Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2006, 13:02
Verwijderd
Klopt het dat er een link is tussen agressie en het hebben van suikerziekte en zo ja,

Komt dat dan voor als je een lage bloedsuikerwaarde hebt, of juist een hoge?

(moet het even weten, zit me toch iets dwars hier...)
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 13:05
Verwijderd
Nog nooit van gehoord, maar ik weet wel dat mensen met een te lage bloedsuikerspiegel chagrijnig en prikkelbaar worden. Dat verhoogt ongetwijfeld de kans op agressief gedrag.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 13:19
DDM
DDM is offline
Citaat:
Sarah schreef op 31-07-2006 @ 14:05 :
Nog nooit van gehoord, maar ik weet wel dat mensen met een te lage bloedsuikerspiegel chagrijnig en prikkelbaar worden. Dat verhoogt ongetwijfeld de kans op agressief gedrag.
Je verwacht het idd bij een lage glucosespiegel.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 14:24
Verwijderd
Zoiets dacht ik inderdaad ook al ja en als het inderdaad klopt, dan klopte mijn vermoeden ook wel.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 15:43
pollewop
pollewop is offline
Mijn bloedsuikerspiegel is/was te laag. Je kan dan het beste regelmatig eten (meerdere maaltijden per dag) en dan geen "snelle" koolhydraten die in snoep etc. zitten maar langzame koolhydraten zoals in boterhammen/rijst/noten zodat het verschil tussen het hoogste en laagste punt van je bloedsuiker niet te groot wordt. Het beste kun je gewoon even naar de dokter gaan. (Klein prikje, meteen uitslag)
Oud 31-07-2006, 19:36
angel_girl
angel_girl is offline
Citaat:
DDM schreef op 31-07-2006 @ 14:19 :
Je verwacht het idd bij een lage glucosespiegel.
Klopt.
Ik heb een client en die heeft ook suikerziekte. Haar waarden schommelen heel erg.
Maar ik heb al een paar keer meegemaakt dat wanneer ze aan de lage kant zit heel agressief word, we mogen dan niet prikken en ze is echt totaal onhandelbaar. Schoppen, slaan en schelden terwijl het doorgaans een lief mens is!
Oud 31-07-2006, 19:39
Verwijderd
Ohja, als mensen echt érg laag te zitten kan het bewustzijn inderdaad verminderen (toen diabeten nog geen insuline konden krijgen ging elke diabeet vroeg of laat dood aan een hypoglycemisch coma). Het bewustzijn kan dan ook net een beetje verminderd zijn, waardoor iemand nog niet flauwvalt, maar de remmingen wel wegvallen. Dat is vast geen goede combinatie met prikkelbaarheid.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 00:11
DDM
DDM is offline
Citaat:
Sarah schreef op 31-07-2006 @ 20:39 :
Ohja, als mensen echt érg laag te zitten kan het bewustzijn inderdaad verminderen (toen diabeten nog geen insuline konden krijgen ging elke diabeet vroeg of laat dood aan een hypoglycemisch coma). Het bewustzijn kan dan ook net een beetje verminderd zijn, waardoor iemand nog niet flauwvalt, maar de remmingen wel wegvallen. Dat is vast geen goede combinatie met prikkelbaarheid.
Hoe verklaar je dat mensen doodgingen aan een hypoglycemisch coma? Zonder insuline heb je continue een hyperglycemie. Mensen zouden dan eerder doodgaan aan de verzuring die ontstaat door de keto-acidose. Daarnaast door verstoring van de electrolyten. Vooral Na en K. En mocht er al sprake zijn van coma dan lijkt het mij een hyperosmolair coma. Wat je tegenwoordig alleen nog maar bij ouderen ziet.
Oud 01-08-2006, 06:57
Verwijderd
Citaat:
DDM schreef op 01-08-2006 @ 01:11 :
Hoe verklaar je dat mensen doodgingen aan een hypoglycemisch coma? Zonder insuline heb je continue een hyperglycemie. Mensen zouden dan eerder doodgaan aan de verzuring die ontstaat door de keto-acidose. Daarnaast door verstoring van de electrolyten. Vooral Na en K. En mocht er al sprake zijn van coma dan lijkt het mij een hyperosmolair coma. Wat je tegenwoordig alleen nog maar bij ouderen ziet.
Hmm, het kan zijn dat ik het me verkeerd herinner - ik heb maar 2 uurtjes medische geschiedenis gehad. Maar het was in elk geval in een coma (je gaat natuurlijk eigenlijk niet dood áán een coma).
Zal wel een keto-acidotisch coma zijn dan, he.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 13:10
Verwijderd
Citaat:
pollewop schreef op 31-07-2006 @ 16:43 :
Het beste kun je gewoon even naar de dokter gaan. (Klein prikje, meteen uitslag)
Ging niet over mij hoor
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 22:19
Roos
Roos is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-08-2006 @ 07:57 :
Zal wel een keto-acidotisch coma zijn dan, he.
Ja
Oud 01-08-2006, 22:40
DDM
DDM is offline
[Zal wel een keto-acidotisch coma zijn dan, he. [/B][/QUOTE]

Ja of een hyperosmolair coma. Kan beide
Oud 03-08-2006, 00:02
MTpower
MTpower is offline
Ik heb het toen bij ehbo gehad, dat mensen met suikerziekte die een te lage bloedsuiker waarde hebben aggressief kunnen worden
Oud 03-08-2006, 11:46
DDM
DDM is offline
Haha ja. Ik heb het nog niet meegemaakt. Maar het lijkt me flink lullig als je iemand probeert te helpen en dan een stoot voor je gezicht krijgt
Oud 03-08-2006, 16:01
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
DDM schreef op 03-08-2006 @ 12:46 :
Haha ja. Ik heb het nog niet meegemaakt. Maar het lijkt me flink lullig als je iemand probeert te helpen en dan een stoot voor je gezicht krijgt
Suikerziekte of niet, die krijgt er gewoon een terug
Oud 03-08-2006, 21:08
Ieke
Ieke is offline
Sommigen worden van een hoge suiker ook wat druk en prikkelbaar. Glucosespiegel heeft absoluut invloed op hoe mensen reageren.
Oud 03-08-2006, 21:15
Verwijderd
Als iemand met suikerziekte kan ik uit eigen ervaring wel verzekeren dat een lage bloedsuiker je heel erg prikkelbaar kan maken in een negatieve zin.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten