Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2006, 16:17
Antubis
Antubis is offline
Is hier iemand met een glutenvrij dieet? Want ik probeer dit nou 2 a 3 maanden om te kijken of mijn buikpijn en bolle buik etc dan over zijn die tijd. Ook heb ik hier nog wat vraagjes over bijvoorbeeld het eten; en het drinken van bier..
Oud 29-07-2006, 17:05
G. -
G. - is offline
Dat dieet wérkt gewoon niet!
Oud 29-07-2006, 17:06
Antubis
Antubis is offline
Bij jou niet? Of bedoel je als afval dieet? Want dan moet je mijn post nog maar s goed lezen.
Oud 29-07-2006, 17:20
Verwijderd
ik volg zelf geen glutenvrij dieet, maar dit leken me wel nuttige links

http://www.ah.nl/onzeproducten/assor...cle.glutenvrij

http://home.deds.nl/~amersoft/Livaadje.htm

succes ermee
Met citaat reageren
Oud 29-07-2006, 17:22
Antubis
Antubis is offline
Superbedankt ik had nog niet zo'n lijst waar alle producten opstonden die ik nu mag eten.
Oud 30-07-2006, 17:17
Fieneke
Fieneke is offline
glutenvrij eten is toch wel n behoorlijke beperking hoor. Maar het is goed mogelijk, in mijn familie zijn veel mensen met glutenallergie. Brood kun je zelf bakken of laten bakken door sommige bakkers. Je moet er wel op letten dat je ook écht helemaal glutenvrij gaat eten, want een hele kleine hoeveelheid gluten kan al klachten geven.
Oud 30-07-2006, 17:31
Antubis
Antubis is offline
Jep. Ik ben er nu 2 weken mee bezig.. en tis behoorlijk lastig als iedereen 's avonds friet met een snack erbij eet. En jij met je kale friet zonder snacks, want dat mag niet. Volgende week ben ik 1 hele week leiding bij een jeugdkamp, maar dat wordt dus geen tosti's eten en dat soort dingen. Bier mag ook niet meer.. alhoewel er op de site van de vereniging van Coeliakie staat dat er mensen die dit wel drinken, aangezien er niet veel gluten meer inzitten, maar dat je het nooit zeker weet.
Oud 30-07-2006, 20:56
Verwijderd
Friet zonder snack lijkt me nu het minst grote probleem.

Er zijn tegenwoordig heel wat dingen zonder gluten. Ga eens langs bij een natuurvoedingswinkel. Ik heb een paar jaar glutenvrij gegeten ivm allergieën, ik at veel rijstewafels en ook wel glutenvrij brood ed (meestal bakten we dat zelf, van de bakker is het niet echt lekker, vond ik). In Zweden hadden ze toen al heel veel glutenvrije dingen, nu hebben ze dat in Nederland ook, vooral bij natuurvoedingswinkels, maar soms ook wel in gewone supermarkten als de AH en de Lekker & Laag.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 22:42
Antubis
Antubis is offline
Ja wij hebben er hier ook 1 in het dorp. En bij de AH en de Edah verkopen ze ook glutenvrij brood. En in Scandinavië hebben ze sowieso veel glutenvrije dingen, en bij de Ikea ook redelijk. We moeten even afwachten de komende 2,5e maand om te kijken hoe het gaat met het dieet, en mocht het helpen dan kopen we er nog een broodbak machine bij, want we hebben er nu al 1, maar daar zitten dus gluten in, en dat durven we niet aan, en ook een aparte frituur. Verderest is het best goed te doen.
Maar ik wilde graag weten of hier mensen zijn met een glutenvrij dieet die bier drinken..?
Oud 31-07-2006, 12:53
Miracle
Miracle is offline
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar er zijn een aantal (precies weet ik het niet, ik weet ook niet waar je woont) restaurants die glutenvrij eten serveren. Sommige staan op een speciale lijst, maar anderen willen het ook wel doen, als je ruim van te voren reserveert en er naar vraagt.

http://www.coeliakievereniging.nl/ve..._artikel08.htm
http://www.glutfree.nl/

Nog een merk wat veel in natuurwinkels verkocht wordt:
http://www.schaer.com Hier zijn ook recepten te vinden.
Oud 09-08-2006, 16:56
just Noortje
just Noortje is offline
Ik heb nu ongeveer 3 jaar een glutenvrij dieet. Het is een streng dieet maar na een tijdje went het en vind je voor de meeste dingen wel een oplossing . Ik drink trouwens geen bier, als ik dat wel doe krijg ik daar echt last van. Ik mis het niet echt want er is genoeg alcohol wat ik wel mag.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 17:22
Verwijderd
Ik heb een jaar of twee glutenvrij gegeten...zelf dingen maken is handig (het Basiskookboek bij voedselallergie en -intolerantie van Ineke van Berkel, M. Daams & Merian Daams is handig). Natuurvoedingswinkels hebben vaak een groot assortiment glutenvrije dingen en ook de grotere supermarkten krijgen steeds meer van die producten in hun assortiment.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 12:09
Antubis
Antubis is offline
Oke.. Ja hier hebben we ook een natuurwinkel waar we de meeste dingen glutenvrij kopen, en mijn tante heeft 2 kinderen die ook glutenvrij moeten eten, dus die heeft nu ook een kookboek en cake/brood etc voor mij gebakken. En dat bevalt heel erg goed. Maar bij de natuurwinkel stond op een verpakking bij Speltbrood ook dat het glutenvrij was, maar dat was het dus niet.

Maar ik had ook een vraag over de verdere alcohol: wat drinken/dronken jullie als jullie uit gaan/gingen?
Oud 11-08-2006, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Antubis schreef op 11-08-2006 @ 13:09 :
Maar bij de natuurwinkel stond op een verpakking bij Speltbrood ook dat het glutenvrij was, maar dat was het dus niet.
Gelukkig kun je dat weten, omdat spelt gluten bevat en het dus al in de naam zit (maar dom is het wel van die winkel).

Je doet er altijd goed aan zelf de ingrediënten ed te controleren, al is het maar voor de zekerheid.

Ik drink zelden tot nooit alcohol en ik ga ook niet vaak uit. Als ik ergens ben en ik wil wat drinken, drink ik eigenlijk altijd cola light.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 08:54
Henkje
Henkje is offline
Een goede vriend van mij heeft glutenallergie. We zijn een week samen op vakantie geweest en het is wel te doen. Hij had eigen brood mee en ik ook. Ook had hij glutenvrijmeel voor pannenkoeken te maken enzo. Bier dronk hij wel, maar na drie dagen heeft hij geminderd want hij kreeg er last van. Maar dat soort spul is bijna overal wel te krijgen.

Zelf moest ik er wel aan wennen als ik voor hem moet koken, want panneermeel enzo zit toch op redelijk veel dingen.
Oud 12-08-2006, 12:21
Antubis
Antubis is offline
Jup. Ook op de vleeswaren. En als het niet op de ingredienten staat, staat het wel bij allergene informatie dat er tarwe inzit. En het is dan ook niet handig dat mijn ouders de verpakking van het vleeswaren weggooien.
Oud 12-08-2006, 22:01
just Noortje
just Noortje is offline
Citaat:
Antubis schreef op 11-08-2006 @ 13:09 :
Maar ik had ook een vraag over de verdere alcohol: wat drinken/dronken jullie als jullie uit gaan/gingen?
Als het even kan drink ik pasoa/jus of bessen/jus en anders blue curacao met 7up. Breezers zijn ook glutenvrij maar die drink ik zelden. Er is nog veel meer glutenvrij natuurlijk maar dat weet ik verder zo even niet uit mijn hoofd.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 14:42
Antubis
Antubis is offline
Oke dankjewel. Ik drink ook Martini.. dat is ook glutenvrij.
Oud 17-08-2006, 14:03
Verwijderd
mag je eigenlijk roomijs met een glutenvrij dieet? want ik werkte ergens en zo'n vrouw wou alles glutenvrij maar wel een ijsje
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 14:06
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 17-08-2006 @ 15:03 :
mag je eigenlijk roomijs met een glutenvrij dieet? want ik werkte ergens en zo'n vrouw wou alles glutenvrij maar wel een ijsje
Gluten zit (zitten? er is geen enkelvoud 'gluut' ofzo. Maar bij 'hersenen' gebruik je toch ook een meervoudsvorm in het werkwoord. Nouja, we zitten hier niet op moderne talen) alleen in verschillende granen, en in ijs zit meestal geengraan verwerkt, voor zo ver ik weet (in het hoorntje wel natuurlijk).
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 17:17
Antubis
Antubis is offline
In softijs zitten geen gluten.
Oud 17-08-2006, 18:01
Verwijderd
okay, thnx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten