|
|
Bekijk resultaten poll: Hebben videogames een slechte invloed op de jonge spelers | |||
ja; je wordt er agressiever van |
![]() ![]() ![]() ![]() |
30 | 28.85% |
nee; je was waarschijnlijk al geweldadig |
44 | 42.31% |
nee; dat heeft geen invloed |
44 | 42.31% |
geen mening |
7 | 6.73% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 104. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
groet M |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ga voor 'nee, je was waarschijnlijk al gewelddadig' omdat dat het dichtst in de buurt komt van wat ik denk. Ook ik speel al jaren spellen, kan geen precies getal noemen, maar sinds voor ik 10 was in ieder geval. En ook bij mij zaten daar spellen tussen met een te hoog leeftijdsadvies (Duke Nukem 3d, 18+, speelde ik op m'n 11e, veel eerder was hij niet uit
![]() Maargoed, als ik mezelf in kan houden en geen mensen ga lopen vermoorden, waarom zou iemand anders die niet zwakker van geest is dat dan niet kunnen? Wel denk ik dat er tegenwoordig meer gecontroleerd moet worden op die leeftijdsadviezen. Spellen worden tegenwoordig zo realistisch dat het voor de jongere mensen misschien moeilijker word om realiteit en spel uit elkaar te houden. Dit had ik overigens niet uitgekraamd als ik zelf nog niet 18+ was, want no way dat ik al dat moois zou willen missen doordat een paar mensen zo nodig spellen na willen gaan doen in het echt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik hoop voor het onderwijs systeem in Nederland dat jij een 1e jaars bent. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Zeker bij multiplayer games... het is maar goed dat je mensen niet door je monitor heen kan trekken die aan de andere kant zitten ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Zoals ik al zei heb ik erg veel schietspelletjes gespeeld. Je merkt ook dat je er 'goed' in wordt als je gaat lasergamen met collega's. Ik win eigenlijk altijd. Maar goed zijn in dergelijke situaties heeft niks met agressie te maken maar alles met tactisch inzicht. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar verder geloof ik niet dat jongeren geweld 'normaal' gaan vinden doordat ze games spelen. Da's een populair fabeltje dat nooit bewezen is. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Een game zal per definitie wel invloed hebben op iemand, of het nu om een jong of oud persoon gaat. Maar dan dringen de vragen zich op: in welke mate hebben die games invloed, is die invloed goed of slecht en wat doen de mensen die eraan blootgesteld worden er mee? (Deze vragen kun je je ook stellen voor films, tv, etc.)
Ik geloof niet dat er een éénduidige (slechte) invloed is op personen. Iedereen geeft op zijn of haar eigen manier betekenis aan hetgeen zij/hij ontvangt. Dat lijkt me ook logisch, aangezien ieder persoon anders in elkaar zit. De één kan er gewelddadig van worden, maar een ander zal er juist zijn agressie in kwijt kunnen. Een eenduidige (negatieve) invloed zou ik dan ook nooit aan zoiets toe willen kennen. Met andere woorden: ik kan niet stemmen in deze poll. Voor zover de mediawetenschapper in mij. ![]() Zolang je maar geen debiele redenaties of conclusies gaat trekken als deze Amerikaanse Senaats-leden, zit je wel goed. ![]() Laatst gewijzigd op 09-10-2006 om 01:02. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Blame that toon! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst las ik in psychologie magazine over gewelddadige spelletjes. Mensen die dat vaak spelen blijken minder heftig te reageren op 'gruwelijke' foto's dan mensen die niet gamen. Maar hoe weet je of dat niet aan die mensen ligt (dat je van te voren ook al tegen bloed kon)? Overigens... als dit een serieus onderzoek wordt, zou ik in mijn eindproduct het woord 'gewelddadig' juist spellen. Staat lichtelijk stom als je dat niet doet. Edit: wtf, je bent 21! Ik dacht 15 of 16 ![]()
||
Citaat:
cor·re·la·tie (de ~ (v.), ~s) 1 verhouding van onderlinge afhankelijkheid of beïnvloeding lijkt me dat er dan wel degelijk een verband is?
||
Citaat:
||
Citaat:
Wat ik bedoel: zwangere vrouwen eten veel augurken. In de tijd dat ze zwanger zijn, komen ze flink aan. Conclusie: van augurken kom je aan. Er is een verband in de zin dat augurken en aankomen beiden iets de maken hebben met zwanger worden, maar er is geen direct verband tussen de twee. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
The War of the Worlds PC GAME ymmij44 | 1 | 25-12-2008 10:07 | |
Games |
game geweld marijntje | 37 | 07-10-2006 13:55 | |
Games |
Playstation 2 - Europese games op Amerikaanse Psx2 Gornetsnoaker | 7 | 15-10-2004 17:55 | |
Games |
Games verboden in 2007? p-chez | 42 | 03-04-2004 21:50 | |
Games |
Games Importeren Illegaal? D@mien | 14 | 31-01-2004 22:50 |