Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2006, 21:07
Verwijderd
Hoi,

Ik doe nu sinds een dag schoonmaakwerk, en heb mn contract getekend & uniform +pasje al gekregen. Probleem is echter, datk het werk nu al zat ben. Is het a sociaal om nu al ontslag te nemen? En zo ja, wat moetk dan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2006, 21:19
Verwijderd
Zit je dan niet nog in je proeftijd? Dan lijkt het mij dat je namelijk gewoon ontslag kan nemen...

En over of het asociaal is, lekker boeien, als jij dat werk niet leuk vindt, dan vinden ze heus nog wel iemand anders voor dat werk hoor...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 21:32
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef op 25-07-2006 @ 22:19 :
Zit je dan niet nog in je proeftijd? Dan lijkt het mij dat je namelijk gewoon ontslag kan nemen...

En over of het asociaal is, lekker boeien, als jij dat werk niet leuk vindt, dan vinden ze heus nog wel iemand anders voor dat werk hoor...
Ik heb em via mijn oom, die daar een beetje een leidinggevende is, en ik word gezien als invalskracht.

Maar zou ik bv nu niet mn uniform moeten vergoeden, of dat pasje? Mogen ze mij mn eerste dag salaris inhouden?

Laatst gewijzigd op 25-07-2006 om 22:28.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 22:21
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 25-07-2006 @ 22:32 :
Ik heb em via mijn oom, die daar een beetje een leidinggevende is, en ik word gezien als invalskracht.

1. Maar zou ik bv nu niet mn uniform moeten vergoeden,
2. of dat meisje?
3. Mogen ze mij mn eerste dag salaris inhouden?
Ik heb het even genummerd maakt het makkelijk.
1. Lever je weer in dus hoef je niet te vergoeden
2. Wie/wat dit snap ik niet
3. Nee dat mag niet je hebt gewerkt en ze moeten je betalen.

Zeg het gewoon tegen je oom dan dnek dat het niet zo'n probleem is. Je zit tenslotte in je proeftijd (Standaard is dat bij wet 1 maand!)
Oud 25-07-2006, 22:30
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 25-07-2006 @ 23:21 :
Ik heb het even genummerd maakt het makkelijk.
1. Lever je weer in dus hoef je niet te vergoeden
2. Wie/wat dit snap ik niet
3. Nee dat mag niet je hebt gewerkt en ze moeten je betalen.

Zeg het gewoon tegen je oom dan dnek dat het niet zo'n probleem is. Je zit tenslotte in je proeftijd (Standaard is dat bij wet 1 maand!)
1. Mn uniform hebk echter al wel gebruikt (uit het plastic gehaald etc )
2. sorry meisje = pasje , en die is speciaal voor mij gemaakt, met foto enzeo

3. Kan er in een contract niet een bepaalde sanctie staan, op een contractbreuk oid?

Ah, oke thanks!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 22:35
ikbenschipper1
Citaat:
Kenjirro schreef op 25-07-2006 @ 23:30 :
1. Mn uniform hebk echter al wel gebruikt (uit het plastic gehaald etc )
2. sorry meisje = pasje , en die is speciaal voor mij gemaakt, met foto enzeo

3. Kan er in een contract niet een bepaalde sanctie staan, op een contractbreuk oid?

Ah, oke thanks!
1. Bedrijfsrisico
2. Bedrijfsrisico
3. Werken = Salaris. Sancties kunnen er in staan, maar in je proeftijd kan je altijd opzeggen zonder opzegtermijn en dergelijk, sancties staan dan ook zelden in een contract, zeker bij dit soort werk.
Oud 25-07-2006, 23:20
Verwijderd
Hoho, in een proeftijd zijn bepaalde opzegverboden en -voorschriften niet van toepassing. Dat wil niet zeggen dat een opzegging in de proeftijd nooit in strijd kan zijn met bepaalde normen van goed werknemerschap.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 08:54
ikbenschipper1
Citaat:
nare man schreef op 26-07-2006 @ 00:20 :
Hoho, in een proeftijd zijn bepaalde opzegverboden en -voorschriften niet van toepassing. Dat wil niet zeggen dat een opzegging in de proeftijd nooit in strijd kan zijn met bepaalde normen van goed werknemerschap.
Tuurlijk maar goed werknemersschap zijn normen en dus geen regels. Je bent niet verplicht je hier aan te houden.

