Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar als ik toch de richting gedragskundige kies, is het dan ook de studie pedagogische wetenschappen die je het beste kan volgen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
En, ja, je moet in Nijmegen een toegangstoets voor statistiek doen, maar die is niet heel moeilijk. Bovendien, als je hem niet de eerste keer haalt, kun je er les in krijgen. Ik ken niemand die deze toets de tweede keer niet gehaald heeft. Sowieso hechten ze in Nijmegen best veel waarde aan statistische vakken; als je dat niet ligt, kun je misschien beter een andere uni "kiezen". Volgens mij doen ze in Nijmegen ook niet aan tussentijds instromen; dat van die bijvakken kan dan een goed idee zijn, al is het programma niet heel zwaar. Alleen het master-jaar is echt veel en zwaar, de rest is goed te doen (ook als je het schakelprogramma volgt, volgens de mensen die ik daarvan ken). Bovendien hoef je, als je in Nijmegen pedagogische wetenschappen gaat doen, niet iedere dag naar college; ik had t/m het derde jaar minstens 1 dag per week vrij (of meer dus). Ik weet trouwens niet hoe je nu naar Nijmegen gaat, maar je kunt de bus naar Uden proberen, en dan de bus naar Nijmegen, of de bus naar Helmond of Eindhoven en dan verder. Maar hoe handig dat is, weet ik niet (nog nooit gedaan). |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik blijf het vreemd vinden dat het per universiteit zoveel verschilt. In Nijmegen is het schakelprogramma van onderwijskunde ook twee jaar, zie ik, in Utrecht is het maar een jaar...
In Leiden is het schakeltraject van PW volgens de website maar 30 ects... ![]() http://www.pedagogiek.leidenuniv.nl/index.php3?c=714 Laatst gewijzigd op 18-09-2006 om 09:22. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar in Leiden is het schakelprogramma dus maar een half jaar en de rest doe je in combinatie met je master (die ook maar één jaar duurt). Oftewel: daar zou je in theorie dus in 1,5 jaar je master PW of OWK kunnen halen nadat je HBO pedagogiek gedaan hebt. In Utrecht is het prémastertraject van iig OWK een jaar en dan dus nog een jaar een master, van PW is het dacht ik even lang. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar het lijkt me niet bepaald motiverend. Van mensen die de oude richting nog doen weet ik dat ze nog best veel nieuwe dingen leerden uit de vakken over psychopathologie bijvoorbeeld. Dus best zonde dat je dat allemaal zou missen.
||
Citaat:
De richting die ik wil is echt opvoeden van kinderen..
||
Citaat:
||
Citaat:
Overigens voed je zelf niet op als pedagoog, dat doet de ouder, voogd of hulpverlener.
||
Citaat:
maar die richting spreekt mij erg aan... Het 'precieze' beroep weet ik nog niet ik ga binnekort opschool een gesprek aanvragen om te vragen wat ik het beste kan doen ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel # 65 Tink* | 500 | 13-01-2010 21:00 | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied, #53 groovy | 500 | 19-01-2007 09:22 | |
Algemene schoolzaken |
[vervolgopleiding] Faalangst, het gevoel dat de studie je te hoog gegrepen is. Severus | 7 | 17-03-2005 09:00 | |
Algemene schoolzaken |
jullie mening over kopieen van uni-->hbo Poesket | 61 | 14-04-2004 12:21 | |
Psychologie |
foute studiekeus: ik voel me kut Tulpje6 | 4 | 16-03-2004 11:08 | |
Algemene schoolzaken |
Zal ik het doen of niet? Leraar wiskunde B1/B1,2 Miess | 20 | 13-05-2002 19:54 |