-2006 om 17:12. |
![]() |
||
Citaat:
De Palestijnen bezaten daarom helemaal geen 93%. Ze bezaten 93% min al het land van de overheid.
||
![]() |
Citaat:
Verder vind ik die link die Gatara hier zelf heeft gepost idd niet geloofwaardig, die 93% is daarom idd twijfelachtig. Ik weet bijvoorbeeld dat in Jeruzalem nog voor 1880 zelfs ongeveer de helft of meer joods was. En op deze kaart staat heel wat anders in 1946: http://www.palestineremembered.com/A.../Story573.html Ik ben het verder met je eens dat idd je niet al het land kan toeschrijven aan 1 groep, daar los je het probleem niet mee op. Maar ik denk wel dat palestijnse moslims veruit het meeste recht hadden op grote gebieden, alleen al gezien de geschiedenis en dan doel ik niet op 2000 jaar terug, maar niet eens 50 jaar terug. Bovendien waren ze vooralsnog op veel grotere stukken land vertegenwoordigd (gevestigd). Joden woonden vooral in grotere groepen in kleinere gebieden. Laatst gewijzigd op 07-08-2006 om 17:26. |
![]() |
|||
Citaat:
Wat is je kritiekpunt erop dan eigenlijk? Want op zich is de enige die onjuiste informatie aanbrengt in de vorm van kaarten tot nu toe Sherpao, maar jij ondersteund zijn standpunten geloof ik niet. ![]() Citaat:
Bekijk de kaart voor het verdelingsplan in het vorige topic nog eens. Op het eerste gezicht lijkt de Arabische staat kleiner. Pak je er echter kaarten van de aanwezigheid van water, steden, infrastructuur, landbouwmogelijkheden etc bij, dan blijkt al gauw dat de Arabieren meer dan hun deel kregen, het meeste van Israël had volgens het VN plan namelijk uit woestijn moeten komen. Het is zo'n doordenkertje die niet op het eerste gezicht te zien is.
|
Overigens, de Libaneze overheid staat in zijn hemd als het op informatievoorziening aankomt:
Dodental luchtaanval Israël lager Bij de Israëlische luchtaanval op het Libanese dorp Houla zijn geen 40 doden gevallen zoals de Libanese premier Siniora eerder zei. Siniora zegt nu dat er één dode is. Zeker 50 mensen zijn levend uit een schuilkelder gehaald. Op andere plaatsen in Libanon vielen bij aanvallen van Israël minstens 25 doden. Het Israëlische leger waarschuwt de burgers in Zuid-Libanon binnen te blijven."Wie dat niet doet, neemt een risico", liet het leger weten. De Israëlische minister van Defensie Peretz wil dat het offensief tegen Hezbollah verder wordt opgevoerd als er niet snel een oplossing wordt gevonden. http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006...545A29575.html 50 of 45, dat kan er nog naast zitten, maar 50 of 1 is gewoon voor je beurt spreken.
|||
![]() |
Citaat:
Waarom ik reageerde op die kaarten van Gatara was zijn uitleg erbij. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens had niemand dan dus recht op die woestijn, er wonen immers verwaarloosbaar weinig mensen. Echter, je moet het toch ergens kwijt, dus werdt het verdeeld. Niemand heeft overigens beweerd dat een strikte indeling naar demografische waarden de meest terechte verdeling was, in tegendeel zelfs. Het is alleen een beetje gedoe over het verleden. Heden ten dage zijn de Palestijnen er gewoon goed mee genaaid dat hun leiders destijds hun zaak zoveel schade hebben toegebracht en dat die nooit ten val zijn gebracht.
||
![]() |
Citaat:
Ik zie dat precies de stukken land die door joden waren opgekocht en waar ze ook het meest waren vertegenwoordigd aan hun is toebedeeld. Zie maar die twee kaarten die gatara poste. Maar ik ben het verder met je eens dat het verleden een beetje lastig is. Ik beschuldig ook de joden niet, hen valt niet veel schuld ten laste te leggen. Bovendien betrap ik mezelf er weer op dat ik over het verleden discussieer, wat totaal geen zin heeft ![]() Laatst gewijzigd op 07-08-2006 om 18:12. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zou ook blij zijn als ik - als arme sloeber die voortdurend met het gezicht in de aarde getrapt wordt - tot de elite in die regio verheven wordt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En hoeveel land ze bezaten en hoeveel er van waren is hoogstens relevant als de discussie gaat over de inhoud van de VN resolutie. Maar zoals Boebsie en ik het al eens waren: erg boeiend dat verleden, maar niet voor meer dan een theoretische discussie.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het verleden is de oorzaak van alle huidige problemen, dus is het ook relevant. Alleen moet men nooit de illusie hebben dat men terug kan naar dat verleden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
http://nl.wikipedia.org/wiki/Resolut...renigde_Naties
met deze resolutie waren de palestijnen veel beter afgeweest als ze zich hier gewoon aan gehouden hadden was er niks aan de hand geweest wat doen ze burgeroolog en nu de hele heisa |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
de palestijnen konden hier akkoord gewoon meegaan ze werden niks benadeeld zelfs bevoordeeld samen met de joden en hun heilige plaatsen werden niet israelisch er was geen enkele redenen om nee te zeggen want ze kregen nu zelfs hun eigen staat terwijl dat zonder deze resolutie nog ver te zoeken was |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
(geen Hamas site)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
hiervoor hadden de palestijnen nooit een eigen staat gehad en woonden in die tijd er al talrijke joden ze moesten niets weggeven alleen delen met een volk dat er al was en alles wat ze moesten opgeven wat is israelisch gebied kwam werd teruggeven en niet de minste gebieden als zelfs jeruzalem niet van de joden alleen was in die resolutie dan heeft israel toendertijd al veel opgeofferd |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
2.Zoals ik al zei. Het gebied werd niet gegeven aan alleen de zionisten. Ook de Palestijnen kregen hun eigen staat. Het werd in tween gedeel met Jeruzalem o.a. onder het bewind van de VN 3.Omdat dit de allerheiligste plaats is voor de Joden. Net zoals Mekka voor de moslims kan me niet voorstellen dat die stad in de handen van bhoedisten valt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waar het op neer komt is dat de grootmachten het opsplitsen wel zagen zitten, er veel plannen waren, maar geen enkele echte afspraak. De onderhandelingen liepen gewoon nog. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Siniora raakt geinspireerd door Reuters
![]() Saniora: slechts één Libanees gedood (Novum/AP) - Slechts één Libanees is maandag omgekomen bij de Israëlische luchtaanval op het grensplaatsje Houla. Dat heeft de Libanese premier Fuad Saniora gezegd. Eerder maandag zei hij nog tegen de ministers van buitenlandse zaken van de Arabische Liga dat veertig Libanezen waren omgekomen. De Arabische ministers waren in spoedberaad bijeen in Beiroet om hun solidariteit te betuigen aan de Libanese regering en bevolking, die sinds 12 juli het slachtoffer is van Israëlische luchtaanvallen. http://www.nieuws.nl/267389/Saniora_...ibanees_gedood
||
Citaat:
Redelijk oud overigens al, 1978.. Hoe wil je het uitroepen van de staat Israël overigens een staatsgreep noemen? Tenzij de Britse leiders met geweld verdreven werden klopt die benaming namelijk totaal niet. Ook geeft dat nog geen excuus waarom de Arabische landen het Vn recht schonden en Israël meteen binnen vielen.
Laatst gewijzigd op 07-08-2006 om 20:48. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Nee dat hadden ze niet moeten doen want dan had je precies hetzelfde gehad. Want de Joden kregen gewoon hun eigen staat na al die jaren weer terug. Ze wilden gewoon geen zwervers over de wereld zijn net zoals de Palestijnen wilden ze een eigen staat. Die kregen ze allebei was niet goed genoeg voor de palestijnen. 3.Toch knap dat zo'n religieus volk zijn opvattingen en ideen over Jeruzalem dan toch even op zei zet |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Net Egypte toendertijd of Hamas in eigen land. Lekker goed in het ophitsen van de islam wereld. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hamas kidnapped 2 israelische soldaten --> israel bombardeert. Je maakt jezelf echt belachelijk.
||
Citaat:
En dan roepen er mensen dat Iran gevaarlijk is. Ze gooien o.a. heel Beiroet plat omwille van twee soldaten. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Israël vs. Palestina Italiano0570 | 39 | 19-12-2011 12:48 | |
Tijd om de biezen te pakken! [afghanistan, andere moslimlanden, .dk & .nl topic] Verwijderd | 134 | 19-03-2008 11:37 | |
Israel vs Hezbollah; Libanon wordt aangevallen Gatara | 500 | 21-07-2006 21:54 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bericht van Ben Laden, jaa echt deen | 41 | 08-08-2004 01:56 | |
Israël/PA met poll Sweet_Hadar | 91 | 08-02-2004 20:37 | |
Kleine Mohammed kwam niet om door Israëlische kogels Vincent Vega | 72 | 16-05-2002 18:44 |