Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2006, 15:52
robotgirl01
robotgirl01 is offline
hoi,
ik heb een vraagje.
ik heb al een tijdje last van mijn vagina. het jeukt, het is rood, doet pijn bij het plassen, heb veel meer afscheiding (zowel wit als doorzichtig) en laatst toen ik keek met een spiegel zag ik dat er ook wondjes zaten. Het kan geen soa zijn, maar ik vraag me af wat het dan wel is. een schimmelinfectie? of kan het gewoon komen door de sex? ik ben laatst wel een paar weken op vakantie geweest en toen geen sex gehad, maar het is nog steeds even erg.
ik heb al meerdere dingen geprobeerd, zoals intiemgel van etos en lactacyd maar dat helpt niet.
ik heb thuis wel een zalfje tegen schimmel genaamd daktarin, maar kan ik die daar wel voor gebruiken? en is het verkeerd om die te gebruiken als je niet zeker weet of het een schimmelinfectie is? en is het niet 'slecht' voor die wondjes?
ik wil namelijk het liefst niet naar de dokter.
dus heeft iemand tips voor me?
sorry voor alle vragen maar ik begin het nu gewoon wel heel vervelend te vinden. alvast bedankt!!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 16:02
Shredder
Shredder is offline
Alles wat jij zegt waar je last van hebt wijst inderdaad op een schimmelinfectie. Het kan echter ook een soa zijn, je hoeft hem niet perse van iemand anders te krijgen, je kunt er zelf ook een ontwikkelen. Maar het meest waarschijnlijke is een schimmelinfectie.

Je kunt het beste gewoon naar de huisarts gaan en vragen wat het precies is en wat je er het beste tegen kunt doen. Als je liever niet naar de huisarts gaat hiermee, lees dan goed de bijsluiter van het zalfje dat je hebt, misschien staat er iets over vermeldt.
Zolang het rode en de jeuk 'buiten' de vagina zit, dus aan de buitenkant van de schaamlippen en daaromheen, kun je het zalfje veilig gebruiken, als het hier binnen zit zou ik het er niet op wagen en toch even langs de huisarts gaan.
Oud 01-08-2006, 16:13
Iduna
Iduna is offline
Ik zou even langs de huisarts gaan en niet zomaar een middeltje erop gaan smeren.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 16:14
Muchacha
Muchacha is offline
Daktarine helpt tegen een schimmelinfectie, maar ik zou best eerst naar je huisdokter bellen. Ik mocht het wel gebruiken daarvoor.

Een SOA ontwikkel je NIET zelf, daarom heet het ook een Seksueel Overdraagbare Aandoening. Maar als je je vriendje vertrouwt en van niemand een SOA kan gekregen hebben, zal het wel een candida-infectie zijn
Met citaat reageren
Oud 01-08-2006, 16:22
Shredder
Shredder is offline
Tuurlijk moet je die toch wel zelf kunnen ontwikkelen, waar komen ze anders vandaan? Iemand moet er toch als eerste mee op te proppen zijn gekomen?
Oud 01-08-2006, 16:45
Roos
Roos is offline
Citaat:
Shredder schreef op 01-08-2006 @ 17:22 :
Tuurlijk moet je die toch wel zelf kunnen ontwikkelen, waar komen ze anders vandaan? Iemand moet er toch als eerste mee op te proppen zijn gekomen?
Nee je kunt ze niet zelf ontwikkelen. Het is bijvoorbeeld een virus. Mensen kunnen geen virussen maken.

Maar dit is offtopic dus laat maar hangen.
Oud 01-08-2006, 17:04
Shredder
Shredder is offline
Nee, mensen kunnen idd geen virussen maken. Maar als het van een virus kan komen hoef je het dus niet perse van iemand anders hebben gekregen
Oud 01-08-2006, 17:46
DDM
DDM is offline
Wat jij zegt geldt voor alle besmettelijke aandoeningen. Je kan er natuurlijk een hele filosofie over houden over of de kip of het ei er eerder was, maar dan wijken we van het onderwerp af.
Oud 02-08-2006, 11:12
Verwijderd
Zou gewoon even bellen, waarschijnlijk hoeft de dokter niet eens te kijken.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 11:54
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Morgan schreef op 02-08-2006 @ 12:12 :
Zou gewoon even bellen, waarschijnlijk hoeft de dokter niet eens te kijken.
Bij mij iig niet, hoefde ook niet langs te komen, kon gewoon telefonisch met de assistente geregeld worden.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 19:16
Sirenie
Sirenie is offline
Dokter. Ik zei: "Euhm ja, het jeukt nogal daar beneden." Dokter: "Okee, het is een schimmelinfectie, hier heb je een zalfje." Ik: "Dag dokter."

Dus gewoon lekker naar de dokter gaan. En wat dan nog als hij moet kijken of wat dan ook. Het is een dokter. En je wilt er vanaf toch?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 21:51
Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:
Sirenie schreef op 02-08-2006 @ 20:16 :
Dokter. Ik zei: "Euhm ja, het jeukt nogal daar beneden." Dokter: "Okee, het is een schimmelinfectie, hier heb je een zalfje." Ik: "Dag dokter."
Wat voor dokter heb jij als hij je niet eens onderzoekt?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 21:54
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 02-08-2006 @ 22:51 :
De symptomen van een schimmelinfectie zijn zo duidelijk dat dat heel vaak niet nodig is en omdat veel vrouwen het vervelend vinden gebeurt het dus niet altijd. (tenminste, dat lijkt me de reden) Is ook niet nodig, obvious.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Anaïs schreef op 02-08-2006 @ 22:51 :
Wat Bloem zegt, ja - soms zijn de symptomen zo duidelijk, dat het niet echt nodig is. Ik heb zelfs ooit gebeld met 'ik heb een schimmelinfectie, mag ik medicijnen?' en dat ze dan wel vroegen wat de symptomen waren, maar het met me eens waren en ik dus gewoon direct naar de apotheek kon.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 16:17
Sirenie
Sirenie is offline
Eerlijk gezegd had ik liever gehad dat hij me onderzocht... Dat heb ik niet gezegd, maar voor de zekerheid ofzo. Ik moet dan ook zeggen dat ik mijn dokter niet helemaal vertrouw, maar ja...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2006, 00:21
juno
juno is offline
Daktarin is geweldig spul. Minstens drie weken tweemaal per dag smeren en over is het weer.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 15:01
Verwijderd
ik eb wonderspul. het heet Aloe First het is een nieuwe homeopatische lijn, en het werkst meteen! spray het erop en de jeuk is weg!

(klinkt beetje als n reclame ) maar t werkt wel!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 15:44
Roos
Roos is offline
Citaat:
Get Psycho schreef op 12-08-2006 @ 16:01 :
ik eb wonderspul. het heet Aloe First het is een nieuwe homeopatische lijn, en het werkst meteen! spray het erop en de jeuk is weg!

Dat de jeuk weg is, wil niet zeggen dat de schimmel ook weg is
Oud 13-08-2006, 19:58
Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
Get Psycho schreef op 12-08-2006 @ 16:01 :

aloë vera heb ik altijd een beetje mijn twijfels over gehad
niet zomaar er iets op gaan smeren.

Regels voor berichten