Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2006, 16:41
Afwezig
Afwezig is offline
Hey,

Ik wil dus met draagband leren spelen (gitaar) en daar oefen ik dan ook op enzo (nog al wennen). Maar zijn er nog tips o.i.d. die dit misschien wat makkelijker kunnen maken ?

Ik speel beter zonder draagband dan met met. Maar ik moet natuurlijk op draagband leren spelen. Ik weet dat je er veel op moet oefenen maar zijn hier nog extra tips voor ofzo ?

Alvast bedankt !
Oud 10-08-2006, 16:50
Verwijderd
Belangrijk: je gitaar hoog genoeg hangen. Ontspannen staan, ook als je iets moeilijks speelt. En een goede draagband hebben, die breed genoeg is en dus niet in je schouders snijdt.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 17:28
Verwijderd
Snees, in het begin is het wel handig maar uiteindelijk als je het doorhebt maakt het geen ene moer meer uit.. M'n bass hangt inmiddels zo laag dat ik mn leuter over de body heen kan hangen en krijg er toch nog de desgewenste herrie uit

dus ja begin hoog
en vooral veel oeffenen
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 17:29
Afwezig
Afwezig is offline
Mijn draagband is breed genoeg. Ook goed draagcomfort.
De gitaar hangt gewoon op normale hoogte. Niet extreem hoog dus. De hals hou ik ook ietsjes schuin om makkelijker te kunnen spelen. Klopt dat ?
Oud 10-08-2006, 17:34
Verwijderd
Dan speel je idd makkelijker. Ik zou zelf gewoon eens wat hoogtes uitproberen. Sommige dingen speel ik makkelijker als de gitaar laag hangt, en andere riffjes of passages juist niet. Ik moet zelf nog de juiste balans vinden .
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 17:36
Afwezig
Afwezig is offline
Hmm oke. Dus verschillende hoogtes e.d.
Oud 10-08-2006, 17:45
Verwijderd
Gewoon vele mee experimenteren dus ieder zo z'n ding
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 18:11
Custom
Custom is offline
Hoog hangen is makkelijk, laag hangen is stoer Probeer em iig niet te laag te hangen, te laag kan klote zijn voor je pols.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 18:14
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
SE schreef op 10-08-2006 @ 18:28 :
M'n bass hangt inmiddels zo laag dat ik mn leuter over de body heen kan hangen en krijg er toch nog de desgewenste herrie uit
Lang leve je linker pols.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef op 10-08-2006 @ 19:14 :
Lang leve je linker pols.
ik forceer niets
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 19:21
Afwezig
Afwezig is offline
Dat heel hoog vindt ik eerlijk gezegd een beetje spastisch spelen eerlijk gezegd. Ik denk dat ik em gewoon op de normale manier houd. Niet te hoog en niet te laag en daar gewoon op gaat oefenen.

Iedereen bedankt voor de tips enzo !
Oud 11-08-2006, 10:37
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
SE schreef op 10-08-2006 @ 19:51 :
ik forceer niets
O, dan is't goed.

Ik heb 't ooit geprobeerd om te kijken hoe dat speelde. Maar ik moest tot de conclusie komen dat ik geeneen bassloopje meer kon spelen. Alleen het akoord meerammen lukte nog. De rest deed au.

Maar goed, iedereen vind iets anders fijn.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 14:30
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik heb em heel erg "niet rock & roll" hoog hangen (als ik em laag hang moet ik gaan forceren om nog loopjes te spelen. Voor grondtonen rammen in punkrock werkt het wel maar als ik wat moeilijker moet dan houd het al op )
Oud 11-08-2006, 19:44
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 11-08-2006 @ 15:30 :
Ik heb em heel erg "niet rock & roll" hoog hangen (als ik em laag hang moet ik gaan forceren om nog loopjes te spelen. Voor grondtonen rammen in punkrock werkt het wel maar als ik wat moeilijker moet dan houd het al op )
precies voor punkrock en hardcore is het te doen en aangezien ik een vage manier van spelen heb krijg ik de meeste HC loopjes (die niet veel voorstellen) toch wel voor elkaar

imo is het ook fijner als je veel beweegt etc.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 20:48
Custom
Custom is offline
Ik heb em de laatste tijd ook weer wat hoger hangen. Had em eerst behoorlijk laag, maar met mijn hardrockband hebben we een hele energieke show, als ik sta te soleren is het altijd wel met een been ergens op of de een of andere pose, en dan is voor het klimmen en springen de laagte wel fijn:-) Nu hangtie uit ergonomisch standpunt toch nèt wat hoger
Met citaat reageren
Oud 12-08-2006, 02:36
Verwijderd
Zoals hierboven al ergens is gezegd, gewoon kijken wat fijn speelt. In mn oude band speelde ik met mn vingers en had ik heb liever laag hangen, maar in mn huidige band heb ik hem toch wat hoger hangen aangezien ik dat weer prettiger vindt spelen met mn plec
Met citaat reageren
Oud 13-08-2006, 16:39
DeadNation
DeadNation is offline
Niet te hoog, niet te laag hier.
Oud 17-08-2006, 13:55
Oxygenium
Oxygenium is offline
Heel belangrijk: Schaller security locks. Dat voorkomt dat je gitaar op de grond klettert als je een beetje gaat rondhupsen op een podium.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 23:18
Tuna
Tuna is offline
Straplocks *bows and worships*
Met citaat reageren
Oud 18-08-2006, 17:57
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
ik heb ipv straplocks er zelf 'n ringetje tussengezet (en rubberen ringen van grolsch beugels werken niet perfect).

een gitaar die bij je knieën hangt speelt kut en het ziet er ook behoorlijk puberaal uit.
Oud 19-08-2006, 16:23
Custom
Custom is offline
Ik heb mijn straplocks gelast, nadat die krengen steeds uit elkaar vielen
Met citaat reageren
Oud 19-08-2006, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Tuna schreef op 18-08-2006 @ 00:18 :
Straplocks *bows and worships*
ik doe mee

scheelt inderdaad een hoop deuken en krassen!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 19:28
Afwezig
Afwezig is offline
Straplocks, goeie tip !

Maar volgens mij moet je toch nog best gekke dingen doen om een gitaar uit je draagband te laten schieten of zie ik dat verkeerd ?
Oud 21-08-2006, 18:01
paco de taco
paco de taco is offline
Hangt af van de stugheid van je gitaar band. Leer kan bijvoorbeeld ook soepel worden.
Ik heb ook straplocks op 1 gitaar, op de andere heb ik Grolsch beugel rubbertjes. Die rubbers werken naar mijn idee toch beter..
Oud 21-08-2006, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Afwezig schreef op 20-08-2006 @ 20:28 :
Straplocks, goeie tip !

Maar volgens mij moet je toch nog best gekke dingen doen om een gitaar uit je draagband te laten schieten of zie ik dat verkeerd ?
dat is helemaal niet moeilijk en @paco.. grolschrubbertjes werken wel maar niet lang.. die dingen worden ook gaar etc..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2006, 19:07
paco de taco
paco de taco is offline
Dat is waar. Maar ze gaan toch nog best lang mee als je kijkt dat ze toch niks kosten, dan kun je ze zo nu en dan ook makkelijk vervangen.
Oud 21-08-2006, 19:25
Verwijderd
Citaat:
paco de taco schreef op 21-08-2006 @ 20:07 :
Dat is waar. Maar ze gaan toch nog best lang mee als je kijkt dat ze toch niks kosten, dan kun je ze zo nu en dan ook makkelijk vervangen.
veel grolsch beugel zuipen dat wel

straplocks work for me
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten