Ik herken het wel...ik zou ook graag van die jaloezie afwillen... theeft bij mij te maken met perfectionisme en onzekerheid over mezelf...
Het gaat zelfs zo ver dat wanneer ik denk dat ik iets kan, een keer wat zelfvertrouwen heb...(bijvoorbeeld met koken) Wanneer dan tegen iemand anders gezegd wordt dat diegene goed kan koken, ik meteen dat zelfvertrouwen kwijt ben...Ik denk dan dat ze dat dus niet van mij vinden (terwijl dat helemaal nergens op slaat, want op dat moment was er helemaal geen aanleiding om mij een compliment te maken...)
Ik ben dan heel erg jaloers op diegene die dat compliment heeft gekregen...En niet alleen bij dit compliment, maar bij vrijwel alle complimenten die anderen krijgen...
Ook wat betreft vriendschappen gaat et bij mij net zo(of tenminste, dat heb ik nu minder, heb me er nu als et ware bij neergelegd), als hoe je vertelde...Elke keer als ik weer hoorde of zag dat mn beste vriendin iets had afgesproken met iemand, dan voelde ik me afgewezen...dacht ik dat ze me niet meer moest...
Heel vaak ben ik bang geweest hierdoor dat we uit elkaar groeiden...
Dit zijn maar een paar dingen (voor mn gevoel wat onduidelijk uitgelegd, PM evt. maar voor meer duidelijkheid) maar kheb et echt met heel veel...En het is ook niet dat ik jaloers wil zijn, ik ben er juist vaak ontzettend boos door op mezelf...zoals je zei, inderdaad een soort van ziekelijke jaloezie...
|