OFFTOPIC
Ook buiten de proeftijd is het komen opdagen na opzegging een vorm van goed werknemersschap echter wettelijk verplicht.
Doe je dat niet... KAN je werkgever schadeloossttelling eisen, al heb ik dat zelden tot nooit horen/zien gebeuren.
OFFTOPIC
Oud 26-07-2006, 09:13
Grimmetje
Grimmetje is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 26-07-2006 @ 09:54 :
[B]Tuurlijk maar goed werknemersschap zijn normen en dus geen regels. Je bent niet verplicht je hier aan te houden.
Wáááát?! Ga je mond eens spoelen!

Oud 26-07-2006, 09:18
ikbenschipper1
Citaat:
Grimmetje schreef op 26-07-2006 @ 10:13 :
Wáááát?! Ga je mond eens spoelen!

Ik praat uit ervaring dat ik toch ex-collega's ken die zich hier niet aan hebben gehouden.
Verder valt onder goed werknemerschap natuurlijk ook "Ik steel niet van mijn baas".
Oud 26-07-2006, 09:23
Verwijderd
Maar ze moeten nog mn sofiverklaring oid hebben, moetk eerst die regelen? Ik zou namelijk wel mn 16 euro salaris willen hebben
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 09:29
Grimmetje
Grimmetje is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 26-07-2006 @ 10:18 :
Ik praat uit ervaring dat ik toch ex-collega's ken die zich hier niet aan hebben gehouden.
Verder valt onder goed werknemerschap natuurlijk ook "Ik steel niet van mijn baas".
Dat ex-collega's zich er niet aan hebben gehouden maakt een dergelijke regeling niet opeens een mindere verplichting. Net zoals alle andere wettelijke regelingen wordt een dergelijke regeling pas toegepast zodra de andere partij die hier een beroep op kan doen, dit ook daadwerkelijk doet. Als dit wordt nagelaten, blijft het natuurlijk wel een wettelijke regeling danwel verplichting.
Oud 26-07-2006, 10:23
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
dr stond in de leeuwarder courant laatst al een stukje over friese werkgevers die de huidige vakantiekrachten maar watjes vonden.

ik denk dat ik dat wel begrijp.
Oud 26-07-2006, 10:57
Nyawa
Ik ben bij mijn vakantiewerk ook iets eerder weggegaan dan gepland. In je contract staat als het goed is dat je twee maanden proeftijd hebt, dan kun je dus elke dag opzeggen. 't Is niet zo heel netjes natuurlijk, en ik zou persoonlijk nog even doorgaan omdat het misschien nog wel leuker wordt, maar als je je er echt niet op je gemak voelt zou ik gewoon ontslag nemen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 11:53
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 26-07-2006 @ 11:23 :
dr stond in de leeuwarder courant laatst al een stukje over friese werkgevers die de huidige vakantiekrachten maar watjes vonden.

Dude weetje hoe kut schoonmaak werk is.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 12:22
darwin02
darwin02 is offline
waarom dat dan ik werk nu 1 week bij de schoonmaak en het is niet zo erg vinik, wel evetjes wennen
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 12:30
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 26-07-2006 @ 09:54 :
Tuurlijk maar goed werknemersschap zijn normen en dus geen regels. Je bent niet verplicht je hier aan te houden.
???
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 17:44
remy476
remy476 is offline
als je het n iet leuk vindt: KAPPEN ERMEE
Oud 26-07-2006, 18:19
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 26-07-2006 @ 10:23 :
Maar ze moeten nog mn sofiverklaring oid hebben, moetk eerst die regelen? Ik zou namelijk wel mn 16 euro salaris willen hebben
Je hebt maar 2 uur ofzo gewerkt en bent het nu al zat?
Je hebt nog geen loonbelastingsformulier ingevuld maar wel al gewerkt.. Dit betekent dat je ongeregistreerd werk hebt verricht, dus gewoon zwart.
Ik zou netjes vragen om het loon en bedanken voor de 2 fantastische uren, vooral je humor onder de collega's zal worden gewaardeerd.
Iets serieuzer.. ze kunnen er geen probleem van maken, helaas kun je niet bewijzen dat je gewerkt hebt dus of je inderdaad betaald zult krijgen is maar de vraag.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 19:04
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 26-07-2006 @ 12:53 :
Dude weet je hoe kut fruit inpakken is?
Maar goed, geen werk=geen geld.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 21:44
Verwijderd
Citaat:

Ben het er helemaal mee eens. Voor die paar weken/uren kun je niet kieskeurig zijn. Wees blij dat je werk hebt en dat je wat verdient. Niet zeuren, gewoon doorbijten. Is nog nooit iemand slecht van geworden.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 23:05
ikbenschipper1
Citaat:
FF4-Ever schreef op 26-07-2006 @ 13:30 :
???
Begrijp me goed dat ik er geen voorstander van ben om je niet aan goed werknemersschap te houden.
Alleen zeg ik dat het het normen zijn en geen regels.

Er zijn regels --> WET danwel CAO waarin een proeftijd en opzegtermijnen zijn geregeld
er zijn normen --> Veel mensen houden zich er aan maar niet iedereen, sancties zijn niet mogelijk.

Dat wil ik er duidelijk mee maken
Oud 26-07-2006, 23:08
ikbenschipper1
Citaat:
Grimmetje schreef op 26-07-2006 @ 10:29 :
Dat ex-collega's zich er niet aan hebben gehouden maakt een dergelijke regeling niet opeens een mindere verplichting. Net zoals alle andere wettelijke regelingen wordt een dergelijke regeling pas toegepast zodra de andere partij die hier een beroep op kan doen, dit ook daadwerkelijk doet. Als dit wordt nagelaten, blijft het natuurlijk wel een wettelijke regeling danwel verplichting.
Dat zeg ik toch ook niet man.
Ik zeg dat sommige mensen zich niet aan normen houden, zoals ik in de post hierboven al zeg.
Normen is iets anders dan de Wet.

Daarmee zeg ik nog altijd niet dat het goed is wat mensen soms doen.

*offtopic* dacht dat ik nu wel vaak genoeg gezegt heb dat er een verschil is tussen normen en regels (wet) en dat er helaas mensen zijn die dat niet naleven, wat ik dus niet wil goedpraten, ik concludeer het alleen.
Oud 27-07-2006, 00:44
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 27-07-2006 @ 00:05 :
Begrijp me goed dat ik er geen voorstander van ben om je niet aan goed werknemersschap te houden.
Alleen zeg ik dat het het normen zijn en geen regels.

Er zijn regels --> WET danwel CAO waarin een proeftijd en opzegtermijnen zijn geregeld
er zijn normen --> Veel mensen houden zich er aan maar niet iedereen, sancties zijn niet mogelijk.

Dat wil ik er duidelijk mee maken
Allemaal leuk en aardig, maar als ik mij niet vergis staat de verplichting om je als een goed werknemer te gedragen gewoon in de wet. Of is de wet ook maar een norm waar je van af mag wijken?:-\
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 06:14
ikbenschipper1
Citaat:
FF4-Ever schreef op 27-07-2006 @ 01:44 :
Allemaal leuk en aardig, maar als ik mij niet vergis staat de verplichting om je als een goed werknemer te gedragen gewoon in de wet. Of is de wet ook maar een norm waar je van af mag wijken?:-\
Ookal staat het in de wet, ik heb daar niet zoveel verstand van ben ik eerlijk in, dan nog kunnen medewerkers zich er gewoon niet aan houden.

Wat dan alsnog natuurlijk niet mag.
Oud 27-07-2006, 07:08
Jolt
Jolt is offline
Citaat:

De jeugd wil hun handen niet vuil maken.
Oud 27-07-2006, 07:19
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 27-07-2006 @ 07:14 :
Ookal staat het in de wet, ik heb daar niet zoveel verstand van ben ik eerlijk in (...)
Ja, dat blijkt wel. Goed werknemer- en goed werkgeverschap zijn uitwerkingen van algemene normen uit het burgerlijk recht, namelijk van de redelijkheid en billijkheid. Dat moet je altijd nakomen, je kunt je er niet aan onttrekken en het is ook prima in rechte afdwingbaar.

Sterker nog, een groot gedeelte van het materiële arbeidsrecht is gebouwd op rechtspraak, gewezen naar aanleiding van de normen van goed werkgever- cq. werknemerschap.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 08:04
Grimmetje
Grimmetje is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 27-07-2006 @ 00:08 :
Dat zeg ik toch ook niet man.
Ik zeg dat sommige mensen zich niet aan normen houden, zoals ik in de post hierboven al zeg.
Normen is iets anders dan de Wet.

Daarmee zeg ik nog altijd niet dat het goed is wat mensen soms doen.

*offtopic* dacht dat ik nu wel vaak genoeg gezegt heb dat er een verschil is tussen normen en regels (wet) en dat er helaas mensen zijn die dat niet naleven, wat ik dus niet wil goedpraten, ik concludeer het alleen.
Zoals je nu wel door lijkt te hebben, geef ik in mijn post ook gewoon aan dat de regeling van goed werknemerschap gewoon in de wet staat.
Oud 27-07-2006, 09:53
Verwijderd
Citaat:
Hmm, valt wel mee toch?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 13:57
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
Citaat:
dat ligt er aan wat je moet schoonmaken..
Voorheen jaartje of 5 geleden maakte ik in vakanties altijd kantoren schoon, niks mis mee hoor, en het verdiende altijd goed..
Oud 27-07-2006, 14:53
Nyawa
Citaat:
Krummeltje schreef op 27-07-2006 @ 10:53 :
Hmm, valt wel mee toch?
Nja, hier vragen ze steeds schoonmakers voor in vleesfabrieken, dat lijkt me idd niet zo prettig.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 20:36
Verwijderd
Nou, het is gewoon zo zwaar, en kmoet 5 dagen in de week, 2,5 uur per dag en dan moetk een paar verdiepingen inclusief de wc's . Maargoed, kzie er zelf nog ff een weekje tegenaan. En dan neemk wel ontslag.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2006, 21:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 27-07-2006 @ 21:36 :
Nou, het is gewoon zo zwaar, en kmoet 5 dagen in de week, 2,5 uur per dag en dan moetk een paar verdiepingen inclusief de wc's . Maargoed, kzie er zelf nog ff een weekje tegenaan. En dan neemk wel ontslag.
Het betaald daarentegen voor vakantiewerk wel goed, ik heb een paar maanden lang iets dergelijk gedaan op het mediapark.
Oud 28-07-2006, 10:02
Lente
Lente is offline
2,5 uur per dag zwaar?? wat voor werk zou je dan wel aankunnen?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Lente schreef op 28-07-2006 @ 11:02 :
2,5 uur per dag zwaar?? wat voor werk zou je dan wel aankunnen?
die 2,5 uur is niet zozeer zwaar, maar het feit dat het elke dag moet, kkan dan bijna nooit wat leuks doen
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 10:22
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 27-07-2006 @ 22:56 :
Het betaald daarentegen voor vakantiewerk wel goed, ik heb een paar maanden lang iets dergelijk gedaan op het mediapark.
Paar maanden
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 10:30
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 28-07-2006 @ 11:22 :
Paar maanden
En de voorgaande jaren ook, maar niet op die plek. Het was overigens wel melig dat ik bijna al stofzuigend een uitzending van het journaal binnen ben gewandeld omdat iemand was vergeten een deur die opname's aangeeft op slot te doen.
Oud 28-07-2006, 10:33
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 28-07-2006 @ 11:30 :
En de voorgaande jaren ook, maar niet op die plek. Het was overigens wel melig dat ik bijna al stofzuigend een uitzending van het journaal binnen ben gewandeld omdat iemand was vergeten een deur die opname's aangeeft op slot te doen.
Naja jij zat tenminste in een interresant gebouw . Waar ik ben, is echt geen fuck te doen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 11:00
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 28-07-2006 @ 11:21 :
die 2,5 uur is niet zozeer zwaar, maar het feit dat het elke dag moet, kkan dan bijna nooit wat leuks doen
De meeste vakantiebaantjes die ik kan bedenken, zijn iedere dag. Ik weet niet of je 's ochtends, 's middags of juist 's avonds die 2,5 uur moet werken, maar het moet toch wel te doen zijn om het zo te plannen dat je iets leuks nog in de overige tijd kunt doen?
Vriendinnen van mij die ooit in een kas hebben gewerkt, werkten daar van 7 tot 13 uur en we hebben die vakantie 's middags nog genoeg ondernomen met zijn allen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 11:10
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 28-07-2006 @ 12:00 :
De meeste vakantiebaantjes die ik kan bedenken, zijn iedere dag. Ik weet niet of je 's ochtends, 's middags of juist 's avonds die 2,5 uur moet werken, maar het moet toch wel te doen zijn om het zo te plannen dat je iets leuks nog in de overige tijd kunt doen?
Vriendinnen van mij die ooit in een kas hebben gewerkt, werkten daar van 7 tot 13 uur en we hebben die vakantie 's middags nog genoeg ondernomen met zijn allen.
tussen 5 en 7 kan ik beginnen en dan 2.5 uur werken.

Het is zo midden op de dag :/
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 14:26
Kali
Kali is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 28-07-2006 @ 12:10 :
tussen 5 en 7 kan ik beginnen en dan 2.5 uur werken.

Het is zo midden op de dag :/
Midden op de dag?
Grow up en wees reëel, of ga je later nooit werken omdat je niets aan je dag hebt dan? je hebt zoveel tijd over !
Oud 28-07-2006, 14:35
fractuur
fractuur is offline
Jij zeurt over 2,5 uurtje per dag? Er zijn zoveel slechtere banen.. Je verdient er redelijk geld mee, boeiend dat het werk dan saai is voor 2,5 uur? Je hebt bewegingsvrijheid, kan een mp3 speler op tijdens het werk.. En je komt niet zomaar meer ergens binnen, vooral niet als je een enorm eisenpakket hebt.

2,5 uur per dag en geen tijd over.. Hoe moet dat ooit met jou op de arbeidsmarkt?
Oud 28-07-2006, 14:39
Vice
Vice is offline
Citaat:
Dat wordt wat als je fulltime gaat werken. Dan is die 12,5 uur per week niks vergeleken met 40 uur.
Oud 28-07-2006, 15:33
PV
PV is offline
Citaat:
Vice schreef op 28-07-2006 @ 15:39 :
Dat wordt wat als je fulltime gaat werken. Dan is die 12,5 uur per week niks vergeleken met 40 uur.
maar dan doe je waarschijnlijk wel iets leukers dan schoonmaken alhoewel ik het zelf ook heb gedaan (een fabriek, een bank en vakantiehuisjes) en zo vervelend is het ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 16:03
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Je doet ook nog eens geen zwaar werk en het is vroeg in de avond. Tijd zat om wat leuks te doen als je vrij bent. Wat zeur je nou?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Oh nou, oeh... wel 2,5 uur per dag!
Doe dan geen vakantiewerk
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Kali schreef op 28-07-2006 @ 15:26 :
Midden op de dag?
Grow up en wees reëel, of ga je later nooit werken omdat je niets aan je dag hebt dan? je hebt zoveel tijd over !
Ik heb geen zin 3 uur huiswaarts te gaan om te werken. Ik sta 12 uur op. dus kank maar 3 uur overdag chillen (kkan zelfs niet naar het strandje) en savonds benk vaak te moe iets te doen. Later zorgk echt wel, datk een beter baantje heb en voldoende vakantie hoor
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 22:05
Verwijderd
Citaat:
fractuur schreef op 28-07-2006 @ 15:35 :
Jij zeurt over 2,5 uurtje per dag? Er zijn zoveel slechtere banen.. Je verdient er redelijk geld mee, boeiend dat het werk dan saai is voor 2,5 uur? Je hebt bewegingsvrijheid, kan een mp3 speler op tijdens het werk.. En je komt niet zomaar meer ergens binnen, vooral niet als je een enorm eisenpakket hebt.

2,5 uur per dag en geen tijd over.. Hoe moet dat ooit met jou op de arbeidsmarkt?
Ik heb geen enorme eisenpakket. Ik heb al voldoende baantjes gehad. Schoonmaakwerk is gewoon niet leuk. Tis ideaal voor domme mensen, maar kzie er niets leuks in. En ik ben nog jong genoeg te bepalen, een baantje te vinden die ik enigzins leuk vind
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 28-07-2006 @ 15:39 :
Tis vakantie ja, vakantie

Ik studeer toch ook zo goed als full time, daar klaag ik toch ook niet over?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Nonaj schreef op 28-07-2006 @ 17:03 :
Je doet ook nog eens geen zwaar werk en het is vroeg in de avond. Tijd zat om wat leuks te doen als je vrij bent. Wat zeur je nou?
Ik zeur niet

Verder, tis allemaal off topic heh
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten