Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2006, 11:00
JessieL
JessieL is offline
Ik wil voor mijn rijexamen iets rustgevends innemen en heb daarom plantival van VSM gekocht....er staat 3 x maal daags 1 a 2 tabletten innemen en dat het geen sufheid veroorzaakt.

Nou heb ik gister de pilletjes even 'uitgeprobeerd' en 2 ingenomen (2x 1 tablet), maar na de 2e werd ik suf, moe, duizelig.....

kan het zijn dat ik moet wennen aan dit middel.....
en hoe lang van tevoren (voor examen) moet ik ze innemen? (er staat niks in gebruiksaanwijzing)
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 11:21
juno
juno is offline
Bouw het een week van te voren op, met de laagste dosering. Je hebt dan een bepaald niveau bereikt. Daar heb je meer aan dan een hoge dosering vlak voordat je opmoet.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 15:29
Ieke
Ieke is offline
Je kan ook langs de huisarts gaan en je een betablokker in een hele lichte dosering laten voorschrijven. Sowieso is iets waar je suf van wordt niet zo handig voor als je moet autorijden.
Oud 07-08-2006, 15:36
JessieL
JessieL is offline
Citaat:
Ieke schreef op 07-08-2006 @ 16:29 :
Sowieso is iets waar je suf van wordt niet zo handig voor als je moet autorijden.
Bedoel je dat je suf wordt van betablokker?
Naar de huisarts lijkt me niet eens een optie, die vent schrijft NOOIT iets voor, laat staan voor 'mentale klachten', grote kans dat ie met doorstuurt naar psycholoog hehehe
maar sowieso, betablokker verlaagt je bloeddruk en mijn onderdruk is laag (in tegenstelling tot bovendruk) dus dat kan ik niet innemen (al eens door dokter vertelt toen iets te hoge bloeddruk geconstateerd werd)
maar toch bedankt

heb nu 1 ingenomen, kijken of het helpt en niet suf wordt
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 15:46
Dith
Dith is offline
Bach rescuespray kopen bij de reformwinkel.
Werkt meteen en je wordt er niet duf van.
Oud 07-08-2006, 15:54
DDM
DDM is offline
Citaat:
JessieL schreef op 07-08-2006 @ 16:36 :
Naar de huisarts lijkt me niet eens een optie, die vent schrijft NOOIT iets voor, laat staan voor 'mentale klachten', grote kans dat ie met doorstuurt naar psycholoog hehehe
maar sowieso, betablokker verlaagt je bloeddruk en mijn onderdruk is laag (in tegenstelling tot bovendruk) dus dat kan ik niet innemen (al eens door dokter vertelt toen iets te hoge bloeddruk geconstateerd werd)
maar toch bedankt

Nee ze bedoelt juist dat je beter niet iets kan innemen waardoor je suf wordt. I.v.m. het autorijden. Daarom geeft ze ook een andere optie: namelijk een beta-blokker. Maar die zou je best kunnen gebruiken hoor in lage dosering. Kan niet zoveel kwaad. Maar word je eigenlijk voor je hoge bloeddruk behandeld ?

Laatst gewijzigd op 07-08-2006 om 16:00.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2006, 16:10
Roos
Roos is offline
Citaat:
Dith schreef op 07-08-2006 @ 16:46 :
Bach rescuespray kopen bij de reformwinkel.
Werkt meteen en je wordt er niet duf van.
Ja dat heeft een vriendin van me. Werkt t echt?
Oud 07-08-2006, 17:14
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
maar toch bedankt

DDM legt het al uit
Maar dat een huisarts je naar een psycholoog stuurt vanwege zenuwen voor het rijexamen lijkt me hopelijk onzin. Je kan het allicht proberen.
Daarom moet je ook eerst langs je huisarts. Die kan zien of je het mag hebben. De bedoeling van de betablokker is om je hartslag wat naar beneden te brengen, wat als gevolg heeft dat je rustiger blijft. Echt grote invloed op je bloeddruk heeft het geloof ik niet.
Pas echt erg goed op of je niet suf wordt of je reactievermogen op een erg negatieve manier wordt beinvloed.
Oud 07-08-2006, 19:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan ook valeriaan proberen (verkopen ze wel bij Kruidvat, Hema etc) dat is ook rustgevend en bij mij werkt het niet slaapverwekkend of versuffend.
Oud 08-08-2006, 09:08
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
juno schreef op 07-08-2006 @ 12:21 :
Bouw het een week van te voren op, met de laagste dosering. Je hebt dan een bepaald niveau bereikt. Daar heb je meer aan dan een hoge dosering vlak voordat je opmoet.

dat slaat echt nergens op. Het gaat om de prikkel niet eens persé om de dosis. Je kunt dus bij wijze van spreken 30 granules innemen of 1 het maakt niet uit. Het is een of het werkt wel, of het werkt niet reactie.

Wat goed werkt is idd. bach bloesem remedies de rescue, maar zelf neem ik altijd sedatief, dat is een complex van een aantl rustgevende homeopatische middelen in tabletvorm.
gewoon 2 weken van tevoren beginnen 3xdaags en je zal in het begin niet vele merken, maar na een week ongeveer wel.
half uur voor en na niet eten/drinken/roken (dan neemt d ewerking af ) en geen pepermunt/kauwgom eten.

Ik studeer natuurgeneeskunde/homeopathie/fytotherapie en accupunctuur, dus heb er genoeg verstand van ondertussen.

En iets wat ik hier vaak lees; dat homeopatische middelen geen kwaad zouden kunnen. Dat is natuurlijk onzin, als jeer te lang mee doorgaat krijg je een zogenaamde "proving" wat zoveel is als dat je de klachten gaat ontwikkelen waarvoor je in eerste instantie het middel gebruikte. Dus nooit langer dan 6 weken achter elkaar iets innemen wat een potentie lager dan D12 heeft ( dus alles wat je in de winkel koopt eigenlijk)

sorry voor dit bemoeierige stukje
Met citaat reageren
Oud 08-08-2006, 11:16
Dith
Dith is offline
Citaat:
Roos schreef op 07-08-2006 @ 17:10 :
Ja dat heeft een vriendin van me. Werkt t echt?
Bij mij en mijn pa wel. Als ik zenuwachtig ben krijg ik zo'n rotgevoel door heel mijn lijf, als ik dat spray is dat rotgevoel helemaal weg maar ben ik niet duf enzo.
Hoewel dat ook kan komen door de alcohol die erin zit.
Oud 09-08-2006, 11:48
juno
juno is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 08-08-2006 @ 10:08 :

dat slaat echt nergens op. Het gaat om de prikkel niet eens persé om de dosis. Je kunt dus bij wijze van spreken 30 granules innemen of 1 het maakt niet uit. Het is een of het werkt wel, of het werkt niet reactie.

Wat goed werkt is idd. bach bloesem remedies de rescue, maar zelf neem ik altijd sedatief, dat is een complex van een aantl rustgevende homeopatische middelen in tabletvorm.
gewoon 2 weken van tevoren beginnen 3xdaags en je zal in het begin niet vele merken, maar na een week ongeveer wel.
half uur voor en na niet eten/drinken/roken (dan neemt d ewerking af ) en geen pepermunt/kauwgom eten.

Je zegt precies hetzelfde als ik: dat je twee weken van te voren moet beginnen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 11:58
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 09-08-2006 @ 12:48 :
Je zegt precies hetzelfde als ik: dat je twee weken van te voren moet beginnen.
ze beschrijft het bij een ander medicijn. Het gebruik van verschillende medicijnen, homeopathisch of niet, is niet zomaar inwisselbaar
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 12:11
juno
juno is offline
Plantival is toch ook een mix van diverse homeopatische rustgevende middeltjes?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 13:41
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
juno schreef op 09-08-2006 @ 13:11 :
Plantival is toch ook een mix van diverse homeopatische rustgevende middeltjes?
Zijn toch weer heel verschillende middelen? Er bestaan meer dan 200 rustgevende middelen.

Ik zei idd. 2 weken van tevoren beginnen, maar dat is iets anders dan wat jij zei met het laag beginnen en opbouwen want ik begreep daaruit dat je bedoelde dat je de potentie moest verhogen en dat is niet het geval. Als je idd bedoelde met gewoon er vantevoren mee beginnen , dan klopt het idd.

En idd. niet alle hom. middelen werken hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 14:50
Lilium
Lilium is offline
Citaat:
maar toch bedankt

Ik kreeg heel gemakkelijk iets mee van de huisarts. Ik heb haar zelfs niet eens gezien. Ik belde het telefonisch spreekuur en dezelfde middag nog kon ik het recept afhalen.
Oud 10-08-2006, 15:12
juno
juno is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 09-08-2006 @ 14:41 :
Zijn toch weer heel verschillende middelen? Er bestaan meer dan 200 rustgevende middelen.

Ik zei idd. 2 weken van tevoren beginnen, maar dat is iets anders dan wat jij zei met het laag beginnen en opbouwen want ik begreep daaruit dat je bedoelde dat je de potentie moest verhogen en dat is niet het geval. Als je idd bedoelde met gewoon er vantevoren mee beginnen , dan klopt het idd.

En idd. niet alle hom. middelen werken hetzelfde.
Nee, niet opbouwen in de zin van een steeds hogere dosering, maar opbouwen in de zin van steeds weer een beetje tot je een plateau hebt opgebouwd in je lichaam.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten